Alternator
Moderatorji: moderator2, moderator
Alternator
Na barki imam dva akumulatorja vezana preko klasičnega stikala 1-2-oba-0. Nekje na internetu sem prebral, da med delovanjem motorja, ko alternator polni, ne smeš preklopiti stikala iz enega akumulatorja na drugega, ker v času, ko je stikalo v vmesnem položaju alternator nima kaj polniti. Posledično lahko uničiš alternator. Menda pa obstajajo tudi stikala, ki to preprečujejo.
Prosim, če me lahko nekdo poduči, če je to res.
Hvala za pomoč,
MKN
Prosim, če me lahko nekdo poduči, če je to res.
Hvala za pomoč,
MKN
Re: Alternator
A ko je akumulator poln ti alternator crkne?
Re: Alternator
Dober argument SR.
Sklepam, da ima alternator neko pamet, ki to uravnava??
MKN
Sklepam, da ima alternator neko pamet, ki to uravnava??
MKN
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5111
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Alternator
Ko altermator izgubi kontakt z bremenom regulator ne čuti napetosti akumulatorja in dvigne pobudo zaradi česar se dvigne izhodna napetost. Ko le ta preseže 40V diode crknejo, pride lahko tudi do kratkega stika na statorskem navitju in če motorja takoj ne ustaviš zasmrdi po zažganem kar pomeni, da si zažgal še statorsko navitje. Vedno crkne diodna plošča v 50% primerov pa še stator in tak alternator je samo še za na odpad, ker se popravilo ne izplača.
Veliko sreče pri eksperimentiranju s preklopi med delovanjem motorja.
Veliko sreče pri eksperimentiranju s preklopi med delovanjem motorja.
Re: Alternator
Za v smeti ni, ker gre v austausch.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Alternator
Nikola T;
Se pravi, da ti lahko slab kontakt na akumulatorju skuri regler?
Se pravi, da ti lahko slab kontakt na akumulatorju skuri regler?
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5111
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Alternator
SR 290 napisal/-a:Nikola T;
Se pravi, da ti lahko slab kontakt na akumulatorju skuri regler?
... in stator. DA!
In to najraje prav na plovilih, kjer je ponavadi vgrajen regulator z ločenim Vsense kontaktom zaradi nekoč razširjene metode polnjenja več akumulatorjev preko ločilnih diod.
Manjši procent novejših alternatorjev je odpornih na te napake.
Re: Alternator
Slab kontakt na akumulator tudi barko lahko zažge.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Alternator
Nikola T. napisal/-a:SR 290 napisal/-a:Nikola T;
Se pravi, da ti lahko slab kontakt na akumulatorju skuri regler?
... in stator. DA!
In to najraje prav na plovilih, kjer je ponavadi vgrajen regulator z ločenim Vsense kontaktom zaradi nekoč razširjene metode polnjenja več akumulatorjev preko ločilnih diod.
Manjši procent novejših alternatorjev je odpornih na te napake.
torej med vožnjo ne smeš preklapljat med aku1 in aku2 ali prav razumem?
Re: Alternator
Jaz vam vse verjamem in radovedno sprašujem:
Pri stoenki si lahko med obratovanjem odklopil akumulator in nič ni šlo po gobe? Vem, da je bilo tako.
Pa še to: Recimo, da ti je šel akumulator v maloro. Odklopiš ga, ker nimaš druge, en prijazen gospod ti pa potegne kable iz svojega avta, da startaš in se lahko odpraviš domov, ali do servisa. Zakaj alternator to preživi?
Pri stoenki si lahko med obratovanjem odklopil akumulator in nič ni šlo po gobe? Vem, da je bilo tako.
Pa še to: Recimo, da ti je šel akumulator v maloro. Odklopiš ga, ker nimaš druge, en prijazen gospod ti pa potegne kable iz svojega avta, da startaš in se lahko odpraviš domov, ali do servisa. Zakaj alternator to preživi?
Re: Alternator
torej med vožnjo ne smeš preklapljat med aku1 in aku2 ali prav razumem?
Kot vse stvari, je zadeva rahlo specifična. Če se omejimo na navtiko, obstajajo določeni izvenkrmni motorji, kjer dejansko lahko med delovanjem odklopiš kabel z akumulatorja in zaradi tega naj nebi bilo kaj dosti narobe. Eden takih je npr. evinrude e-tec, ki nima alternatorja ampak je polnjenje izvedeno preko močnostne elektronike (mosfet tranzistorji). So pa mosfeti občutljivi na napetostne špice ki lahko nastanejo ob iskrenju ko odklopiš/priklopiš kabel.
Če ima motor klasičen alternator o katerem je pisal NT potem BO narobe.
Če potegneš skupni imenovalec vsega, je najbolj ziher če takrat ko motor laufa ne preklapljaš ničesar!
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Alternator
MareC napisal/-a:Nikola T. napisal/-a:SR 290 napisal/-a:Nikola T;
Se pravi, da ti lahko slab kontakt na akumulatorju skuri regler?
... in stator. DA!
In to najraje prav na plovilih, kjer je ponavadi vgrajen regulator z ločenim Vsense kontaktom zaradi nekoč razširjene metode polnjenja več akumulatorjev preko ločilnih diod.
Manjši procent novejših alternatorjev je odpornih na te napake.
torej med vožnjo ne smeš preklapljat med aku1 in aku2 ali prav razumem?
Ja in ne. Ena stikal 1,2, both, off so narejena, da med preklapljanjem med 1,2 in both ni nikoli akumulator odklopljen. Je samo, ko daš na off
Lp Miha
Re: Alternator
Klinc gleda.
Startni AGM bo vedno na alternatorju, oni drugi LiFe pa na solarni celici. Če AGM crkne bo ob preklopu na drugega alternator itak miroval.
Startni AGM bo vedno na alternatorju, oni drugi LiFe pa na solarni celici. Če AGM crkne bo ob preklopu na drugega alternator itak miroval.
Re: Alternator
Zakaj bi sploh med vožnjo preklapljal?
Če delaš sistem ga naredi kot se zagre, ne nekih polovičarskih for ker to ni dobro za nič, nikoli ni bilo.
Kaj te sploh matra? Napiši točno kaj bi rad in kaj maš pa se da pol komentirat.
Če delaš sistem ga naredi kot se zagre, ne nekih polovičarskih for ker to ni dobro za nič, nikoli ni bilo.
Kaj te sploh matra? Napiši točno kaj bi rad in kaj maš pa se da pol komentirat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5111
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Alternator
Več o tem si preberite na http://www.harpoon.si > praktični nasveti > Osnove električnih instalacij na plovilih...
... Pri tej vezavi je potrebno predvsem paziti, da je stikalo montirano na takem mestu, da vam ga ne more nihče “po pomoti” izklopiti. V primeru izklopa stikala med delovanjem motorja obstaja zelo visoka verjetnost, da pregori alternator. Izvenkrmni motorji imajo napeljavo pripravljeno s skupnim vodnikom za starter in akumulator.
...Ob taki vezavi v primeru glavnega stikala med delovanjem motorja ni bojazni da bi poškodovali alternator. Pri demontaži motorja je potrebno paziti na požarno varnost saj je vodnik med akumulatorjem in alternatorjem vedno pod napetostjo. Vezava kjer je alternator stalno vezan na akumulator je priporočljiva še posebej na plovilih katere se oddaja (čarter) v najem, da uporabniki ne morejo narediti škode ob nepravilni uporabi.
Večina izvenkrmnih motorjev ima skupni vodnik za alternator in starter in ju ne moremo ločiti, zato se v praksi za tovrstna čarter plovila veže obstoječo napeljavo motorja direktno na kleme akumulatorja. Pri kakršnih koli delih pa ne pozabite oklopiti napajanja na akumulatorju.
...To je primer klasične vezave, ki je izhodišče za vse naslednje izvedbe s katerimi dodajamo funkcionalnost avtomatskega polnenja in vzdrževanja akumulatorjev. Po principu te vezave se projektira tudi sisteme na večjih plovilih.
... Pri tej vezavi je potrebno predvsem paziti, da je stikalo montirano na takem mestu, da vam ga ne more nihče “po pomoti” izklopiti. V primeru izklopa stikala med delovanjem motorja obstaja zelo visoka verjetnost, da pregori alternator. Izvenkrmni motorji imajo napeljavo pripravljeno s skupnim vodnikom za starter in akumulator.
...Ob taki vezavi v primeru glavnega stikala med delovanjem motorja ni bojazni da bi poškodovali alternator. Pri demontaži motorja je potrebno paziti na požarno varnost saj je vodnik med akumulatorjem in alternatorjem vedno pod napetostjo. Vezava kjer je alternator stalno vezan na akumulator je priporočljiva še posebej na plovilih katere se oddaja (čarter) v najem, da uporabniki ne morejo narediti škode ob nepravilni uporabi.
Večina izvenkrmnih motorjev ima skupni vodnik za alternator in starter in ju ne moremo ločiti, zato se v praksi za tovrstna čarter plovila veže obstoječo napeljavo motorja direktno na kleme akumulatorja. Pri kakršnih koli delih pa ne pozabite oklopiti napajanja na akumulatorju.
...To je primer klasične vezave, ki je izhodišče za vse naslednje izvedbe s katerimi dodajamo funkcionalnost avtomatskega polnenja in vzdrževanja akumulatorjev. Po principu te vezave se projektira tudi sisteme na večjih plovilih.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti