Aluminijasta plovila
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Aluminijasta plovila
Pozdrav, itaq vem da ste vsi na vodi eni pa na spricerju in peru jasno
No mrbit pa vseen kdo se kaj prebere v naslednjih dneh k bo Jugo
Zanima me kako se kaj alu barke obenesjo v tem slanem Jadranu. Kar nekaj prozvajalcev jih ponuja...tudi npr Highfield ipd tako da ni vse no name ampak...kako se dejansko to v jadranu obnese / neobnese ?
Par frendov je kar na prvo zogo reklo to je kot bi mel Zinc z motorjem
Kaj pa je res? Lahko kdo od strokovnjakov materialov to komentira?
Lpp
No mrbit pa vseen kdo se kaj prebere v naslednjih dneh k bo Jugo
Zanima me kako se kaj alu barke obenesjo v tem slanem Jadranu. Kar nekaj prozvajalcev jih ponuja...tudi npr Highfield ipd tako da ni vse no name ampak...kako se dejansko to v jadranu obnese / neobnese ?
Par frendov je kar na prvo zogo reklo to je kot bi mel Zinc z motorjem
Kaj pa je res? Lahko kdo od strokovnjakov materialov to komentira?
Lpp
pojdi se z bikom bost!
Re: Aluminijasta plovila
Slovenska policijska gliserja gumenjaka z zaprto kabino imata oba aluminijaste trupe. To sta tista dva temna, eden z dvema izvenkrmnima, večji pa z vgrajenimi motorji. Ko sem se pogovarjal z policaji niso znali povedat nič slabega o njih. Tisti z izvenkrmnimi je presenetljivo lahek in stežka bi plastična lupina dosegla tako malo maso. Ne spomnim se več mase, a je nikakršna glede na velikost in opremljenost plovila.
Re: Aluminijasta plovila
Hvala SR290..imel.sem priliko govoriti tudi s Hrvati ki imajo en velik alu škaf. Pluje baje ok, samo da imajo pa.zinkov na njemu kot bozicen drevescek?? Doticni ni vedel povedati kaj in zakaj samo tako so jim rekli pa delajo tko, v marini pa se na zico z enim spuste z boka
pojdi se z bikom bost!
Re: Aluminijasta plovila
Verjetno je veliko odvisno od zlitine. Nekateri aluminiji so odporni na morsko vodo, druge pa že deževnica razžre. Navaden aluminij zagotovo ne bo držal, ravno tako ne bo dober en tak z vsebnostjo bakra, držali pa bodo ti z Mn in Mg, pa tudi Si navadno ni problematičen. Tako iz glave se mi zdi, da so odporni na morsko vodo zahtevni za varjenje, predvsem najboljši z Mg, ki ga ne moreš varit prez predgretja in počasnega ohlajanja zvara.
Vse Z noge so aluminijaste, ogromno propelerjev je aluminijastih, vsi izvenkrmni imajo aluminijasto ogrodje...
Če je plovilo izdelano za morsko vodo, če ti dobavitelj garantira iz katere zlitine je izdelana pločevina in če ga je izdelala dobra firma, ki zmore in zna termično obdelat zvare, potem bi morala taka lupina držat tudi brez barve.
Vse Z noge so aluminijaste, ogromno propelerjev je aluminijastih, vsi izvenkrmni imajo aluminijasto ogrodje...
Če je plovilo izdelano za morsko vodo, če ti dobavitelj garantira iz katere zlitine je izdelana pločevina in če ga je izdelala dobra firma, ki zmore in zna termično obdelat zvare, potem bi morala taka lupina držat tudi brez barve.
Re: Aluminijasta plovila
A niso Alu čolni netani?
Re: Aluminijasta plovila
Večji gliserji so v glavnem varjeni, kovičeni so le stara plovila in tisti mali, kakršne vidiš v filmih o lepotah Avstralije.
Re: Aluminijasta plovila
To je precej trd aluminij z 4,5% magnezija in 0,5% mangana.
Tak visok odstotek magnezija daje trdoto in odpornost na kemikalije, torej tudi na vodo. Šment je v varjenju. Če variš po klasičnem tig ali mig postopku, se zvar prehitro ohladi in prične pokat takoj za točo varjenja. Navadno se razpoka vidi, včasih pa ostane prikrita in se razleti šele kasneje med uporabo. Ravno to je razlog mojih prejšnjih zapisov na to temo.
Ladjedelnica mora biti dovolj opremljena, da si lahko privošči varjenje vročih površin, ki se najprej segrejejo recimo na 150-180 oC, v takem stanju se zvarjenca zavarita, nato pa se mora zvar segrevati, da se zelo počasi ohladi. navadno je dovolj, da se v pol ure ohladi na sobno temperaturo. Za res pravi rezultat se potem cel izdelek vrže v peč, se ga normalizira in naknadno tudi kali, kar je pri tej zlitini možno.
Če ti nekdo napravi vse to, boš imel izjemno plovilo. Ker to zmorejo le nekateri, se velikokrat predhodno obdela pločevino, ki jo potem razrežejo in prikovičijo na lupino kot to delajo pri letalih, ampak to ni tako trdno kot dobro zvarjena lupina. Predvsem utrujenost okrog kovic je isti šmorn kot v dobi prvih reaktivnih letal, ko so padala dol zaradu tega.
Ne vem, ampak se mi zdi, da se za jahte uporablja malo mehkejše aluminije. Ne trdim, mislim si, kajti dvomim, da ima kdorkoli dovolj veliko peč, da vanjo naloži 20 m dolgo lupino in vse to nekaj časa segreva kot bi pekel pico. Mislim, da je največ kar si privoščijo to, da segrejejo mesto varjenja in potem z nekim sistemom gorilcev grejejo zvar, da se počasi hladi. Sem pa pred leti na Portugalskem v Bragi videl peč premera 3,5 m in dolžine 10 m, v kateri so rihtali predvsem odlitke in zvarjence odlitkov, ampak tisto ni bilo za navtiko.
Tak visok odstotek magnezija daje trdoto in odpornost na kemikalije, torej tudi na vodo. Šment je v varjenju. Če variš po klasičnem tig ali mig postopku, se zvar prehitro ohladi in prične pokat takoj za točo varjenja. Navadno se razpoka vidi, včasih pa ostane prikrita in se razleti šele kasneje med uporabo. Ravno to je razlog mojih prejšnjih zapisov na to temo.
Ladjedelnica mora biti dovolj opremljena, da si lahko privošči varjenje vročih površin, ki se najprej segrejejo recimo na 150-180 oC, v takem stanju se zvarjenca zavarita, nato pa se mora zvar segrevati, da se zelo počasi ohladi. navadno je dovolj, da se v pol ure ohladi na sobno temperaturo. Za res pravi rezultat se potem cel izdelek vrže v peč, se ga normalizira in naknadno tudi kali, kar je pri tej zlitini možno.
Če ti nekdo napravi vse to, boš imel izjemno plovilo. Ker to zmorejo le nekateri, se velikokrat predhodno obdela pločevino, ki jo potem razrežejo in prikovičijo na lupino kot to delajo pri letalih, ampak to ni tako trdno kot dobro zvarjena lupina. Predvsem utrujenost okrog kovic je isti šmorn kot v dobi prvih reaktivnih letal, ko so padala dol zaradu tega.
Ne vem, ampak se mi zdi, da se za jahte uporablja malo mehkejše aluminije. Ne trdim, mislim si, kajti dvomim, da ima kdorkoli dovolj veliko peč, da vanjo naloži 20 m dolgo lupino in vse to nekaj časa segreva kot bi pekel pico. Mislim, da je največ kar si privoščijo to, da segrejejo mesto varjenja in potem z nekim sistemom gorilcev grejejo zvar, da se počasi hladi. Sem pa pred leti na Portugalskem v Bragi videl peč premera 3,5 m in dolžine 10 m, v kateri so rihtali predvsem odlitke in zvarjence odlitkov, ampak tisto ni bilo za navtiko.
Re: Aluminijasta plovila
Koprski veslači so imeli več kot 10 let aluminijast čoln s Suzuki DF15. Bil je stalno v morju. Če se ne motim, je bil Linder, mogoče 440. Sam aluminij ni bil nič pobarvan, razen na podvodnem delu z antifaulingom.
Re: Aluminijasta plovila
Aluminij postaja luksus.
Re: Aluminijasta plovila
je bil zmeraj
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Aluminijasta plovila
Dashew je delal (PMM) odlična alu plovila (najprej jadrnice, ko z ženo nista bila več dovolj pri moči za to, pa motorne), in z njimi ogromno preplul. Niso bila poceni.
Tole je iz 2012 - filozofija, zakaj v tistih (ali današnjih - ne-le-vremensko) viharnih časih tako barko
Pa še nekaj aluminjastih delovnih, na katere je naletel, in kaže da so narejeni prav:
- Boating New Zealand, 2012: Review Dashew FPB 83 - Serious sea trial
- Passage Maker, 2018: Goodbye FPBs; Steve Dashew Quits Building, Goes Cruising
Več podrobnosti na Set SailCould Not Find an Approach That Guaranteed Our Standards - 2021: Steve Dashew Talks About FPB Motor Yachts and Life After the FPB Programme
Berthon ima na YouTube še nekaj posnetkov z drugih (aluminijastih) FPB
Tole je iz 2012 - filozofija, zakaj v tistih (ali današnjih - ne-le-vremensko) viharnih časih tako barko
Pa še nekaj aluminjastih delovnih, na katere je naletel, in kaže da so narejeni prav:
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov