Poraba goriva

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Mar 30, 2016 15:15

kr3mn1 napisal/-a:
kasaudio napisal/-a:@heron

Tudi na dizlu se da merit porabo, le senzor(ja) ni(sta) prav poceni. Gre za zobniški senzor, o tem smo že pisali. Je pa bypass obvezen, če senzor slučajno crkne. Za dizla pride tak sistem nekaj sto €, če se prav spomnim.


2 ultrazvocna, pa eden deluje kot odstevalen?


Niso ultrazvočni, čisto navadna mehanika... Je pa recimo pri Maretronu narejeno na principu elipsastega mehanizma, FloScan mislim da ima zobnčke, kar na koncu daje samo bolj natančno meritev, kot pa navadna turbinica... In-line turbina (senzorji Garmin, Lovrance, Navman) imajo napako merjenja nekaj %, kar ni nikakršen problem, če gre samo za enosmerni pretok...

Pri dizlih imamo vedno povratni vod in tako nastane problem, ker morata senzorja biti dva, pretoki so ogromni, na koncu pa morata beležiti samo razliko (delto) teh pretokov. Iz tega razloga bi napaka meritve nekaj % dala na koncu brez vezen rezultat!
Dva senzorja merita vsak svoj pretok, prvi je na dovodu, drugi na povratnem vodu nazaj v rezervoar. Software nato obdela podatke in izračuna razliko med pretokoma in le to pošlje v NMEA 2000 mrežo ali pa kar direktno na njihov zaslon...
Zadeva je kompleksna in pa tudi ZELO draga predvsem zaradi zelo natančnih senzorjev!
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2525
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Sr Mar 30, 2016 15:41

sej Sem napisal, Delta. meine ne zanima mehanski stevec, ker je zanic - v kolikor se viskoznost malo spremini, je po njem (meritvi). mi merimo pretoke glede na max odjem (kar je po domace odrezana cev), z ultrazvocnimi senzorji, doloceno viskoznostjo in podatkom o padcu tlaka glede na cevi in kolena, ter tlaki v sistemu. o cenah tu nebi, ampak fluidi (plini, tekocine ali mesanice) niso tako enostavne za merit. dolocene stvari merimo preko merilnih celic (padci teze).
boss
Kontraadmiral
Prispevkov: 222
Pridružen: Če Jan 07, 2010 11:10
Kraj: Mali Lošinj

OdgovorNapisal/-a boss » Sr Mar 30, 2016 21:45

Naj me eden prepriča, da ima smisel montirat števce za porabo goriva, po možnosti drage in natančne! Le zakaj?

Z montažo števca nihče ne bo privarčeval na porabi, samo spremljal bo porabo. Če bo prevelika, bo slabe volje, potem bodo sledili ukrepi, čiščenje alg, zmanjšanje teže, boh ne daj eksperimentov z eliso, med dopustom.
V najboljših pogojih z ogromno vloženega časa in slabe volje na dopustu bo recimo "prišparal" 20 %, če pretiravam. Zdaj pa matematika, bolj na splošno... barka cca 7 m stane cca 5 jurjev na leto, plus gorivo, (ne se zdaj prepirat al je 3, al 7), 50 ur vožnje ne sezono je ohoho, in je pri nekje povprečni porabi 20 l dobrega jurja za gorivo, skupaj 6 jurjev.
Če si z optimizacijo prišparal 20 % je to recimo 300 eur pri skupnem strošku 6 jurjev! Al pa 150 eur pri treh!
A se splača sekirat? Navtika ni za reveže, ki računajo na cente. Barko in motorizacijo pač kupiš, kakršna pač je, z namenom, da uživaš poletne urice na kakršenkoli način in se nikomur za tistih par % na letnem nivoju ne splača ukvarjat, vsaj po moje.

Preberite še enkrat post SR-ja, debatiramo okoli oslove sence...
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8826
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Mar 30, 2016 22:36

Boss, moje mnenje je, da se z montažo števcev trenutne porabe prihrani 0%. To kar nabijajo proizvajalci istih na svojih straneh je čisti lari-fari. Kako bom prišparal? A me imajo za tako glupega, da ne znam barke strimat? Mogoče plujem z do konca dol zabito nogo? Imam poraščeno barko, pa to brez števcev ne bi opazil? Mislim da nič od tega, torej ne bom tudi nič prihranil! Ko vidim tisto grozno številko pri porabi med glisiranjem, tudi ne bom zato plul počasi, še naprej bom enako glisiral!

Vseeno pa sem eden tistih, ki brez tega na barki ne bi zdržali! Meni je sila zanimivo spremljati predvsem podatek o porabi na miljo (on fly) kako se spreminja s stanjem morja, obremenitvijo barke, itd... Že malce slabše morje ti bo pri potovalki porabo dvignilo vsaj za 30%, še malo slabše hitro za 50%, če pa gre preko vseh meja, pa dvig porabe za 100% ni nobena težava!
Naslednja stvar, ki mi je super je tudi stanje v rezervoarju. To je vedno točno v nulo, števec pa niha, skače, prvih 100 litrov se sploh ne premakne nič na dol... Tako imam tudi vedno pri roki range, ki mi ga trenutno stanje v tanku omogoča...

Nikakor pa naj nihče res ne misli, da bo kaj prihranil. Bo pa res da točno vedel koliko pokuri na potovalki, ne samo povprečje.
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » Sr Mar 30, 2016 22:44

Prav imaš. Ko hočeš kam priti je bolj pomembno počutje v vožnji kot sama poraba.
Uporabniški avatar
CC
Admiral
Prispevkov: 1071
Pridružen: To Maj 15, 2007 14:24
Kraj: Veleje~Dunat

OdgovorNapisal/-a CC » Sr Mar 30, 2016 22:48

Ima smisel pa še kako
Med plovbo gledaš še mal na ploter kjer vidiš vrtince v kestlu
med plovbo si srečn,ker si prišparu v zadnji uri 2 deci,pa ga ti zato spiješ 1 liter
men je najbolj važno da se lahk pohvalim,da mi je kuru točno 4l/NM,na pa neki na oko :wink:
saj noben noče šparat,sam neki pa mormo delat ,ne moreš bit cel dan sam v kabini pa -malcat-,se mi lahk zagravža,a ne admin :wink:
Lp CC
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 535
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » Sr Mar 30, 2016 22:51

admin napisal/-a:
kr3mn1 napisal/-a:
kasaudio napisal/-a:@heron

Tudi na dizlu se da merit porabo, le senzor(ja) ni(sta) prav poceni. Gre za zobniški senzor, o tem smo že pisali. Je pa bypass obvezen, če senzor slučajno crkne. Za dizla pride tak sistem nekaj sto €, če se prav spomnim.


2 ultrazvocna, pa eden deluje kot odstevalen?


Niso ultrazvočni, čisto navadna mehanika... Je pa recimo pri Maretronu narejeno na principu elipsastega mehanizma, FloScan mislim da ima zobnčke, kar na koncu daje samo bolj natančno meritev, kot pa navadna turbinica... In-line turbina (senzorji Garmin, Lovrance, Navman) imajo napako merjenja nekaj %, kar ni nikakršen problem, če gre samo za enosmerni pretok...

Pri dizlih imamo vedno povratni vod in tako nastane problem, ker morata senzorja biti dva, pretoki so ogromni, na koncu pa morata beležiti samo razliko (delto) teh pretokov. Iz tega razloga bi napaka meritve nekaj % dala na koncu brez vezen rezultat!
Dva senzorja merita vsak svoj pretok, prvi je na dovodu, drugi na povratnem vodu nazaj v rezervoar. Software nato obdela podatke in izračuna razliko med pretokoma in le to pošlje v NMEA 2000 mrežo ali pa kar direktno na njihov zaslon...
Zadeva je kompleksna in pa tudi ZELO draga predvsem zaradi zelo natančnih senzorjev!


Jaz sem poznal samo tele enostavnejše senzorje s turbinco, ki pa res niso primerni za računat delto pretokov zaradi potrebne natančnosti.
Nisem pa nikoli nameraval tega vgraditi zaradi varčevanja goriva.
To na jadrnici ni noben strošek.
Zanimalo me je le, kako bi se privlekel na motor do ali čimbližje obale v primeru težav in takrat je dobro vedeti katera hitrost te prinese najdlje. Potem sem ubral drugo taktiko: En 200l rezervoar za vodo sem predelal v diesel tank in kupil še par kanistrov. Ko sem na Karibih tankal polno (oba tanka in kanistri) precej več kot 500l sem vedel, da imam dovolj za več kot 1000 NM. V Gibraltar sem prišel še skoraj poln - mogoče sem porabil 10%, tako da sploh niem šel tankat - pa je tam najcenejši diesel v Evropi - duty free. Ja, strah ima velike oči.
Sedaj me pa merilci ne zanimajo več zares. Imam vedno kako polno kanto sabo, :D :D :D .
Milja na motor pa itak stane je na večji jadrnici pribljižno enako, kot milja na jadra.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » Sr Mar 30, 2016 22:56

CC napisal/-a:Ima smisel pa še kako
Med plovbo gledaš še mal na ploter kjer vidiš vrtince v kestlu
med plovbo si srečn,ker si prišparu v zadnji uri 2 deci,pa ga ti zato spiješ 1 liter
men je najbolj važno da se lahk pohvalim,da mi je kuru točno 4l/NM,na pa neki na oko :wink:
saj noben noče šparat,sam neki pa mormo delat ,ne moreš bit cel dan sam v kabini pa -malcat-,se mi lahk zagravža,a ne admin :wink:

:D
To kar si napisal je res, Če pa imaš gliser pa to vse odpade.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov