Kazalo manj dobrih prispevkov ...

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Nov 15, 2021 10:24

Iz prispevkov Čiščenje hladilnega sistema - izvenkrmni motor tule in tule v isti temi
MareC napisal/-a:
nato87 napisal/-a:Pozdrav, jaz pa sem kupil 6 l ocetne kisline in me zanima koliko se redči 80% kislina in kakšen je najboljši postopek? Slišal sem da se termostat vzame dol, a gre tud brez da vzamem dol termostat? Propeler obvezno vzeti dol? Hvala

namesko sredstvo je IVERO CLEANER, ki ne naredi nikakršne škode na motorju
tako, da , če želiš dobro motorju uporabljaj namenska sredstva

zakaj pa propeler dol, vzeti moraš celo peto dol, škaf 12V pumpa in naj kroži, vsaj 10 ur, tako je pri Ivero Cleaner-ju
zato so pa rezultati vrhunski
ta ocetna je bolj revšna
MareC napisal/-a:
nato87 napisal/-a:Ivero cleaner vsebuje sulfaminsko kislino ki je lahko jedka za kovine in je škodljiva za okolje medtem ko ocetna ni in je čist dovolj uporabiti ocetno za raztapljanje apnenca. Pa še dosti ceneje je. Lp

sedaj si ti pameten, kemijski laboratirj je naredil ustrezno mešanico vsega
in to je Ivero, garancija na uspeh in ne škoda za motor
če te pa moti cena pol pa vlivaj sranje v svoj motor
samo ne druge prepričevat, da je Ivero zanič!!!


Ivero je (po vsem sodeč solidna) firma, izdeluje kup različnih tekočin za čiščenje različnih reči, ki so vsi Ivero Cleaner-ji. Tu omenjeni Ivero Cleaner A je samo ena izmed njih. Tole zgoraj so torej - ne glede na osebne izkušnje pisca - precej nebuloze.

Poučil sem se, kaj zdaj pod izrazom nebuloze razumejo (s tistimi, s katerimi se družim, se skušamo pogovarjati jasno in tega izraza v takem pomenu nismo uporabljali). Slovenske besede namesto te tujke bi bile:
  • nekaj meglenega (nebula je meglica, sorodno mist in od tega misteriozno v smislu drugače meglenega)
  • torej megleno, nejasno - in če namenoma - zamegljeno,
  • neutemeljeno (neargumentirano),
Strokovnjaki za namensko zamegljevanje - torej za nebuloze v tem smislu - so ljudje v kontraobveščevalnih slubah, pisci večine reklam zadnjega časa, tudi drugi ljudje šolani za prepričevanje (public relations, mnogi odvetniki), vsi politikanti, tudi vsaj nekaj novinarjev. V tem primeru je namesto argumentiranja še podcenjevanjem ali smešenje sogovornika - pa čeprav pisec piše o izdelku, ki ni slab in je bil njegov sogovornik v svojem prispevku spoštljiv.

Boljši prispevek o tem bi morda lahko bil tale.
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Po Nov 15, 2021 10:53, skupaj popravljeno 2 krat.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4390
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

Re: Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Po Nov 15, 2021 10:26

Slika
https://medisken.si
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

Re: Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a H2O » Po Nov 15, 2021 10:40

Ne seri :twisted:
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 3289
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana... Otok

Re: Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a MareC » Po Nov 15, 2021 12:07

Marjan Tomki napisal/-a:Iz prispevkov Čiščenje hladilnega sistema - izvenkrmni motor tule in tule v isti temi
MareC napisal/-a:
nato87 napisal/-a:Pozdrav, jaz pa sem kupil 6 l ocetne kisline in me zanima koliko se redči 80% kislina in kakšen je najboljši postopek? Slišal sem da se termostat vzame dol, a gre tud brez da vzamem dol termostat? Propeler obvezno vzeti dol? Hvala

namesko sredstvo je IVERO CLEANER, ki ne naredi nikakršne škode na motorju
tako, da , če želiš dobro motorju uporabljaj namenska sredstva

zakaj pa propeler dol, vzeti moraš celo peto dol, škaf 12V pumpa in naj kroži, vsaj 10 ur, tako je pri Ivero Cleaner-ju
zato so pa rezultati vrhunski
ta ocetna je bolj revšna
MareC napisal/-a:
nato87 napisal/-a:Ivero cleaner vsebuje sulfaminsko kislino ki je lahko jedka za kovine in je škodljiva za okolje medtem ko ocetna ni in je čist dovolj uporabiti ocetno za raztapljanje apnenca. Pa še dosti ceneje je. Lp

sedaj si ti pameten, kemijski laboratirj je naredil ustrezno mešanico vsega
in to je Ivero, garancija na uspeh in ne škoda za motor
če te pa moti cena pol pa vlivaj sranje v svoj motor
samo ne druge prepričevat, da je Ivero zanič!!!


Ivero je (po vsem sodeč solidna) firma, izdeluje kup različnih tekočin za čiščenje različnih reči, ki so vsi Ivero Cleaner-ji. Tu omenjeni Ivero Cleaner A je samo ena izmed njih. Tole zgoraj so torej - ne glede na osebne izkušnje pisca - precej nebuloze.

Poučil sem se, kaj zdaj pod izrazom nebuloze razumejo (s tistimi, s katerimi se družim, se skušamo pogovarjati jasno in tega izraza v takem pomenu nismo uporabljali). Slovenske besede namesto te tujke bi bile:
  • nekaj meglenega (nebula je meglica, sorodno mist in od tega misteriozno v smislu drugače meglenega)
  • torej megleno, nejasno - in če namenoma - zamegljeno,
  • neutemeljeno (neargumentirano),
Strokovnjaki za namensko zamegljevanje - torej za nebuloze v tem smislu - so ljudje v kontraobveščevalnih slubah, pisci večine reklam zadnjega časa, tudi drugi ljudje šolani za prepričevanje (public relations, mnogi odvetniki), vsi politikanti, tudi vsaj nekaj novinarjev. V tem primeru je namesto argumentiranja še podcenjevanjem ali smešenje sogovornika - pa čeprav pisec piše o izdelku, ki ni slab in je bil njegov sogovornik v svojem prispevku spoštljiv.

Boljši prispevek o tem bi morda lahko bil tale.

Tomki ti si res BOLNIK
nimaš pojma o čem se piše
Ivero Cleaner je eden in edini za čiščenje
pejd ti une žepne barke raj polirat, pa pusti forum s tvojim drekanjem in nakladanjem pri mirupa prosim,da me daš takoj med slabe prispevke pa ti bom še tam 1x povedal, kdo in kaj si v mojih očeh
ENO VELIKO SRALO
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Nov 18, 2021 12:48

Iz teme: Čiščenje hladilnega sistema - izvenkrmni motor

MareC napisal/-a:
animal napisal/-a:Tudi Rožej jih čisti z ivero cleanerjem. To sem napravil po njegovem nasvetu. Naprimer, bratovi yamahi, isti letnik, ni na laku povzročil nobene škode.

Itak cela Hrvaška in Slovenija čistijo sisteme z Iverom
samo Tomki je preveč pameten in načitan
nima pa nobene prakse in nima blage veze kaj se dogaja po servisih
sam sem spucal zdaj dva motorja Hondo BF20 in Yamaho F8, pa mi je kristalno jasno vse (bil pa zraven ko so se čistili motorji na velikih barkah in izvenkrmni motorji velikih moči), ajd Tomki drž se ti wikipedije, pa tud v vsako temo se ti ni treba mešat, ker postajaš patetičen s tvojimi objavami

Kakor jaz razumem pomen te besede, si patetičen ti s takimi odzivi na moje objave. Kar v njih napišeš o meni in mojih prispevkih, so - s tvojim izrazom - nebuloze: (namenoma?) nejasno, neargumentirano, zamegljeno.

Prosim vse, ki bi se ne strinjali s tem, kar napiše MareC o meni, naj se ne izpostavljajo.
  • MareC je v nekem prispevku napisal, da itak ne bere tega, kar pišem, pa vendar o tem pogosto izraža mnenje; podobno nima pojma (niti usposobljenoti) za presojo o tem, ali sem jaz pameten (to je bilo nekajkrat izmerjeno), pa vendar piše o tem. Tudi ga ne zanima, ali in v čem jaz imam prakso, pa tudi o tem izraža avtoritativno mnenje. Kar zadeva Wikipedijo, je zgodba daljša in ne za tu.

    Vendar prejšnjega - in tudi tega - prispevka iz teme o čiščenju kanalov vodnega hlajenja v motorjih nisem postavil v tom o manj dobrih pripekih zaradi tega. Tu se je znašel zato, ker v njem MareC piše, da mu je kritalno jasno vse okrog Ivero Cleaner A, pa nič od tega ni napisal v prispevku, še pravilnega in celega in pravilnega imena izdelka, ki ga hvali, ne.
  • Rožej, ki ga je zgoraj kot uporabnika Ivero Cleaner A za referenco za kakovost tega sredta omenil animal, je na tem forumu objavljal z imenom Daki - in je bil eden od tistih, ki jih je MareC provociral podobno, kot skuša zdaj mene , (ne samo zato, ker se ni vedno strinjal njegoim z mnenjem o mojih prispevkih).

    Rožej je pod vzdevkom Daki na Morjeplovec napisal okrog tisoč prispevkov v enem letu, nekaj o plovbi in ribištvu, veliko kot odgovore na vprašanja okrog mehanike, pa tudi pohvale dobrih rešitev mehaničnih problemov, ki so jih opisali drugi člani foruma. Videti je, da je bilo število objavljenih prispevkov enem letu tisto, zaradi česar so ga začeli nekateri - med njimi MareC - smešiti kot "vseveda", ki naj v resnici ne bi imel pojma (takrat še niso vedeli, kdo je), podobno kot zdaj mene.

    Pogled na nekatere od dobrih Daki-jevih - Rožejevih - prispevkov v temi Kazalo dobrih prispevkov po avtorjih 3.del - z iskalnikom brskalnika poiščite niz "Daki" v tisti temi. Tam nekje mislim da mora biti tudi (nepopoln) seznam povezav na pohvale, s strani raznih članov foruma, Daki-jevega oziroma Rožejevega dela, strokovnosti in odnosa. Mimogrede, če tam - v Kazalo dobrih prispevkov po avtorjih 4.del poiščete MareC, boste našli tudi njegove take, ki se mi zde posnemanja vredni.

    MareC je tedaj - po mojem mnenju, in če bo treba, bom pokazal v katerih prispevkih in kako - provociral Dakija in še nekatere, predvsem tiste, ki so se občasno vpletli v to. Tedaj se je končalo s tem, da je njega in še nekatere admin (domnevno po nagovoru več članov foruma na srečanju v Zagorju mislim da okt. l. 2018) odstranil foruma. Profil Daki in še nekateri o bili tudi pobrisani, tako da standardno iskanje po avtorju prispevkov pri njih ne deluje več (verjetno pa je bil namen tega ukrepa preprečiti brisanje vsebine objav, kar so masovno storili nekateri drugi člani, čeprav kolikor vem Rožej svojih ni brisal). Takrat je - po mojem mnenju v odziv na "šlamparijo z Dakijem" - forum Morjeplovec naenkrat zapustilo med 50 in 90 dotedanjih rednih uporabnikov (to je bilo videti iz primerjave števila ogledov, ko je na forumu objavljen nov pripevek, pred in po tem dogodku).

@nebuloze
    MareC, pred upokojitvijo sem se nekaj desetletij med drugim ukvarjal tudi z računalniško forzenziko (ne v sodne namene ampak za analizo delovanja zlonamernih programov v sodelovanju s firmo, ki dela opremo za preprečevanje škode) in kadar je kritično, da kaj izgine, avtomatično shranim. V času, ko sem forum spremljal, sem tako shranil tudi več kasneje izbrisanih tem. Znam in morem narediti seznam prispevkov, ki si jih izbrisal, seznam sporov, ki si jih začel, trditev, ki si jih napisal, pa niso držale... in to ne bi bile nebuloze, bila bi faktogafija. Kar zadeva provociranje in odgovornost za to, kar je kdo napisal, je Admin nekoč - preden sem jaz sploh vedel za forum Morjeplovec - napisal
    admin napisal/-a:OK, dobro, pomerili ste koliko ima kdo dolgega, SEDAJ PA MIR!!!

    PA PORKA DUŠ, A SE RES NE DA KDAJ DRŽAT GOBEC???
    Se oproščam na mojih izrazih, ni v moji navadi, samo tukaj res greste predaleč.

    Tem pa ne bom brisal! Zakaj bi to počel? Vsak odgovarja za svoje napisano, mnenje o vsakemu posamezniku pa si povprečen bralec ustvari sam.

    FANTJE, NEHAJTE!!!
    ,
    Napisal je tudi tole , ko sem se jaz in navedel, kar se mi je zdelo graje vredno; tiste navedke, ki jih omenja spodnji navedek, sem tedaj v tisti temi tudi pobrisal.
    admin napisal/-a:...
    Samo citiranje, kako je kdo v kakšni temi kaj napisal... To pa mislim, da ni ravno fer, saj nismo na sodišču! Tukaj smo zato, ker imamo radi morje in da se zabavamo vsak mesec, ko se vidimo, pa še velikokrat na morju, ko skupaj privežemo barke... :wink: :lol:

Tale pripevek je nekoliko daljši in splošnejši zato, da bom lahko kazalec nanj postavil v odgovor na morebitne nadaljnje provokacije, če bodo, in mi ne bo treba zgubljati časa s sestavljanjem odgovora na to, kar lahko podobnega še napiše .
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Ne Mar 06, 2022 16:41

Da ne pokvarim preveč teme Točke za dvig barke in namestitev na stojalu, bo daljši odgovor tule.

Prepusti te skrbi mojstrom v marini. Z barkami delajo vsak dan. Bodo že vedeli kako dvignit barko.

Lp

Oprosti, in vem, da si dobronameren, ampak s tem se pa nikakor ne strinjam, še zlasti če je to mišljeno kot splošen nasvet in ne le za ta primer.

Morda v znanju ni vedno moč, ampak nemočna neukost in naivnost te pa gotovo in vedno ponudita plenilcem za tarčo in žrtev. Po možnosti še preden odrastejo, je treba otroke naučiti
Caveat emptor
To pomeni tudi, da moram o tem, kar kupim (v tem primeru storitev) vedeti toliko, da je ne kupujem, ne da bi dovolj dobro vedel, kaj potrebujem, in da prepoznam, ali tisto, kar mi ponujajo, temu usteza.

Šola moje stare tete Jane, s katero sem smel že od predšolske starosti na trg (bil je nakup za veliko družino, s študenti z dežele blizu dvajset članov, in tudi ko sem kot najstnik že plezal, nikoli nisem uspel nesti več od nje):

najprej ga prehodiš, da vidiš cene in kakovost, potem premisliš, kaj od videnega potebuješ, šele nato kupuješ.

Tvoj nasvet pa me spominja na
  • člana kluba blizu mojih let, ki je ob včlanitvi menil, da mu na globino (in plimovanje...) ni treba misliti, ker se mu dotlej (kot je rekel, pri 40 letih izkušenj, v katerih ga tudi še nikoli ni nihče vprašal za dokumente, ki jih tedaj tudi še ni imel) še nikoli ni zgodilo, da bi nasedel. In po tem, ko se je zgodilo prvič, da se mu še nikoli ni zgodilo, da bi nasedel zvečer. In se mu ni še nikoli zgodilo, da bi mu ušla dvižnica v jambor, ker se mu je razvezal neprimeren vozel na zgornjem roglju jadra, itn ...
    Treba mu je bilo kar nekaj lastnih izkušenj (in klubska jadrnica jih je prenesla, jaz pa sem potegnil nekaj izvlečenih vrvi nazaj v nekaj jamborov in bumov), da zdaj (po nekaj letih) razmisli in upošteva tudi, kadar mu kaj samo povem. (Če ne bi, imam tamle še dva buma, v katere je treba potegniti vrv, ki še čakata na primeno žrtev, da dobi pouk iz lastne izkušnje).
  • nekoga, ki (kao?) še nikoli ni naletel na nekompetentnega (nemotiviranega, zapitega - ali zlonamernega...) birokrata (ali posrednika, "strokovnjaka" za karkoli..., ki ga vidiš prvič v življenju).

Če koga zanima, lahko tudi pogleda malo na recimo tole in potem naprej... (google me zeza in moje vprašanje spreminja v tisto, ka sprašuje večina...).
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Ne Maj 29, 2022 00:06

V zadnjem času je večina prispevkov, ki jih uspem prebrati, dobronamernih in tudi po vsebini dobrih, samo nisem dovolj pogosto niti dovolj časa v bližini računalnika, da bi sestavil nekaj prispevkov s seznamom takih v kazalo dobrih prispevkov (in žal še vedno ne morem dodajati v obstoječe prispevke, ki so bili urejeni po avtorjih).

Vseeno pa me včasih kaj zmoti. Tokrat o tem, kako nekdo prepričano (isti član v več prispevkih) zapiše kaj, kar ne drži (in ni preveril, preden piše tako prepričano...). Nič zelo hudega, samo ne posnemajte tega, prosim

Zadeva: Tohatsu 18
Cuki007 napisal/-a:Zdravo,


Sem kupil tohatsuja 18 in ga tudi ze preizkusil. Tipičen dvotakten motor, enostaven in zelo zelo močan. Zaenkrat zadovoljen zelo.


Zelo zelo močan = točno 18 KM....

Vsak motor ima takšno moč, kot je navedena (minus izgube zaradi obrabe komponent, če ni nov).
Tu je zgodba v resnici dolga in raznolika. Nekaj dejavnikov, zaradi česar je maksimalna razvijana moč samo izjemoma točno enaka enaka deklarirani:
  • Individualne razlike med motorji v seriji in med serijami tudi, če gre za isti tip in letnik
  • zaokroževanje med izmerjeno močjo in deklarirano (na okrogle številke)
  • razlike med tipi in/ali letniki
  • razlike skozi čas itn., kje je bila moč izmerjena (glavna gred ali propeler)
  • razlike v nadmorski višini, kjer se motor uporablja (v večji višini redkejši zrak in zato manjša max. moč)
Zanemarimo to, ali so kdaj kje lahko reklamerji nekaznovano navajali netočne podatke...

Naslednje je, kako se moč občuti.

Cuki ni dobro opisal, s kakšnim čolnom je poskusil, ampak iz opisa domnevamo, da je bil propeler dober in primeren poskušenemu načinu uporabe. Lahko bi učinkovito tiščal hudo težko izrivno barko do lastne hitrosti trupa s kratkim korakom in morda večlistnim propom, lahko pa z lažjo dobro zglisira, pospeši, vleče smučarja ali tubo...

Brez primernega propelerja bi pri znatno prevelikem koraku lahko imel občutek, da je premalo moči za zglisiranje ali dober pospešek, saj ne bi dosegel vrtljajev, pri katerih je izmerjena nazivna moč in zato ne bi razvil deklarirane moči; pri znatno prekratkem ali obraslem pa, da motorja zmanjka, preden doseže hitrosti, ki bi sicer morale biti dosegljive. V teh primerih gre za izkoristek, oziroma za moč, ki jo propeler uspešno prenese na vodo. Če je pri tem kaj resno narobe, je izkoriščena moč lahko še znatno manjša od dejansko razvijane.

Cuki007 natančno opiše, kaj je občutil, ne pa kaj je poskušal. Namesto da bi ga morda kdo vprašal po tem, pa je odgovor, ki me je zmotil, "zajebantski" - in običajno ne resničen.

Še en podoben primer:
Zadeva: Yamaha 40/60 ali 40/70.
[quote"]
AEgir napisal/-a:Eno podložko, ki je med fergazerjem in airboxom daš ven.


Hahah, tako enostavno pa glih ni no....

Potrebuješ še nov ECU, ali pa če daš čipirati / premapirati / flashati starega.

ECU je namreč programiran na točno določene parametre. In če ti samo povečaš dovod zraka, ECU pa tega ne ve, bo delovanje motorja lahko še slabše ali kvečjemu isto.

ECU mora vedeti kolikšen pretok zraka je na voljo, da zna optimirati vbrizg (količino goriva, čas vbrizga itd).[/quote]
AEgir napisal/-a:Kuhani:

Maš prav v neki meri, ampak v tem primeru nimaš prav.

Pri specifično tej jamahi je točno samo podložko treba ven vzet, ecu je sprogramiran tako da glede na N količino zraka ki jo meri z mass airflow metrom doda Y goriva in glede na obrate štela vžig. Če modificiraš N kar počne podložka, ECU doda ustrezno količino goriva.

Temu se reče open loop način delovanja.

Mimogrede, ta način programa (odvisno od vrste senzorjev) v ECU mogoče omogoča dobro gospodarnost tudi glede na nadmorsko višino, temperaturo in vlažnost zraka (in s tem med drugim količino kisika, ki je na razpolago za popolno zgorevanje).

Tisti, ki ste nagnjeni k temu: kadar se vam kaj zdi nemogoče, raje vprašajte, kako je mogoče in ali se ni mogoče kdo kje zmotil, ne pa kar s skoraj papeško nezmotljivostjo trditi reči, še posebej, če se za tisto niste sami zares prepričali, ali so resnične.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Cuki007
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 22
Pridružen: Če Jul 08, 2021 15:25

Re: Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a Cuki007 » Po Maj 30, 2022 00:13

Marjan Tomki napisal/-a:V zadnjem času je večina prispevkov, ki jih uspem prebrati, dobronamernih in tudi po vsebini dobrih, samo nisem dovolj pogosto niti dovolj časa v bližini računalnika, da bi sestavil nekaj prispevkov s seznamom takih v kazalo dobrih prispevkov (in žal še vedno ne morem dodajati v obstoječe prispevke, ki so bili urejeni po avtorjih).

Vseeno pa me včasih kaj zmoti. Tokrat o tem, kako nekdo prepričano (isti član v več prispevkih) zapiše kaj, kar ne drži (in ni preveril, preden piše tako prepričano...). Nič zelo hudega, samo ne posnemajte tega, prosim

Zadeva: Tohatsu 18
Cuki007 napisal/-a:Zdravo,


Sem kupil tohatsuja 18 in ga tudi ze preizkusil. Tipičen dvotakten motor, enostaven in zelo zelo močan. Zaenkrat zadovoljen zelo.


Zelo zelo močan = točno 18 KM....

Vsak motor ima takšno moč, kot je navedena (minus izgube zaradi obrabe komponent, če ni nov).
Tu je zgodba v resnici dolga in raznolika. Nekaj dejavnikov, zaradi česar je maksimalna razvijana moč samo izjemoma točno enaka enaka deklarirani:
  • Individualne razlike med motorji v seriji in med serijami tudi, če gre za isti tip in letnik
  • zaokroževanje med izmerjeno močjo in deklarirano (na okrogle številke)
  • razlike med tipi in/ali letniki
  • razlike skozi čas itn., kje je bila moč izmerjena (glavna gred ali propeler)
  • razlike v nadmorski višini, kjer se motor uporablja (v večji višini redkejši zrak in zato manjša max. moč)
Zanemarimo to, ali so kdaj kje lahko reklamerji nekaznovano navajali netočne podatke...

Naslednje je, kako se moč občuti.

Cuki ni dobro opisal, s kakšnim čolnom je poskusil, ampak iz opisa domnevamo, da je bil propeler dober in primeren poskušenemu načinu uporabe. Lahko bi učinkovito tiščal hudo težko izrivno barko do lastne hitrosti trupa s kratkim korakom in morda večlistnim propom, lahko pa z lažjo dobro zglisira, pospeši, vleče smučarja ali tubo...

Brez primernega propelerja bi pri znatno prevelikem koraku lahko imel občutek, da je premalo moči za zglisiranje ali dober pospešek, saj ne bi dosegel vrtljajev, pri katerih je izmerjena nazivna moč in zato ne bi razvil deklarirane moči; pri znatno prekratkem ali obraslem pa, da motorja zmanjka, preden doseže hitrosti, ki bi sicer morale biti dosegljive. V teh primerih gre za izkoristek, oziroma za moč, ki jo propeler uspešno prenese na vodo. Če je pri tem kaj resno narobe, je izkoriščena moč lahko še znatno manjša od dejansko razvijane.

Cuki007 natančno opiše, kaj je občutil, ne pa kaj je poskušal. Namesto da bi ga morda kdo vprašal po tem, pa je odgovor, ki me je zmotil, "zajebantski" - in običajno ne resničen.

Še en podoben primer:
Zadeva: Yamaha 40/60 ali 40/70.
[quote"]
AEgir napisal/-a:Eno podložko, ki je med fergazerjem in airboxom daš ven.


Hahah, tako enostavno pa glih ni no....

Potrebuješ še nov ECU, ali pa če daš čipirati / premapirati / flashati starega.

ECU je namreč programiran na točno določene parametre. In če ti samo povečaš dovod zraka, ECU pa tega ne ve, bo delovanje motorja lahko še slabše ali kvečjemu isto.

ECU mora vedeti kolikšen pretok zraka je na voljo, da zna optimirati vbrizg (količino goriva, čas vbrizga itd).
AEgir napisal/-a:Kuhani:

Maš prav v neki meri, ampak v tem primeru nimaš prav.

Pri specifično tej jamahi je točno samo podložko treba ven vzet, ecu je sprogramiran tako da glede na N količino zraka ki jo meri z mass airflow metrom doda Y goriva in glede na obrate štela vžig. Če modificiraš N kar počne podložka, ECU doda ustrezno količino goriva.

Temu se reče open loop način delovanja.

Mimogrede, ta način programa (odvisno od vrste senzorjev) v ECU mogoče omogoča dobro gospodarnost tudi glede na nadmorsko višino, temperaturo in vlažnost zraka (in s tem med drugim količino kisika, ki je na razpolago za popolno zgorevanje).

Tisti, ki ste nagnjeni k temu: kadar se vam kaj zdi nemogoče, raje vprašajte, kako je mogoče in ali se ni mogoče kdo kje zmotil, ne pa kar s skoraj papeško nezmotljivostjo trditi reči, še posebej, če se za tisto niste sami zares prepričali, ali so resnične.[/quote]

Sprejemam vsako kritiko, imaš nekaj zadev prav, ampak forumi niso namenjni samo številkam in trditvam proizvajalcev, ampak tudi lastnim občutkom in izkušnjam. Predvsem bi poudaril izkušnje. Večkrat, ko sem bil v dilemi, sem se obrnil na ta forum in to samo zaradi izkušenj nekaterih članov, kateri so mi razložili zadeve iz prakse. Če bi bile pomembne samo številke in zapisi proizvajalcev, potem forumov nebi potrebovali. Težko in nesmiselno je prispevke oblikovati samo na podlagi preverjenih podatkov, ki naj bi jih opravil proizvajalec. Jaz lahko predstavim samo ugotovitve iz uporabe, katere sem prepričan da bodo prišle prav vsakemu, ki se bo zanimal za nakup takega motorja, da bo predvsem vedel kaj lahko pričakuje. Se strinjam, da je pomanjkljivo to, da nisem napisal na kakšnem čolnu sem motor testiral in pod kakšno obremenitvijo, ampak vseeno mislim, da ta kritika ni konstruktivna in da je nesmiselna. Da ti razložim še iz kakšnega zornega kota je tohatsu 18 zelo močan motor. Testiraj tomos 4 in katerikoli dvotakten motor, ki ima 4 konje, potem boš ugotovil o čem ti govorim. Vsi vemo, da tomos 4 nima 4 konje, čeprav proizvajalec navaja tako. No vidiš pa sva prišla do tega, da so navedbe proizvajalca nesmiselne in včasih tudi nepomembne, oziroma manj pomembne kot ugotovitve uporabnikov in izkušenih morjeplovcev.
Še vedno ne razumem tvoje kritike, ker je nesmiselna, tako kot sem ze veckrat omenil, si pa želim, da bi si med sabo čim bolj pomagali in skupaj reševali vprašanja ter delili izkušnje, ker le tako ima forum prihodnost, s prepisovanjem podatkov proizvajalcev in številkami izmerjenih v idealih, je zagotovo nima.
Nevem koliko imaš izkušenj s navtiko, vsekakot ti pa dobronamerno svetujem, da k vprašanjem naših članov pristopaš konstruktivo in poizkušaš podati koristne informacije, tudi če so to samo izkušnje, katere v veliko primerih rešijo ogromno primerov oziroma zapletov, ali se jih celo izogibajo.

Lep morski pozdrav in mirno plovbo vsem
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Maj 30, 2022 13:58

Cuki007,

tvoj prispevek je po mojem mnenju OK (in več kot OK).

Tisto, kar ni OK in česar ni treba posnemati, je bil prispevek tistega, ki je v odgovor na tvoj prispevek (sarkastično ali le malo nepotrpežljivo?) v Zadeva: Tohatsu 18 napisal:
...
Zelo zelo močan = točno 18 KM....

Vsak motor ima takšno moč, kot je navedena (minus izgube zaradi obrabe komponent, če ni nov).
Na to se je nanašalo vse o tem, zakaj vse "=točno 18 KM" praviloma ne drži.
Marjan Tomki napisal/-a:Cuki007 natančno opiše, kaj je občutil, ne pa kaj je poskušal. Namesto da bi ga morda kdo vprašal po tem, pa je odgovor, ki me je zmotil, "zajebantski" - in običajno ne resničen.

Jaz sem - ker nisem želel, da se pisec odgovora tebi čuti nepotrebno prizadetega, ker mislim, da je tisti le včasih malo nepotrpežljiv - iz niza quote izbrisal, kdo je to bi]l[/b. Želel sem le na obeh njegovih primerih pokazati, česa po možnosti ne posnemati, in vse ostalo se je nanašalo na njegov odgovor (tistega tebi in še en, naveden niže, Aegiru). Pustil pa sem povezavo na izvirni prispevek v temi Tohatsu 18, kjer je jasno, kdo je kaj napisal.

Cuki007 natančno opiše, kaj je občutil, ne pa kaj je poskušal. Namesto da bi ga morda kdo vprašal po tem, kako in na kakšnem čolnu je poskušal, pa je odgovor, ki me je zmotil,
[b]Zelo zelo močan = točno 18 KM....


"zajebantski" - in običajno ne resničen.


Sedanji način prikaza navajanja na tem forumu tedaj, ko v ukazu quote ni naveden vir, pokaže le narekovaj, ki kaže, da gre za navajanje, (tako kot v drugem primeru zgoraj, kjer sem sem tudi iz quote="Marjan Tomki" izbrisal ime(), ne pa tudi pisca navedenega besedila. Tako si ti potem dobil vtis, da je to, kar mi ni všeč, tvoj prispevek, ne pa odgovor nanj.

Imel sem tudi namen narediti povezavo tja iz teme Tohatsu 18 in tam pojasniti, pa je bilo pozno in ker me je nekaj drugega precej utrudilo, sem šel spat... Vidim, da je pri tem treba biti še bolj skrben, kot sem doslej poskušal biti, da po možnosti ne pride do takih nesporazumov.

Zahvaljujem se ti pa za tako lepo strpen in argumentiran odgovor, tudi ko si mislil, da moja graja (zanj tudi popolnoma neupravičeno) zadeva tvoj prispevek.

Ostanek tvojega odgovora pa se nanaša na Tohatsu 18 in predlagam, da pogovor nadaljujemo tam.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Jun 28, 2022 17:35

Ta del pogovora sem prenesel sem zato, ker se je že prejšnji prispevek v tej temi nanašal na isti problem.
Kuhan_Vinček napisal/-a:
Cuki007 napisal/-a:Zdravo,

Sem kupil tohatsuja 18 in ga tudi ze preizkusil. Tipičen dvotakten motor, enostaven in zelo zelo močan. Zaenkrat zadovoljen zelo.


Zelo zelo močan = točno 18 KM....

Vsak motor ima takšno moč, kot je navedena (minus izgube zaradi obrabe komponent, če ni nov).
Jaz se (na dolgo) nisem čisto strinjal, da je to dober odgovor.

Če kdo potrebuje navedke, o kako in o čem točno se nisva strinjala (in ki sem jih tu izpustil), je to prispevku na povezavi v temi Zadeva: Tohatsu 18

Kuhan_Vinček napisal/-a:@Marjan

Bom kar se da kratek. S tabo se ne strinjam.

Razlog, da je 18 KM vedno 18 KM so standardi. Standardi nam omogočajo, da so stvari (tudi mere) med seboj primerljive.
Proizvajalci motorjev /avtomobilov itd. morajo komponente homologirati, da ustrezajo standardom.

Zato je (za vsak tehničen stroj proizveden oziroma prodajan znotraj EU) 18 KM vedno 18 KM. Oziroma še bolj pravilno bi bilo se pogovarjati o kW, ampak zdaj že kompliciram.


Bom tudi jaz poskusil biti kratek, čeprav ne slovim po tem :oops: . Najprej: najlepša hvala tudi tebi, da si utemeljl svoje mneje , in da lahko dodam še jaz svojega. Mimogrede, tvoj odgovor iz navedka zgoraj ni primer, ki naj ga ne bi posnemali, ampak prej obratno.

Standardi so namenjeni temu, da bi bile stvari med seboj primerljive in izmenljivie, pa to včasih ni uresničljivo (in imamo večkrat srečo, da je tako, ampak o tem kdaj drugič kje drugje). Včasih tega ni mogoče doseči, včasih so standardi nedorečeni, večkrat pa se kdo (iz različnih razlogov) tudi vedoma in namenoma (protizakonito) izogne skladnosti s standardom.

    1. Precejšen del življenja sem živel od troubleshootinga, pri čemer je velik del bil ugotavljanje, kaj vse ni bilo tako, kot bi pričakovali (je bilo dogovorjeno, predpisano...). Zgodbe s trdnostjo in odpornostjo proti koroziji raznih v EU nabavljenih sidrnih verig na tem forumu so primer tega, ko v EU nabavljen material ne ustreza standardu. Vhodne kontrole materialov (če dobavljeni materiali res ustrezajo standardom - točneje temu, za kar jih nameravajo uporabiti) bi bile nepotrebne, če bi se slepo zanesel na to, "da mora ustrezati standardu". Morda je res praksa v pol desetletja od moje upokojitve odpravila take potrebe, ampak nimam občutka, da je prišlo do takega izboljšanja.

    2. Moč motorja, o kateri smo se pogovarjali, izdelovalec (po mojem, bi moral preveriti standard) deklarira kot maksimalno, ki jo mora motor razvijati, da ustreza deklaraciji. Koliko se od tega prenese na vodo, je odvisno od namembnosti (glisesr, izrivni čoln, splav...), koraka, premera in števila listov propelerja. Kolikor vem, to ni standardizirano (ker na srečo ni standardizirano, kako in čemu smeš uporabljati plovilo).

    Če se potrudiš (npr. daš na nekaj deset ton težak splav prop z korakom za 30 vozlov), lahko dosežeš, da bo blizu 0% (dejansko razvijane) nazivne maksimalne moči motorja koristno prenešene na vodo.

    3. Domnevam, da je deklarirana moč motorja maksimalna, ki je nekje pri največjih obratih, lahko pa je precejšnja razlika v krivulji navora. Če imata dva motorja enako maksimalno deklarirano nazivno moč in jo oba dosežeta v območjih okrog maksimalnega dovoljenega števila vrtljajev, pa ima eden znatno večji navor že pri srednjih vrtljajih, bo za občutek pri zglisiranjo, pospeških in vlečenju tube na enakem gliserju občutek, da je moćnejši.

Zlasti stvari iz točke 3 so lastne izkušnje, ki so v tisti temi zanimale avtorja teme (in tudi mene).
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Kuhan_Vinček
Kapitan
Prispevkov: 202
Pridružen: Če Maj 23, 2019 22:24

Re: Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a Kuhan_Vinček » Sr Jun 29, 2022 06:53

Marjan, imas prav, vzamem nazaj.

Dejansko je 3. tocka najpomembnejsa, kar zadeva obcutenje "moci" motorja - se pravi navor.

Tega pa, kot si tudi sam napisal, razlicni motorji dosegajo pri razlicnih obratih (tudi, ce imajo isto nazivno moc).

Pa mirno morje! :)
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Kazalo manj dobrih prispevkov ...

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Jun 29, 2022 10:48

Kuhan_Vinček napisal/-a:...
Pa mirno morje! :)

Jaz pa tebi dobro barko in trdno zdravje, da boš z užitkom morju kos tudi, če ne bo čisto mirno, ter srečo, da ne postane prehudo, ko boš zunaj (spet kompliciram...) :oops: :mrgreen: !
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost