Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

mikele
Viceadmiral
Prispevkov: 409
Pridružen: Ne Sep 18, 2016 16:40

Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a mikele » Če Feb 24, 2022 13:27

Živjo,
kaj lahko pričakujem od omenjenega kompleta (predvsem v smislu zanesljivosti delovanja) ??
Letnik je 2009.
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4390
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Če Feb 24, 2022 14:02

Kolikor se je vzdrževal, toliko bo deloval, kot vsak :wink:
https://medisken.si
mikele
Viceadmiral
Prispevkov: 409
Pridružen: Ne Sep 18, 2016 16:40

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a mikele » Pe Feb 25, 2022 10:34

Bolj me zanima, če ti motorji na splošno veljajo za zanesljive, ali so se pokazale določene hibe.
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5969
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Pe Feb 25, 2022 15:47

.

Zame osebno je motor z vplinjačem-fergazerjem zelo staromoden in kot tak ni neka perla. Saj dela, malo več pokuri, malo manj da, pa včasih mal nazaj seka, potem pa noče takoj vžgat, pa dela, .....

Nič posebnega. Zame, da se ve. Jaz ga ne bi kupil.

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Ne Feb 27, 2022 22:05

Motor je res mal staromoden, je pa zelo trpežen in potrebuje le nekoliko pozornosti lastnika. Ve se, da je cela konstrukcija, blok, glava, kolektor, rizer iz sive litine in, da se po motorju pretaka slana voda, zato rabi vsaj preko zime mal več pozornosti, da ga sol ne požre. Motorji po letu 90 imajo že brezplatinski vžig. So enostavni in robustni. Ta motor pri gliserju 5-5.5m pokuri pri 3200 obr. in hitrostjo cca 22 knot med 12-15L na uro, pri preganjanu pa lahko tudi med 18-20L. Pravkar sem naredil eno generalno na taki mašini. Bistvo je, da ko motor miruje(zimovanje), je treba motor sprati s sladko vodo, nato vodo spustiti iz kolektorja in bloka motorja, nato pa preko slušalk naj motor potegne antifriz cca 15L, da ga vrže ven na izpuhu. Takrat je motor kompletno poln. Motor ne sme biti nikoli brez vode. Tu je rizer(koleno) potrošnji material in ga je treba menjati ob takem vzdrževanju obvezno na 5-6 let. Imel sem tak motor še na svojem Glastronu kakih 6-7let in nikoli kakšnih problemov. Če kupuješ čoln s takim motorjem, preventivno vprašaj lastnika, če je bilo kdaj menjano tesnilo glave, kajti na 10-12 je treba tesnilo obvezno menjati, če se čoln uporablja le na morju. Za enkrat toliko, če te pa še kaj zanima, me pa lahko vprašaš.
mašinfirer
mikele
Viceadmiral
Prispevkov: 409
Pridružen: Ne Sep 18, 2016 16:40

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a mikele » Po Feb 28, 2022 10:41

habibi Vll napisal/-a:Motor je res mal staromoden, je pa zelo trpežen in potrebuje le nekoliko pozornosti lastnika. Ve se, da je cela konstrukcija, blok, glava, kolektor, rizer iz sive litine in, da se po motorju pretaka slana voda, zato rabi vsaj preko zime mal več pozornosti, da ga sol ne požre. Motorji po letu 90 imajo že brezplatinski vžig. So enostavni in robustni. Ta motor pri gliserju 5-5.5m pokuri pri 3200 obr. in hitrostjo cca 22 knot med 12-15L na uro, pri preganjanu pa lahko tudi med 18-20L. Pravkar sem naredil eno generalno na taki mašini. Bistvo je, da ko motor miruje(zimovanje), je treba motor sprati s sladko vodo, nato vodo spustiti iz kolektorja in bloka motorja, nato pa preko slušalk naj motor potegne antifriz cca 15L, da ga vrže ven na izpuhu. Takrat je motor kompletno poln. Motor ne sme biti nikoli brez vode. Tu je rizer(koleno) potrošnji material in ga je treba menjati ob takem vzdrževanju obvezno na 5-6 let. Imel sem tak motor še na svojem Glastronu kakih 6-7let in nikoli kakšnih problemov. Če kupuješ čoln s takim motorjem, preventivno vprašaj lastnika, če je bilo kdaj menjano tesnilo glave, kajti na 10-12 je treba tesnilo obvezno menjati, če se čoln uporablja le na morju. Za enkrat toliko, če te pa še kaj zanima, me pa lahko vprašaš.

Hvala!!
ktm640
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Če Maj 27, 2021 11:59

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a ktm640 » Pe Avg 19, 2022 19:41

na čolnu Sea ray 175 sport letnik 2008 ne dosežem wot obratov. Ali mi lahko kdo potrdi da je pravilno prestavno razmerje 20:1 za ta čoln z motorjem Mercruiser 3.0, da nabavim ustrezno peto. Nisem prvi lastnik čolna in tudi oznak na peti ni mogoče prebrati. Nameščen imam originalni propeler 14,5 x19 vendar obrati ne gredo čez 3200. Hvala.
Uporabniški avatar
WSurfer
Kapitan
Prispevkov: 163
Pridružen: Sr Jul 29, 2015 22:51
Kraj: Domžale - Novigrad

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a WSurfer » Pe Avg 19, 2022 23:40

Za Bayliner Capri 602 sem v preteklosti raziskoval in ima razmerja sledeča:
Pri Alpha One Gen II je razmerje pri 3.0 motorjih 1.93 / 20-24
Pri V6 motorjih pa 1.81 / 17-19

Tovarniški propeler: 14.25 x 21 tako za 3.0 kot 4.3l motor

Kot sem na hitro pobrskal je takšno razmerje zelo standardno pri motorjih 3.0 od leta 91 naprej oz. pri Alpha One Gen II. Tako, da je zelo verjetno, da ima tudi tvoj Sea Ray enako razmerje.

Naj me pa kdo popravi, če so obstajala tudi kakšna drugačna razmerja na podlagi različnih dolžin čolnov. Recimo če je imel čoln dolžine 19 feet drugo razmerje kot čoln dolžine 17.5 feet z enakim motorjem.

Sem pa imel ob nakupu plovila na njem tudi sam nameščen propeler dimenzij: 14.5 x 19 s katerim sem dosegal vse obrate vendar se je potovalna hitrost 21.7 - 22 kt dosegla pri 3.800 - 4.000 s tistim kot ga je priporočal proizvajalec (14.25 x 21) pa so obrati padli za isto hitrost na cca 3.300 - 3.400. Končna hitrost je bila v obeh primerih nekje med 30 in slabih 32kt. Nikoli ga nisem maral priganjati.
ktm640
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Če Maj 27, 2021 11:59

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a ktm640 » So Avg 20, 2022 10:17

Hvala. Vse kaže, da je original res 2.0:1 z zobniki 24/24 zgoraj in 14/18 spodaj.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5975
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Avg 20, 2022 13:13

Če bi imel jaz ta motor in bi ga mislil met, bi nabavil tole.

https://affordable-fuel-injection.com/p ... s-tbi-kit/
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
ktm640
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Če Maj 27, 2021 11:59

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a ktm640 » So Avg 20, 2022 21:53

Zanimivo. Glede na to da je motor Quicksilver 3.0 tks nov bi bilo to smiselno.
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » To Avg 23, 2022 10:42

ktm640 napisal/-a:na čolnu Sea ray 175 sport letnik 2008 ne dosežem wot obratov. Ali mi lahko kdo potrdi da je pravilno prestavno razmerje 20:1 za ta čoln z motorjem Mercruiser 3.0, da nabavim ustrezno peto. Nisem prvi lastnik čolna in tudi oznak na peti ni mogoče prebrati. Nameščen imam originalni propeler 14,5 x19 vendar obrati ne gredo čez 3200. Hvala.


Za to prestavno razmerje je očitno prehud propeler. Najprej bi prekontroliral vžig motorja in nastavitev uplinjača ter kontrola ventilov. Če je vse uredu in se motor še vedno ne zavrti v višje obrate, nato bi šel dol s propelerjem na manjši pich.
mašinfirer
ktm640
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Če Maj 27, 2021 11:59

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a ktm640 » Sr Avg 24, 2022 20:05

habibi Vll napisal/-a:
ktm640 napisal/-a:na čolnu Sea ray 175 sport letnik 2008 ne dosežem wot obratov. Ali mi lahko kdo potrdi da je pravilno prestavno razmerje 20:1 za ta čoln z motorjem Mercruiser 3.0, da nabavim ustrezno peto. Nisem prvi lastnik čolna in tudi oznak na peti ni mogoče prebrati. Nameščen imam originalni propeler 14,5 x19 vendar obrati ne gredo čez 3200. Hvala.


Za to prestavno razmerje je očitno prehud propeler. Najprej bi prekontroliral vžig motorja in nastavitev uplinjača ter kontrola ventilov. Če je vse uredu in se motor še vedno ne zavrti v višje obrate, nato bi šel dol s propelerjem na manjši pich.


Po vsej verjetnosti je razmerje v peti 1.62:1 zato jo bom zamenjal z 2.0:1. Pred tem moram odpraviti težavo ugašanja motorja pri prestavljanju - verjetno je pletenica od motorja do pete. Zaradi obratov sem tudi poskusil z drugačno nastavitvijo vžiga,, vendar z obrati ni bilo uspeha. Je pa res uplinjač še tovarniško nastavljen, ker ga nisem nič nastavljal. Motor je nov Quicksilver 3.0 tks crate engine.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Če Avg 25, 2022 00:17

Ampak a ni lažje in ceneje prilagoditi propeler, kot menjati peto? Propelerji tega velikostnega reda se do 2500 vrt/min obnašajo optimalno. Morda tudi še nekaj čez. Daš manjši pitch in voila. Najbrž je upor lopat zaradi večje hitrosti vrtenja nekaj večji kot optimalno ampak najbrž ni tako pomembno.
Xilinx Vivado HLx trainee
mato
Admiral
Prispevkov: 817
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Mercruiser 3.0 tks 135hp in alpha one

OdgovorNapisal/-a mato » Če Avg 25, 2022 07:26

Glede ugašanja imaš na prestavni plošči stikalo, ki ti trenutno prekine vžig da se lažje prestavlja.
https://www.amazon.com/Shift-Bul-2002-1-Quicksilver-Mercury-Mercruiser/dp/B000XBH6TE
Najbrž propeler predstavlja tako velik upor, da motor dejansko ugasne preden vrže iz prestave.
Jaz bi tudi menjal propeler ta stane cca 135€ peta pa več 1.000€.
Iz kje pa si? Imam propeler 15x17 pa ti posodim za test..
Mato :wink:

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov