Srečanje 7 Oktober z predavanjem NT

Vabila in navodila za redna mesečna srečanja članov in posebne dogodke

Moderatorji: moderator2, moderator, theDamjan

FranceG
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 24
Pridružen: Po Jun 08, 2020 14:54

Re: Srečanje 7 Oktober z predavanjem NT

OdgovorNapisal/-a FranceG » Ne Okt 09, 2022 12:53

Torej, osnovne tri parametre si velja zapomniti. Z njimi lahko pokrijemo veliko večino naših potreb.

1. harbor/coastal/offshore nastavitev filtrov glede na trenutno območje plovbe
2. Weather (rain) glede na vreme
3. Gain glede na motnje v okolici plovila (valovanje, gostota prometa,...)

K temu lahko dodamo še nastavitev safety (alarm) zones; krožnico in/ali stožec.

Lp M

Hvala Alešu in njegovi dragi za gostoljubnost in Iztoku za bogato predstavitev.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5124
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Srečanje 7 Oktober z predavanjem NT

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Okt 09, 2022 22:34

Hvala Alesju in Jadranki za gostoljubje in postrežbo.
Hvala vsem, ki ste pozorno poslušali in kot vidim tudi nekaj odnesli od tega. Ste mi dali volje, da pripravim kratek video na temo nastavitve radarja, kajti v simulacijskem načinu pol zadev ni možno prikazat.

Najpomembneje si je za zapomniti:
1. Izbor načina delovanja glede na plovno področje: Offshore/Coastal/Harbour
2. Gain Auto/Manual (Manual za zaznavanje detaljev. Deluje v vseh načinih Offshore/coastal/harbour)
3. Sea clutter- filter valov
4. Rain - filter dežja
5. Monitor in zone - nastavitev varne cone okoli plovila
6. Če imate radar ga uporabljajte tudi podnevi, da se ga naučite "brati".

Pripravim kratka navodila.
LP Iztol
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5124
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Srečanje 7 Oktober z predavanjem NT

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Če Mar 02, 2023 10:46

Pravkar prebral članek Solo plovba na Palagružo 1. del...

Avtor omenja: ...AIS zaslon je bil prazen, obzorje temno, jaz pa sem začenjal razmišljati o svojem prvem spancu. Počasi sem začel dojemati, da barka gre, avtopilot vozi, genaker je natriman ampak nihče ne gleda naprej!! Dokaj nenavaden občutek s katerim se uležeš v posteljo. Alarm je nastavljen na 20 minut...

Če je na plovilu vgrajen aktivni AIS je to vsaj nekaj varnosti glede na večja plovila in ladje saj te vidijo ta'veliki. Veliko manj je varno za ribiška plovila, ki naj bi imela aktivni AIS vendar sem že nekajkrat opazil, da ga niso imeli vključenega.
Za tako plovbo ni dileme, radar je nujen del opreme pa naj reče kdorkoli karkoli hoče. Glede na ceno nove barke in že zgolj letnih stroškov priveza in vzdrževanja je nakup radarja izjemno majhen strošek gledano na dolgi rok, varnostni faktor pa je višji kot če bi kompletna posadka neprestanao dobesedno buljila v temo. Vprašanje je le, če te bo pisk alarma uspel zbuditi. Ni problem po nekaj urah takega prekinjenega spanca. Problem nastane takrat, ko človek po več dneh lahko tudi le zgolj po nekaj urah nima več moči in ga ne zbudi niti top.

Sem že razmišljal o bujenju v primeru alarma na navigaciji za take primere. V prihodnost moram že zgolj zaradi sebe, ker imam v planu tudi kakšno samotarsko daljše prečenje, razviti wireless pripomoček za bujenje. Morda v obliki komunikacije na pametni telefon in nato na smart watch ki ima vgrajen tudi vibro alarm. Ali pa kaj bolj enostavnega z relejskim izhodom na katerega bi bilo možno priklopiti možan piskač ali sireno ki bi bila dovolj glasna za bujenje.
Raymarine sicer že ima za novejše instrumente z SeaTalk NG narejen močnejši buzzer, ki pa deluje zgolj takrat, ko so instrumenti vžgani, kar pa za plovbo na odprtem ni tako uporabno, saj takrat večinoma rabiš zgolj avtopilot, radar in AIS in je škoda da bi instrumenti po nepotrebnem trošili energijo.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6973
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Srečanje 7 Oktober z predavanjem NT

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Mar 02, 2023 12:36

Nikola T. napisal/-a:Pravkar prebral članek Solo plovba na Palagružo 1. del...

Avtor omenja: ...AIS zaslon je bil prazen, obzorje temno, jaz pa sem začenjal razmišljati o svojem prvem spancu. Počasi sem začel dojemati, da barka gre, avtopilot vozi, genaker je natriman ampak nihče ne gleda naprej!! Dokaj nenavaden občutek s katerim se uležeš v posteljo. Alarm je nastavljen na 20 minut...

Če je na plovilu vgrajen aktivni AIS je to vsaj nekaj varnosti glede na večja plovila in ladje saj te vidijo ta'veliki. Veliko manj je varno za ribiška plovila, ki naj bi imela aktivni AIS vendar sem že nekajkrat opazil, da ga niso imeli vključenega.
Za tako plovbo ni dileme, radar je nujen del opreme pa naj reče kdorkoli karkoli hoče. Glede na ceno nove barke in že zgolj letnih stroškov priveza in vzdrževanja je nakup radarja izjemno majhen strošek gledano na dolgi rok, varnostni faktor pa je višji kot če bi kompletna posadka neprestanao dobesedno buljila v temo. Vprašanje je le, če te bo pisk alarma uspel zbuditi. Ni problem po nekaj urah takega prekinjenega spanca. Problem nastane takrat, ko človek po več dneh lahko tudi le zgolj po nekaj urah nima več moči in ga ne zbudi niti top.

Sem že razmišljal o bujenju v primeru alarma na navigaciji za take primere. V prihodnost moram že zgolj zaradi sebe, ker imam v planu tudi kakšno samotarsko daljše prečenje, razviti wireless pripomoček za bujenje. Morda v obliki komunikacije na pametni telefon in nato na smart watch ki ima vgrajen tudi vibro alarm. Ali pa kaj bolj enostavnega z relejskim izhodom na katerega bi bilo možno priklopiti možan piskač ali sireno ki bi bila dovolj glasna za bujenje.
Raymarine sicer že ima za novejše instrumente z SeaTalk NG narejen močnejši buzzer, ki pa deluje zgolj takrat, ko so instrumenti vžgani, kar pa za plovbo na odprtem ni tako uporabno, saj takrat večinoma rabiš zgolj avtopilot, radar in AIS in je škoda da bi instrumenti po nepotrebnem trošili energijo.

Dobra ideja tole z viber alarmom na uri!
Ena od učinkovitih bi tudi bila, da v primeru alarma in neodzivnega skiperja, AP zavije v veter za 20°, samo toliko, da začnejo jadra plapolat, pa tudi tilt barke se spremeni in to bi zagotovo zbudilo vsakega zaspanca.
Če me je kaj zbudilo me je sprememba "komoditete", se pravi drugačno guncanje, drug zvok ipd. To je čist podzavestna fora, ki deluje.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov