1.) Najti je treba propeler, ki motorju omogoča, da se pri polnem plinu zavrti do predpisanih vrtljajev. Če je to nekje med 3.700 in 3.900 rpm, če pa ne pridete niti blizu tem vtrljajem, potem imate zelo napačne propelerje z prevelikim premerom, ali prevelikim korakom in uničujete motorje, ki se pregrevajo...
Napravite primerljiv preizkus:
- na avto priključite prikolico, vanjo dajte nek tovor, potem pa na ravni avtocesti peljite v taki prestavi, ki omogoča visoko potovalno hitrost z vrtljaji motorja nad rpm največjega navora. Letelo bo veselo!
- ponovite identično vajo in dajte avto v 6. prestavo, ter se peljite enako hitro kot prej. Zdrava pamet vam bo po nekaj kilometrih povedala, da prenehajte z pustolovščino, ker bo motor pihnil.
Točno to delate z prehudimi propelerji.
2.) Ko najdete nek približno dober propeler se prične naslednja faza:
- iskanje razlik z različnimi trimi.
- zapisovanje slipov ob različnih hitrostih. Tu je potrebno vedet natančno hitrost, prestavo v nogi, trenutne vrtljaje in korak propelerja. Npr.
https://www.go-fast.com/Knowledge-base/ ... calculator- na osnovi tega se prične iskanje propelerja z:
a.) Manjšim premerom in večjim korakom, če je bil majhen slip.
b.) Večjim premerom in manjšim korakom, če je bil velik slip.
c.) Več kraki, če je bilo potrebno malo trima za optimalno hitrost-težka krma.
d.) Manj kraki, če je bilo treba veliko trima za optimalno hitrost.
To je vse, ampak najprej je treba uredit točko 1.)
Morda še en predlog, če morda komu pride prav:
https://bblades.com/shop/propellers/bra ... four-by-4/ ampak teh duo propov ne poznam, so izven področja plovbe, ki me zanima.
In prehudi propi so kot kaže stalnica med morjeplovci. Kak mesec nazaj sem imel debato z morjeplovcem, ki je imel identičen primer na drugem tipu plovila in z močnejšim motorjem. Tudi njemu se je pregreval iz istih razlogov kot vam (Če sem prav razumel podatke.) in on je dobil tako barko od proizvajalca!
Ampak brez nič ni nič. Manj kot 400 hp za 7 ton...