Velikost propelerja

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Velikost propelerja

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Pe Maj 22, 2020 09:18

To s pravico izražanja mnenja in tako naprej je vse OK.

Zmotilo je, da so bili odgovori dani, ne da bi vsaj nekateri pisci prebrali, na kaj odgovarjajo (vso temo)
Poleti 2019 je bilo postavljeno vprašanje pod naslovom 'Velikost propelerja', zares je pa šlo za primernost koraka propelerja, in dobro odgovorjeno nanj.

V začetku tega leta je thundercat objavil o možni rešitvi za iskanje primernega koraka z propelerjem z nastavljivim korakom (jaz nisem vedel, da to obstaja za tako majhne propelerje, ne vem pa, ali je uporabno).
thundercat napisal/-a:Jaz imam en propeler 13", ki mu lahko stelas pitch od 12-16. Gre pa se tudi za 2 gor in dol, ce ga prav nastavis.
Men je sla yamaha 30 na podobnem propu 10 km/h vec od standardnega.

Bozo pa je nekomu, ki je pred pol leta - v že dobro odgovorjeno temo - kot zanimivost opisal še svojo rešitev, ki mu 'špila', še pol leta kasneje napisal,
bozo napisal/-a:Moje mnenje... ne čaraj in ne zapravljaj denarja. Ta hitrost, ki jo omenjaš je za tako mali čoln več kot dovolj - glej tudi na stabilnost. Raje uživaj.

To je zmotilo tomaz_slo - da ta prispevek nima smisla v stari, dobro odgovorjeni temi, čeprav tega ni ravno jasno napisal in zato nekaj ustrezno čudnih odgovorov. .

Sicer pa vidim, da si - med mojim pisanjem - objavil še en prispevek o svojih izkušnjah z maestralom, en podoben pa že prej.

Na forumu že ostaja tema o tem, kako komu kaj gre (čoln, breme, motor, skupna masa, dosežene hitrosti, poraba na NM pri potovalki in podobno. Če so prispevki o tem v mnogih temah, se jih potem težko najde in so informacije mnogo manj uporabne, če so objavljene v eni temi.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
elbarto
Admiral
Prispevkov: 743
Pridružen: Ne Jul 26, 2009 13:50

Re: Velikost propelerja

OdgovorNapisal/-a elbarto » So Jun 20, 2020 13:41

Hej vsem, sedaj imamo na yamaha 25/50 2t propeler 10 1/4 14 z 13 utori , ki pa je že malo zdelan. Ima kdo kaj na zalogi za normalno ceno?
Malenkostno odstopanje v dimenziji v smeri bolj ekonomicne plovbe je sprejemljivo. Krajsega pa ne bi imel, ker je coln kar poskocen.
Lp!
Kovač
Viceadmiral
Prispevkov: 556
Pridružen: Sr Okt 02, 2019 22:01

Re: Velikost propelerja

OdgovorNapisal/-a Kovač » So Mar 23, 2024 09:19

Imam jadrnico JeanneauS032 direktni pogon , 19KM motor , dvokrako eliso.

Propeler mi pri nizkih obratih žvižga, nad 2100 obratov imam tresljaje...
Kakorkoli razmišljam o novem propelerju.

Os mislim da je 30mm.

Če ima kdo podobno barko me zanima kakšne propelerje imate gor. Nimam namreč podatka kateri premer in korak imam. Rad bi se pa v naprej pozanimal koliko cca. bi me prišel nov propeler in koliko me stane, če ga peljem v Reko na centriranje, balansiranje ali karkoli že naredijo.

Skratka, rabim približno dimenzijo propa, kateri bi mi prišel v poštev. Kje in katerega priporočate naj kupim.

Čisto tako, da se malo organiziram v katero smer naj razmišljam.

Pa ne me prosim napasti, kako da ne vem kakšen prop imam :-)
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Velikost propelerja

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » So Mar 23, 2024 14:04

Pozdravljen Kovač
Glede na to da se na izpodrivnih plovilih - jadrnicah zelo pozna koliko površine pokriva propeler v smeri plovbe bi ti tokrat svetoval trokraki propeler ker ima veliko boljši izkoristek in moč. Če že kupuješ bi ti svetoval sedaj zložljivega, ker se ti bo to poznalo na dobrem vozlu in več pri plovbi na jadra.
Glede velikosti in koraka ti bodo morali pa svetovati kar proizvajalci propelerja.

Poglej Maxprop... kajti temu lahko štelaš korak in si ga najbolje prilagodiš kot ti paše. Osebno bi bila to zame prva izbira.

Za Gori zložljiv propeler imaš tukaj kontakt... Korak ima fiksen in bo težka popolnoma zadeti.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Velikost propelerja

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Mar 24, 2024 07:35

Kovač napisal/-a: Rad bi se pa v naprej pozanimal koliko cca. bi me prišel nov propeler in koliko me stane, če ga peljem v Reko na centriranje, balansiranje ali karkoli že naredijo.


Kaj pa če bi sam porihtal obstoječ propeler? Pri tvoji hitrosti ni tako pomembno kaj se vrti na gredi. Pri izpodrivni plovbi so slipi zelo visoki in kak % plu s minus nič ne škodi.

1.) Tisto lopatico, ki je bolj poškodovana poizkusi zgladit na način, ki bo najmanj pokvaril obstoječo obliko kraka. Nato daj na tlačno površino kraka en šeleshamer, nanj nariši obliko in to izreži. Drugo lopatico oblepiš z dobrim maskirnim trakom, nanjo položiš ta "krak" iz šeleshamerja, ter jo oblikuješ točno tako kot si prejšnjo.
Kot modelar boš znal merkat tudi obliko profila, ki je tu manj pomembna kot je recimo pri Clark-Y, ali pri kakem od Jedelsky-ED profilov.

2.) Iz Aluminija daj postružit os, ki bo lepo šla v tvoj propeler. Na vsakem koncu to os stanjšaj na fi 10 mm. Strugar naj to vse to dela na konicah, da bo res centrično.

3.) Na dve leseni kozi pritrdi dva pleha na nož, po katerih se bo ta os vrtela po teh stanjšanih valjčkih. Ta pleha npr. 2 mm lepo zgladi, da bosta imela gladke in po možnosti zaobljene robove. Daš ju popolnoma soležno in v vaservago.

4.) Natakni propeler na to os in ga daj na pločevinasti vodili, kot bi centriral modelarski propeler. Označiš si na kateri točki je prop obstal, ga zasučeš okrog in okrog po navpični osi in še enkrat poizkusiš, da izničiš morebitno nevodoravnost vodil. Ko vidiš kje je težji na podtlačni strani z fleksom odbrusiš nekaj materjala....

Tako statično balansiranje je povsem dovolj, ker se propelerji v vodi vrtijo sorazmerno počasi in v gostem mediju.

V kolikor je krivda skrivljen krak je pa naloga bolj zakomplicirana. Če je zvitopirjen, je pa še hujša in je res bolje vzet nov propeler.
Kovač
Viceadmiral
Prispevkov: 556
Pridružen: Sr Okt 02, 2019 22:01

Re: Velikost propelerja

OdgovorNapisal/-a Kovač » Ne Mar 24, 2024 09:35

Super napisano.

Ga bom premeril, ko ga snamem, pa se odločim kolk si upam oziroma vzamem časa, da ga poštimam.

Drugače pa kje in katere prope običajno kupujete pri nas. Ne da se mi neki preko neta naročat.
Kar zadeva material sem misli vprašat kaj sploh obstaja , vem samo da je težek in ziher ni aluminij. Vem, sprašujem "bedarije" ampak res ne uspem naštudirat vsega pri vse mojih aktivnostih in hobijih :-) . Zato mi forum pride zelo prav.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Velikost propelerja

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Mar 25, 2024 07:56

Propelerji so iz brona.
Glede balansiranja pa mislim, da Kovač kot športni pilot dobro pozna te zadeve.

Statično balansiranje kot ga je opisal SR290 je osnovno statično balansiranje, s čimer se nastavi navor v središču osi.
Za naslednji korak statičnega balansiranja bi bilo potrebno še natančno umeriti težo obeh krakov propelerja, kar pa je skoraj nemogoče razen, če gre za sklopljivega. Teži obeh krakov bi morali biti identični.
Tudi različna teža krakov se ob vrtenju manifestira kot vibracija, višji kot bodo obrati močneje bo treslo vendar ker gre za relativno nizke obrate, recimo da bo dovolj že osnovno balansiranje.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Velikost propelerja

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Po Mar 25, 2024 08:42

Za vse dobre propelerje, ki jih uporabljamo na plovilih za razvedrilo in šport je statično balansiranje dovolj. Dinamično balansiranje rabijo gliserji formule 1, kjer se propelerji zavrtijo tudi na 10.000 rpm, rabijo ga tudi večja plovila.
Večina propelerjev se med uporabo vrti preko kritičnih vrtljajev pri katerih bi dinamično balansiranje pomagalo in, ko si čez gre mirno.

V kolikor je propeler vržen iz balansa zaradi skrivljene lopatice je stvar drugačna, ampak tu je bolje poravnat krak kot pa se iti dinamično balansiranje, ker tak propeler itak dela sranje.

Ta nasvet je bil za Kovača, ki ne bi mogel letat po zraku, če ne bi razumel kaj pišem. :D

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov