V zadnjem času je večina prispevkov, ki jih uspem prebrati, dobronamernih in tudi po vsebini dobrih, samo nisem dovolj pogosto niti dovolj časa v bližini računalnika, da bi sestavil nekaj prispevkov s seznamom takih v kazalo dobrih prispevkov (in žal še vedno ne morem dodajati v obstoječe prispevke, ki so bili urejeni po avtorjih).
Vseeno pa me včasih kaj zmoti. Tokrat o tem, kako nekdo prepričano (isti član v več prispevkih) zapiše kaj, kar ne drži (in ni preveril, preden piše tako prepričano...). Nič zelo hudega, samo ne posnemajte tega, prosim
Zadeva: Tohatsu 18Cuki007 napisal/-a:Zdravo,
Sem kupil tohatsuja 18 in ga tudi ze preizkusil. Tipičen dvotakten motor, enostaven in zelo zelo močan. Zaenkrat zadovoljen zelo.
Zelo zelo močan = točno 18 KM....Vsak motor ima takšno moč, kot je navedena (minus izgube zaradi obrabe komponent, če ni nov).
Tu je zgodba v resnici dolga in raznolika. Nekaj dejavnikov, zaradi česar je maksimalna razvijana moč samo izjemoma točno enaka enaka deklarirani:
- Individualne razlike med motorji v seriji in med serijami tudi, če gre za isti tip in letnik
- zaokroževanje med izmerjeno močjo in deklarirano (na okrogle številke)
- razlike med tipi in/ali letniki
- razlike skozi čas itn., kje je bila moč izmerjena (glavna gred ali propeler)
- razlike v nadmorski višini, kjer se motor uporablja (v večji višini redkejši zrak in zato manjša max. moč)
Zanemarimo to, ali so kdaj kje lahko reklamerji nekaznovano navajali netočne podatke...
Naslednje je, kako se moč občuti. Cuki ni dobro opisal, s kakšnim čolnom je poskusil, ampak iz opisa domnevamo, da je bil propeler dober in primeren poskušenemu načinu uporabe. Lahko bi učinkovito tiščal hudo težko izrivno barko do lastne hitrosti trupa s kratkim korakom in morda večlistnim propom, lahko pa z lažjo dobro zglisira, pospeši, vleče smučarja ali tubo...
Brez primernega propelerja bi pri znatno prevelikem koraku lahko imel občutek, da je premalo moči za zglisiranje ali dober pospešek, saj ne bi dosegel vrtljajev, pri katerih je izmerjena nazivna moč in zato ne bi razvil deklarirane moči; pri znatno prekratkem ali obraslem pa, da motorja zmanjka, preden doseže hitrosti, ki bi sicer morale biti dosegljive. V teh primerih
gre za izkoristek, oziroma za moč, ki jo propeler uspešno prenese na vodo. Če je pri tem kaj resno narobe, je izkoriščena moč lahko še znatno manjša od dejansko razvijane.
Cuki007 natančno opiše, kaj je občutil, ne pa kaj je poskušal.
Namesto da bi ga morda kdo vprašal po tem, pa je odgovor, ki me je zmotil, "zajebantski" - in običajno ne resničen.
Še en podoben primer:
Zadeva: Yamaha 40/60 ali 40/70.[quote"]
AEgir napisal/-a:Eno podložko, ki je med fergazerjem in airboxom daš ven.
Hahah, tako enostavno pa glih ni no....
Potrebuješ še nov ECU, ali pa če daš čipirati / premapirati / flashati starega.
ECU je namreč programiran na točno določene parametre. In če ti samo povečaš dovod zraka, ECU pa tega ne ve, bo delovanje motorja lahko še slabše ali kvečjemu isto.
ECU mora vedeti kolikšen pretok zraka je na voljo, da zna optimirati vbrizg (količino goriva, čas vbrizga itd).[/quote]
AEgir napisal/-a:Kuhani:
Maš prav v neki meri, ampak v tem primeru nimaš prav.
Pri specifično tej jamahi je točno samo podložko treba ven vzet, ecu je sprogramiran tako da glede na N količino zraka ki jo meri z mass airflow metrom doda Y goriva in glede na obrate štela vžig. Če modificiraš N kar počne podložka, ECU doda ustrezno količino goriva.
Temu se reče open loop način delovanja.
Mimogrede, ta način programa (odvisno od vrste senzorjev) v ECU mogoče omogoča dobro gospodarnost tudi glede na nadmorsko višino, temperaturo in vlažnost zraka (in s tem med drugim količino kisika, ki je na razpolago za popolno zgorevanje).
Tisti, ki ste nagnjeni k temu: kadar se vam kaj zdi nemogoče, raje vprašajte, kako je mogoče in ali se ni mogoče kdo kje zmotil, ne pa kar s skoraj papeško nezmotljivostjo trditi reči, še posebej, če se za tisto niste sami zares prepričali, ali so resnične.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...