OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Avg 11, 2022 15:42
Inox Suzuki propelerji so eni najboljših svojega razreda. Tu mislim tiste večje z okrog 14" premera. Super tanek profil, lep cup in dovolj rake, da imajo dober bow lift in tudi v ventiliranem režimu lepo držijo.
Alu Suzukijevih propov ne poznam, ima pa Solas tvoje velikosti prav spodbudne lastnosti. Ima dober bow lift-prime na trim in dvigne premec, če je treba, obenem pa lepo drži v vodi, da ne kavitira. Velikokrat je gliser z drugim propelerjem povsem drugo plovilo. Nam se je z enim obnašal kot polno naložen šlepar, z drugim pa kot lahkoten gokart.
Solas je v bistvu "prefarban" Mercuryjev Black Max, ki je že dolga leta eden eden najboljših alu propov.
Če se ne motim Suzuki za prvovgradnjo uporablja nekatere modele Power Tech propelerjev, ki tudi niso slabi.
Tole, da koraki propov niso ravno taki kot je natisnjeno na pestu je žal res in tu vsi grešijo. Verjetno je problem v orodju, ki je zelo drago in ko pride do pomote pač pustijo, če so ostale lastnosti propa dobre. Drugi razlog je to, da se vsi hvalijo z svojimi propelerji. Če napravijo kako colo manjši korak od deklaliranega ga bo motor bolj veselo zavrtel, uporabnik večinoma ne bo ugotovil, da zaradi tega malo manj leti in posledica bo mnenje, da je ta propeler boljši od drugih in ga zato motor lažje zavrti. V tej igri eden pogoljufa malo, drug doda še nekaj malega... in naenkrat je štala na trgu.
Pri inoks propih je zraven še vpliv krčenja materjala ob ohlajanju med litjem in tu krake vedno zvije. Potem je vse odvisno od tega v katere roke bo prišel propeler med končno obdelavo. Voda je trda, 10% slip se sliši veliko, ampak v kotih koraka propelerja so to zelo majhne razlike in mala površnost že vse pojvari. V glavnem zaradi tega je v ameriki precej labb delavnic, ki ti vzamejo nov propeler iz škatle in ga dodatno obdelajo. Uradno je to prilagoditev tvojim potrebam kar delno tudi je, ampak v glavnem pa z to dodatno obdelavo oblikujejo propeler v obliko kakršno so imeli prototipi. To pomeni kontrola rake kota in vpadnega kota lopatic, kontrola cupa, kontrola debeline lopatic in obvezno njihovo tanjšanje, morda malo rezanja propa, da se prilagodi razmerju motor/propeler/gliser.