Izbira ustreznega propelerja za čoln

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

grilnet
Naddesetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: Sr Jan 20, 2021 11:01

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a grilnet » Ne Maj 02, 2021 23:22

SR 290 napisal/-a:2,33 obstaja? Merc navaja 2,38.


V service manuals za moj motor piše gear ratio 2.33:1
Zummel
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 72
Pridružen: Ne Avg 09, 2020 14:35

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a Zummel » Po Avg 08, 2022 11:24

Si bom kar izposodil temo... 5m open, z dvema potnikoma cca 700 kg. Motor Suzuki 60 original propeler 11 1/2 x 14.
Pri 6000 vrtljajih doseže 27 vozlov max (jaz sem naračunal 17% slipa). Poraba je 0,5 l na miljo. Zanima me, kaj bi pridobil oziroma izgubil z 14 propelerjem enakega premera?
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Avg 08, 2022 12:55

Čudno si postavil vprašanje... sedaj imaš 11 1/2" premera in 14" hoda...

Jaz sicer naračunam 11.33% slipa. Propeler ki ga imaš je taprav za obtežbo ki jo navajaš, sploh če gre za GPS hitrost. Tudi poraba v l/NM je za 5m plastiko zavidljivo nizka.
Xilinx Vivado HLx trainee
Zummel
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 72
Pridružen: Ne Avg 09, 2020 14:35

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a Zummel » Po Avg 08, 2022 12:56

Po GPS, ja
Zummel
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 72
Pridružen: Ne Avg 09, 2020 14:35

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a Zummel » Po Avg 08, 2022 14:27

Aja, zdaj videl. Sem narobe zapisal.Sedaj imam 13". obstaja tudi 14" z istim premerom.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Avg 09, 2022 15:01

Če maš 13", imaš pri danih parametrih teoretično 4.72% slip, obrate pri dani obtežbi taprave. Najbrž je dejanski slip večji kot teoretični. Jaz bi propeler pustil kot je.
Če bi večal korak, bi bilo potrebno zmanjšati premer.
Xilinx Vivado HLx trainee
Zummel
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 72
Pridružen: Ne Avg 09, 2020 14:35

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a Zummel » Sr Avg 10, 2022 09:25

No, premer je čisto malo manjši- Prvi je 11 1/2 x 13, drugi pa 11 3/8 x 14. Oba sta originalna. Menda jih dela Solas, nepreverjeno.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4414
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Avg 10, 2022 21:41

Meni pa pride 7-8% slip kar je še vedno premalo, da bi bilo res. Verjetno je korak v resnici manjši kot je natisnjen na propelerju, kar se rado zgodi.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Če Avg 11, 2022 01:15

slip = (teoretična hitrost - dejanska hitrost)/teoretična hitrost

teoretična hitrost = 6000 / 2.27 * 13 * 2.54 / 100 / 60 = 14.55 m/s
dejanska hitrost = 27 * 1.852 / 3.6 = 13.89 m/s

slip = (14.55 - 13.89) / 14.55 * 100 = 4.53 %

Ker tudi jaz mislim, da je slip dejansko večji (recimo da je cca 10%) je potrebno korak v izračunu teoretične hitrosti povečati. Iz tega sledi, da je dejanski korak večji od napisanega kar se tudi pogosto zgodi.

Pri svojem čolnu z določenim propelerjem dobim celo negativen slip. To velja za BRP aluminum 13 1/4" x 17" ki ga motor težje vrti kot BRP viper 13 7/8 x 19" pri katerem je slip pozitiven. Hitrost je z viperjem nekaj višja. Pri aluminum doseže malenkost čez 5000/min z viperjem pa 5200/min.
Xilinx Vivado HLx trainee
Zummel
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 72
Pridružen: Ne Avg 09, 2020 14:35

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a Zummel » Če Avg 11, 2022 12:38

Torej če bo kdaj potrebna menjava je zanesljivo samo to, da podatki niso zanesljivi. So pa (spet podatki ki so navedeni) malenkostne razlike med originalnim propelerjem ter Solas Amita 3.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4414
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Avg 11, 2022 14:39

Zummel napisal/-a: So pa (spet podatki ki so navedeni) malenkostne razlike med originalnim propelerjem ter Solas Amita 3.


Niti ne. Razlika je v bow liftu, kar lahko precej pomeni.
Zummel
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 72
Pridružen: Ne Avg 09, 2020 14:35

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a Zummel » Če Avg 11, 2022 15:08

Lahko razlozis za laike kot sem jaz?
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4414
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Avg 11, 2022 15:42

Inox Suzuki propelerji so eni najboljših svojega razreda. Tu mislim tiste večje z okrog 14" premera. Super tanek profil, lep cup in dovolj rake, da imajo dober bow lift in tudi v ventiliranem režimu lepo držijo.
Alu Suzukijevih propov ne poznam, ima pa Solas tvoje velikosti prav spodbudne lastnosti. Ima dober bow lift-prime na trim in dvigne premec, če je treba, obenem pa lepo drži v vodi, da ne kavitira. Velikokrat je gliser z drugim propelerjem povsem drugo plovilo. Nam se je z enim obnašal kot polno naložen šlepar, z drugim pa kot lahkoten gokart.
Solas je v bistvu "prefarban" Mercuryjev Black Max, ki je že dolga leta eden eden najboljših alu propov.
Če se ne motim Suzuki za prvovgradnjo uporablja nekatere modele Power Tech propelerjev, ki tudi niso slabi.

Tole, da koraki propov niso ravno taki kot je natisnjeno na pestu je žal res in tu vsi grešijo. Verjetno je problem v orodju, ki je zelo drago in ko pride do pomote pač pustijo, če so ostale lastnosti propa dobre. Drugi razlog je to, da se vsi hvalijo z svojimi propelerji. Če napravijo kako colo manjši korak od deklaliranega ga bo motor bolj veselo zavrtel, uporabnik večinoma ne bo ugotovil, da zaradi tega malo manj leti in posledica bo mnenje, da je ta propeler boljši od drugih in ga zato motor lažje zavrti. V tej igri eden pogoljufa malo, drug doda še nekaj malega... in naenkrat je štala na trgu.
Pri inoks propih je zraven še vpliv krčenja materjala ob ohlajanju med litjem in tu krake vedno zvije. Potem je vse odvisno od tega v katere roke bo prišel propeler med končno obdelavo. Voda je trda, 10% slip se sliši veliko, ampak v kotih koraka propelerja so to zelo majhne razlike in mala površnost že vse pojvari. V glavnem zaradi tega je v ameriki precej labb delavnic, ki ti vzamejo nov propeler iz škatle in ga dodatno obdelajo. Uradno je to prilagoditev tvojim potrebam kar delno tudi je, ampak v glavnem pa z to dodatno obdelavo oblikujejo propeler v obliko kakršno so imeli prototipi. To pomeni kontrola rake kota in vpadnega kota lopatic, kontrola cupa, kontrola debeline lopatic in obvezno njihovo tanjšanje, morda malo rezanja propa, da se prilagodi razmerju motor/propeler/gliser.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5979
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a AEgir » Sr Avg 17, 2022 11:19

SR 290 napisal/-a:Solas je v bistvu "prefarban" Mercuryjev Black Max, ki je že dolga leta eden eden najboljših alu propov.


Erm,. Tadva sta čist različna.

Sem ravno zanč študiral katerega bi zmontiral na čoln in sem dal gor Solas, ki se na moji banji obnese kar občutno bolje od original yam in black max-a. Od teh treh ima Solas original največ cup-a. Black max ga ima malenkost, yam nič, solas pa kar konkretno.

Slika

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Zummel
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 72
Pridružen: Ne Avg 09, 2020 14:35

Re: Izbira ustreznega propelerja za čoln

OdgovorNapisal/-a Zummel » Sr Avg 17, 2022 11:52

Za original 11.5 x 13 sta najbližja Solas Amita3 11.1 x 14 ter Amita 3c 11.6 x 13 Na spletni strani za prvega navajajo kakor "all round", za drugega pa "heavy loads". Potem je tu še Amita 3 11.1 x 14. en korak več pri enakem premeru.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov