Lastništvo vs. renta

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » To Mar 26, 2019 06:14

Le carščina ni omenjena ki jo moraš položit če najameš. Ta je ponavadi v višini solidnega apartmaja za en teden :roll:
Darh
Admiral
Prispevkov: 1170
Pridružen: Ne Dec 30, 2018 09:26
Kraj: Tu bolje- Pula

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a Darh » To Mar 26, 2019 07:53

Marcel_Mastnak napisal/-a:Le carščina ni omenjena ki jo moraš položit če najameš. Ta je ponavadi v višini solidnega apartmaja za en teden :roll:

Ki se pa velikokrat zgodi, da mu kar ostane, ker je vedno kje kaj (nastavljeno) uniceno in ti je ne vrne.
Kar nekaj prijateljev je ze to zadevo obcutila pri najemu.
P.S. Raje veslam, kot pa enmu senkam jurja.
Lpd
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2768
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » To Mar 26, 2019 09:39

Roman 1 napisal/-a:Pri nas (Klimno) ima pravico do komunalnega veza le tisti, ki ima v občini stalno prebivališče.Cena pa je 100e in ne 40 za 5,5m čoln
Od kolega tašča je pred tremi leti prodala čoln,...sedaj pa kolega mrzlično kupuje čoln, ker bo v nasprotnem izgubil pravico do veza (časa ima do 1.6). Ne more ga prodat, ne more ga obdržat za naprej (že tako so mu gledali čez prste, ker je bil predolgo brez čolna)....
Lahko, da je kje drugje drugače, vpašanje pa če je to legalno in koliko časa bo še tako.
Tudi v Klimnu so imeli Slovenci, ki so prispevali za obnovo rive komunalne priveze dokler privezov ni prevzela lučka uprava, sedaj pa plačujejo komercijalno ceno priveza,....


Tu okoli iscem privez za 6.5 m barko z lifting kobilico! Sem pocitniski 'lokalec' sicer in prevzamem privez ali pa mam coln tam za to sezono, da mu ne propade?

ZS ce je kolega zainteresiran.
Uporabniški avatar
franc5e
Admiral
Prispevkov: 1054
Pridružen: Če Maj 25, 2017 11:32

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a franc5e » To Mar 26, 2019 09:57

Darh napisal/-a:
Marcel_Mastnak napisal/-a:Le carščina ni omenjena ki jo moraš položit če najameš. Ta je ponavadi v višini solidnega apartmaja za en teden :roll:

Ki se pa velikokrat zgodi, da mu kar ostane, ker je vedno kje kaj (nastavljeno) uniceno in ti je ne vrne.
Kar nekaj prijateljev je ze to zadevo obcutila pri najemu.
P.S. Raje veslam, kot pa enmu senkam jurja.
Lpd


Res je, pa ves čas te je strah naj se samo kaj ne zgodi....imata prav 8)

(v bližini pri nas dnevni najem avtodoma 120 eur plus 700 carščine)
boris1
Admiral
Prispevkov: 787
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28
Kontakt:

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a boris1 » To Mar 26, 2019 10:01

Najemajte samo taka plovila ki so ful kasko zavarvana. Drugače zna biti drago.
LP
Boris
Dimen
Viceadmiral
Prispevkov: 391
Pridružen: Sr Dec 29, 2010 11:57

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a Dimen » To Mar 26, 2019 10:58

franc5e napisal/-a:
Darh napisal/-a:
Marcel_Mastnak napisal/-a:Le carščina ni omenjena ki jo moraš položit če najameš. Ta je ponavadi v višini solidnega apartmaja za en teden :roll:

Ki se pa velikokrat zgodi, da mu kar ostane, ker je vedno kje kaj (nastavljeno) uniceno in ti je ne vrne.
Kar nekaj prijateljev je ze to zadevo obcutila pri najemu.
P.S. Raje veslam, kot pa enmu senkam jurja.
Lpd


Res je, pa ves čas te je strah naj se samo kaj ne zgodi....imata prav 8)

(v bližini pri nas dnevni najem avtodoma 120 eur plus 700 carščine)


Če vaju prav razumem bi vama bolj ustrezalo, da v primeru poškodbe odgovornost prevzame nekdo drug al kaj?
A vidva delata v parlamentu slučajno?

Pa če že govorita o številnih takšnih primerih potem ne bo težave ene tri stresti iz rokava v smislu:
Kdo, kje, kakšna barka in ime čarterista. Da bomo vedeli za naprej.

Z vajinih zapisov se da hitro sklepati, da nimata veliko izkušenj z najemom. Če bi, bi vedela, da se naredi pred izplutjem prevzem barke, kar pomeni natančen pregled stanja in popis opreme. Vse poškodbe in opremo je smiselno tudi slikati, da ni potem dilem v kakšnem stanju ste barko prevzeli. Moje izkušnje s čarteriranjem so do sedaj zelo korektne. Vedno smo dobili varščino povrnjeno v celoti in nikoli ni bila agenda čarterista, da išče razloge za zadržanje. Še več, varščina v resnici ščiti mene, najemojemalca, če se kar koli zgodi. Torej, v najslabšem primeru, tudi če barko potopim, pustim varščino in odidem domov. Meni se zdi takšna rešitev/izhod v sili odlična! Predstavljajte si, da potopite lastno barko. Glavobol, stres in enormni stroški v naslednjih mesecih, če ne letih garantirani!
Darh
Admiral
Prispevkov: 1170
Pridružen: Ne Dec 30, 2018 09:26
Kraj: Tu bolje- Pula

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a Darh » To Mar 26, 2019 12:12

Problem je bil ravno v tem, da niso delali temeljitega pregleda, ker se je lastniku ful mudilo, ker so zamudili, res so. Druga dva, pa zvecer prisla na barko, ko je bilo temno, da se ni vidlo.
Drugi problem je bil, ker niso najemali pri registriranih carteristih, ker je bilo tukaj ceneje, no potem ni bilo. To so bili zacetki, se pa z leti marsikaj naucis.
Bilo je 2014 in 2016 okrog Zadra
Lpd
Uporabniški avatar
franc5e
Admiral
Prispevkov: 1054
Pridružen: Če Maj 25, 2017 11:32

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a franc5e » To Mar 26, 2019 12:59

Hm, Dimen, včasih se zgodi ko pade koncentracija za trenutek in glih nekaj uštimaš :roll:

Mi smo na vročem soncu prevzemali skoraj eno uro, potem pa še natančna navodila, kam smemo in kam ne smemo :(

Glej meni se ne da, sem raje svoje nabavil, ni ne vem kaj, meni pa je ok....lp
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » To Mar 26, 2019 19:23

Jaz nisem nikoli najemal in upam da tud ne bom. Zapisal sem pa iz razloga da ni samo to da mors met denar za najem ampak tudi za varščino in vse morebitne dodatne stroške. Jaz se raje vozim s svojim 30 let starim 15ft kot pa z neko karjolo na rent kjer to piše čez cel bok in na koncu me opalijo(bi me, pa me ne). Tako pa imam veselje s svojim in vanj vlagam po obrokih in vem kaj lahko od njega pričakujem. Nobena od opcij pa ni profitibilna niti varčna. Vsaj ne na strani najemojemalca.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5983
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Mar 26, 2019 19:30

Jaz imam na sposojenem čolnu vedno tak občutek kot ko si sposodimo pedalino. Ves čas imam tist "strings attached" občutek.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
kotulc
Kontraadmiral
Prispevkov: 295
Pridružen: Ne Jul 26, 2009 14:12

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a kotulc » Če Mar 28, 2019 18:45

Če se manjši čoln (npr do 6m) uporablja vsaj 14 dni, se vsekakor bolj splača lastništvo, kot je napisal Stopi.
Tiste številke o stroških, ki jih navaja Vrtinc (10% amortizacija nove vrednosti letno) pa za gumenjake nikakor ne veljajo. Potem bi bil lastniški gumenjak star 10let vreden 0€, pa vemo kakšne so cene lastniških 10 let starih gumenjakov.
igor11
Kontraadmiral
Prispevkov: 251
Pridružen: To Nov 24, 2009 13:06
Kraj: ljubljana

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a igor11 » Če Mar 28, 2019 22:41

Večji je čoln bolj se splača rentat, ker cena rentanja ne raste z ceno nakupa. Kdor ima lasten prostor za shranjevanje plovila in zna sam dosti postoriti na plovilu, se lažje nagiba k lastništvu. Kdor bi imel nov čoln se pri 6m moraš kar veliko stegnit 30.000 eur +, je sedaj veliko rent čolnov novejših, vsaj polovico novejših od 5 let. 6m čoln z 150 km motorjem 2-3 leta star je cena rentanja 7dni od 1.200-1.400 eur. V mojem primeru me je lastnišvo (vsi stroški) stalo toliko kot da bi najel isto velik čoln za 14 dni, pri lastnišvu pa sem še izgubljal na vrednosti plovila, na morju.
morje, morje...
Vrtinc
Kapitan fregate
Prispevkov: 111
Pridružen: Sr Jul 30, 2008 11:57
Kontakt:

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a Vrtinc » Pe Mar 29, 2019 10:07

kotulc napisal/-a:Če se manjši čoln (npr do 6m) uporablja vsaj 14 dni, se vsekakor bolj splača lastništvo, kot je napisal Stopi.
Tiste številke o stroških, ki jih navaja Vrtinc (10% amortizacija nove vrednosti letno) pa za gumenjake nikakor ne veljajo. Potem bi bil lastniški gumenjak star 10let vreden 0€, pa vemo kakšne so cene lastniških 10 let starih gumenjakov.



Trend gre v smeri najema. Pa ne samo čolnov, ampak tudi ostalih prevoznih sredstev, strojev, orodja, nepremičnin itd.
Čoln kot hobi je nekaj drugega kot čoln le za popestritev dopusta. Veliko morjeplovcem se v trenutnem tempu življenja enostavno ne ljubi ukvarjati z lastniškim plovilom, pa tudi če storitev preplačajo. Ko vrnejo ključe najetega čolna, jim na dopust ostane le spomin, če je le ta lep pa je spet odvisno od več dejavnikov.
Ovrednotiti skrbi in obveznosti, ki nastanejo pred ali po dopustu je nemogoče. Tistemu, ki mu je čoln hobi jih vzame v zakup, drugemu pa predstavlja breme. Skrbi in opravil s plovilom je veliko in nekaj jih naštejem:
- kje bo čoln shranjen izven sezone in kakšen bo strošek?
- je možno, da ga ukradejo in kaj v tem primeru?
- kako ga zavarovati?
- je prostor vlažen, ga bo napadla plesen?
- je dobro, da stoji na gumah ali ga je bolje dvigniti?
- kdaj zamenjati gume na prikolici?
- je prišla voda v ležaje prikolice, kdaj jih zamenjati?
- registracija in tehnični pregled, zavarovanje?
- servis na motorju? Tukaj se pojavi cel kup vprašajev - veliko starejših motorjev ni v najboljšem stanju in lastniki se zavedajo, da lahko pride do visokih stroškov. Servis motorja NI samo menjava olja.
- električna inštalacija na čolnu.. Če je že v osnovi narejena slabo, potem žice kmalu zgnijejo in električne zadeve crkujejo.
- kakšna je bencinska inštalacija, filtri, voda v rezervoarju itd..?
- blazine, zadrge, tende...

Vprašanj, ki se pojavijo v povezavi s čolnom je še vsaj 3x toliko in če je volja in čas se odgovori iščejo z veseljem in tudi stroški ne bolijo preveč. V nasprotnem primeru pa je najem 100x boljša odločitev.

Za primer sem vzel novo oz. zelo malo rabljeno plovilo vredno cca 30.000€. Povprečna zguba vrednosti je taka, da je tak čoln po 5 letih vreden 2/3 cene, po 10 letih pa cca 1/3 cene in to pomeni cca 10% letno na njegovo trenutno vrednost. Glede na oglase se višje ceni predvsem 10 ali več let stare gumenjake, vzrok je verjetno povpraševanje.

Skratka, lastništvo in renta sta za telo in dušo dobri odločitvi. Z vidika stroškov pa je za nekoga bolj primerna črna za drugega pa bela. :|
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5983
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Mar 29, 2019 15:33

Ma kakšn trend v sloveniji je vsako leto prodanih N čolnov, X jih je pripeljano iz tujine, uniči se pa skoraj noben kar pomeni, da je trend ravno obraten, vedno več lastnikov in vedno manj je to luksuz. več kot 50% odraslih moških, ki jih poznam si lastijo tako ali drugačno plovilo in tudi čez 10m jih ne manjka.

To z vrednostmi je pa sploh čist narobe. Kje dobiš 10 let star čoln, ki je bil 30k€ gotovine in ga zdaj dobiš za 10?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
sealine
Kapitan
Prispevkov: 199
Pridružen: To Apr 03, 2012 16:19

Re: Lastništvo vs. renta

OdgovorNapisal/-a sealine » Pe Mar 29, 2019 16:14

AEgir napisal/-a:Ma kakšn trend v sloveniji je vsako leto prodanih N čolnov, X jih je pripeljano iz tujine, uniči se pa skoraj noben kar pomeni, da je trend ravno obraten, vedno več lastnikov in vedno manj je to luksuz. več kot 50% odraslih moških, ki jih poznam si lastijo tako ali drugačno plovilo in tudi čez 10m jih ne manjka.

To z vrednostmi je pa sploh čist narobe. Kje dobiš 10 let star čoln, ki je bil 30k€ gotovine in ga zdaj dobiš za 10?


Poznaš očitno same take, izmed vseh mojih znancev, ki jih pa sploh ni tako malo je lastnikov plovil zelo malo. Mogoče poznam 20 ljudi, ki ima barko. Teh z 10m in in več pa jih je le peščica.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti