Tohatsu 18

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Cuki007
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 22
Pridružen: Če Jul 08, 2021 15:25

Re: Tohatsu 18

OdgovorNapisal/-a Cuki007 » Po Maj 30, 2022 15:42

Marjan Tomki napisal/-a:
Kuhan_Vinček napisal/-a:
Cuki007 napisal/-a:Zdravo,


Sem kupil tohatsuja 18 in ga tudi ze preizkusil. Tipičen dvotakten motor, enostaven in zelo zelo močan. Zaenkrat zadovoljen zelo.


Zelo zelo močan = točno 18 KM....

Vsak motor ima takšno moč, kot je navedena (minus izgube zaradi obrabe komponent, če ni nov).

Zakaj mi taki odgovori niso všeč, tule. Tam (bila je pozna ura) nisem bil dovolj jasen in Cuki007 je mislil, da mi ni bil všeč njegov prispevek.

Njegov odgovor pa nadaljuje to temo - v naslednjem prispevku


Se ti opravičujem, ker sem vse skupaj malo narobe razumel.
No, da še vseeno dopolnim kar res nisem napisal. Tohatsuja sem testiral na 3,5m dolgem gumenjaku s sestavljivim dnom, namen ga pa imam namontirati na elana 401, namesto tomosa 18. Sicer je tomos skoraj nov, s natankom 15 urami. Težko rečem kateri bi bil bolj optimalen na 401, če ima kdo izkušnje s kakšno podobno kombinacijo, je zelo dobrodosla.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Tohatsu 18

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Maj 30, 2022 16:29

Za nazaj (pisal sem prej, preden sem prebral zadnji odgovor Cuki-ja) - zdaj na začetek ponovim:
hvala, da si bil strpen in argumentiral svoje mnenje tudi, ko si menil, da kritika (neupravičeno) zadeva tebe.
Cuki007 napisal/-a:...
Še vedno ne razumem tvoje kritike, ker je nesmiselna,
...

Tule je moje opravičilo za nejasnost, se pa moja kritika ni nanašala na tvoj prispevek, ampak na odgovor nanj, da je 18 KM vedno natančno 18 KM.

Če nekdo to reče ali napiše, to ni resnično ne le po izkušnjah, ampak niti v teoriji.

Že po teoriji imamo pri mnogih (vseh?) istovrstnih pojavih (ali izdelkih) vedno rezultate, ki so vsaj nekoliko raznoliki. Kjer rabimo zelo majhno raznolikost (skoraj enakost), se je za to treba izjemno potruditi in često tudi fenomenalno veliko stane. V inženirskem okolju (tudi strojniškem) pa veljajo dogovori o zaokroževanju (in upoštevanju dovoljenih odstopanj pri vseh nadaljnjih računih). Zato inženirji - ko nekdo omeni 18 konjski motor - vedno avtomatično upoštevajo vse to.

Problem so amaterj (na tistem inženirskem področju, čeprav so lahko profesionalci na kakem drugem, recimo pravniki ali knjigovodje), ki se tega ozadja (teorije) niti ne zavedajo in hočejo (mislijo, da imajo do njega od boga dano pravico) imeti točen rezultat (po možnosti na neskončno decimalk).

V bistvu je številka le podatek in vedno postane informacija - dobi pomen - šele z izkušnjo, tudi takšno, kakršno opisuješ ti.


@Tomos ali Tohatsu
Boljši odgovor bo dal kdo drug, jaz večinoma jadram in imam opravka z motorji bolj, kadar kateri na najetih, klubskih ali pri katerem od članov kluba (itd.) nagaja.

Mnenje nekaterih je, da je Tomos ničvreden, drugih da je Tomos neuničljiv, če ga nekoliko paziš. Moje je, da je dovolj enostaven, da se lahko na njem naučiš "šraufanja", ne da bi naredil resno škodo. Kolikor vem, je bilo tudi še vedno mogoče dobiti dele in če ga ima v rokah (in je motiviran) kdo, ki zna, je tudi zanesljiv (in tudi priročniki se najdejo).

Če ga ima v rokah (ga poservisira) kdo, ki ima kaj takega prvič v rokah (ali pa zna, pa mu ni mar, ali celo naredi šmafu namenoma, ker bi ti rad prodal kaj novejšega), pa je treba imeti s sabo orodje in rezervne dele. Ampak to najbrž velja za motorje katerekoli znamke ali tipa.

Je pa razmeroma stare zasnove, kar pomeni, da so novejši skoraj praviloma gospodarnejši (pri porabi goriva).

Edit: ali je kateri od njih znatno lažji od drugega?
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Cuki007
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 22
Pridružen: Če Jul 08, 2021 15:25

Re: Tohatsu 18

OdgovorNapisal/-a Cuki007 » Po Maj 30, 2022 20:44

Marjan Tomki napisal/-a:Za nazaj (pisal sem prej, preden sem prebral zadnji odgovor Cuki-ja) - zdaj na začetek ponovim:
hvala, da si bil strpen in argumentiral svoje mnenje tudi, ko si menil, da kritika (neupravičeno) zadeva tebe.
Cuki007 napisal/-a:...
Še vedno ne razumem tvoje kritike, ker je nesmiselna,
...

Tule je moje opravičilo za nejasnost, se pa moja kritika ni nanašala na tvoj prispevek, ampak na odgovor nanj, da je 18 KM vedno natančno 18 KM.

Če nekdo to reče ali napiše, to ni resnično ne le po izkušnjah, ampak niti v teoriji.

Že po teoriji imamo pri mnogih (vseh?) istovrstnih pojavih (ali izdelkih) vedno rezultate, ki so vsaj nekoliko raznoliki. Kjer rabimo zelo majhno raznolikost (skoraj enakost), se je za to treba izjemno potruditi in često tudi fenomenalno veliko stane. V inženirskem okolju (tudi strojniškem) pa veljajo dogovori o zaokroževanju (in upoštevanju dovoljenih odstopanj pri vseh nadaljnjih računih). Zato inženirji - ko nekdo omeni 18 konjski motor - vedno avtomatično upoštevajo vse to.

Problem so amaterj (na tistem inženirskem področju, čeprav so lahko profesionalci na kakem drugem, recimo pravniki ali knjigovodje), ki se tega ozadja (teorije) niti ne zavedajo in hočejo (mislijo, da imajo do njega od boga dano pravico) imeti točen rezultat (po možnosti na neskončno decimalk).

V bistvu je številka le podatek in vedno postane informacija - dobi pomen - šele z izkušnjo, tudi takšno, kakršno opisuješ ti.


@Tomos ali Tohatsu
Boljši odgovor bo dal kdo drug, jaz večinoma jadram in imam opravka z motorji bolj, kadar kateri na najetih, klubskih ali pri katerem od članov kluba (itd.) nagaja.

Mnenje nekaterih je, da je Tomos ničvreden, drugih da je Tomos neuničljiv, če ga nekoliko paziš. Moje je, da je dovolj enostaven, da se lahko na njem naučiš "šraufanja", ne da bi naredil resno škodo. Kolikor vem, je bilo tudi še vedno mogoče dobiti dele in če ga ima v rokah (in je motiviran) kdo, ki zna, je tudi zanesljiv (in tudi priročniki se najdejo).

Če ga ima v rokah (ga poservisira) kdo, ki ima kaj takega prvič v rokah (ali pa zna, pa mu ni mar, ali celo naredi šmafu namenoma, ker bi ti rad prodal kaj novejšega), pa je treba imeti s sabo orodje in rezervne dele. Ampak to najbrž velja za motorje katerekoli znamke ali tipa.

Je pa razmeroma stare zasnove, kar pomeni, da so novejši skoraj praviloma gospodarnejši (pri porabi goriva).

Edit: ali je kateri od njih znatno lažji od drugega?


Za tomosa nisem nikjer zasledil podatka, za tohatsuja pise, da jih ima med 36 in 44 (verjetno glede na to ali je kratka ali dolga os, oziroma ali je ročni ali elektro zagon). Kolikor sem zasledil je tohatsu enak od leta 1980 pa do danes, oziroma ni nekih bistvenih spremem glede samega motorja. Moč je zagotovo na strani tohatsuja, teža in ohranjenost dobi tomos.
Kuhan_Vinček
Kapitan
Prispevkov: 201
Pridružen: Če Maj 23, 2019 22:24

Re: Tohatsu 18

OdgovorNapisal/-a Kuhan_Vinček » Po Maj 30, 2022 21:11

Marjan Tomki napisal/-a:Za nazaj (pisal sem prej, preden sem prebral zadnji odgovor Cuki-ja) - zdaj na začetek ponovim:
hvala, da si bil strpen in argumentiral svoje mnenje tudi, ko si menil, da kritika (neupravičeno) zadeva tebe.
Cuki007 napisal/-a:...
Še vedno ne razumem tvoje kritike, ker je nesmiselna,
...

Tule je moje opravičilo za nejasnost, se pa moja kritika ni nanašala na tvoj prispevek, ampak na odgovor nanj, da je 18 KM vedno natančno 18 KM.

Če nekdo to reče ali napiše, to ni resnično ne le po izkušnjah, ampak niti v teoriji.

Že po teoriji imamo pri mnogih (vseh?) istovrstnih pojavih (ali izdelkih) vedno rezultate, ki so vsaj nekoliko raznoliki. Kjer rabimo zelo majhno raznolikost (skoraj enakost), se je za to treba izjemno potruditi in često tudi fenomenalno veliko stane. V inženirskem okolju (tudi strojniškem) pa veljajo dogovori o zaokroževanju (in upoštevanju dovoljenih odstopanj pri vseh nadaljnjih računih). Zato inženirji - ko nekdo omeni 18 konjski motor - vedno avtomatično upoštevajo vse to.

Problem so amaterj (na tistem inženirskem področju, čeprav so lahko profesionalci na kakem drugem, recimo pravniki ali knjigovodje), ki se tega ozadja (teorije) niti ne zavedajo in hočejo (mislijo, da imajo do njega od boga dano pravico) imeti točen rezultat (po možnosti na neskončno decimalk).

V bistvu je številka le podatek in vedno postane informacija - dobi pomen - šele z izkušnjo, tudi takšno, kakršno opisuješ ti.


@Tomos ali Tohatsu
Boljši odgovor bo dal kdo drug, jaz večinoma jadram in imam opravka z motorji bolj, kadar kateri na najetih, klubskih ali pri katerem od članov kluba (itd.) nagaja.

Mnenje nekaterih je, da je Tomos ničvreden, drugih da je Tomos neuničljiv, če ga nekoliko paziš. Moje je, da je dovolj enostaven, da se lahko na njem naučiš "šraufanja", ne da bi naredil resno škodo. Kolikor vem, je bilo tudi še vedno mogoče dobiti dele in če ga ima v rokah (in je motiviran) kdo, ki zna, je tudi zanesljiv (in tudi priročniki se najdejo).

Če ga ima v rokah (ga poservisira) kdo, ki ima kaj takega prvič v rokah (ali pa zna, pa mu ni mar, ali celo naredi šmafu namenoma, ker bi ti rad prodal kaj novejšega), pa je treba imeti s sabo orodje in rezervne dele. Ampak to najbrž velja za motorje katerekoli znamke ali tipa.

Je pa razmeroma stare zasnove, kar pomeni, da so novejši skoraj praviloma gospodarnejši (pri porabi goriva).

Edit: ali je kateri od njih znatno lažji od drugega?



@Marjan

Bom kar se da kratek. S tabo se ne strinjam.

Razlog, da je 18 KM vedno 18 KM so standardi. Standardi nam omogočajo, da so stvari (tudi mere) med seboj primerljive.
Proizvajalci motorjev /avtomobilov itd. morajo komponente homologirati, da ustrezajo standardom.

Zato je (za vsak tehničen stroj proizveden oziroma prodajan znotraj EU) 18 KM vedno 18 KM. Oziroma še bolj pravilno bi bilo se pogovarjati o kW, ampak zdaj že kompliciram.
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2206
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

Re: Tohatsu 18

OdgovorNapisal/-a Piki » Po Maj 30, 2022 21:16

Cuki007 napisal/-a:
Marjan Tomki napisal/-a:Za nazaj (pisal sem prej, preden sem prebral zadnji odgovor Cuki-ja) - zdaj na začetek ponovim:
hvala, da si bil strpen in argumentiral svoje mnenje tudi, ko si menil, da kritika (neupravičeno) zadeva tebe.
Cuki007 napisal/-a:...
Še vedno ne razumem tvoje kritike, ker je nesmiselna,
...

Tule je moje opravičilo za nejasnost, se pa moja kritika ni nanašala na tvoj prispevek, ampak na odgovor nanj, da je 18 KM vedno natančno 18 KM.

Če nekdo to reče ali napiše, to ni resnično ne le po izkušnjah, ampak niti v teoriji.

Že po teoriji imamo pri mnogih (vseh?) istovrstnih pojavih (ali izdelkih) vedno rezultate, ki so vsaj nekoliko raznoliki. Kjer rabimo zelo majhno raznolikost (skoraj enakost), se je za to treba izjemno potruditi in često tudi fenomenalno veliko stane. V inženirskem okolju (tudi strojniškem) pa veljajo dogovori o zaokroževanju (in upoštevanju dovoljenih odstopanj pri vseh nadaljnjih računih). Zato inženirji - ko nekdo omeni 18 konjski motor - vedno avtomatično upoštevajo vse to.

Problem so amaterj (na tistem inženirskem področju, čeprav so lahko profesionalci na kakem drugem, recimo pravniki ali knjigovodje), ki se tega ozadja (teorije) niti ne zavedajo in hočejo (mislijo, da imajo do njega od boga dano pravico) imeti točen rezultat (po možnosti na neskončno decimalk).

V bistvu je številka le podatek in vedno postane informacija - dobi pomen - šele z izkušnjo, tudi takšno, kakršno opisuješ ti.


@Tomos ali Tohatsu
Boljši odgovor bo dal kdo drug, jaz večinoma jadram in imam opravka z motorji bolj, kadar kateri na najetih, klubskih ali pri katerem od članov kluba (itd.) nagaja.

Mnenje nekaterih je, da je Tomos ničvreden, drugih da je Tomos neuničljiv, če ga nekoliko paziš. Moje je, da je dovolj enostaven, da se lahko na njem naučiš "šraufanja", ne da bi naredil resno škodo. Kolikor vem, je bilo tudi še vedno mogoče dobiti dele in če ga ima v rokah (in je motiviran) kdo, ki zna, je tudi zanesljiv (in tudi priročniki se najdejo).

Če ga ima v rokah (ga poservisira) kdo, ki ima kaj takega prvič v rokah (ali pa zna, pa mu ni mar, ali celo naredi šmafu namenoma, ker bi ti rad prodal kaj novejšega), pa je treba imeti s sabo orodje in rezervne dele. Ampak to najbrž velja za motorje katerekoli znamke ali tipa.

Je pa razmeroma stare zasnove, kar pomeni, da so novejši skoraj praviloma gospodarnejši (pri porabi goriva).

Edit: ali je kateri od njih znatno lažji od drugega?


Za tomosa nisem nikjer zasledil podatka, za tohatsuja pise, da jih ima med 36 in 44 (verjetno glede na to ali je kratka ali dolga os, oziroma ali je ročni ali elektro zagon). Kolikor sem zasledil je tohatsu enak od leta 1980 pa do danes, oziroma ni nekih bistvenih spremem glede samega motorja. Moč je zagotovo na strani tohatsuja, teža in ohranjenost dobi tomos.


Tomos 18 ročni vžig, kratka os, ima 35 kg.
Cuki007
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 22
Pridružen: Če Jul 08, 2021 15:25

Re: Tohatsu 18

OdgovorNapisal/-a Cuki007 » Po Maj 30, 2022 21:26

Piki napisal/-a:
Cuki007 napisal/-a:
Marjan Tomki napisal/-a:Za nazaj (pisal sem prej, preden sem prebral zadnji odgovor Cuki-ja) - zdaj na začetek ponovim:
hvala, da si bil strpen in argumentiral svoje mnenje tudi, ko si menil, da kritika (neupravičeno) zadeva tebe.

Tule je moje opravičilo za nejasnost, se pa moja kritika ni nanašala na tvoj prispevek, ampak na odgovor nanj, da je 18 KM vedno natančno 18 KM.

Če nekdo to reče ali napiše, to ni resnično ne le po izkušnjah, ampak niti v teoriji.

Že po teoriji imamo pri mnogih (vseh?) istovrstnih pojavih (ali izdelkih) vedno rezultate, ki so vsaj nekoliko raznoliki. Kjer rabimo zelo majhno raznolikost (skoraj enakost), se je za to treba izjemno potruditi in često tudi fenomenalno veliko stane. V inženirskem okolju (tudi strojniškem) pa veljajo dogovori o zaokroževanju (in upoštevanju dovoljenih odstopanj pri vseh nadaljnjih računih). Zato inženirji - ko nekdo omeni 18 konjski motor - vedno avtomatično upoštevajo vse to.

Problem so amaterj (na tistem inženirskem področju, čeprav so lahko profesionalci na kakem drugem, recimo pravniki ali knjigovodje), ki se tega ozadja (teorije) niti ne zavedajo in hočejo (mislijo, da imajo do njega od boga dano pravico) imeti točen rezultat (po možnosti na neskončno decimalk).

V bistvu je številka le podatek in vedno postane informacija - dobi pomen - šele z izkušnjo, tudi takšno, kakršno opisuješ ti.


@Tomos ali Tohatsu
Boljši odgovor bo dal kdo drug, jaz večinoma jadram in imam opravka z motorji bolj, kadar kateri na najetih, klubskih ali pri katerem od članov kluba (itd.) nagaja.

Mnenje nekaterih je, da je Tomos ničvreden, drugih da je Tomos neuničljiv, če ga nekoliko paziš. Moje je, da je dovolj enostaven, da se lahko na njem naučiš "šraufanja", ne da bi naredil resno škodo. Kolikor vem, je bilo tudi še vedno mogoče dobiti dele in če ga ima v rokah (in je motiviran) kdo, ki zna, je tudi zanesljiv (in tudi priročniki se najdejo).

Če ga ima v rokah (ga poservisira) kdo, ki ima kaj takega prvič v rokah (ali pa zna, pa mu ni mar, ali celo naredi šmafu namenoma, ker bi ti rad prodal kaj novejšega), pa je treba imeti s sabo orodje in rezervne dele. Ampak to najbrž velja za motorje katerekoli znamke ali tipa.

Je pa razmeroma stare zasnove, kar pomeni, da so novejši skoraj praviloma gospodarnejši (pri porabi goriva).

Edit: ali je kateri od njih znatno lažji od drugega?


Za tomosa nisem nikjer zasledil podatka, za tohatsuja pise, da jih ima med 36 in 44 (verjetno glede na to ali je kratka ali dolga os, oziroma ali je ročni ali elektro zagon). Kolikor sem zasledil je tohatsu enak od leta 1980 pa do danes, oziroma ni nekih bistvenih spremem glede samega motorja. Moč je zagotovo na strani tohatsuja, teža in ohranjenost dobi tomos.


Tomos 18 ročni vžig, kratka os, ima 35 kg.


Hvala Piki.
Potem ima tohatsu sigurno čez 40kg, ker je občutno težji.
Imaš morda ti kakšne meritve za 401 s različnimi motorji?
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2206
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

Re: Tohatsu 18

OdgovorNapisal/-a Piki » Če Jun 02, 2022 09:59

Nimam nekih posebnih testov, jaz sem E 401 testiral s T 18 in T 20. T 18 ga z eno osebo požene na okoli 19,5 vozla, T 20 pa na približno 21 vozlov.
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4827
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: Tohatsu 18

OdgovorNapisal/-a kocka » To Jun 07, 2022 18:51

Če so motorji istih konjičev ima večji pomen prava elisa.
Uporabniški avatar
mitja62
Naddesetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: Če Jan 13, 2011 14:27
Kraj: Here,There, Everywhere

Re: Tohatsu 18

OdgovorNapisal/-a mitja62 » Sr Jun 08, 2022 10:52

Propellers Move Boats, Engines Just Turn Them
Uporabniški avatar
franc5e
Admiral
Prispevkov: 1054
Pridružen: Če Maj 25, 2017 11:32

Re: Tohatsu 18

OdgovorNapisal/-a franc5e » Sr Jun 08, 2022 15:29

Tohatsu 18 2t 37kg

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov