Polnjenje akumulatorja
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: Polnjenje akumulatorja
Vsak polnilec polni s konstantnim tokom, če je akumulatorjeva notranja upornost dovolj majhna! Ta konstantni tok je dejansko maksimalni tok in polnilec je obremenjen do konca, pač kar zmore, če hočeš lahko rečemo tudi, da je za njega to breme čisto isto, kot če bi bil v kratkem stiku... Da od sebe kar pač da... To fazo imenujemo ponavadi BULK (angleško).
Potem napetost na akuju raste in ko doseže določeno nastavljeno vrednost (na poceni je to fiksno, na boljšem pa se nastavlja), seveda ne nadaljuje, ker bi aku zakuhal (vodik pa te fore, čeprav malo vre že tudi prej), napetost drži nekaj časa na isti napetosti. Za svinec je to nekje dobrih 14V, ponavadi 14.4V, za različne GEL, AGM in podobno pač kar navaja proizvajalec... V tej fazi je notranja upornost akumulatorja močno narasla in z napetostjo npr. 14.4V ne moreš več polniti s polnim tokom, zato tok začne padati. Tej fazi ponavadi rečemo ABSORPTION, ker akumulator absorbira še zadnje elektrone in se polni do res tistih pravih 100%. V tej fazi se zadržuje nekaj ur, spet odvisno od polnilca in nastavitev. Tisti avtomehanični polnilci to napetost ohranjajo v nedogled in zato je potrebno po parih urah aku odklopiti, drugače ga uničuješ, kuriš vodo v njem in pa tudi kak KABUUUUM je lahko hitro. Večji del energije pri svincu gre tukaj v toploto in elektrolizo, le mali del se res absorbira...
Dober polnilec bi moral po nekaj urah spustiti napetost na neko trajno in jo tam zadrževati. To fazo potem imenujemo FLOAT, napetost se spusti na recimo 13.6., 13.8V in podobno, spet odvisno od polnilca... Takrat realno povsem preneha polniti in samo zadržuje napolnjenost 100%...
Potem pridejo pa komercialisti, pa si izmislijo polnilce s 4, 5, 6, 7, 8 in ne vem koliko dodatnimi fazami... Realno celo obstajajo (recimo po 1 tednu spet malo dvigne za pol ure napetost na 14.4V), ampak to ni polnjenje, ampak vzdrževanje. Polnilec ima 3 faze, pa da ga jebe*.
No pri Litiju je malo drugače, tam ni absorpcije, ker je notranja upornost cel čas polnjenja hudičevo majhna. Tudi krivulja napetosti je med 5% in 95% praktično povsem vodoravna... Polnilec isto polni v prvi BULK fazi, ko dosežeš določeno napetost (načelno je že 3.55V po celici dovolj, max pa res 3.65V), ga vrže takoj v fazo FLOAT, ker celica je pač polna in nimaš kaj več silit v njo!
Sedaj pa finta, se litijeva celica dodatno polni v float fazi? Absolutno ne, ker ne "spušča" energije in je čisto vseeno ali jo držiš na 3.4V ali pa samo odklopiš...
Tako lajično rečeno da malo ponazorim....
- svinec je kanta, ki ima spodaj malo luknjico. Ko jo napolniš, jo je treba stalno malo dopolnjevat, da ostane polna...
- LiFePO4 je pa kanta brez luknjice, ko jo napolniš je to to, pustiš tam 1 mesec, pa je še kar isto, 2, 3, 4 mesece, še kar isto... Druga je pa spet zgodba, da to Litij ne mara in je boljše za njega, da je manj napolnjen...
Potem napetost na akuju raste in ko doseže določeno nastavljeno vrednost (na poceni je to fiksno, na boljšem pa se nastavlja), seveda ne nadaljuje, ker bi aku zakuhal (vodik pa te fore, čeprav malo vre že tudi prej), napetost drži nekaj časa na isti napetosti. Za svinec je to nekje dobrih 14V, ponavadi 14.4V, za različne GEL, AGM in podobno pač kar navaja proizvajalec... V tej fazi je notranja upornost akumulatorja močno narasla in z napetostjo npr. 14.4V ne moreš več polniti s polnim tokom, zato tok začne padati. Tej fazi ponavadi rečemo ABSORPTION, ker akumulator absorbira še zadnje elektrone in se polni do res tistih pravih 100%. V tej fazi se zadržuje nekaj ur, spet odvisno od polnilca in nastavitev. Tisti avtomehanični polnilci to napetost ohranjajo v nedogled in zato je potrebno po parih urah aku odklopiti, drugače ga uničuješ, kuriš vodo v njem in pa tudi kak KABUUUUM je lahko hitro. Večji del energije pri svincu gre tukaj v toploto in elektrolizo, le mali del se res absorbira...
Dober polnilec bi moral po nekaj urah spustiti napetost na neko trajno in jo tam zadrževati. To fazo potem imenujemo FLOAT, napetost se spusti na recimo 13.6., 13.8V in podobno, spet odvisno od polnilca... Takrat realno povsem preneha polniti in samo zadržuje napolnjenost 100%...
Potem pridejo pa komercialisti, pa si izmislijo polnilce s 4, 5, 6, 7, 8 in ne vem koliko dodatnimi fazami... Realno celo obstajajo (recimo po 1 tednu spet malo dvigne za pol ure napetost na 14.4V), ampak to ni polnjenje, ampak vzdrževanje. Polnilec ima 3 faze, pa da ga jebe*.
No pri Litiju je malo drugače, tam ni absorpcije, ker je notranja upornost cel čas polnjenja hudičevo majhna. Tudi krivulja napetosti je med 5% in 95% praktično povsem vodoravna... Polnilec isto polni v prvi BULK fazi, ko dosežeš določeno napetost (načelno je že 3.55V po celici dovolj, max pa res 3.65V), ga vrže takoj v fazo FLOAT, ker celica je pač polna in nimaš kaj več silit v njo!
Sedaj pa finta, se litijeva celica dodatno polni v float fazi? Absolutno ne, ker ne "spušča" energije in je čisto vseeno ali jo držiš na 3.4V ali pa samo odklopiš...
Tako lajično rečeno da malo ponazorim....
- svinec je kanta, ki ima spodaj malo luknjico. Ko jo napolniš, jo je treba stalno malo dopolnjevat, da ostane polna...
- LiFePO4 je pa kanta brez luknjice, ko jo napolniš je to to, pustiš tam 1 mesec, pa je še kar isto, 2, 3, 4 mesece, še kar isto... Druga je pa spet zgodba, da to Litij ne mara in je boljše za njega, da je manj napolnjen...
Re: Polnjenje akumulatorja
.
Admin-Sandi, moram te pohvalit. Bravo.
Tako poljudno in tako strokovno napisano-povedano, da je užitek prebrat.
.
Admin-Sandi, moram te pohvalit. Bravo.
Tako poljudno in tako strokovno napisano-povedano, da je užitek prebrat.
.
pajer 1
Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Re: Polnjenje akumulatorja
Hvala Pajer!
Strokovno ni najbolj, kak električar bi se spotaknil ob poenostavitve, ampak vseeno mislim, da je dovolj točno za večino in pa bistveno, razumljivo tudi tistemu, ki ni ravno doma v akumulatorjih in predvsem elektriki.
Strokovno ni najbolj, kak električar bi se spotaknil ob poenostavitve, ampak vseeno mislim, da je dovolj točno za večino in pa bistveno, razumljivo tudi tistemu, ki ni ravno doma v akumulatorjih in predvsem elektriki.
Re: Polnjenje akumulatorja
Obstajata dve metodi polnjenja in sicer Constant Current (CC) in Constant Voltage (CV).
Več o tem tukaj:
http://powersupply.blogs.keysight.com/2 ... t.html?m=1
Še prevod v Slo:
https://powersupply-blogs-keysight-com. ... r_pto=wapp
Ravno danes cupram skupaj en fancy sistem, pa lahko še malo slikovno opremim temo.
Več o tem tukaj:
http://powersupply.blogs.keysight.com/2 ... t.html?m=1
Še prevod v Slo:
https://powersupply-blogs-keysight-com. ... r_pto=wapp
Ravno danes cupram skupaj en fancy sistem, pa lahko še malo slikovno opremim temo.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Polnjenje akumulatorja
admin napisal/-a: Druga je pa spet zgodba, da to Litij ne mara in je boljše za njega, da je manj napolnjen...
To je po moje eden od glavnih problemov za uporabo Lixx v navtiki.
3/4 leta barka počiva in če je aku preveč, ali premalo napolnjen se mu izjemno poveča notranja upornost. Z drugimi besedami izgublja zmogljivost. Ko tak aku napolniš in ga pričneš uporabljat, se že pri mnogo manjših tokovih od predpisanih prične gret in najbolj se segrejejo srednje celice, ker so najbolje izolirane, ki zaradi tega naenkrat postanejo prevodnejše od tistih, ki so na zunanji strani paketa in se zato lažje hladijo. Posledica tega je, da aku izklopi že mnogo prej kot bi bilo treba. Zunanje celice imajo še veliko soka, notranje so pa po ohlajevanju pod spodnjo dovoljeno voltažo in verižna reakcija uničevanja akumulatorja se skokovito hitro nadaljuje.
Navadno je posledica vsega tega izguba kapacitete in ga zamenjamo z novim, ampak ob spletu nesrečnih naključij (ki jih sploh ni treba veliko) se pa pokadi in če imaš srečo skuri le tvoj ponos.
Tudi svinčen aku je nevaren. Ko je enkrat preveč prazen se lahko sesuje "pasta" na celicah in pride do kratkega stika. V takem primeru ga bo med polnjenjem razneslo. In poči kar konkretno.
Se pravi:
Svinčen aku mora biti vedno na servisnem polnjenju in se ne bo nič zgodilo.
Lixx mora biti vedno kadar počiva več kot nekaj dni na servisni voltaži in bo trajal leta in leta.
V vsakem primeru je kot kaže to najnevarnejši del barke. Sranje!
Re: Polnjenje akumulatorja
Luštna zadeva Goran...
Kaj pa še kaj pokaže? Mi javi napako, če je brodica 250km stran?
Kaj pa še kaj pokaže? Mi javi napako, če je brodica 250km stran?
Hvala na razumevanju
Re: Polnjenje akumulatorja
Vsak polnilec uporablja tako CC kot CV za polnjenje.
Na začetku je vedno CC, ki pri 80-90% napolnjenosti preide v CV.
Na začetku je vedno CC, ki pri 80-90% napolnjenosti preide v CV.
Re: Polnjenje akumulatorja
PogachnyK napisal/-a:Luštna zadeva Goran...
Kaj pa še kaj pokaže? Mi javi napako, če je brodica 250km stran?
Če bi dodal še cerbo gx modul pol bi šlo gledat stanje skozi svetovno omrežje, tko je pa samo bluetooth povezljivost.
So pa kr impresivni teli polnilci.
igor_k napisal/-a:Vsak polnilec uporablja tako CC kot CV za polnjenje.
Na začetku je vedno CC, ki pri 80-90% napolnjenosti preide v CV.
Analogni polnilec za akumulator uporablja cc/cv za polnjenje?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Polnjenje akumulatorja
AEgir napisal/-a:
So pa kr impresivni teli polnilci.
Pa obvezno poveži (bluetooth) regulator s polnilcem… drugače en drugega begata.
https://vodovod-rh.si/
Re: Polnjenje akumulatorja
Bom, hvala za nasvet. Sem mislil da bo treba po voltaži nastavit kdaj se kaj zgodi ker če je engine run detection prižgan, vmesni ne fila tudi če je prvi na 220v.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Polnjenje akumulatorja
Analogni polnilec za akumulator uporablja cc/cv za polnjenje?
Tudi analogni.
Re: Polnjenje akumulatorja
Ah zato vre not kislina če ne odklopiš ko je poln.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Polnjenje akumulatorja
Če kislina zavre potem to ni polnilec ampak uničevalec akumulatorjev.
Saj ne govorimo o nekih domačih kvazi polnilcih?
Saj ne govorimo o nekih domačih kvazi polnilcih?
Re: Polnjenje akumulatorja
Lahko je tudi domač polnilec, če je narejen pravilno.
Prehod iz "bulk" v "adsorption" fazo se bo zgodil pri kakršnem koli polnilcu, ki ima regulacijo, da napetost preko 14.0-14.4 V ne gre. Koliko časa bo trajala "bulk" faza pa je odvisna od toka ki ga polnilec zmore in seveda stanja akumulatorja. Dokler je napetost pod cca 14V-14.4V akumulator "žre" in običajen polnilec ne sfolga toliko toka da bi na to napetost sploh prišel. S polnenjem napetost narašča, tok pada in po določenem času bo napetsot prišla na na 14.0-14.4V in takrat mora polnilec poskrbet, da preko te meje ne gre. Tej fazi polnjenja pravimo adsorpcija in pametni polnilci jo "pametno" zaključijo in večina preide v fazo vzdrževanja. Pri klasičnih analognih pa jo mora po največ 8-10h prekinit človek. Pri povsem polnem akumulatorju bo pri 14.4V nekaj toka še vedno teklo noter kar za akumulator ni dobro. Če napetostne regulacije ni, bo polnilec dvignil napetost previsoko, tekel bo znaten tok in aku se bo grel, kislina bo šla. Admin je vse napisal...
Prehod iz "bulk" v "adsorption" fazo se bo zgodil pri kakršnem koli polnilcu, ki ima regulacijo, da napetost preko 14.0-14.4 V ne gre. Koliko časa bo trajala "bulk" faza pa je odvisna od toka ki ga polnilec zmore in seveda stanja akumulatorja. Dokler je napetost pod cca 14V-14.4V akumulator "žre" in običajen polnilec ne sfolga toliko toka da bi na to napetost sploh prišel. S polnenjem napetost narašča, tok pada in po določenem času bo napetsot prišla na na 14.0-14.4V in takrat mora polnilec poskrbet, da preko te meje ne gre. Tej fazi polnjenja pravimo adsorpcija in pametni polnilci jo "pametno" zaključijo in večina preide v fazo vzdrževanja. Pri klasičnih analognih pa jo mora po največ 8-10h prekinit človek. Pri povsem polnem akumulatorju bo pri 14.4V nekaj toka še vedno teklo noter kar za akumulator ni dobro. Če napetostne regulacije ni, bo polnilec dvignil napetost previsoko, tekel bo znaten tok in aku se bo grel, kislina bo šla. Admin je vse napisal...
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Polnjenje akumulatorja
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Kdo je na strani
Po forumu brska: Bing [Bot] in 2 gosta