Alternator
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: Alternator
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Alternator
AEgir napisal/-a:To je navadn alternator. Tole je dinamo..
https://www.velo.si/dinamo-desno-alu-klasik
Tole zgoraj je isto alternator le da je enofazni (generator izmeničnega toka), ki se mu v kolesarstvu pravi "Dinamo"
https://fran.si/130/sskj-slovar-slovenskega-knjiznega-jezika/3527170/alternator?View=1&Query=proizvajanje&hs=1&AllNoHeadword=proizvajanje&FilteredDictionaryIds=130
Tole je pa pravi dinamo kot je pisal AndrejC.
https://www.facebook.com/delovizaficu/posts/683152205627130/?paipv=0&eav=AfZ4xw8ALJwjwbjmCQgdD7QGEpuWyvwoIuyk9AQRELsfMqY9F4HguNveb-jDtgwtGpc&_rdr
Tukaj pa razlaga:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Dinamo
Mato
Re: Alternator
A, cool. Sem vedno mislil da je to na biciklu pravi dinamo.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5124
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Alternator
Majhnim generatorjem s permanentnimi magneti kakršni so nameščeni na kolesih mopedih, skuterjih, manjših izvenkrmnih motorjih... pogovorno rečemo tudi dinamo.
Statorska navitja so lahko enofazna (dve žici) največkrat pa so tri fazna (tri žice). Generirana moč je odvisna od obratov motorja zato tak generator/dinamo potrebuje zunanji usmernik in regulator o čemer smo na forumu že precejkrat pisali.
Statorska navitja so lahko enofazna (dve žici) največkrat pa so tri fazna (tri žice). Generirana moč je odvisna od obratov motorja zato tak generator/dinamo potrebuje zunanji usmernik in regulator o čemer smo na forumu že precejkrat pisali.
Re: Alternator
Ker hudič hodi na kup s..., se mi je res zgodilo, da se med delovanjem motorja akumulator ne polni. Alternator sem nesel k mojstru, da ga preveri in je z njim vse v redu. Po ponovni montaži se akumulator še vedno ne polni. Alternator deluje odlično, na izodu ima ustrazno napetost.
Potem sem opazil, da včasih malo zaniha kazalec obratov. Če sem dal malo gasu, je bilo spet v redu. Danes pa se mi je zgodilo, da je kazalec obratov obstal na obratih v prostem teku. Po ponovnem zagonu motorja je deloval spet normalno.
Ob zagonu motorja ali ob delovanju motorja ni alarma za alternator oziroma lučka normalno posveti ob kontaktu, po zagonu ugasne.
Kablov še nisem mogel preveriti, ker zaradi razdalje od alternatorja do akumulatorja potrebujem pomočnika. Pa mi ga še ni uspelo pripeljati na barko.
Če to kaj pomaga, alternator je od Iskre.
Ker ste mojstri, gotovo kdo znal postaviti diagnozo glede na opažene simptome. Jaz bolj malo vem o tem, zato pa več sprašujem.
Hvala za odgovore.
LP MKN
Potem sem opazil, da včasih malo zaniha kazalec obratov. Če sem dal malo gasu, je bilo spet v redu. Danes pa se mi je zgodilo, da je kazalec obratov obstal na obratih v prostem teku. Po ponovnem zagonu motorja je deloval spet normalno.
Ob zagonu motorja ali ob delovanju motorja ni alarma za alternator oziroma lučka normalno posveti ob kontaktu, po zagonu ugasne.
Kablov še nisem mogel preveriti, ker zaradi razdalje od alternatorja do akumulatorja potrebujem pomočnika. Pa mi ga še ni uspelo pripeljati na barko.
Če to kaj pomaga, alternator je od Iskre.
Ker ste mojstri, gotovo kdo znal postaviti diagnozo glede na opažene simptome. Jaz bolj malo vem o tem, zato pa več sprašujem.
Hvala za odgovore.
LP MKN
Re: Alternator
Če alternator daje 13.8 oziroma 14V ko meriš na izhodnih sponkah je OK.
Potem preveri vse "mase" diodne delilnike in kable do akumulatorjev.
Enostavno pomeri padce napetosti na vsakem kablu pa boš takoj našel težavo....
Ne rabiš pomočnika, samo en daljši kabel da lahko povežeš merilnik.
Za več me pa pokliči...
Potem preveri vse "mase" diodne delilnike in kable do akumulatorjev.
Enostavno pomeri padce napetosti na vsakem kablu pa boš takoj našel težavo....
Ne rabiš pomočnika, samo en daljši kabel da lahko povežeš merilnik.
Za več me pa pokliči...
Mato
Re: Alternator
Te težave bi lahko povzročil močno drseči jermen. Če je pravilno napet, lahko vseeno drsi, če ni ustrezne širine ali je obrabljen jermen ali ena od jermenic.
-
- Kapitan
- Prispevkov: 190
- Pridružen: Če Nov 08, 2018 18:53
Re: Alternator
Budra je podal zelo mozen odgovor. To se je tudi meni dogajalo, jermen drsel in nato se izdahnil. Ce niha obratomer je to eden od moznih vzrokov!
Re: Alternator
Morda bo še komu prav prišla moja izkušnja z alternatorjem in solarnim polnilnikom. Dogaja se mi, da med delovanjem motorja ob polnem akumulatorju obratomer občasno pade na nič obratov, oglasi pa se tudi pisk oziroma alarm za alternator, čeprav voltmeter pravilno kaže napetost 14V. V trenutku ko pa izklopim polnjenje akumulatorja prek Victrona MPPT, pa teh težav ni več. Enako problem sem zasledil tudi na tujih forumih.
https://www.cruisersforum.com/forums/f14/alternator-solar-panel-conflict-233083.html
https://www.cruisersforum.com/forums/f14/alternator-solar-panel-conflict-233083.html
Re: Alternator
Mogoče zelo enostavno razmišljanje;
Da imaš signal na sponki W mora alternator polnit, posledično mora biti rotor vzbujan.
Ko solarni regulator doseže napetost 14V, tudi regulator alternatorja preneha polnit, torej rotor ni več vzbujan.
Kar pomeni da ni več izmenične napetosti - signala na sponki W.
Ko bom imel prvi alternator na delovni mizi simuliram zadevo pa vidimo
Da imaš signal na sponki W mora alternator polnit, posledično mora biti rotor vzbujan.
Ko solarni regulator doseže napetost 14V, tudi regulator alternatorja preneha polnit, torej rotor ni več vzbujan.
Kar pomeni da ni več izmenične napetosti - signala na sponki W.
Ko bom imel prvi alternator na delovni mizi simuliram zadevo pa vidimo
Mato
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5124
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Alternator
Vzrok in rešitev za nedelovanje obratomera sem opisal tukaj...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost