12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
vili
Viceadmiral
Prispevkov: 596
Pridružen: Po Feb 23, 2009 22:10

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a vili » Po Feb 04, 2019 15:05

boris1
Admiral
Prispevkov: 787
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28
Kontakt:

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a boris1 » Po Feb 04, 2019 15:38

O kakšnem pretvorniku ti to .
Pretvornik ne rabiš za delovanje. Če ne želiš pretikati kablov rabiš samo polnilec za 24V.
LP
Boris
boris1
Admiral
Prispevkov: 787
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28
Kontakt:

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a boris1 » Po Feb 04, 2019 15:48

Paco napisal/-a:Boris na kako velikem (teža) čolnu uporabljaš ? Katero MinnKoto ?


900kg. Rabim samo za ribolov. Imam Min Koto rapid 32. Sedaj sem naročil MotorGuide Xi3-55 SW GPS na 12V.
LP
Boris
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a admin » Po Feb 04, 2019 17:08



Takšen cenen pretvornik lahko čisto normalno dela, nisem pristaš no-name artiklov, vendar pa tudi nisem proti. Lahko se dobijo povsem odlične zadeve tudi za low budget.

Je pa problem, ker boš imel dodatne izgube pri izkoristku, piše 94%, realno pričakuj 85%. Če bo čez tole teklo 60A, kot je nekdo napisal pri 24V, to pomeni moč nekje 1.5 kW. Pri tem računaj na izgube oziroma pretvorbo električne energije v toploto dobrih 200W, kar ni tako malo! Potem računaj še na to, da boš imel na 12V strani tok okrog 140A, kar spet ni ravno mačji kašelj za stalno obremenitev!
Če rabiš električni pogon za krajša obdobja, potem bi znalo biti to kar OK, poleg tega pa se moraš posloviti od kakšne ekonomičnosti...

Če boš akumulatorje najprej polnil preko motorja, solarja in polnilca z obale ter energijo koristil vedno samo na način da zraven ni dopolnjevanja, potem je zagotovo najboljša ideja stikalni preklopnik, kot je svetoval Boris1. Ko polniš imaš akumulatorja v paraleli, sistem je 12V. Ko pluješ na elektro motor pa jih vežeš v serijo in imaš 24V.
To se da rešit z enim dvojnim preklopnim stikalom. Obvezno pa mora imeti vmes prekinjen kontakt, drugače bo "švasalo".... :D
Osebno to ne bi počel, vendar če že vztrajaš, potem bo to to.
Uporabniški avatar
Paco
Admiral
Prispevkov: 1682
Pridružen: Ne Okt 01, 2017 15:05
Kraj: Lj-Pag

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a Paco » Po Feb 04, 2019 20:42

Vzeto tole na znanje. HVALA vsem.

Zaključek 12V boat z 24V Minnkota NO GO. Vsaj brez raznih akrobacij , zanimivega aspekta temperatur in vodnikov.... ne. Kar pa je potem že zgodba po pameti ali skozi zid.

Bomo pač 12 V ubodli pa kar bo , bo že, drugače pa bo za na male oglase tud dobra :oops: :cry:

Me pa super zanima kko to drugi rešjo...Majo 24V motorčke na relativno malih kračah pa ziher nimajo vsi 4 banke 2x 100Ah za 24 en krog + 1 x 12 za instrumente ipd + 1 x 12 za motor.
Pa najbrz tud nimajo vsi 24 V instrumentov, če že ravno potem na obali 24 vejo samostojno futrajo... ?!

Huh

Paco
pojdi se z bikom bost!
slan
Kapitan
Prispevkov: 178
Pridružen: Po Jan 24, 2011 21:34

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a slan » Po Feb 04, 2019 20:51

Najbrž pretvornik iz 24 na 12.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Feb 04, 2019 21:29

Jaz nebi kar obupal. Glede na vse skupaj je predlog od Boris1 najbolj ziher in cenovno najugodnejši in še 24V varianto boš imel. Priredi samo kable da lahko hitro prevežeš akumulatorje in eden bo pač dodatno obremenjen še z instrumenti. Ker se potem oba polnita v paraleli to ni preveč kritično.

Edino prazno 200Ah servisno banko boš z outboardom kar dolgo časa polnil.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
Paco
Admiral
Prispevkov: 1682
Pridružen: Ne Okt 01, 2017 15:05
Kraj: Lj-Pag

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a Paco » Po Feb 04, 2019 22:08

Dobro družba,

A mi lahko kdo na roko skicira pa fotka s telefonom in pa prilima ali tu ali pa dam mail na zs :mrgreen: posebej tisto s stikalom kot je rekel Boris1 morda :lol: Mi bo potem morda bolj jasen ta del.

A kakšna dodatna zadeva ki bi preprečila da se pozabi nazaj zaštekat tudi obstaja ?

PAco
pojdi se z bikom bost!
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Feb 04, 2019 22:46

Ameriški forumi se z isto tegobo ukvarjajo in imaš vsaj 50 tem in ravno toliko različnih shem. Malo pogooglaj pa boš našel marsikaj.


Tole stane $97 na primer in počne točno to kar si želiš.

https://www.yandina.com/troll24info.htm


Slika

Slika

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Feb 04, 2019 22:58

Ameriški forumi se z isto tegobo ukvarjajo in imaš vsaj 50 tem in ravno toliko različnih shem. Malo pogooglaj pa boš našel marsikaj.


https://www.yandina.com/troll24info.htm


Slika


Vsekakor je pri teh zadevah dobro imet "zdravo pamet" vklopljeno in tudi ne na prvo žogo takoj verjet vsemu kar piše. Tale "trollbridge", če mene optika ne vara, nima ravno kablov za te silne ampere kot jih navajajo. Mene bi bilo strah in letos je kar nekaj plovil pogorelo.
Nazadnje spremenil kasaudio, dne To Feb 05, 2019 00:23, skupaj popravljeno 2 krat.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Feb 04, 2019 23:19

Čudno bi bilo, da bi recimo na kontinentu s 579 miljoni ljudi in okoli 250000km obale kjer se je razvilo kar se čolnov tiče vse, nekaj delovalo, v bananistanu z dvema miljonoma in 37m obale pa ne.

Slabost klem je pa recimo to, da moraš plezat po akumulatorjih, pri tem misliti (kar je učasih težko) in še iskri se tam kjer se rad potika tudi bencin.

Torej zlate značke noben mešan sistem ne dobi, so pa dobre in slabe rešitve. Ta preklopnik je po moje dobra oziroma bolš k ročno preklaplanje.
Nazadnje spremenil AEgir, dne Po Feb 04, 2019 23:24, skupaj popravljeno 1 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Feb 04, 2019 23:23

kasaudio napisal/-a:In pri tem ne gre pozabiti na tokovno sposobnost akumulatorjev; agm (servisni) akumulatorji niso namenjeni zelo visokim praznilnim tokovom.

Na žalost te moram popraviti, kajti ta trditev je popolnoma napačna.
AGM akumulatorji... so narejeni in projektirani prav za namene globokega praznenja in visoke tokove kar je natanko to kar zahteva Minnkota. :wink:

Ne vem zakaj tako komplicirate ? Zadeve so namreč popolnoma enostavne in jasne :idea:

Vse kombinacije z obstoječim akumulatorjem niso prava rešitev, kajti zelo rado se bo primerilo, da ne bo možno več zagnati motorja. V kolikor imamo na plovilu že dva obstoječa akumulatorja pa nastopijo težave zaradi praznilnega toka in neenakomernega praznenja. Zelo pogosto se ob izklopu motorja na 12V strani pojavi špica in takrat zelo radi crknejo instrumenti priključeni na 12V.

Konverter, ki bi direktno poganjal Minnkoto... Na žalost ta ideja nima podlage zaradi izgub, draginje in navsezadnje nezadostnih zagonskih tokov kakršne brezkrtačni motorji zahtevajo za zagon. Minnkota ne deluje konstantno temveč se zelo pogosto vklaplja. Tudi ta ideja ne pije vode.

REŠITEV
1. FIKSNA MONTAŽA: Vse kar potrebuješ sta dva relativno majhna (Priporočam min60Ah AGM, dimenzije 315x175x190mm) AGM akumulatorja... vezana zaporedno in polnilec. Glej spodaj.

2. MOBILNA MONTAŽA: Ker vem, da bi to uporabljal na več barkah vse lahko zmontiraš v kovček tako, da lahko preneseš na drugo barko vključno s polnilcem.
Potrebuješ:
- LiFePo4 akumulatorja... Teža dveh takih akumulatorjev je le dobrih 16kg !! Cena cca 200€/kos
- Vodotesen IP67 kovček... cca 55€
- Polnilec-konverter 12V/24V-30V(Victron Orion 12/24-15A (360W) cena 160€+DDV... )

POLNILEC je možno nastaviti na 24V za AGM ali 30V za LiFePo4 varianto. Prospekt...

LP Iztok
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Po Feb 04, 2019 23:29, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Feb 04, 2019 23:26

Čudno bi bilo, da bi recimo na kontinentu s 579 miljoni ljudi in okoli 250000km obale kjer se je razvilo kar se čolnov tiče vse, nekaj delovalo, v bananistanu z dvema miljonoma in 37m obale pa ne.

Slabost klem je pa recimo to, da moraš plezat po akumulatorjih, pri tem misliti (kar je učasih težko) in še iskri se tam kjer se rad potika tudi bencin.

Torej zlate značke noben mešan sistem ne dobi, so pa dobre in slabe rešitve. Ta preklopnik je po moje dobra oziroma bolš k ročno preklaplanje.


Nihče ni trdil da nekaj ne deluje, le da so tudi tu kompromisi in da je malo čudno videt 2.5mm^2 žičke zataljene direktno v nekaj in ven potegnjene da gor obesiš 80 oz. 100A. Jaz nebi, ti pa daj.

Na žalost te moram popraviti, kajti ta trditev je popolnoma napačna.
AGM akumulatorji... so narejeni in projektirani prav za namene globokega praznenja in visoke tokove kar je natanko to kar zahteva Minnkota. :wink:


Tu sem ga res kiksnil.
Nazadnje spremenil kasaudio, dne Po Feb 04, 2019 23:32, skupaj popravljeno 2 krat.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
Paco
Admiral
Prispevkov: 1682
Pridružen: Ne Okt 01, 2017 15:05
Kraj: Lj-Pag

Re: 12V in 24V na istem čolnu -nasvet oz.pojasnitev

OdgovorNapisal/-a Paco » Po Feb 04, 2019 23:29

Hey,

ne se kregat , vsaj ne tukaj prosim. 8)

:arrow: Oba imata prav. :idea:

in AEgir ne da nisem probal tudi iskal sem samo našel nisem rešitve tudi v Ameri landu , celo 1h sem bil na chatu z Minnkota tehnikom ( normalno, je ponavljal kot stara kaseta tisto kar je v navodilih) brez kakršnekoli pomoči :=(. Če nekaj ni črno belo pač pri Amerih ne gre. :mrgreen:

Majo pa glavce tud tam vsekakor. I ja res je tečno ko mam pa na barki že dost moči da bi poganjal tale motorček sam izvedba me pa malo ( beri veliko) muči.

Tista stran s Kombinerji je kot dedek mraz rešitev ampak zmoti pa hudo stara oblika strani ( vsaj mene) in malce bega da tega nisem našel pri nobenem tako bolj znanem igralcu na trgu...vsaj kot aftermarket rešitev.
Nazadnje spremenil Paco, dne Po Feb 04, 2019 23:44, skupaj popravljeno 1 krat.
pojdi se z bikom bost!

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov