tole si pa super razložil......hvala ti
Verjetno bom vzel kar 9-7/8x11, a če vzamem namesto 11, 12 se pomaknem spet bolj k hitremu?
Pretiravu pa ne bom z 10˝ edino če bi ga na kakšnem servisu dobil za probat
Problem-gumenjak
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Dons sem naredu turo po servisih v Ljubljani in sem ugotovu da naslednji motor ne bo honda, vsaj če bo suport ostal na isti ravni. V as-domžale enemu od kopice 'uvoznikov' so rekli da je za moj motor na razpolago edino ta ki ga imam sedaj, 10x8-1/4 in 9-3/4x9-7/8. Čeprav je na hondini strani za moj motor navedenih 7 različnih propelerjev. Zadnji od zgoraj navedenih je še najbližje željenemu 9-7/8x10, admin a bo vredu? Skrbi me samo to da je na hondinem spisku med hitrejšimi takoj za mojim zdajšnjim.
Hvala in lep pozdrav!
Hvala in lep pozdrav!
S tem (10") bo čoln bistveno počasnejši kot pa s sedanjim 12 colskim. Vlek z mesta pa seveda boljši. Procentualna razlika je kar velika...
Če malo poteoretiziramo in vržemo številke na papir. Strojniki brez matematike ne moremo nič...
Vzemimo, da se tvoj motor pri WOT vrti na 5.500 min-1. Prenos v peti je recimo 2:1, kar pomeni, da ima propeler polovico manj vrtljajev kot motor, torej 2.750 min-1.
Če zanemariš izkoristek (propeler-voda), potem mora čoln s propelerjem, ki ima korak 12" pri enem zasuku propelerja narediti pot 12".
Na minuto torej naredi čoln 12"*2.750=33.000 "/min
Na uro pa 12"*2.750*60=1.980.000 "/min
Konvertiramo v metre 1.980.000*0,0254=50.292 m/h
In še v km/h 50.292/1.000=50 km/h
V vozlih pa to znese 50/1,852=27 KN
S takim propelerjem in ob zgornjih predpostavkah, bo čoln torej dosegel 50 km/h končne hitrosti.
Če vse skupaj po enakem postopku preračunaš za korak 10", boš dobil končno hitrost slabih 42 km/h ali 22,6 KN.
Razlika kot vidiš ni majhna, bo pa motor pri pospeševanju v fazi tik pred izglisiranjem imel večje število vrtljajev, kar pomeni tudi večjo moč... Torej boljši pospeški...
Upam, da je kaj bolj jasno, pa LP.
Če malo poteoretiziramo in vržemo številke na papir. Strojniki brez matematike ne moremo nič...
Vzemimo, da se tvoj motor pri WOT vrti na 5.500 min-1. Prenos v peti je recimo 2:1, kar pomeni, da ima propeler polovico manj vrtljajev kot motor, torej 2.750 min-1.
Če zanemariš izkoristek (propeler-voda), potem mora čoln s propelerjem, ki ima korak 12" pri enem zasuku propelerja narediti pot 12".
Na minuto torej naredi čoln 12"*2.750=33.000 "/min
Na uro pa 12"*2.750*60=1.980.000 "/min
Konvertiramo v metre 1.980.000*0,0254=50.292 m/h
In še v km/h 50.292/1.000=50 km/h
V vozlih pa to znese 50/1,852=27 KN
S takim propelerjem in ob zgornjih predpostavkah, bo čoln torej dosegel 50 km/h končne hitrosti.
Če vse skupaj po enakem postopku preračunaš za korak 10", boš dobil končno hitrost slabih 42 km/h ali 22,6 KN.
Razlika kot vidiš ni majhna, bo pa motor pri pospeševanju v fazi tik pred izglisiranjem imel večje število vrtljajev, kar pomeni tudi večjo moč... Torej boljši pospeški...
Upam, da je kaj bolj jasno, pa LP.
Zdej mi ja pa kar se tiče koraka vse jasn. Tko da bom verjetn pol kar tega vzel, če mi ne bojo mogl željenega zrihtat.
Ta račun je pa čista teorija , v praksi se verjetno lahko zgodi da bom s tem propelerjem še hitrejši, če predpostavim da se zaradi prevelikega koraka, motor ni mogel zavrteti do deklariranih 5-6k min-1. Če bi mel obratomer bi blo vse jasno
Hvala za trud
Ta račun je pa čista teorija , v praksi se verjetno lahko zgodi da bom s tem propelerjem še hitrejši, če predpostavim da se zaradi prevelikega koraka, motor ni mogel zavrteti do deklariranih 5-6k min-1. Če bi mel obratomer bi blo vse jasno
Hvala za trud
Vrnil sem se z dopusta in lahko napišem kako se je vse skupaj razpletlo če bo imel kdo še podoben problem.
Propelerja v Sloveniji zaradi nesposobnosti naših pooblaščencev nisem dobil, tako da sem klical na pooblaščenga trgovca v Vodice (bil sem na Murterju), ki mi je zatrdil da naj kar pridem, da imajo vse elise na zalogi.
V ponedeljek sem se torej odpravil v Vodice in ker sem opazil da imajo tudi servis sem najprej tam še razložil kakšne mam probleme. Dečko na servisu me je takoj vprašal če je zelen, in da je treba menjati dize ker so te premajhne in zato pride do 'luknje' pri izglisiranju (pri nas so mi 3 leta ko sem spraševal vse mogoče, trdili da nima zelen nobene razlike pri performansih). Mi je pa tudi rekel da če hočem naj probam z drugim propelerjem, ki ga pa on nima ampak da naj grem na rezervne dele in se zmenim za izposojo. Se odločim da bom probal najprej drug propeler in mi dajo čisto nov, zapakiran propeler, in rečejo da ga lahko vrnem če ne bo bolje jst ga preizkusim in ga nesem nazaj (je blo malenkost bolje ampak daleč od dobrega) brez problema ga vzame nazaj in pogleda če je še cel, ter vrne denar
Sem se pa šel zmenit z serviserji za popravilo in so mi kljub gužvi vzeli motor že naslednji dan. Mel je en dopoldne dela, prišlo me je pa celo 100 kun cenej kot propeler (690kun).
Ko sem čoln dal nazaj v vodo pa še en prijeten šok, motor vleče kot bi moral, izglisira z dvema osebama takoj, še smučam lahko (80kg). Skratka zelo zadovoljen Vmes je sicer mal trokeru ker naj bi potegnu smeti ampak je bilo kmalu bolje.
Upam da nisem predolg Skratka vse pohvale serviserjema iz Vodic.
Propelerja v Sloveniji zaradi nesposobnosti naših pooblaščencev nisem dobil, tako da sem klical na pooblaščenga trgovca v Vodice (bil sem na Murterju), ki mi je zatrdil da naj kar pridem, da imajo vse elise na zalogi.
V ponedeljek sem se torej odpravil v Vodice in ker sem opazil da imajo tudi servis sem najprej tam še razložil kakšne mam probleme. Dečko na servisu me je takoj vprašal če je zelen, in da je treba menjati dize ker so te premajhne in zato pride do 'luknje' pri izglisiranju (pri nas so mi 3 leta ko sem spraševal vse mogoče, trdili da nima zelen nobene razlike pri performansih). Mi je pa tudi rekel da če hočem naj probam z drugim propelerjem, ki ga pa on nima ampak da naj grem na rezervne dele in se zmenim za izposojo. Se odločim da bom probal najprej drug propeler in mi dajo čisto nov, zapakiran propeler, in rečejo da ga lahko vrnem če ne bo bolje jst ga preizkusim in ga nesem nazaj (je blo malenkost bolje ampak daleč od dobrega) brez problema ga vzame nazaj in pogleda če je še cel, ter vrne denar
Sem se pa šel zmenit z serviserji za popravilo in so mi kljub gužvi vzeli motor že naslednji dan. Mel je en dopoldne dela, prišlo me je pa celo 100 kun cenej kot propeler (690kun).
Ko sem čoln dal nazaj v vodo pa še en prijeten šok, motor vleče kot bi moral, izglisira z dvema osebama takoj, še smučam lahko (80kg). Skratka zelo zadovoljen Vmes je sicer mal trokeru ker naj bi potegnu smeti ampak je bilo kmalu bolje.
Upam da nisem predolg Skratka vse pohvale serviserjema iz Vodic.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 21 gostov