Podaljšanje sidrne verige - inox Vs cinkana

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
od kapitana zena
Admiral
Prispevkov: 1092
Pridružen: Po Dec 05, 2011 12:43

OdgovorNapisal/-a od kapitana zena » Če Apr 18, 2013 10:11

Še kdo?!

10 (deset), mogoče še kakšno leto več!!! nazaj, sva s kapitanom šla dokupovat malo električno orodje v Grosuplje. B&D, De Walt.... jah, ni imel še čisto vsega, za doseganje nadgalaktične sreče :twisted: Da o Feinu sploh ne izgubljamo besed........................ Ampak to je drug čas, drug kraj.
Ko sem se, zoprna baba, zapičila v Made in... Maksimalno smo prišli do Tajvana. Prodajalci pa so, hote ali nehote, vede ali nevede, PRC, RC razlagali za vse drugo, samo pravih izvorov ne!

sly, heron... i tata bi, sine!
Ampak resnično težko je najti nekaj po "normalni :!: :!: :!: ceni, če ni prišlo s Kitajske. (Made in Poland Gorenje je dražje od vseh ostalih pralnih strojev, s podobnimi lastnostmi. SABENA - kdor ne ve: Such a Bloody Experience Never Again)
Tisti, ki se s tem ukvarjajo in se na to spoznajo, (citat moje spoštovane, pokojne, vd tašče 8)) pravijo, da je končni kupec (država, podjetje) faktor pogostnosti pregleda kakovosti na Kitajskem.

Včeraj sem, ne vem "ker" (kateri, kakšen) hudič me je gnal, pogledala na našo verigo. Na enem členu je var lepši, sorazmeren, nekje pa debelejši. In kaj bolj drži :?:
Še vedno se mi zdi da 100m verige boljše varuje barko, kot 50m ketne (verige)+50m špage (vrvi) Correct me if I'm wrong,prosim (CR od Marjana Tomkija)
Ja, mal sem tečna.
Na Kitajskem so imeli omiko in kulturo, ko smo se pri nas, komaj od Potočke zijalke odmaknili.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7087
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Apr 18, 2013 10:25

od kapitana žena napisal/-a:Še vedno se mi zdi da 100m verige boljše varuje barko, kot 50m ketne (verige)+50m špage (vrvi) Correct me if I'm wrong,prosim (CR od Marjana Tomkija)


200m pa še bolj varuje barko, da ne govorim o 300. :lol:
Sky is the limit!? Če pa vprašaš prodajalca ti bo pa prodal 500m, da bo ja držalo. :wink:

Naj eden ali ena razloži logiko, kako ste prišli do 100m?
Uporabniški avatar
od kapitana zena
Admiral
Prispevkov: 1092
Pridružen: Po Dec 05, 2011 12:43

OdgovorNapisal/-a od kapitana zena » Če Apr 18, 2013 10:38

Lažje se deli, hi-hi-hi

Marchi, 13m, 13 ton, pri določenem vetru zahteva svojo dolžino verige, špage, težo sidra. Sidro, hvala višjim silam in prejšnjemu lastniku, imava dobro. Verigo tudi. Samo nekaj deset metrov je manjka (ne vedno, hvala!).
Marina is just an option. Drugače rajši sidramo.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7087
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Apr 18, 2013 11:01

Povezave med težo barke in metri verige ni ampak je povezava med težo barke in mm verige.
Verjetno nihče od nas ne sidra na več kot 10m globine, izjemoma kakšen meter več, večinoma pa med 3-7m. Torej za močan veter in valove je priporočljiva in smiselna dolžina verige 5x globine, kjer sidramo.
Zakaj je 5x smiselna dolžina in ne 10x oz. dolžina verige je kompromis med:
- globino, do kjer se še lahko potopimo in rešimo zataknjeno sidro
- tem, da veriga drži sidro v pravem položaju
- tem, da jo lahko v kritičnih situacijah čimhitreje pospravimo in odplujemo
- prostor na sidriščih je omejen
- predolga veriga se zelo rada zaplete okrog skal
- itd.

Ko začnemo razmišljati o 100m verige je skrajni čas, da uporabimo dodatno sidro.

Če me boš, od kapitana žena, prepričala v nasportno, grem takoj kupit 100m verige, ker sem 30+ let sidral izjemno nevarno in ogrožal varnost posadke.

Zanima me pa še to, zakaj ne 200m verige in zakaj ne 200KM motor na 7m jadrnici. :?:
Uporabniški avatar
od kapitana zena
Admiral
Prispevkov: 1092
Pridružen: Po Dec 05, 2011 12:43

OdgovorNapisal/-a od kapitana zena » Če Apr 18, 2013 11:18

Oj, oj, oj
zdaj pa bbom popolnoma pobabaje razmišlljala. Menda,je dovoljeno. :?: :?: :?:
Miško, ne pravzaprav nihče ne želi sidrati v globini plus deset. Vse doktrine sidranja imamo tudi osvojene. Sivolaske.....jeb.ga.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7087
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Apr 18, 2013 11:27

od kapitana žena napisal/-a:Vse doktrine sidranja imamo tudi osvojene. Sivolaske.....jeb.ga.

Podeli jih z nami, preden osivimo ali pristanemo na kopnem s svojimi barkami.

Res me zanima zakaj 100m in kam to podaljševanje "varnosti" pelje?
Nazadnje spremenil Marchi, dne Če Apr 18, 2013 11:28, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
od kapitana zena
Admiral
Prispevkov: 1092
Pridružen: Po Dec 05, 2011 12:43

OdgovorNapisal/-a od kapitana zena » Če Apr 18, 2013 11:27

Ti ne potrebuješ + 50. O.K. ne seri potem vmes. Sitna sem. ZELO. Glej luno.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7087
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Apr 18, 2013 11:34

od kapitana žena napisal/-a:Ti ne potrebuješ + 50. O.K. ne seri potem vmes. Sitna sem. ZELO. Glej luno.


Ni to da Marchi ne potrebuje +50m, ampak je to pomembno vprašanje za vse morjeplovce. In ni OK, če na tak način dobivamo informacije o novih doktrinah sidranja. Zato je fer, da vsaj skušaš utemeljiti teh 100m. Jaz sem zapisal zakaj mislim, da je to pretiravanje in bom vesel vsakega protiargumenta, ki mi bo dal misliti.

Mogoče pa sem posral temo o inoxVscink in tole vse skupaj spada drugam.

Kaj luna, soncu se nastavi, pa bo 8)
marjanpečovnik
Desetnik
Prispevkov: 10
Pridružen: To Mar 26, 2013 11:00

OdgovorNapisal/-a marjanpečovnik » Če Apr 18, 2013 13:37

K temu premlevanju o dolžini verige, ena resnična zgodba. :!:
Sidram sredi lepega dneva v Skriveni luki v severnem delu na globini 5. metrov z verigo 6 mm, dolžine 25m. :D
Okoli mene prostora več kot 30 m. Kot je v navadi ob 2. uri zjutraj nevihta in v prednjo kabino mi posveti močna luč, ki me zbeza na palubo. :shock: Poleg mene jadrnica avstrijske zastave, katere lastnik, ali pa tudi ne, v svojem jeziku vpije naj se mu umaknem ker, da ima v vodi 50 m verige, njegova barka pa težka 20 ton. Zanj sem bil z mojo riveto nepomemben!
Ampak moje sidro je držalo! Zakaj bi se mu moral sedaj jaz v takem vremenu umikati? No na koncu je moral vžgati motor in z njim pomagati sidru.
Po tem kje je bil sidran pred nočjo, lahko sklepam, da je imel verige poleg njegovih 50 m še nekaj zraven.
Zato se je bolje pogovarjati o dobrem sidru kot o 50+ :idea:
Uporabniški avatar
od kapitana zena
Admiral
Prispevkov: 1092
Pridružen: Po Dec 05, 2011 12:43

OdgovorNapisal/-a od kapitana zena » Če Apr 18, 2013 19:13

Luna je spet kriva.
Drugače bi rekla SO WHAT!
Ko se veter zares ne pomiri par dni zapored, ko je tudi utež na njej bolj za okras, si rečeš zakaj nimam več verige.
Globina x 7 je itak po booku, ko malo bolj zapiha. Se motim? Mene kapitan vedno pelje tja, kjer ni preveč drugih bark. Če ni vezanja na obalo pa itak plešemo v istem ritmu.
Tečna sem še vedno. Hudo. Pridejo ti dnevi........ Ni rešitve!
Sori Marchi, bo že bolje, enkrat... upam.
marjanpečovnik, vsako sidro je v principu dobro. Je pa dno tisto, ki te zna izdati. In še vedno rečem, bolje kak meter (cm) več, kot manj.
Nazadnje spremenil od kapitana zena, dne Če Apr 18, 2013 19:41, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7087
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Apr 18, 2013 19:35

Eni booki pravijo, da je 4x za verigo, 6x za vrv, ajde pa naj bo 7x in pika. In ker je 7x7, 49, ostaja pri meni 50m, 8mm, cinkano in še drugo sidro, zaenkrat na 50m vrvi, čez čas pa 20m cink in 30m vrv. Takle mamo.
Uporabniški avatar
od kapitana zena
Admiral
Prispevkov: 1092
Pridružen: Po Dec 05, 2011 12:43

OdgovorNapisal/-a od kapitana zena » Če Apr 18, 2013 19:50

Prav, pa mejmo!
Itak vsak po svoje pesmi kuje.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6225
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Apr 18, 2013 20:47

Še mičkeno od mene...

Kje pride prav veriga
    Manjša obraba na ostrih robovih (bodisi na dnu - recimo korale - bodisi na barki (ampak tu je potem treba zavarovati barko...), bodisi kje drugje
    Pri zmernem tegu del leži na dnu in tako ne dviga stebla sidra (in ga s tem ne izdira) in pri zmernem tegu blaži sunke; pri močnem tegu ne leži več - vendar čim daljša je v odnosu proti globini, tem manj vleče navzgor (ampak to pri močnem potegu velja tudi za vrv ali kombinacijo).

    Meritve (povezave prilepim, ampak ne zdajle) kažejo, da pri izpuščenem več kot 10x globine nič več ne pridobiš.

Kje je problem verige
    Za isto dolžino in sile praviloma težja (utegne biti bolj neugodno pri gliserju, če je zato težišče preveč spredaj)
    Če je nujno izpluti, pa se je sidro zataknilo, bi ga bilo treba - hitro - odvreči, je to lahko pri verigi problem - zato mora biti vsaj zadnji člen privezan tako, da je mogoče odrezati.

Kje so prednosti in kje pomanjkljivosti vrvi
    Primerno izbrana vrv je precej bolj prožna od verige - kar včasih pri valovih in podobnem pride prav. Pes pa je, če barka na valovih in elastičnost vrvi pridejo v resonanco...

    Pri valovih pri zmernem tegu (zmeren veter, tok, plimovanje...) ni amortizacije, ki bi jo imel zaradi privzdigovanja verige z dna - ampak lahko za ta namen tudi ob vrvi spustiš utež (lahko tudi zaprto sidro marela tenderja ali kaj podobnega).

    Vrv je praviloma na isto dolžino lažja, se pa lahko krotoviči.

    Utegne biti potrebna pogostejša menjava, ker se verjetno hitreje obrabi kot veriga. Tudi na škodo zaradi UV je treba gledati pri mnogih materialih za vrvi.

    Vrv je lažje prerezati, če se sidro ne da dvigniti, pa je treba nujno izpluti (recimo pričakovan obrat vetra, ki zavarovano sidrišče spremeni v nevarnega ali če proti tebi nese kako barko...)

Kombinacija sidro, veriga, vrv ima nekaj dobrih lastnosti obeh, je pa tudi nekaj zapletov.
    Kombinacija je pri isti dolžini lažja od samo verige, veriga blaži sunke pri zmernem tegu (vetra in/ali toka), obraba ob ostro itn. dno je podobna kot pri verigi, pri tem pa pri močnem tegu vrv prestreza sunke (valov ali zaradi plesanja levo-desno) prožneje, kot bi jih veriga sama.

    Od problemov je prvi spoj med verigo in vrvjo - vozel namreč zdrži manj od ravne vrvi (na notranji strani ovoja niti ne nosijo, zato so zunanje v primerjavi s tistimi na ravnem delu vrvi preobremenjene). Bistveno bolje je, če je ta spoj vpleten.

    Drugi problem je lahko, da mora po možnosti vitel 'znati' vleči tudi vrv, ne le verige, treba je pa posebej na očesu imeti prehod z vrvi na verigo.

    Tretji je, da je v nemirnem morju in močnem vetru dobro/treba nadzirati mesto, kjer gre vrv čez premec (ali kje drugje čez krov) in na privezna mesta, če je kje videti kakšne poškodbe ali kaj podobnega (cufanje itn.).

Sidranje s trakom (gurtno)
    Da se dobiti trakove različnih dimenzij, tudi takih, ki prenesejo zelo velike natezne sile. Ni težave z vozlom (na trak se kakovostno zašije zanka, ki ima bistveno manjšo izgubo nosilnosti kot vrv v vozlu. Trak je tudi mogoče lepo naviti na rolo in ga na njej hraniti (zlasti, če je med sidrom in trakom vrtljivka, ni krotovičenja).

    Doslej sem trak videl le pri pomožnem sidru. Kot pri vrvi je pri grobem dnu učinkovita (manjša obraba) kombinacija z vsaj nekaj metri verige, pri ostalem (prožnost in se potopi, če je nylon itn.) veliko velja podobno, kot za vrv.

    Ne vse - razlika je v vozlih - mnogi (večina? - za trak uporabljal samo nekatere, ki so drugi kot za vrv) se na traku obnašajo drugače kot na vrvi.

    Slika

Nekaj sklepov
    Dashew uporablja tanjšo verigo večje specifične trdnosti in bistveno težje sidro, kot za njegovo barko priporoča izdelovalec.

    (Ne vem, če ni imel Windhorse 70 kg rocna - 2x ? priporočeno... bom pogledal in dal povezave, samo ne zdajle)

    Piše, da se pri sidranju maso treba dati tja, kjer prime - torej na sidro. Pri šibkem tegu tudi tanjša veriga leže, torej imaš amortizacijo, če pa piha res močno, je pa tudi debelejša veriga dvignjena - ne dosti kasneje kot tanjša.

    Res je, da je potem lahko dviganje sidra težje - utegneš rabiti močnejši sidrni vitel (in dovolj elektrike zanj...).

Kakovostna/nekakovostna veriga
    Ko je Heron omenil označevanje verig (grade to in ono), sem jaz poiskal, kaj naj bi to pomenilo. Nekaj tega je tule

Edit: Zadnjič se nisem spomnil še ene možnosti sidranja (poleg verige in vrvi), ki je v uporabi - dodal 'gurtno' - in še nekaj dopolnitev.
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne Pe Apr 19, 2013 18:31, skupaj popravljeno 1 krat.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
kr en
Admiral
Prispevkov: 6703
Pridružen: So Nov 22, 2008 21:20
Kraj: From sea to sky
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a kr en » Če Apr 18, 2013 21:35

Jaz se s 50-imi metri tudi ne bi počutil dobro. (100mi jih je tud preveč), zato imam 70m. Res, da jo močim običajno le nekih 30. Kadar pa sidram in krmo vežem na obalo, pa jo spustim tudi več. Prav tako je kakšen peščen zaliv, kjer se globina hitro spušča in sidran tudi na 25m globine. Potem, da krmo približam obali, jo še kakih trideset podaljšam, pa smo hitro tam. Tak zaliv je npr. Jagodna na Žutu.
Zato ne vem. Hm. 100 m pa je v Jadranu res ne moreš ponucat tudi, če bi hotel.
"..Jer ovi ljudi normalni, tako su mi dosadni..." Jasmin Stavros
Uporabniški avatar
od kapitana zena
Admiral
Prispevkov: 1092
Pridružen: Po Dec 05, 2011 12:43

OdgovorNapisal/-a od kapitana zena » Če Apr 18, 2013 21:36

In temu, cenjeni Marjan Tomki, rečejo mičkeno :lol: :lol: :lol: :lol:

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti