Cinki

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Cinki

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Feb 09, 2024 18:59

V bakrenem toplotnem izmenjevalcu moram zamenjat cink anodo. Naj dam aluminij, ali cink? Držat mi mora dva, največ tri mesece.
Bavarko
Admiral
Prispevkov: 728
Pridružen: Ne Maj 01, 2011 18:46

Re: Cinki

OdgovorNapisal/-a Bavarko » To Feb 13, 2024 17:11

Nebi vedel kaj je bolje, morda Google ve?
Drugače v izmenjevalcih, kjer kroži slana voda, sem vedno videl cinkove anode.
Znanec, ki vzdržuje jeklene boje na morju, upororablja aluminijeve anode, pravi, da trajajo dlje.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Cinki

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Feb 13, 2024 18:11

Google piše vse sorte. Šmorn je glih v izmenjevalcu, kjer je cink v prvi bojni liniji. Voda sicer ne gre skozi mašino, temveč le skoz izmelnjevalce antifriza, olja, menjalnika in potem v izpuh.
Stari cink je požrlo, nove sem dobil pa alu in zdaj ne vem kaj naj.
Na Googlu pravijo, da je alu za brakično vodo, cink pa za morsko, ampak potem eni nakladajo, da alu bolje ščiti, cink pa dlje drži, drugi obratno...
Bavarko
Admiral
Prispevkov: 728
Pridružen: Ne Maj 01, 2011 18:46

Re: Cinki

OdgovorNapisal/-a Bavarko » To Feb 13, 2024 22:12

Po moje bo uredu kar koli boš izbral, samo da bo nekaj kar galvanika napade prej kot baker.
Drugače pa, po mojih izkušnjah pri razstavljanju in čiščenju razhladnikov, tam kjer anode niso bile dolgo menjane, najprej napade medenino. To se vidi v barvi, ker postane rdeča. Da ga poje, pa potrebuje nekaj let brez nobene zaščite.
Spet po govoricah tega znanca, ki zamenja več 100 kg anod na leto, naj bi šlo nekako tako, da slana voda najhitreje požre magnezij, nato cink in nato aluminji.
Magnezij je bolj primeren za sladko vodo, ker v slani ga požre prehitro.
Tisti, ki so menjali originalne anode na petah od Volvo-ta ali Mercruiser-ja s cinkovimi ponaredki, le te niso delovale, po enen letu iste. Verjetno je takrat najebala peta.
Druga zgodba, na bivši barki od policije, P-111(aluminij trup), se je menjavalo cink anode na 6 mesecev. približno 20-25kg vsakič, kilogrami od oka. Žrlo jih je kot za stavo. Vsekakor cinki niso zdržali 1 leto.
mato
Admiral
Prispevkov: 818
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Cinki

OdgovorNapisal/-a mato » Sr Feb 14, 2024 07:35

SR 290 napisal/-a:Google piše vse sorte. Šmorn je glih v izmenjevalcu, kjer je cink v prvi bojni liniji. Voda sicer ne gre skozi mašino, temveč le skoz izmelnjevalce antifriza, olja, menjalnika in potem v izpuh.
Stari cink je požrlo, nove sem dobil pa alu in zdaj ne vem kaj naj.
Na Googlu pravijo, da je alu za brakično vodo, cink pa za morsko, ampak potem eni nakladajo, da alu bolje ščiti, cink pa dlje drži, drugi obratno...


Jaz že od vsega začetka kupujem AL Anode od Martyr za Alpha One pete. tudi AL anode so različne za "fresh water" in "salt and brackish water". Jih lepo poliže v enem letu na trim cilindrih.
Mato :wink:

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti