Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Tudi mojemu Visol-u se po 6-tih letih bliža konec.Sicer se še vozim in mogoče bi se še pa sem naredil prvo napako-premočan motor 5KM in občasno čiššenje z Meglio, kar je posledično, da se je pvc zmehčal in se mi kopalke lepijo na tube.Tudi malo puščanja se je pojavilo, tako da ga na 2-3 dni malo napumpam.Je pa dobro, ker sem podnice(lajšte)zrezal ven in dal not bosanko 9mm(2 dela)ki pa je po 5-tih letih bp.Sem pa krmno steno oprl z dvema šipkama na poden, tako, da se krmna stena ne zvija in tubusi ne trpijo potiska motorja.To sem neredil takoj po menjavi motorja, vendar žal prepozno.Tudi naslednji bo PVC, s takojšno montažo trdega dna in povezavo krmna stena-dno.
mašinfirer
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Honwave T40, letnik 2009, brez posebnosti, 3 tedne zdržema na vodi in soncu.
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Problem so predvsem gumenjaki lepljeni na kitajskem, njihova lepila ne vsebujejo mehčal in le ta posledično s časom migrirajo v lepilo, ki postane kot marmelada in spoji se razlepijo.
Ameriški in naši (evropski)pvc gumenjaki so čisto ok.
Je pa pvc prišel na slab glas samo zaradi Kitajcev.
Ameriški in naši (evropski)pvc gumenjaki so čisto ok.
Je pa pvc prišel na slab glas samo zaradi Kitajcev.
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Lahko kaj dopolniš to okrog te težave z lepili za PVC?
Preden sem - pred nekaj leti - odprl to temo, sem pregledal tedaj dostopne vire in imam v spominu, naj bi bili tedaj PVC napihljivi čolni cenejši za izdelavo v veliki meri zato, ker jih je bilo mogoče variti, kar je olajšalo avtomatiziranje in povečalo hitrost izdelave serij, gumenjake (hypalon, CSM...) pa je bilo treba lepiti in tega vsaj tedaj niso uspeli avtomatizirati. Oboje bi se od tedaj do sedaj moglo spremeniti, ampak bi me to z lepljenjem PVC-ja na kitajskem namesto varjenja presenetilo.
Takrat so tudi pojasnjevali, da so stari 'mehki' PVC izdelki bili mehki zaradi dodatkov in da potem postanejo krhki, ker iz materiala ti - takratni - dodatki sčasoma 'pobegnejo' (in mislim da nekje še imam eno termoplast-kadičko za pomivanje posode, katere stanje - na kupu mest drobljiva in pušča - pri kateri se to ujema s tem opisom).
Domneval sem, da so v času, ko sem začel to temo, vrsto dodatkov vsaj v nekaterih PVC čolnih zamenjali z novejšimi (takrat je tudi duPont začel tržiti take), in zato, da bi izvedel več o izkušnjah po tem tudi odprl to temo.
Sicer je bilo vsaj včasih in v nekaterih navodilih za posamezen tip čolna tudi napisano, na kaj je kateri občutljiv. Pomnim, da kakšni na ogljikovodike, kakšni tudi na sredstva za zaščito kože pred sončenjem itn. Če koga zanima ta konec: Google: PVC Inflatable Owner Manual, Google: PVC Inflatable User Manual, Google: PVC Inflatable Boat Maintenance Manual
Preden sem - pred nekaj leti - odprl to temo, sem pregledal tedaj dostopne vire in imam v spominu, naj bi bili tedaj PVC napihljivi čolni cenejši za izdelavo v veliki meri zato, ker jih je bilo mogoče variti, kar je olajšalo avtomatiziranje in povečalo hitrost izdelave serij, gumenjake (hypalon, CSM...) pa je bilo treba lepiti in tega vsaj tedaj niso uspeli avtomatizirati. Oboje bi se od tedaj do sedaj moglo spremeniti, ampak bi me to z lepljenjem PVC-ja na kitajskem namesto varjenja presenetilo.
Takrat so tudi pojasnjevali, da so stari 'mehki' PVC izdelki bili mehki zaradi dodatkov in da potem postanejo krhki, ker iz materiala ti - takratni - dodatki sčasoma 'pobegnejo' (in mislim da nekje še imam eno termoplast-kadičko za pomivanje posode, katere stanje - na kupu mest drobljiva in pušča - pri kateri se to ujema s tem opisom).
Domneval sem, da so v času, ko sem začel to temo, vrsto dodatkov vsaj v nekaterih PVC čolnih zamenjali z novejšimi (takrat je tudi duPont začel tržiti take), in zato, da bi izvedel več o izkušnjah po tem tudi odprl to temo.
Sicer je bilo vsaj včasih in v nekaterih navodilih za posamezen tip čolna tudi napisano, na kaj je kateri občutljiv. Pomnim, da kakšni na ogljikovodike, kakšni tudi na sredstva za zaščito kože pred sončenjem itn. Če koga zanima ta konec: Google: PVC Inflatable Owner Manual, Google: PVC Inflatable User Manual, Google: PVC Inflatable Boat Maintenance Manual
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Pvc se da variti, csm-ja pa ne, vendar so varjeni (kot opažam) samo manjši čolniči, večji pa so lepljeni. Sigurno je varjenje precej hitrejše od lepljenja, ampak tudi zvariti se vsega ne da in varjeni spoji delujejo precej ceneno. DuPont pvc platen ne poznam, zato ne morem kaj dosti o njih, poznam pa druga, tako evropska in kitajska.
Zakaj je csm tuba dražja od pvc tube?
-V prvi vrsti je že samo csm platno za cca. 150% dražje od pvc platna (Orca srednji rang v primerjavi s top Mehlerjevim 1450g boat platnom).
-Priprava na lepljenje csm-ja zahteva precej več časa, saj je potrebno obe površini dosledno obrusiti. Pvc se samo temeljito “ razmasti” s primernimi topili. Lepilo stane približno enako.
-Precej ljudi ima predsodek pred pvc-jem, zato se odločijo za csm.
Težav z lepljenjem pvcja ni, če uporabljaš ustrezno lepilo. Težave se pojavljajo pri gumenjakih lepljenih na kitajskem - pvc platna vsebujejo mehčala, ki počasi prehajajo v lepilo in to postane povsem pocasto. Najslabše je na soncu izpostavljenih mestih, ki so temne barve (vročina vse skupaj samo pospeši).
Je pa potrebno tako pvc, kot csm čolne ustrezno čistiti in negovati, da so nam v zadovoljstvo čim već časa.
Upam, da sem sploh kaj povedal, če te še kaj zanima, kar vprašaj.
Zakaj je csm tuba dražja od pvc tube?
-V prvi vrsti je že samo csm platno za cca. 150% dražje od pvc platna (Orca srednji rang v primerjavi s top Mehlerjevim 1450g boat platnom).
-Priprava na lepljenje csm-ja zahteva precej več časa, saj je potrebno obe površini dosledno obrusiti. Pvc se samo temeljito “ razmasti” s primernimi topili. Lepilo stane približno enako.
-Precej ljudi ima predsodek pred pvc-jem, zato se odločijo za csm.
Težav z lepljenjem pvcja ni, če uporabljaš ustrezno lepilo. Težave se pojavljajo pri gumenjakih lepljenih na kitajskem - pvc platna vsebujejo mehčala, ki počasi prehajajo v lepilo in to postane povsem pocasto. Najslabše je na soncu izpostavljenih mestih, ki so temne barve (vročina vse skupaj samo pospeši).
Je pa potrebno tako pvc, kot csm čolne ustrezno čistiti in negovati, da so nam v zadovoljstvo čim već časa.
Upam, da sem sploh kaj povedal, če te še kaj zanima, kar vprašaj.
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Zivjo,
Se mojih par centov. Uporabljam Honwave T35 s 15hp dvotaktno yamaho. Gumenjak mi sicer ni vsec, ker je izvedenka z napihljivm dnom, vendar sem ga dobil skupaj z jadrnico in sem si rekel da dokler ne bo razpadel pac ne bom kupil nobega. Samo hudic noce raspasti, pa ga uporabljam vsak dan v tropskem pasu. Kar je bilo potrebno (in to jih naredi vecina ki plujejo okoli ekvatorja) je bilo narediti prvevlko iz sunbrele cez tubuse, saj bi drugace sonce unicilo tubuse zelooo hitro, plus na sumbreli se sedi kot na fotelju Gumenjak je sicer star 8 let, motor je pa na zgornji meji po zmogljivosti in ga ne sparam... vse kar sem naredil do sedaj, sem prilepil malo navihane robove med podnico in spodnjim delom tubusev (od spodaj), ostalo je se vedno kot je bilo pri novem. Glede na rednost uporabe in zahtevnost okolja bi rekel, da je ta zivljenjska doba za tole pvc gumico super in bi v jadranu gotovo zdrzala tudi se enkrat dalso zivljnjsko dobo.
Se mojih par centov. Uporabljam Honwave T35 s 15hp dvotaktno yamaho. Gumenjak mi sicer ni vsec, ker je izvedenka z napihljivm dnom, vendar sem ga dobil skupaj z jadrnico in sem si rekel da dokler ne bo razpadel pac ne bom kupil nobega. Samo hudic noce raspasti, pa ga uporabljam vsak dan v tropskem pasu. Kar je bilo potrebno (in to jih naredi vecina ki plujejo okoli ekvatorja) je bilo narediti prvevlko iz sunbrele cez tubuse, saj bi drugace sonce unicilo tubuse zelooo hitro, plus na sumbreli se sedi kot na fotelju Gumenjak je sicer star 8 let, motor je pa na zgornji meji po zmogljivosti in ga ne sparam... vse kar sem naredil do sedaj, sem prilepil malo navihane robove med podnico in spodnjim delom tubusev (od spodaj), ostalo je se vedno kot je bilo pri novem. Glede na rednost uporabe in zahtevnost okolja bi rekel, da je ta zivljenjska doba za tole pvc gumico super in bi v jadranu gotovo zdrzala tudi se enkrat dalso zivljnjsko dobo.
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Še moj dodatek.
Honda T40 in 20ks Hondin motor letnik 2013, v vodi min 5 tednov. Ko sem ga konec dopusta očistil in namazal z navtkonovo "kozmetiko" sem ga malenkost spustil, da ni bil napet, a je še vedno obdržal obliko. No tak me je v kontejnerju počakal do naslednje sezone. Ni spustil niti malo, praktičjno celih 10 mesecev. Glede na znake obrabe, upam trdit da bo tako še nekaj let. To poletje je šel od hiše, ker smo nabavili trdo, malenkost večjo banjico, in sem si rekel, če bom primoran nov čoln prodat, bom nazaj kupil tako Hondico.
Honda T40 in 20ks Hondin motor letnik 2013, v vodi min 5 tednov. Ko sem ga konec dopusta očistil in namazal z navtkonovo "kozmetiko" sem ga malenkost spustil, da ni bil napet, a je še vedno obdržal obliko. No tak me je v kontejnerju počakal do naslednje sezone. Ni spustil niti malo, praktičjno celih 10 mesecev. Glede na znake obrabe, upam trdit da bo tako še nekaj let. To poletje je šel od hiše, ker smo nabavili trdo, malenkost večjo banjico, in sem si rekel, če bom primoran nov čoln prodat, bom nazaj kupil tako Hondico.
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Bi si upal trditi, da je 80% krivec sonce in UV žarki, ostalih 20% pa vzdrževanje. Zato so hypalonski bistveno bolj vzdržljivi.
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Nekoč sem bil mnenja, da je UV nabrž med pomembnimi dejavniki oziroma 'škodljivci' za PVC; potem sem se seznanil s problematiko bežanja plastifikatorjev (snovi, ki delajo PVC prožen, brez njih je pa trd in krhek - nekaj prispevkov više je o tem pisal mikele in je videti, da v zvezi s tem kompetenten in na tekočem) iz materiala kot bistven dejavnik dotrajalosti (nove vrste plastifikatorjev sem pa že omenil; mimogrede, eden večjih svetovnih porabnikov takih PVC materialov so izdelovalci izoliranih žic oziroma kablov in kdo, ki je tam doma, bi lahko tudi še kaj dodal).kocka napisal/-a:Bi si upal trditi, da je 80% krivec sonce in UV žarki, ostalih 20% pa vzdrževanje. Zato so hypalonski bistveno bolj vzdržljivi.
Pomnim tudi nekaj opozoril izdelovalcev PVC plovil (če sem shranil povezave, jih zdajle ne najdem) o tem, da so bili tisti njihovi izdelki občutljivi na ogljikovodike (zato so bili nekateri oprezni v zvezi z ostanki olja iz mešanice pri dvotaktnikih), sredstva za varstvo pred sončenjem in podobno (če najdem, bom prilepil povezave). Ker se je verjetno zamenjala prejšnja generacija plastifikatorjev z novejšo, so za novejše čolne lahko svarila drugačna (so materiali manj občutrljivi ali občutljivi na kaj drugega ipd.).
Recimo, da je do tod teorija.
Kar zadeva prakso, vem za nekaj PVC gumenjakov, ki so bili v rabi mesec, dva, tri na leto, v ostalem času pa izven dosega UV, pa se jim je vseeno kaj zgodilo (recimo Adventure s prejšnje strani te teme po 10 letih).
Ne vem pa, koliko je statistika na začetku te teme veljavna za sedaj - tam kaže, da je slaba polovica brezgrajna, okrog tretjina ima kak problem, ki je saniran in s tem še vedno uporabna, 15% neuporabnih; ampak lahko da so to podatki, kot so bili veljavni pred tremi leti, ko je tema nastala, zdaj pa niso več, ker podatki za statistiko pa niso posodobljeni (in se jih verjetno tudi ne da posodobiti, tako da bi bilo morda treba odpreti novo temo za novo statistiko).
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Še jaz napišem izkušnje z kitajcem. Kupil Viamare 230 byboat in mi je na barki zdržal cca 4 leta in pol. Bil je več kot 6 mesecev na barki, čez zimo pa doma zvit v garaži. Dobra 4 leta brez težav, sedaj v letošnjem letu pa skoraj razpadel. Bi ga najbrž ponovno kupil če bi imeli 190 ali 200 ker 230 mi je bil malo velik. Sem nato dokaj ugodno dobil novega Arimar 190 in upam, da bo zdržal kaj več ker je skoraj enkrat dražji...
Veter v laseh, travarca v zobeh
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
O (po mojem tudi cenovno) zanimivi in po dosedanjih podatkih trajnejši alternativi - iz hipalona namesto PVC 'kitajcev' - za tender pa teče beseda v temi Tender življenska doba.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- torpedo
- Višji praporščak
- Prispevkov: 36
- Pridružen: Po Feb 10, 2014 20:55
- Kraj: Maribor-Betina-Ždrelac
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Pozdravljeni !
Še moje izkušnje s PVC čolničem.
Piše sicer da je iz Ukrajine ampak kdo bi vedel,skratka BRIG Baltic 350 z napihljivo kobilico , lesenim dnom in HONDO 20 BFD na krmi , letnik 2011, preplutih čez 11.000 km ,letno v pogonu cca 40 dni , shranjen vedno zložen, v originalni torbi ,predtem pa temeljito opran in namazan z žavbami za PVC, po 8 letni uporabi kot nov, pol si ga vedi kaj se splača, nekaj let bo zagotovo še zdržal......lp
Še moje izkušnje s PVC čolničem.
Piše sicer da je iz Ukrajine ampak kdo bi vedel,skratka BRIG Baltic 350 z napihljivo kobilico , lesenim dnom in HONDO 20 BFD na krmi , letnik 2011, preplutih čez 11.000 km ,letno v pogonu cca 40 dni , shranjen vedno zložen, v originalni torbi ,predtem pa temeljito opran in namazan z žavbami za PVC, po 8 letni uporabi kot nov, pol si ga vedi kaj se splača, nekaj let bo zagotovo še zdržal......lp
Re: Naše izkušnje s trajnostjo novejših PVC gumenjakov
Sam sem v poletnih mesecih prodal gumenjaka SACS 490 letnik 2000 ( hypalon), nameščen Mercury 40/60, kateremu sem že lepil zavihke odzadaj na spodnji strani. Drugače je bil kar očuvan, imel je dve odrgnini od prejšnjega lastnika, ker je nepazljivo vlačil sidrno verigo s sidrom po boku gumenjaka. Motilo me je v poznih poletnih dneh ob hladnejših jutrih, da sem imel mehkejše tubose, kateri so biliob izpostavljenosti soncu spet trdi. Drugače zelo mirna vožnja, lepo vodljiv, novi lastnik zelo zadovoljen!
Pred tem imel LOMAC 420, letnik 1999, motor Yamaha 35 km.nobenega lepljenja, ob vsakoletnem vzdrževanju ob prodaji leta 2015, ni kazal svojih let.
Pred tem sem imel YAM380 mehko dno, navkljub zlaganju ter vožnji v avto ni bilo nikjer potrebno lepiti, material PVC, po 8. letih kod nov. Na njem je bil montiran suzuki 8 km.
Pred tem imel LOMAC 420, letnik 1999, motor Yamaha 35 km.nobenega lepljenja, ob vsakoletnem vzdrževanju ob prodaji leta 2015, ni kazal svojih let.
Pred tem sem imel YAM380 mehko dno, navkljub zlaganju ter vožnji v avto ni bilo nikjer potrebno lepiti, material PVC, po 8. letih kod nov. Na njem je bil montiran suzuki 8 km.
Če ni v moji moči da ti pomagam, ti tudi slabega ne želim
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov