hlajenje Z pogona
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
hlajenje Z pogona
pozdravljeni, večkrat sem že slišal da naj bi se Z pogoni, tudi če so pravilno vzdrževani, pregrevali. je to realen problem oz koliko je uporabna enostavna zadeva za hlajenje (https://www.driveshowers.com/) oz če ima z njo kdo izkušnje?
hvala
hvala
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: hlajenje Z pogona
Ne vem kje si to slišal, da se lahko Z pogon pregreva na kakšen način, saj je vendar cel pogon v vodi.Se nekoliko segreje zgornji ležaj pogona, ker je med vožnjo deloma zunaj, vendar le deloma in, ko se ustaviš in ga pošlataš, je nekoliko topel, to je pa tudi vse.Je pa to tudi edini ležaj, ki se ga najbolj sliši, če je zrabljen in se ga sliši kot kak star diferencial.
mašinfirer
Re: hlajenje Z pogona
Habibi, živiš v zmoti!
Se greje in to hudičevo! Tale tuš je vrhunska zadeva in jo toplo priporočam vsem Bravo nogam z večjimi močmi motorjev! Tam do 250 KM nima smisla, naprej pa zelo prav pride! Zgornji del se na večjih močeh greje tudi preko 100 C, ko voda malo špricne na nogo v trenutku zavre! Z-pogon NI pod vodo (samo peta je), je povsem na suhem in če je pravilno montiran in triman tudi čisto nič ne šprica po njem!
Noge Bravo X novejšega datuma imajo tudi zgornji del ojačan, dodatna hladilna rebra, itd...
Najbolj boš videl razliko pri menjavi olja, če hlajenja ni, je olje v nogi po 100 urah precej rjavo, ni umazano, če je vse OK, je pa pregreto! Če imaš hlajenje, boš vedno vlil ven lepo zeleno, takšno, kot si ga napumpal pri servisu!
Se greje in to hudičevo! Tale tuš je vrhunska zadeva in jo toplo priporočam vsem Bravo nogam z večjimi močmi motorjev! Tam do 250 KM nima smisla, naprej pa zelo prav pride! Zgornji del se na večjih močeh greje tudi preko 100 C, ko voda malo špricne na nogo v trenutku zavre! Z-pogon NI pod vodo (samo peta je), je povsem na suhem in če je pravilno montiran in triman tudi čisto nič ne šprica po njem!
Noge Bravo X novejšega datuma imajo tudi zgornji del ojačan, dodatna hladilna rebra, itd...
Najbolj boš videl razliko pri menjavi olja, če hlajenja ni, je olje v nogi po 100 urah precej rjavo, ni umazano, če je vse OK, je pa pregreto! Če imaš hlajenje, boš vedno vlil ven lepo zeleno, takšno, kot si ga napumpal pri servisu!
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: hlajenje Z pogona
Nisem pogledal linka, ki je na zgornjem postu Sam tako močnih motorjev nisem imel, da bi opazil gretje, so pa bila na moji peti zgoraj kao hladilna rebca in je bilo toplo, nikoli pa vroče.kot omenjaš, da se to dogaja pri močnejših motorjih in duoprop.mi je pa bolj jasno, že ker sem opazil pri svojim sedanjim, ki imam osovino, kako se greje odrivni ležaj na AquaDrive sistemu.Res je ležaj vroč k ps.
mašinfirer
Re: hlajenje Z pogona
No, evo, pa je samo ležaj...
Tukaj pa je zgoraj na vhodu iz kardana ležj, pa kotni zobniški prenos, pri tem 3-je zobniki, tudi tisti za vzratno se vedno vrti, potem ležaj naprej navzdol, zraven še močno topel izpuh pri velikih obremenitvah, seveda je v izpuhu tudi voda, vendar ta voda je močno segreta, nekaj malega hladi hladna voda, ki gre nekaj nižje v cev proti transomu... Tudi semeringi dodatno grejejo, jih je cel kup. Menjalnik močno peni olje oziroma ga prisilno divje meša. Moči ki gredo tukaj skozi so v 100 kW, trajno! Podobno se tudi diferenciali na kamionu grejejo, pa čeprav izgleda, da bi moral biti hladen...
Grejejo se vsi Bravo pogoni, itak ni popolnoma nobene razlike med Bravo 1, Bravo 2 in Bravo 3! Razlika je samo v peti, zgornji del je enak! Razlika je seveda pri Bravo X, ki ima nekaj drugačnih materialov, ravne zobe (je bolj glasen) in pa malce boljše hlajenje.
Tukaj pa je zgoraj na vhodu iz kardana ležj, pa kotni zobniški prenos, pri tem 3-je zobniki, tudi tisti za vzratno se vedno vrti, potem ležaj naprej navzdol, zraven še močno topel izpuh pri velikih obremenitvah, seveda je v izpuhu tudi voda, vendar ta voda je močno segreta, nekaj malega hladi hladna voda, ki gre nekaj nižje v cev proti transomu... Tudi semeringi dodatno grejejo, jih je cel kup. Menjalnik močno peni olje oziroma ga prisilno divje meša. Moči ki gredo tukaj skozi so v 100 kW, trajno! Podobno se tudi diferenciali na kamionu grejejo, pa čeprav izgleda, da bi moral biti hladen...
Grejejo se vsi Bravo pogoni, itak ni popolnoma nobene razlike med Bravo 1, Bravo 2 in Bravo 3! Razlika je samo v peti, zgornji del je enak! Razlika je seveda pri Bravo X, ki ima nekaj drugačnih materialov, ravne zobe (je bolj glasen) in pa malce boljše hlajenje.
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: hlajenje Z pogona
Navadna Alfa se ne greje toliko, ker nima menjalnika v zgornjem delu pete, kot Bravo.Popravljal sem že Bravo3, ko je podrobilo igličaste ležaje in zlomilo stožčast zobnik.Ja zato se te pete bolj grejejo, in zanimivo hlajenje, ki ima sigurno pozitiven učinek.
mašinfirer
Re: hlajenje Z pogona
Točno tako Habibi, Alpha ima zgoraj precej manj sranja, samo dva zobnika in pa predvsem je za manše moči. Običajno so Alphe na motorjih do največ 5.0 L, včasih tudi še na 5.7 L, se pravi starih in pa na novih 5.0 MPI, torej v rangu do največ 190 kW. Bravo noge pa srečamo tudi na preko 300 kW...
Tole hlajenje je odlično, jaz sem ga imel na prejšnjem čolnu original iz ZDA za Bravo 3 in je bila razlika noč in dan. Vzdržljivost noge se tako skoraj zagotovo nekajkrat poveča, kajti olje v menjalniku na temperaturi preko 100 C ni ravno pametna stvar.
Tole hlajenje je odlično, jaz sem ga imel na prejšnjem čolnu original iz ZDA za Bravo 3 in je bila razlika noč in dan. Vzdržljivost noge se tako skoraj zagotovo nekajkrat poveča, kajti olje v menjalniku na temperaturi preko 100 C ni ravno pametna stvar.
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: hlajenje Z pogona
To je to, hlajenje pete, ni kej, dobro.
https://www.youtube.com/watch?v=iPOqoLWLwPg
https://www.youtube.com/watch?v=mUHMsegHF1s
https://www.youtube.com/watch?v=iPOqoLWLwPg
https://www.youtube.com/watch?v=mUHMsegHF1s
mašinfirer
Re: hlajenje Z pogona
Zdej k so deževni kdor je kej malega majstra naredi to doma. Za krivit cev vzameš uno za armaturo krivit še prej napolniš cev z peskom in je.
en mrzu špric, še raje en knc terana in ena feta pršuta, na zdravje morjeplovci
Re: hlajenje Z pogona
primorc84 napisal/-a:Zdej k so deževni kdor je kej malega majstra naredi to doma. Za krivit cev vzameš uno za armaturo krivit še prej napolniš cev z peskom in je.
Kot je napisal primorc48. Cevi iz materiala, ki je krhek, npr. medenina ali aluminij napolniš s suho mivko, malo potlačiš in na obeh koncih cevi zapreš. Zviješ pa jo lahko v primežu preko določenega okroglega elementa. Lahko pa jo daš zviti vodovodarju, kateri imajo posebna orodja za krivljenje cevi.
Lep pozdrav.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: hlajenje Z pogona
Železo ja. Inox A4 je pa malo bolj samosvoj in rad poči ker ni žilav materjal. Ampak kake rajle krivine bi mogle it. Čene pa baker
Re: hlajenje Z pogona
Zanimivo
Ce se kdo loti tega zanima tudi mene.
Imam namrec 2x bravo2.
Jaz menjam olje v nogi vsako leto in je namrec temno
Lpb
Ce se kdo loti tega zanima tudi mene.
Imam namrec 2x bravo2.
Jaz menjam olje v nogi vsako leto in je namrec temno
Lpb
-
- Kapitan bojne ladje
- Prispevkov: 133
- Pridružen: Ne Mar 01, 2009 17:41
- Kraj: Brezovica pri Ljubljani
Re: hlajenje Z pogona
1x bravo če bo mel kdo preveč časa
VSAK ZAČETEK JE TEŽAK, ZAČETNIK PA ŠE TEŽJI.
Re: hlajenje Z pogona
1 x bravo 3 ..
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: hlajenje Z pogona
Mojstri ki delajo inox ograje imajo potrebno opremo ponavadi.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti