poraba

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
Mitja P
Admiral
Prispevkov: 2367
Pridružen: Ne Okt 19, 2008 19:04

OdgovorNapisal/-a Mitja P » So Nov 21, 2009 21:49

Lipnik, če ti tvoj premalo popije te tudi jaz povabim, da natočiš v mojega.
:D :D :D

Saj ne gre veliko noter :(
Uporabniški avatar
Fisherman
Kontraadmiral
Prispevkov: 213
Pridružen: So Feb 21, 2009 15:59

OdgovorNapisal/-a Fisherman » Ne Nov 22, 2009 12:35

kr en

Se mi zdi, da si kar pravo računico prikazal.

Mislim, da bi bilo to lahko podlaga vsem, ki jih zanima poraba. Vse ostalo so nianse.
Smatram namreč, da poraba nasplošno je pomemben podatek, nianse pa so manj pomemben podatek.

A je bil ta izračun že kdaj kje prikazan, ali si ga vzel na podlagi izkušenj?
Povsod je lepo, na morju je najlepše.
Uporabniški avatar
kr en
Admiral
Prispevkov: 6703
Pridružen: So Nov 22, 2008 21:20
Kraj: From sea to sky
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a kr en » Ne Nov 22, 2009 17:40

Ne, mislim da tukaj ni bil prikazan. Ampak tako čez prste je to to.
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2623
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Ne Nov 22, 2009 23:01

kr en napisal/-a:Stvar je preprosta. Ko je prazen, ga natočiš.
"

Če ga imaš v kanti ali če si takrat na pumpi.
Zato tvoja ocena o porabi kar prav pride, le za 2T motorje bi dodal kakšnih 30%, torej 4 deci na konja.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Nov 23, 2009 21:13

Mislim, da smo že govorili o teh 3 dcl na KM, ki je povsem realno, le pravilno je potrebno oceniti koliko KM med normalno potovalno plovbo res deluje.
Za 2T motorje obvezno dodajte vsaj 30%, čeprav je splošno znano, da pri 2T v ne najboljših pogojih lahko poraba znaša tudi 5 dcl na KM!

Še za diesel motorje. Če pogledate kakšne grafe proizvajalcev, vidite, da je najmanjša poraba v območju največjega navora ali tik nad njim, takrat pa znaša okrog 200 do 220 g/KM. Pazite, ker gre tukaj za masni podatek in ne volumski!!! In ker ima dizelsko gorivo gostoto okrog 0,85 kg/l, to pomeni, da je poraba dizelskih motorjev od 2,3 do 2,6 dcl / KM / h.
Vse to v območju najboljšega izkoristka! Ko pa dizla poteraš nekaj višje, pa je poraba hitro 3 dcl / KM / h.

LP
borutjan
Višji praporščak
Prispevkov: 36
Pridružen: Ne Nov 16, 2008 20:16

OdgovorNapisal/-a borutjan » To Nov 24, 2009 21:48

Mene pa zanima,recimo polizpodrivna barka ali gliser primenjalno kdo pokuri več goriva.Ista dolžina in teža barke.Hitrost pa naj bo pisana na kožo bolj polizpodrivni barki recimo 13-15 NM.
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4405
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Sr Nov 25, 2009 10:07

Gliser je narejen da glisira in takrat je tudi najbolj ekonomičen, pri 13NM je ponavadi tik pred izglisiranjem, takrat "orje" in porabi juhuhu. Torej če ti je ciljna hitrost 13 je sigurno varčnejši polizrivni čoln. Pri večjih hitrostih pa se stvar obrne v prid gliserja.
lpg
https://medisken.si
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Nov 25, 2009 19:48

Točno tako kot pravi Gregor.n!
Razlike v porabi pa sploh niso majhne!!!

Pri recimo 5 vozlih plovilo dolgo 9 metrov pokuri približno enako, neglede na vrsto trupa. Nekaj malega je poldeplasmanec varčnejši, ni pa bistvene razlike. Mogoče je malce večja razlika pri kakšnem pravem deplasmancu, vendar spet ni drastična.

Pri 13 vozlih je poldeplasmanec definitivno popolni favorit, tudi za faktor 2 ali celo 3 proti gliserju.

Nad 20 vozli se zadeva obrne in postane pravi poldeplasmanec vsaj za 50 do 100% bolj požrešen, pri 30 vozlih (če jih zmore), pa primerjava sploh ni več smiselna... No v zadnjem času se vse, kar ima 2 centimetra kobilice prodaja kot poldeplasmanec.... Tak trup to ni, poraba pri 20 vozlih je mogoče samo 20 do 30% večja kot pri gliserju, vendar pa tudi stabilnost ni kaj posebej boljša. To je samo slab gliser!

LP
borutjan
Višji praporščak
Prispevkov: 36
Pridružen: Ne Nov 16, 2008 20:16

OdgovorNapisal/-a borutjan » Če Nov 26, 2009 21:27

Hvala za vse te poučne odgovore!Sedaj imam nekako te pojme pojasnene-kaj nudi gliser,poldeplasmanec,deplasmanec-poraba goriva itd.Veliko lažje se bom odločil za nakup novega plovila.In še enkrat hvala za pomoč!
Uporabniški avatar
Rochus
Poročnik korvete
Prispevkov: 52
Pridružen: To Nov 01, 2011 19:50
Kraj: Hvar

OdgovorNapisal/-a Rochus » To Jul 10, 2012 09:33

Da ne odpiram nove teme, bi vprašal kar tu, upam, da nisem preveč zgrešil.

Ima kdo izkušnje ali informacije kakšna je poraba v Azimuta 46 z dvema 457 KM Caterpillarjevima motorjema pri potovalni hitrosti in v kakšnem nižjem režimu delovanja motorjev?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Jul 10, 2012 20:56

Rochus napisal/-a:Da ne odpiram nove teme, bi vprašal kar tu, upam, da nisem preveč zgrešil.

Ima kdo izkušnje ali informacije kakšna je poraba v Azimuta 46 z dvema 457 KM Caterpillarjevima motorjema pri potovalni hitrosti in v kakšnem nižjem režimu delovanja motorjev?


Tako čez prst bi rekel, da pri dobrih 20 vozlih verjetno nekje med 6 in 8 litri po milji... Se pravi nekje med 120 in 160 litri na uro za oba motorja skupaj...
Pri kakšni deplasmanski plovbi med 7 in 8 vozli pa bo verjetno šlo z 2 litra po milji ali pa še kak deci manj...
yuno
Poročnik korvete
Prispevkov: 55
Pridružen: Če Maj 03, 2012 13:14

OdgovorNapisal/-a yuno » To Jul 10, 2012 21:50

toraj moras bit ze skoraj tajkun da si to privoscis.. sry za off :)
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4405
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor.n » To Jul 10, 2012 23:45

Če imaš za tako barko, se bo našlo tud za par litrov nafte, če ne, se ne obremenjuj s sosedovo porabo. :lol: :lol: :lol:
https://medisken.si
Uporabniški avatar
CC
Admiral
Prispevkov: 1071
Pridružen: To Maj 15, 2007 14:24
Kraj: Veleje~Dunat

OdgovorNapisal/-a CC » Sr Jul 11, 2012 07:25

če smo spet pri porabi,me pa zanima,a je možno,da je zdaj ko je montiran senzor porabe goriva možno,da ima motor večjo porabo :roll:
Lp CC
janadino
Admiral
Prispevkov: 3973
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Sr Jul 11, 2012 10:07

Seveda, saj je barka zaradi senzorja težja in zato večja poraba. Pa ti tudi z vsakim dnem tehtaš več, to pa se pozna pri porabi.
Guma je guma, zaenkrat.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov