Pasara Istranka P 500 z kabino

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

autokamp
Viceadmiral
Prispevkov: 592
Pridružen: Po Jul 09, 2007 13:39

Pasara Istranka P 500 z kabino

OdgovorNapisal/-a autokamp » Pe Dec 19, 2008 19:23

Počasi sem se začel ogravati za nakup pasare Istranke P500. Zanimajo me vaše izkušnje o plovbi, prevozu po kopnem in spustom barke v vodo.

Hvala.
xiii
Kapitan
Prispevkov: 180
Pridružen: To Nov 18, 2008 13:21
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a xiii » Pe Feb 06, 2009 21:48

Jat imam Raša-Istro (istrankao) P500 in motor Tomos 18!
Oboje mi služi odlično in se zelo zelo zadivoljen!

Odgovarja mi tako dolžina kot širina!
Je pa res, da sem jaz mojo malo predelal...podaljšal sem kobilico da me manj valja, nekoliko podalšal kljun (premec), ter na krmi naredil pontonček z inoxa in tika!

Kar se tiče prevoza, se moraš zavedat da to ni gumenjak ali banjica, saj tehta celih 900 kg....no, tko vsaj piše v mojem vpisnem listu!
Tko da je kar težka!
Mislim da ni to čoln mišljen za seljenje!

Je pa odličen čoln za ribolov in kopanje...preverjeno!
Kabinca pa pride še kako prav! =)

Je pa tudi fajn, ker je dolg 4.99...torej pod 5m pa ti ni treba davek plačat na njo!

Vsekakor ti jo riporočam!!!!
Fishermen never dies, they just smell like that!
autokamp
Viceadmiral
Prispevkov: 592
Pridružen: Po Jul 09, 2007 13:39

OdgovorNapisal/-a autokamp » Ne Feb 08, 2009 21:59

Rad verjamem da ti služi dobro. Jaz namreč še čakam na kakšno pametno varianto za nakup. Edino teža me malo bega, ker sem sam prebral v testu Istranke P-500 da tehta 350 kg in ne ca. 900.
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2223
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

OdgovorNapisal/-a Piki » Po Feb 09, 2009 05:43

Prospekt pravi 450 kg.
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5981
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Po Feb 09, 2009 08:23

.


.

Res pravi užitki so se začeli s pasaro leta 1988. Imel sem ELAN-ko. Unikatni model, ker ni šla v proizvodnjo. Zakaj, je pa naslednja razlaga. Preveč GRP materjala se porabi za eno plovilo in več dela kot za gliser enake dolžine, ki ga pa prodajo dražje kot pasaro in še prej ga vrag vzame, pa "moraš" kupit novega. Tako ELAN.

Največ pasar se je prodalo kot KIT izvedba. Potrebno je vedet, da 20-30 let nazaj ni bilo trga tako kot danes. Večina jih je dodelala po svojem okusu in potrebah. Tudi moja je po papirjih tehtala 480 kg, dejansko pa nekaj pod 700. V gredelj so se stresle svinčene kroglice in zalile s smolo. Omarica, Miza na sredini kabine, ki se spusti in postane postelja, pa še to in ono pa so kilce tukaj.

So pa pasare zelo prijazne do uporabnika. Prostora je dovolj, moči ne potrebuje veliko in je cca 5 konjski motor dovolj. (preizkušeno) kabina nudi zavetje, prenočišče, skladišče in še kaj. Skratka zelo uporabna zadeva, če ne potrebuješ predaleč plut. Do ene urce plovbe kar gre, ker vmes postoriš kar nekaj opravil, ki jih doma nisi. Ker ima gredelj jo nacentriraš na določeno točko in pluje proti njej z malimi popravki.
Veliko dobrega in lepega bi se dalo napisat.

LP
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
autokamp
Viceadmiral
Prispevkov: 592
Pridružen: Po Jul 09, 2007 13:39

OdgovorNapisal/-a autokamp » Po Feb 09, 2009 08:56

Doma imam nekaj revij "SAM" kjer je med drugim kar nekaj testov pasar in drugih čolnov iz tistega časa, med drugim tudi Istranke P500 in Dalmatinke. Zanimivo je, da so pasare testirali z kompletno takratno izbiro motorjev Tomos T4 - T18 (test vsebuje tudi prikaz porabe, max. hitrost...) z različnimi elisami. Od tam mi tudi podatek da tehta P 500 ca. 350 kg, kar se mi zdi še normalna teža za prevoz po cesti.
Se mi pa zdi, da je takšno pasaro za normalno ceno kar težko dobiti pri nas.
xiii
Kapitan
Prispevkov: 180
Pridružen: To Nov 18, 2008 13:21
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a xiii » Po Feb 09, 2009 12:23

V mojem vpisnem listu piše teža 900kg, je pa red da je bilo precej dodanega: klopi, kljun, ponton, ležišče, rezervoar za vodo,...
Kot je rekle pajer1, tkoj se naberejo kilce! :wink:

Imaš pa prov in se popolnoma strinjam z teboj, da so pri nas cene za tovrste čolne precej napihnjene in nerealne!
Fishermen never dies, they just smell like that!
bouton
Admiral
Prispevkov: 898
Pridružen: So Dec 22, 2007 13:41

OdgovorNapisal/-a bouton » Sr Jul 27, 2011 20:48

Jaz sem danes mojo Istranko peljal na vago s prikolico. Teža s prikolico je bila 940kg. Prikolica ima 200kg. Torej je teža Istranke skupaj z motorjem, akumulatorjem, 20l bencina, 20kg sidrom in opremo 740kg.
Če bi računal težo po tehničnih podatkih za čoln (reklamni prospekt star nekaj desetletij) in motor, pridem do razlike 200kg, za katero ne vem kje bi bila...
Istranko imam na prikolici NDM 750kg z naletno zavoro in se vozi brez problemov. Je pa najbrž res, da sem pokuril že večino tehnične rezerve...
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4832
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Če Jul 28, 2011 14:25

Fantje dajte še napisat kako pa se zadeva obnača po maestralu oz če ni najlepše vreme. Tudi sam razmišljam o nakupu izpodrivnega čolna, ker mi je vseeno, če do neke destinacije plujem 1,5h namesto z gliserjem v 10-15min, pa še ribice loviš zraven. :D
bouton
Admiral
Prispevkov: 898
Pridružen: So Dec 22, 2007 13:41

OdgovorNapisal/-a bouton » Če Jul 28, 2011 16:06

Mi smo imeli že tudi gliser in jadrnico. Pa smo spet prišli nazaj na Istranko - za naše potrebe se je ta čoln izkazal kot najbolj funkcionalen. Maestral ni problem, po jugotu in burji se guncaš, pri burji praviloma tudi nisi moker ker pršec leti čez. Jaz sem si na izvenkrmni motor še namestil predelanega avtopilota za jadrnice in se med plovbo lahko posvetim ribolovu :)
klemn
Admiral
Prispevkov: 1220
Pridružen: Sr Nov 25, 2009 08:10

OdgovorNapisal/-a klemn » Pe Jul 29, 2011 08:39

Jest mam dalmatinko (6m), pa se velik manj gunca kot istranka (5m).....v glavnem pa super zadovoljen z njo (kopanje,ribolov...) :D

l.p. Klemen
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6225
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Pe Jul 29, 2011 17:59

Da se ostali malo spomnimo, kako že to zgleda:

Slika
Istranke v družbi :wink:
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4832
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » Pe Jul 29, 2011 20:18

Zakaj imate vsi "fernke" gor a ni bolj praktična špegu folija?
Gotovlek
Višji vodnik
Prispevkov: 19
Pridružen: Če Jan 12, 2017 22:45
Kraj: Žalec

OdgovorNapisal/-a Gotovlek » Pe Avg 04, 2017 18:09

Mene pa zanima kako in kaj se obnašajo motorji torpedo 9ks en cinder za dalmatinko, ter kak motor izvenkrmni bo bil za to barko za družinska potepanja Hvala za odgovor
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5981
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Pe Avg 04, 2017 19:48

.

Dalmatinka je fletna barka. Zdaj pa .... izbrat pogon!!!

Pasara je deplasmanec. To pomeni, da je njena največja hitrost tam dobrih 6 vozlov, ne glede na moč motorja.
Zunanji motor je vsekakor bolj "priročen". Zakaj? Je pogon in obenem krmilo. Enostaven za vzdrževanje. Ni potrebno vrtat dna čolna. Relativno poceni nakup.
Več prostora na dnu čolna.
Za izlete, kopanja, hoby ribolov, ...

Z notranjim motorjem je pa bolj za na pol profije oz. vsakodnevne uporabnike. Notranji monocilindrični motorji so legende. Farymani, torpedi, ducatijii, itd , ....taf,taf,taf,taf,taf,taf,taf, ........ Legende, ki ne morejo preživet. So pa bolj namenjeni barkam, ki jim rečemo Kaič.

Bo še kdo kaj dodal, odločil se boš pa sam.

.
pajer 1



Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 16 gostov