Motorno olje

Zbirka razlag tehničnih pojmov, fizike, enačbe, pretvorbe enot

Moderatorji: moderator2, moderator

francelj
Admiral
Prispevkov: 1080
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Pe Avg 20, 2010 13:48

V moj motor gre tole olje:

Slika

O kvaliteti olj za 2T motorje je že drugje nekaj napisanega. Ker pa že govorimo o cenah olj, pa me zanima kje in za koliko se dobi tako olje in tudi druga outboard olja.

Zaenkrat sem našel ceno 18Eur/4l pri Avtotehni, če kupim 16l skupaj. V trgovini Sokolič v Nerezinah niti ni bilo bistveno dražje.

Tako olje se seveda porablja in ne menja. Pri meni približno 8l na 450l bencina. Nalijem ga v plastično posodo znotraj motorja.

Kako pa je z mešanjem teh olj? Ko ga zmanjka in bi nalil drugo?

V navodilih za motor odsvetujejo vsakršno mešanje, celo olj iste znamke, če ne gre za povsem isti tip. To praktično pomeni, da znamke ali vrste olja niti ne bi mogel zamenjati, ker ga vedno nekaj ostane v rezervarju ali vsaj v ceveh sistema. Tisto, ki so ga nalili pri montaži v ta motor, bo edino za ta motor za vse večne čase ;-)
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Pe Avg 20, 2010 14:31

Ne poznam VW marine motorjev detajlno, ampak mislim da je še pumpa-diza, kolikor vem so močnejši od 200HP pro VW common-rail. Večja koncentracija žvepla bi pomenila, več saj v ispušnem sistemu, recimo uniči katalizator v avtu, tudi olje bi se hitreje uničilo, če bi pa še kakšen majhen delec, (ki jih kurilno olje in navaden dizel vsebujeta veliko), prišel do injektorja, ki mislim da brizga s tlakom več kot 1300bar v najnovejših motorjih, bi pa zagotovo uničilo injektor. Oktansko število je različno, vsebnost dušika je različna, tako da ni za ekperimentirati.
Problemov s kurilcem bi bilo kar nekaj, sigurno bi bili na injektorjih, pa še na kakšni visokotlačni pumpi, nihče ni nikoli poskušal kaj takšnega, zato nimam nekih informacij kaj bi lahko bilo narobe. Definitivno pa je ta motor najnovejša tehnologija, zato rabi vrhunsko olje, in idealno čisto gorivo, že HR Eurodiesel brez kvalitentne filtracije je vprašljiv, glede ostalih goriv pa sloh ni govora za takšen tip motorja. Ko gorivo dlje časa stoji v rezervarju, se ti naredijo alge, se pravi tudi če je gorivo bilo čisto, ni nujno da bo čez pol leta še vedno, alge pridejo v sistem goriva in nastane problem, v kolikor nimamo odlične filtracije. Pri avtu se to ne more zgoditi, saj, gorivo porabimo vsaj v enem mesecu, pri barki ki stoji na privezu pol leta, pa je to največji problem in ne toliko sama HR nafta, zato ima večina z plovili probleme, z avti pa ne. Najbolj bistvena je kot sem napisal, filtracija in poln tank, ko zapustimo plovilo. Če se tega držiš se nimaš kaj bati. Večina problemov z novejšimi diesel motorji je zaradi goriva, starejši pa so bolj tolerantni, zato tudi veljajo za bolj sigurne, kar pa je v navtiki zaželjeno.

V katerem plovilu pa je ta motor, če ni skrivnost ?
MARKO1977
Viceadmiral
Prispevkov: 369
Pridružen: Pe Dec 18, 2009 12:46

OdgovorNapisal/-a MARKO1977 » Pe Avg 20, 2010 15:16

Vse to me zanima saj je pooblaščeni serviser na Hrvaškem in Italiji. Italijanom pa ne zaupam ravno najbolje saj mi je v nogo BRAVO TREE priporočal cenejšo varjano olja ( ne vem katere oznake ) pa sem vstrajal original za njega.
Tako da je tudi pod vprašajem katero olje imam v samem motorju,
Saj opažam da je temperatura vode čudna. računalnik 93, na žici ki se priklopi na analogni števec 110. Hladilno tekočino pa sem izmeril 83.
Temperatura hitro naraste, pa tudi hitro pade pod 85 na računalniku ko plujem na minimumu.

Verjetno vpliva tudi motorno olje na njega a ne ?
Uporabniški avatar
Gaso
Admiral
Prispevkov: 1480
Pridružen: To Dec 09, 2008 09:38
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Gaso » Pe Avg 20, 2010 15:30

Olje mislim, da ne, če imaš hladilno tekočino 83°C je čisto OK temperatura, kako pa dalje antifriz hladi se jaz ne bi preveč obremenjeval, dokler ima antifriz konstantno temperaturo, s temi senzorji je pa tako tako, če si ročno izmeril potem bo to najbolj držalo. Hladilna tekočina bi morala imeti konstantno temperaturko, ko je motor enkrat na temperaturi, ni važno ali je to minimum ali poln gas, če deluje termostat pravilno. Meni nič ne niha, ampak je 82°C.

Za Z-noge, pa raje druge na forumu vprašaj, ker to jaz bolj malo spremljam.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost