V nadaljevanju podajam nekaj dodatnih informacij, ki bodo morda komu koristila v prihodnosti. Prišlo je tudi do večjih sprememb, a najprej nadaljujem prejšnjo objavo.
S posrednikom sem uskladil pogodbo, ki je prilagojena na način, da se najprej nakaže ara, po pregledu plovila še preostanek kupnine. Pogodba je načeloma OK, vsebuje vse moje zahteve za dopolnitve oziroma spremembe. A vendar je v okviru tega procesa je prišlo do pojava nekaterih novih dejstev, ki so začele vplivati na sprejemljivost tega posla. Namreč, pojavila se je zahteva po plačilu dodatnih stroškov za odjavo prikolice iz prometa, sicer brez pomembnejšega vpliva. Razpoznana so bila tudi tveganja povezana s pogodbenim določilom, da se overjena dokumentacija posreduje po pošti ter tveganja povezana s prevozom prikolice z lastnim vozilom po Italiji in predvsem po Sloveniji (brez homologacije). V kolikor se to rešuje špedicijo ali podobno storitvijo, pa je za zmanjšanje tveganja potrebna dodatna pot na lokacijo v Italijo (verifikacija ob prevzemu plovila v transport). Predvsem tveganja so vame naselila nervozo in dnevi pred sklenitvijo posla so bili zelo stresni – namreč, kljub dobrim občutkom je obstajala možnost, da ne prejmem ustrezne dokumentacije ali pride do dodatnih zapletov in s tem dodatnih stroškov. Poleg tega pa sta bili tudi dve načrtovani poti v Italijo in izvedba prevzemnih postopkov zame precej problematični zaradi neizkušenosti. V začetku sem namreč računal na to, da bo verifikacijo/validacijo plovila prevzel posrednik, kar pa se potem ni realiziralo (v njihovo storitev je vključeno pogajanje za ceno, priprava pogodbe vključno z validacijo dokumentacije in stroški overitev).
Nato pa je prišlo do preobrata … dan pred podpisom pogodbe se je nenadoma na podlagi mojih zapisov tukaj na forumu javil zasebno MareC. Samoiniciativno mi je podal vrsto koristnih nasvetov v zvezi z mojo situacijo, pregledal fotografije in video posnetke plovila/motorja ter me opozoril na določene pomanjkljivosti, ki jih sam nisem opazil. Te pomanjkljivosti sicer niso bile odločujoče saj je bilo splošno mnenje MareC glede moje izbire pozitivno. Obenem pa mi je razkril vse dimenzije situacije v kateri sem se znašel in potrdil identificirana tveganja. MareC mi je tudi ponudil pomoč pri verifikaciji/validaciji plovila v Italiji, ter orisal nekaj svojih izkušenj. Nenazadnje me je informiral o alternativni, konkurenčni opciji v Sloveniji. Moja pozicija do posrednika v Italiji se je okrepila, ponujena mi je bila pomoč, ki sem jo zelo potreboval, občutil pa sem tudi veliko olajšanje, saj sem imel še drugo opcijo v kolikor se ne bi odločil za posel z Italijani. Posrednik v Italiji je bil na podlagi mojih dodatnih povpraševanj naenkrat pripravljen na določene prilagoditve pogojev, jaz pa sem se medtem povezal z lastnikom enakega gumenjaka v Sloveniji na podlagi priporočila MareC in opravil primerjalno analizo. Ker nisem bil pripravljen tvegati s prevozom z lastnim vozilom, se je slovenska opcija, čeprav po prvih kalkulacijah stroškovno nekoliko zahtevnejša vendarle izkazala za boljšo izbiro, posebej še ker vsa navedena ključna tveganja odpadejo. MareC mi je tudi podal svoje mnenje glede z moje strani izpostavljenih dilem v povezavi z novo opcijo – zelo dobro je namreč poznal zgodovino zadevnega plovila in tudi lastnika: strokovno utemeljeno in korektno in kar mi je bilo posebej všeč, netendiciozno, torej brez favoriziranja ene ali druge opcije.
Medtem sva z lastnikom že dogovorila kupoprodajo in sva v fazi urejanja prenosa lastništva.
Če povzamem:
Škoda, da se z MareC nisem uspel prej povezati. Ob njegovem angažmaju posrednika ne potrebuješ, poleg tega pa neizkušenim v tem poslu kot sem jaz zagotovi ustrezno pomoč in varnost, ki jo klasično posredništvo ne nudi. Prepričan sem, da bi s pomočjo MareC uspešno in ugodneje nabavil tudi plovilo iz Italije. Na podlagi informacij, ki mi jih je podal sem se sicer na koncu odločil za alternativno opcijo v Sloveniji. K temu je sicer veliko prispeval tudi nadvse korekten, agilen in skrben lastnik, tudi član tega foruma, ki ga je MareC priporočal tudi v smislu zaupanja. Na tem mestu bi se rad zahvalil MareC za njegovo pomoč in številne nasvete in mnenja ter za povezovanje z alternativno opcijo.
Še to: nabava preko posrednika v Italiji ni bila realizirana. Kakorkoli, v okviru moje sage sem nabral kar nekaj izkušenj, ki jih z veseljem delim z vami, če se boste odločili za tako opcijo. Namreč ne morem reči nič slabega glede posrednika v Italiji. Svoj del posla je opravil zelo dobro. A vendar sem pričakoval od njihove storitve več, predvsem zaradi svoje neizkušenosti. K sreči pa imamo pri nas boljšo možnost z angažiranjem MareC
Hvala MareC za pomoč in posebej še nove vezi
… se srečamo ob prvi priliki in skupaj spijemo kakšno pivo …