Alternator

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

mato
Admiral
Prispevkov: 818
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a mato » Pe Mar 22, 2024 07:56

SR 290 napisal/-a:Jaz vam vse verjamem in radovedno sprašujem:
Pri stoenki si lahko med obratovanjem odklopil akumulator in nič ni šlo po gobe? Vem, da je bilo tako.
Pa še to: Recimo, da ti je šel akumulator v maloro. Odklopiš ga, ker nimaš druge, en prijazen gospod ti pa potegne kable iz svojega avta, da startaš in se lahko odpraviš domov, ali do servisa. Zakaj alternator to preživi?



Hmm
Pri stoenki ni bilo nobenga računalnika. Vžigalna tuljava je bila večinoma pod napetostjo. Pa ventilator za gretje je bil najbrž vedno prižgan. Tako da je alternator imel vedno nekaj bremena. Pa če tudi je proizvedel kako napetostno špico pri odklopu, ni nič uničil ker ni bili elektronike.
Še sebe je težko uničil, ker je bil pač samo 45A in ni tako hitro pobegnila napetost.

Kje so ti časi :?
Mato :wink:
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Mar 22, 2024 17:58

Pa to s stoenko si probal? Ker mislm da ne dela brez akumulatorja.

Dizli stari delajo brez bencinarji pa po večini mislm da ne.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Darh
Admiral
Prispevkov: 1167
Pridružen: Ne Dec 30, 2018 09:26
Kraj: Tu bolje- Pula

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Darh » Pe Mar 22, 2024 20:22

Men Yugo je :D
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Mar 24, 2024 07:37

Ja Aegir, Stoenka dela brez akumulatorja. Pa yugo tudi. :mrgreen:

Mato, tvoja razlaga je dobra. :D
Budra
Desetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » Ne Mar 24, 2024 08:49

Kakšno breme v watih je potrebno, da se ob odklopu akumulatorja ne uniči 80W alternator?
Uporabniški avatar
PogachnyK
Admiral
Prispevkov: 742
Pridružen: Ne Feb 26, 2012 11:09

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a PogachnyK » Po Mar 25, 2024 11:04

Ne bo ti ga uničil.
Nevem no..

Da je alternator skuril, ker je preveč trpel, to sem že slišal... , Da pa bi ga "v leru", to je pa vsaj zame pretežko vprašanje... Ne vidim razloga, da bo ga skurilo zato, ker "zapelje na ravnino".
Hvala na razumevanju
Budra
Desetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » Po Mar 25, 2024 18:26

PogachnyK napisal/-a:Ne bo ti ga uničil.
Nevem no..

Da je alternator skuril, ker je preveč trpel, to sem že slišal... , Da pa bi ga "v leru", to je pa vsaj zame pretežko vprašanje... Ne vidim razloga, da bo ga skurilo zato, ker "zapelje na ravnino".

Mislim, da je Nikola Tesla dovolj jasno napisal, kaj se zgodi, ko se med obratovanjem odklopi alternator od baterije in drugih bremen. Tega res ne mislim početi. Le teoretsko me zanima, kašno breme bi lahko preprečilo porast napetosti nad mejo uničenja diod.
mato
Admiral
Prispevkov: 818
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a mato » To Mar 26, 2024 07:22

Budra napisal/-a:
PogachnyK napisal/-a:Ne bo ti ga uničil.
Nevem no..

Da je alternator skuril, ker je preveč trpel, to sem že slišal... , Da pa bi ga "v leru", to je pa vsaj zame pretežko vprašanje... Ne vidim razloga, da bo ga skurilo zato, ker "zapelje na ravnino".

Mislim, da je Nikola Tesla dovolj jasno napisal, kaj se zgodi, ko se med obratovanjem odklopi alternator od baterije in drugih bremen. Tega res ne mislim početi. Le teoretsko me zanima, kašno breme bi lahko preprečilo porast napetosti nad mejo uničenja diod.


Najprej sporoči kakšen alternator sploh je to? Glede na moč sklepam da je na izvenkrmen motorju, ker je tako majhne moči.
Tukaj je to enostaven generator brez regulacije magnetnega polja v rotorju.
On vedno da od sebe vse kar lahko, potem imaš pa regulator napetosti, ki ti omejuje napetost do porabnikov.
To sta povsem dve različni metodi regulacije....
Mato :wink:
Budra
Desetnik
Prispevkov: 12
Pridružen: To Feb 11, 2020 21:34

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Budra » To Mar 26, 2024 11:37

Moja napaka. Ne 80W temveč 80A motor volvo MD2030. Sicer, kot sem napisal, me zanima bolj teoretsko, koliko breme bi preprečilo uničenje 80A alternatorja.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Mar 26, 2024 12:09

Nisi dobro prebral!
Ni odvisno samo od bremena temveč predvsem in zgolj od regulatorja vgrajenega v ALTERNATOR.

Precej izvenkrmnih motorjev nima alternatorja temveč dinamo. Dinamo je ponavadi dovolj močan le za manše porabnike kot so luči in nekaj malega polnjenja akumulatorja. Izkoristek je zelo slab.
Dinamo ne more crkniti, če ga odklopiš od akumulatorja ali bremena.
Dinamo lahko skuriš, če pride izhod v kratek stik.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Mar 26, 2024 19:34

Kak je povprečen izkoristek alternatorja? Zračnost med rotorjem in statorjem in relativno majhna količina bakra me navaja na misel, da je slab.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Mar 26, 2024 23:39

Efficiency of automotive alternators is limited by fan cooling loss, bearing loss, iron loss, copper loss, and the voltage drop in the diode bridges. Efficiency reduces dramatically at high speeds mainly due to fan resistance. At medium speeds efficiency of today's alternators is 70–80%.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
MKN
Viceadmiral
Prispevkov: 577
Pridružen: Sr Sep 03, 2014 12:51

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a MKN » Sr Mar 27, 2024 00:22

Iz tegale se je razvila poučna debata.
Gede na ugotovljeno bi rad še nekaj razjasnil.
Ko imaš dva akumulatorja vezana preko stikala in je en poln za zagon motorja, drugi pa je že malo prazen, ker so bili na njemu pač vezani porabniki na barki. Pa si sredi zaliva na sidru, brez možnosti drugih virov polnjenja akumulatorja. S polnim akumulatorjem zaženeš motor.
Kako potem napolniš drugi akumulator, če prvega/polnega ne smeš odklopiti od alternatorja? Meni na misel pridejo samo kabli iz prvega akumulatorja na drugega, seveda med delovanjem motorja. (zavedam se, da prazenje akumulatorja preko meje ni zdravo za akumulator)

Kot ste razložili že vse ostalo, ali lahko nekdo pokomentira tudi to?

MKN
mato
Admiral
Prispevkov: 818
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a mato » Sr Mar 27, 2024 07:11

MKN napisal/-a:Iz tegale se je razvila poučna debata.
Gede na ugotovljeno bi rad še nekaj razjasnil.
Ko imaš dva akumulatorja vezana preko stikala in je en poln za zagon motorja, drugi pa je že malo prazen, ker so bili na njemu pač vezani porabniki na barki. Pa si sredi zaliva na sidru, brez možnosti drugih virov polnjenja akumulatorja. S polnim akumulatorjem zaženeš motor.
Kako potem napolniš drugi akumulator, če prvega/polnega ne smeš odklopiti od alternatorja? Meni na misel pridejo samo kabli iz prvega akumulatorja na drugega, seveda med delovanjem motorja. (zavedam se, da prazenje akumulatorja preko meje ni zdravo za akumulator)

Kot ste razložili že vse ostalo, ali lahko nekdo pokomentira tudi to?

MKN

Tukja imaš vse razloženo...
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=25297&p=397401&hilit=cyrix#p397401
Mato :wink:
Uporabniški avatar
modro morje
Viceadmiral
Prispevkov: 362
Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
Kraj: Ljubljana - Krk

Re: Alternator

OdgovorNapisal/-a modro morje » Sr Mar 27, 2024 09:36

MKN napisal/-a:Iz tegale se je razvila poučna debata.
Gede na ugotovljeno bi rad še nekaj razjasnil.
Ko imaš dva akumulatorja vezana preko stikala in je en poln za zagon motorja, drugi pa je že malo prazen, ker so bili na njemu pač vezani porabniki na barki. Pa si sredi zaliva na sidru, brez možnosti drugih virov polnjenja akumulatorja. S polnim akumulatorjem zaženeš motor.
Kako potem napolniš drugi akumulator, če prvega/polnega ne smeš odklopiti od alternatorja? Meni na misel pridejo samo kabli iz prvega akumulatorja na drugega, seveda med delovanjem motorja. (zavedam se, da prazenje akumulatorja preko meje ni zdravo za akumulator)

Kot ste razložili že vse ostalo, ali lahko nekdo pokomentira tudi to?

MKN

Po moje je zadeva s stikalom 1/2 taka, da preklapljanje traja zelo malo časa, ta stikala so praviloma narjena tako, da pri vrtenju izpostavljene ročke z roko na zunanji strani stikala, interni mehanizem preklopi iz enga v drugi položaj v delčku sekunde. Ta čas je prekratek, da bi na alternatorju nastala neka škoda, četudi je za delček sekunde prekinjen odvzem toka. Zato zadeva s stikalom ne uniči alternatorja oziroma prigrajenega regulatorja.
Navigare vivere est.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov