Nakup gumenjaka Italija

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a H2O » Pe Sep 10, 2021 07:31

dbatic napisal/-a:2. Ali je treba dokumente prevajati in prevode overiti ("če je listina v tujem jeziku, je treba priložiti tudi njen overjen prevod, če je to potrebno)?

Če so dokumenti v italijanščini, jih ni treba prevajat.
Uporabniški avatar
dbatic
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Sr Avg 04, 2021 22:03

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a dbatic » Ne Sep 12, 2021 00:17

Hvala za posredovana mnenja.

Ugotavljam medtem, da zna biti z homologacijo prikolice kupljene v Italiji še "zelo zabavno". Opažam tudi, da obstajajo določene izkušnje med člani foruma, morda lahko kdo deli svoje izkušnje glede homologacije takšne prikolice starejšega letnika od 2013-14, ko naj bi se uveljavil standardni postopek.

Zaradi vsega navedenega posredniku iz Italije še nisem dal "zelene luči" za nadaljevanje. V kolikor bom primoran sam opraviti pregled plovila, tako okrnjeno posredništvo več ni dodana vrednost in iščem tovrstno storitev drugod.

Hmmm najboljs da se slisiva, kontaktiraj me na zs da dam nasvet


@MareC: sem vam poslal kontakt na ZS. V naprej hvala za odziv.
Uporabniški avatar
dbatic
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Sr Avg 04, 2021 22:03

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a dbatic » So Sep 18, 2021 19:27

Stanje v mojem primeru je sedaj sledeče - prehajamo v končno fazo:
- prejel kopije certifikatov za čoln/motor ter prometne od prikolice: s homologacijo zadevne prikolice ne bo težav (preverjeno pri RTI), glede vpisa čolna še preverjam ustreznost listin, a izgledajo OK
- glede motorja Yamaha 40/60 DETL 2009 sem pridobil od pooblaščenega servisa zagotovilo, da je odpiranje na 60 konjev neproblematično in enostavno
- prejel osnutek pogodbe v pregled/podpis - pogodba je ena sama (dvojezična - IT/EN; sicer je prevod v angleščino malce pomanjkljiv) vključuje celoten predmet prodaje (opredeljene so vse identifikacijske številke in tipi), torej ne gre za ločeni pogodbi za čoln/motor in za prikolico (za homologacijo to ni težava - preverjeno pri RTI). Pogodba za prenos lastništva vključuje tudi postavko za posredništvo.
- posrednik je informiram o birokratskih postopkih v Sloveniji, kar je OK

Nerešena vprašanja:
- ali je potrebno za vpis plovila imeti ločeno pogodbo za plovilo/motor oziroma je lahko zajeta tudi prikolica? na forumu vidim, da ste nekateri sklepali ločene pogodbe - verjetno obstaja nek razlog
- ali je možno legalno (brez da si v prekršku) prepeljati odjavljeno prikolico iz Italije v Slovenijo z lastnim vozilom (pod kakšnimi pogoji)?
- proceduralna vprašanja - pogodba zahteva nakazila na TRR lastniku in posredniku v naprej - pred prevzemom, po posredovanju overjene pogodbe s strani lastnika. Na ta način obstaja realno tveganje, da plovila na prevzemu ne bi bilo ali ne bi ustrezalo opisu. Nekako bi bilo treba tveganja zmanjšati z vnaprejšnjim nakazilom are in preostanka ob prevzemu - kakšne so vaše izkušnje oziroma najboljše prakse?

So še določene zanimivosti, ki jih podelim z vami potem, ko zaključim z nabavo. Žal se preko ZS še niste odzvali, tako da nadaljujem po nekem notranjem občutku :-) ... Hvala za vaša cenjena mnenja.
Uporabniški avatar
dbatic
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Sr Avg 04, 2021 22:03

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a dbatic » To Sep 28, 2021 22:36

V nadaljevanju podajam nekaj dodatnih informacij, ki bodo morda komu koristila v prihodnosti. Prišlo je tudi do večjih sprememb, a najprej nadaljujem prejšnjo objavo.

S posrednikom sem uskladil pogodbo, ki je prilagojena na način, da se najprej nakaže ara, po pregledu plovila še preostanek kupnine. Pogodba je načeloma OK, vsebuje vse moje zahteve za dopolnitve oziroma spremembe. A vendar je v okviru tega procesa je prišlo do pojava nekaterih novih dejstev, ki so začele vplivati na sprejemljivost tega posla. Namreč, pojavila se je zahteva po plačilu dodatnih stroškov za odjavo prikolice iz prometa, sicer brez pomembnejšega vpliva. Razpoznana so bila tudi tveganja povezana s pogodbenim določilom, da se overjena dokumentacija posreduje po pošti ter tveganja povezana s prevozom prikolice z lastnim vozilom po Italiji in predvsem po Sloveniji (brez homologacije). V kolikor se to rešuje špedicijo ali podobno storitvijo, pa je za zmanjšanje tveganja potrebna dodatna pot na lokacijo v Italijo (verifikacija ob prevzemu plovila v transport). Predvsem tveganja so vame naselila nervozo in dnevi pred sklenitvijo posla so bili zelo stresni – namreč, kljub dobrim občutkom je obstajala možnost, da ne prejmem ustrezne dokumentacije ali pride do dodatnih zapletov in s tem dodatnih stroškov. Poleg tega pa sta bili tudi dve načrtovani poti v Italijo in izvedba prevzemnih postopkov zame precej problematični zaradi neizkušenosti. V začetku sem namreč računal na to, da bo verifikacijo/validacijo plovila prevzel posrednik, kar pa se potem ni realiziralo (v njihovo storitev je vključeno pogajanje za ceno, priprava pogodbe vključno z validacijo dokumentacije in stroški overitev).

Nato pa je prišlo do preobrata … dan pred podpisom pogodbe se je nenadoma na podlagi mojih zapisov tukaj na forumu javil zasebno MareC. Samoiniciativno mi je podal vrsto koristnih nasvetov v zvezi z mojo situacijo, pregledal fotografije in video posnetke plovila/motorja ter me opozoril na določene pomanjkljivosti, ki jih sam nisem opazil. Te pomanjkljivosti sicer niso bile odločujoče saj je bilo splošno mnenje MareC glede moje izbire pozitivno. Obenem pa mi je razkril vse dimenzije situacije v kateri sem se znašel in potrdil identificirana tveganja. MareC mi je tudi ponudil pomoč pri verifikaciji/validaciji plovila v Italiji, ter orisal nekaj svojih izkušenj. Nenazadnje me je informiral o alternativni, konkurenčni opciji v Sloveniji. Moja pozicija do posrednika v Italiji se je okrepila, ponujena mi je bila pomoč, ki sem jo zelo potreboval, občutil pa sem tudi veliko olajšanje, saj sem imel še drugo opcijo v kolikor se ne bi odločil za posel z Italijani. Posrednik v Italiji je bil na podlagi mojih dodatnih povpraševanj naenkrat pripravljen na določene prilagoditve pogojev, jaz pa sem se medtem povezal z lastnikom enakega gumenjaka v Sloveniji na podlagi priporočila MareC in opravil primerjalno analizo. Ker nisem bil pripravljen tvegati s prevozom z lastnim vozilom, se je slovenska opcija, čeprav po prvih kalkulacijah stroškovno nekoliko zahtevnejša vendarle izkazala za boljšo izbiro, posebej še ker vsa navedena ključna tveganja odpadejo. MareC mi je tudi podal svoje mnenje glede z moje strani izpostavljenih dilem v povezavi z novo opcijo – zelo dobro je namreč poznal zgodovino zadevnega plovila in tudi lastnika: strokovno utemeljeno in korektno in kar mi je bilo posebej všeč, netendiciozno, torej brez favoriziranja ene ali druge opcije.

Medtem sva z lastnikom že dogovorila kupoprodajo in sva v fazi urejanja prenosa lastništva.

Če povzamem:
Škoda, da se z MareC nisem uspel prej povezati. Ob njegovem angažmaju posrednika ne potrebuješ, poleg tega pa neizkušenim v tem poslu kot sem jaz zagotovi ustrezno pomoč in varnost, ki jo klasično posredništvo ne nudi. Prepričan sem, da bi s pomočjo MareC uspešno in ugodneje nabavil tudi plovilo iz Italije. Na podlagi informacij, ki mi jih je podal sem se sicer na koncu odločil za alternativno opcijo v Sloveniji. K temu je sicer veliko prispeval tudi nadvse korekten, agilen in skrben lastnik, tudi član tega foruma, ki ga je MareC priporočal tudi v smislu zaupanja. Na tem mestu bi se rad zahvalil MareC za njegovo pomoč in številne nasvete in mnenja ter za povezovanje z alternativno opcijo.

Še to: nabava preko posrednika v Italiji ni bila realizirana. Kakorkoli, v okviru moje sage sem nabral kar nekaj izkušenj, ki jih z veseljem delim z vami, če se boste odločili za tako opcijo. Namreč ne morem reči nič slabega glede posrednika v Italiji. Svoj del posla je opravil zelo dobro. A vendar sem pričakoval od njihove storitve več, predvsem zaradi svoje neizkušenosti. K sreči pa imamo pri nas boljšo možnost z angažiranjem MareC :-)

Hvala MareC za pomoč in posebej še nove vezi :-) … se srečamo ob prvi priliki in skupaj spijemo kakšno pivo …
Uporabniški avatar
MareC
Admiral
Prispevkov: 3289
Pridružen: Če Mar 06, 2008 08:20
Kraj: Ljubljana... Otok

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a MareC » Sr Sep 29, 2021 10:14

no, super je, da smo uspeli rešiti v zadovoljstvo vseh
mogoče je pa bil čisto pravilen tok dogajanja
David, me veseli, da sem te spoznal
Slika
Uporabniški avatar
dbatic
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Sr Avg 04, 2021 22:03

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a dbatic » Ne Okt 17, 2021 23:27

Še epilog - 9 dni nazaj sva z janjanjan121212 opravila primopredajo:
https://drive.google.com/file/d/1DXpV5c ... sp=sharing

Gumica uvožena iz Italije v 2019, lepo ohranjena še danes je menjala lastnika :-) in že zimuje na Štajerskem. Z Janom sva bila na dan primopredaje malce v "time-pressing"-u, MareC pa odsoten, tako, da je naše druženje prestavljeno.

Mare in Jan, tudi mene veseli, da smo se spoznali. Ob prvi priliki pa se ponovno srečamo, da vse skupaj primerno "zaokrožimo" kot je "plastično" nakazal MareC v prejšnjem sporočilu.

Me pa res zanima kako bo gumica drugo leto spremenila naš dopust - zjutraj z gumo na izlet/ribolov, popoldan pa surfanje na maestral :-) ...

"Shells sink, dreams float. Life's good on our boat." - Jimmy Buffett
Selab
Naddesetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: Ne Jan 20, 2019 14:00
Kraj: Gorenjska & Primorska

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a Selab » Ne Maj 14, 2023 18:58

Pozdravljeni, nadaljujem temo ...

Zanima me kako sploh zgleda ta CE certifikat, imam priliko dobiti zložljiv Marshall M40S (dolžine 3,71m, letnik v pridobivanju, cca 1998) in bi ga želel pri nas registrirati.
Čoln je zložljiv z lesenimi podni in leseno kobilico, material je hypalon, gor lahko dam do 25KM.
Na kaj moram biti še pozoren glede dokumentov (kupoprodajna)?
Hvala. Lp.
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a H2O » Ne Maj 14, 2023 19:12

Selab napisal/-a:Zanima me kako sploh zgleda ta CE certifikat

Če je v italijanščini, piše na njem certificato di conformita CE, če je v angleščini pa CE certificate of origin. Predlagam ti, da pred nakupom na Upravi za pomorstvo preveriš, če je ustrezen. Tam ti bodo tudi povedali, katere dokumente še potrebuješ za registracijo.
mikele
Viceadmiral
Prispevkov: 410
Pridružen: Ne Sep 18, 2016 16:40

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a mikele » Po Maj 15, 2023 11:42

Letnik 98 je in ne potrebuješ CE certifikata.
gradec
Prispevkov: 2
Pridružen: Če Feb 13, 2020 12:10
Kraj: Obala

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a gradec » Sr Jun 14, 2023 21:45

mikele napisal/-a:Letnik 98 je in ne potrebuješ CE certifikata.


Pozdrav. Pravkar se pogajam za gumona iz Italije 1998 letnik z Tohatsu motorjem istega letnika ter pomožnim motorjem. Lastnika (iz Milana) prepričujem, da mi prvo izroči CE certifikate za barko in motor preden grem pogledat, če ustreza opisu in slikah. Poslal mi je po mailu sliko "Direttiva 94/25/CE Dichiarazione scritta conformità" Zdaj ne vem če je to to. Za motor pa nisem dobil nič. Če kdo ve, če za motor rabim podobno listino?
mato
Admiral
Prispevkov: 818
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a mato » Sr Jun 14, 2023 22:09

Za motor rabiš libbreto di motore, alias "" Dichiarazione di Potenza"
Svetlo moder list
Angleško "Engine power declaration"
Mato :wink:
gradec
Prispevkov: 2
Pridružen: Če Feb 13, 2020 12:10
Kraj: Obala

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a gradec » Sr Jun 14, 2023 22:43

mato napisal/-a:Za motor rabiš libbreto di motore, alias "" Dichiarazione di Potenza"
Svetlo moder list
Angleško "Engine power declaration"


Odlično, hvala. Še to to bom poiskal pa se odpravim na kapetanijo za ziher. Seveda, če so voljni pogledat papirje :). Če bo vse ok....Milano.
UrbanBatic
Kontraadmiral
Prispevkov: 263
Pridružen: Ne Maj 15, 2016 10:24
Kraj: Waj

Re: Nakup gumenjaka Italija

OdgovorNapisal/-a UrbanBatic » Če Jun 15, 2023 12:02

gradec napisal/-a:Odlično, hvala. Še to to bom poiskal pa se odpravim na kapetanijo za ziher. Seveda, če so voljni pogledat papirje :). Če bo vse ok....Milano.

Poskušaj še pridobiti zavarovanje, če je bil motor+čoln zadnja leta v uporabi. Ker je čoln najbž natante di porto (brez registracije), se zavaruje motor. S to zav. polico bo manj komplikacij na URSP, saj vsebuje podatke zavarovanca in tako tudi nekako potrjuje starega lastnika. Izgleda pa nekako tako.
Slika

Kdo je na strani

Po forumu brska: Bing [Bot] in 10 gostov