VOLVO PENTA KAD 32

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

zpavlic
Poddesetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: Sr Jul 13, 2016 13:37

VOLVO PENTA KAD 32

OdgovorNapisal/-a zpavlic » Sr Jul 13, 2016 13:48

Pozdravljeni. Imam vprašanje. Sorodnik ima four winns 288 z motorji volvo penta kad32 (dizel). Pri vožnji pravi, da se pod 3000 obrati sploh ne more vozit. torej pri hitrosti nekje 30vozlov. V kolikor zmanjša plin motorja izgubita "moč". Serviser je kao rekel, da je potrebno postopno dodajat plin... najprej do 1600 obratov (kjer bi se naj vklopla kompresorja) nato do 2600 kjer bi se naj vklopli turbini...in stvar bi naj pol delovala, da bi se lahko vozil okrog 22 vozlov. Bi pa se naj tudi rahlo kadilo, vendar mislim da je to pri dizlu normalno. Ne kadi pa sajasto ali belo (zrak-nafta). Meni to nikakor ne gre skupaj. Sploh ne vem v kateri smeri naj razmišljam. Če ima kdo kakšno podobno izkušnjo ali pozna odgovor oziroma delovanje motorjev mi naj prosim odgovori. Morda pozna kdo kakšnega dobrega serviserja, ki bi mi svetoval? lp
francelj
Admiral
Prispevkov: 1080
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Sr Jul 13, 2016 18:04

Vklop komresorja se pri pospeševanju zelo dobro sliši pri 1600 do 1700 obratih, in izklop pri 2600 tudi. Obratno pri ustavljanju. Če se kompresor ne vklaplja, preglej "elektroniko" v črni škatli na vrhu motorja. Elektronika je zelo enostavna, rele, ki se vklaplja pri določenih obratih, malo drugače pri polnem plinu kot ob počasnem pospeševanju. Druga pogosta napaka je na elektromagnetni sklopki na jermenici kompresorja, ki se bodisi ne vkljaplja zaradi okvare elektromagneta, (kabla, oksidiranih priključkov), bodisi spodrsava.

Če se po zvoku sliši, da kompresor vklopi, izmeri tlak dovajanega zraka na glavi motorja. Tam je prav za ta namen vijak, ki ga nadomestiš z manometrom. Lahko z najcenejšim iz China shopa, samo navoj mora imeti pravi. Najnižji dovoljenji tlaki pri različnih obratih so zapisani v tabeli v servisnih navodilih. Lahko ti posredujem, če se boš sam lotil. Če je tlak prenizek, razmišljaš naprej....

Velika znanost to ni, znati bi moral vsak mehanik, ki kdaj servisira te dizle. Svojega ti ne priporočam, ker mu je te dni prevroče ;-)
zpavlic
Poddesetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: Sr Jul 13, 2016 13:37

OdgovorNapisal/-a zpavlic » Sr Jul 13, 2016 21:24

Hvala za koristne informacije. Zanima me še ali dejansko to tako deluje in zakaj se ne moremo vozit 22 vozlov npr. Zakaj lahko šibamo 30 minimalno pri glisiranju ali pa samo 7 vozlov? Je ta postopek pocasnega-postopnega pospesevanja dejansko pravilen ?
francelj
Admiral
Prispevkov: 1080
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Sr Jul 13, 2016 22:54

To je motor stare šole s klasično turbino, ki nima variabilne geometrije lopatic in ne more dobro delovati v širokem razponu obratov motorja. Pod 2500 obrati zato motorju pomaga kompresor, ki ga poganja jermen. Temu rečejo, da kompresor "blaži turbo luknjo". Mogoče vaš motor počasi tudi brez kompresorja prileze do 2500 obratov, ko zagrabi turbina, stabilno pa vzdržuje zadostno moč za glisiranje od 3000 obratov navzgor.

Počasno dodajenje plina?
Sistem je narejen tako, da zazna položaj ročice na polnem plinu. Če pospešuješ s polnim plinom, se takoj vklopi kompresor, tudi pod 1500 obrati in se izklopi šele pri 3000 obratih. Moja barka z enakim motorjem je imela lani slabe turbine in sploh ni izglisirala, če nisem dal plina do konca takoj ob začetku pospeševanja. S počasnim plinom torej samo manj uporabljaš kompresor, kar pa itak nima nobenega vpliva, če ti kompresor mogoče sploh ne dela.

Da ne bom preveč pameten, jaz sem samo uporabnik enakega motorja in sem po potrebi tudi amaterski mehanikarski vajenec.
Markoz
Kontraadmiral
Prispevkov: 252
Pridružen: Ne Nov 25, 2012 11:54
Kraj: Hraše Medvode-Bunarina Pula

OdgovorNapisal/-a Markoz » Če Jul 14, 2016 21:25

Zdravo,
kaditi ne bi smelo, če ti kadi črno in motor nima moči je turbina za obnovit.
Veliko o tem ti lahko pove MitjaP on je stručko za te motorje.
francelj
Admiral
Prispevkov: 1080
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Če Jul 14, 2016 22:41

Verjetno misliš črn dim zaradi slabega izgorevanja. Sem ga imel priložnost občudovati pri glisiranju zadnji dve leti, ko je turbina slabo delovala. Enako kadi, če je polnilni pritisk zraka prenizek pri nižjih obratih, ko bi moral delovati kompresor.

Turbine se da obnavljati, če je celo vsaj ohišje. Pri teh motorjih je turbina zelo blizu morski vodi. Moji nista odpovedali zaradi lopatic ali ležajev, ampak zaradi pok na notranji strani ohišja. Najverjetneje so nastale, ko je v vročo turbino nekako prišla navzgor kakšna kapljica morske vode... Možakar iz turbine.si, ki mi ga je MitjaP predlagal za obnovo, je obupal. In tudi, če bi se dalo obnovitii, se ne bi splačalo, ker je cena novih originalnih turbin skoraj enaka ceni obnove.

Ampak po opisu ima zpavlicev sorodnik težave s kompresorjem ali z vklapljanjem kompresorja, da ne bo kar takoj nove turbine kupil ;-)
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Jul 15, 2016 01:52

Francelj, pa ti si res "dohtar" za te motorje ratal! :lol: :lol: Vse kar si napisla je res in verjetno je nekaj s kompresorji, da se ne vklopijo. Najprej dajte malo ušesa napeti in kot je napisal Francelj, se vklop kompresorja ZELO dobro sliši, enako tudi izklop... Turbine so dobre, če pri visokih vrtljajih vleče brez problema...

Vsi motorji Volvo Penta z oznako KAD (Z pogon) ali pa KAMD (gredi), so gnani po tej kombinaciji s kompresorjem in turbino brez variabilne geometrije. Kompresor odlično opravi svojo nalogo, ko pa motor enkrat zadiha s polnimi pljuči (okrog 2.500 vrt/min), pa se izklopi in preda svoje delo turbini, ki je takrat v področju pretokov za katere je narejena...

Enako kombinacijo kompresorja in turbine imajo tudi novi modeli motorjev D4 in D6! Pri D4 kompresorja ni pri 225 KM motorju, imata pa 260 in 300 KM izvedba. Pri D6 je brez kompresorja stari 310 KM model, ostali pa ga spet imajo. Brez kompresorja so tudi nekateri D4 ali D6 na gredeh za barke, kjer lahko delujejo včasih tudi daljši čas v območju kjer pokriva tudi kompresor. V tem primeru bi le-ta odpovedal precej hitro, ker NI narejen za trajno delovanje! Torej barka z motorji KAD ali pa D4/D6 ne sme nikoli pluti v območju, ko slišiš kompresor!
francelj
Admiral
Prispevkov: 1080
Pridružen: Po Nov 26, 2007 21:09
Kraj: Brezovica

OdgovorNapisal/-a francelj » Pe Jul 15, 2016 10:36

Hvala admin. Zdaj vem, da se kompresorja verjetno ne bom znebil tudi pri novejši barki, ko jo bom kupoval.
Pa tudi to, da ni namenjen trajnim obremenitvam, je pomemben podatek. Ob okvari turbin sem za poskus zvezal ročno stikalo za vklop kompresorja. Kompresor je odlično nadomeščal turbino pri minimalni hitrosti glisiranja, ampak bi moral biti ves čas plovbe vključen. Na srečo sem si hitro premislil :oops:
ALcot
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 22
Pridružen: To Avg 06, 2019 14:34
Kraj: Marin Izola

Re: VOLVO PENTA KAD 32

OdgovorNapisal/-a ALcot » Sr Avg 17, 2022 11:28

Pozdravljeni
tema je sicer stara vendar še vedno aktualna.
Glede kompresorjev in turbine za KAD (KAMD) motorje sem slišal, da se da sedaj kompresor odmaknit (anulirat) in namesto stare turbine montirati nove turbine z variabilno geometrijo.
Ali ima kdo s tem izkušnje oz je to naredil in ali je to sploh možno?
Dalmatinc
Desetnik
Prispevkov: 14
Pridružen: Ne Feb 23, 2020 01:32

Re: VOLVO PENTA KAD 32

OdgovorNapisal/-a Dalmatinc » Pe Mar 17, 2023 18:55

to je pa zelo zanimiv prasanje

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov