Klasične uporabne metode v navigaciji

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7086
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Klasične uporabne metode v navigaciji

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Jul 31, 2022 16:28

Ma ja, ni panike. Nihče ni tolk izkušen, da se mu ne bi bilo treba učit oz. urit. Vaja dela mojstra, mojster dela vajo.
Na tvoji karti imaš vklopljen sonar chart pogled. Izklopi to, da dobiš uradnega kartografskega, ki je čist lepo pregleden (layers levo spodaj).
Sledenje izobat am ti pomaga tudi da poleg ostalih orientirjev, določiš svojo pozicijo. Ni pa ta metoda namenjena da se kar voziš milje in milje ob obali. Edino ribiči a panulo, kot pravi Darh. Pri njih pa vaba/riba plava recimo 12m globoko in ravno te globine se morajo držat, drugače ne bo ulova.
Lep pozdrav, na pol Kvarnerja, orca v maeatral, brzina 5,5.
8)
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 3150
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Klasične uporabne metode v navigaciji

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Ne Jul 31, 2022 17:16

Ja OK sedaj razumem kaj mislis. Sem mislil, da bi sledil izobare izkljucno z globinomerom. To bi bil pain in the ass. Po karti je seveda lazje, saj vidis kaj imas pred sabo ob predpostavki, da ves kje si :)

Lepo orcajte, to je najlepsa plovba ce fino gre 8)
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7086
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Klasične uporabne metode v navigaciji

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Jul 31, 2022 20:13

1stofficer napisal/-a:Ja OK sedaj razumem kaj mislis. Sem mislil, da bi sledil izobare izkljucno z globinomerom. To bi bil pain in the ass. Po karti je seveda lazje, saj vidis kaj imas pred sabo ob predpostavki, da ves kje si :)

Lepo orcajte, to je najlepsa plovba ce fino gre 8)

Gre gre, mora gret, kako ne'b grelo. :P
Vetromer nama ne dela, ampak glede na to, da val ni rasel in sva šibala 5,5, bi rekel, da je bilo do 10vz maestrala. Perfect. Zdaj pa večer na sidru v Portiču, Kamenjak. Za čuda ni full.
polanc
Admiral
Prispevkov: 9411
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Klasične uporabne metode v navigaciji

OdgovorNapisal/-a polanc » Ne Jul 31, 2022 21:20

Škoda za dan smo se falil,bi bla sprot regata kdo b v portiču pir dal
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7086
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Klasične uporabne metode v navigaciji

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Jul 31, 2022 21:28

polanc napisal/-a:Škoda za dan smo se falil,bi bla sprot regata kdo b v portiču pir dal

Ajej, res škoda. Bi bilo zabavno, na cilju pa še bolj. :D
Pustimo zdaj to temo za klasične tehnike navigacije.
fakinx
Admiral
Prispevkov: 777
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Klasične uporabne metode v navigaciji

OdgovorNapisal/-a fakinx » Po Avg 01, 2022 11:58

1stofficer napisal/-a:@fakinx kje v letalstvu delaš?
Nikjer. Sem pa licenciran pilot enomotornih letal z batnim motorjem in instrumentalnim ratingom.
1stofficer napisal/-a:Brez nekaj klasične navigacije seveda ne gre, čeprav jo sam še nisem potreboval.
Tudi sam se vedno zanašam na elektronsko navigacijo vendar tako v letalstvu kot na morju redno "vadim" in spremljam.
Težava je situacijska orientiranost, ker ni možno kar takoj in na hitro ugotoviti svoje pozicije, če ti recimo gredo elektronska pomagala kar na enkrat rakom žvižgat. V takih primerih je najbolje ohraniti svojo pozicijo, dokler se iz orientirjev ne določi pravilna pozicija plovila. Ni hujšega, kot da misliš da si na neki točki, si pa dejansko drugje. Z morja (in zraka) izgleda relief povsem drugače, kot je to prikazano na karti. Ni ga heroja, ki bi samo pogledal neznano obalo, pokukal v karto in rekel: tukaj sem!
Mislim, da je Tadejko opisal, kako se pripravi na klasično navigacijo na ruti. Popolnoma se strinjam s tem. Dejansko se nariše črta od WP do WP in se gre obvezno s prstom po črti, nato pa na različnih CP ugotavlja dejanski položaj glede na orientirje (svetilnike, zvonike, rte...). Iz zraka je dejansko malenkost lažje, ker so tu še železnice, daljnovodi, ceste, hribi... je pa jeba, ker je treba letet, ven gledat in še po karti sproti iskat. Seveda za lete VFR. V oblakih so itak inštrumenti edina življenjska nit in če gredo ti v franže ti zelo trda prede zelo zelo hitro... (seveda odvisno kateri in v kakšnem obsegu)
mimodami
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: To Avg 20, 2013 09:44

Re: Klasične uporabne metode v navigaciji

OdgovorNapisal/-a mimodami » Pe Avg 12, 2022 11:56

Marchi napisal/-a:... Kriza je edino pred mesti, kjer težko najdeš svetilnik izmed vseh luči, ki svetijo. Ko prideš bližje, tudi te zaznaš in jim slediš...


Jap, je zelo zanimivo, ko zvečer v temi vplovljavaš v Trst.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7086
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Klasične uporabne metode v navigaciji

OdgovorNapisal/-a Marchi » Pe Avg 12, 2022 12:12

mimodami napisal/-a:
Marchi napisal/-a:... Kriza je edino pred mesti, kjer težko najdeš svetilnik izmed vseh luči, ki svetijo. Ko prideš bližje, tudi te zaznaš in jim slediš...


Jap, je zelo zanimivo, ko zvečer v temi vplovljavaš v Trst.

Trst že tako žari od svetlobe, tako da moraš imet oči na pecljih, da najdeš prave.
Pa še prometa je verjetno veliko? Opiši malo, kam si plul in kako je šlo.
mimodami
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: To Avg 20, 2013 09:44

Re: Klasične uporabne metode v navigaciji

OdgovorNapisal/-a mimodami » Pe Avg 12, 2022 13:47

Vplovljavali smo zvečer, ob popolni temi v marino Bacino Saccetta v Trstu. Na srečo nekega velikega pomorskega prometa v Tržaškem zalivu pred pristaniščem ni bilo, pihala pa je burja s sunki nekje do max 20 vz. Za navigacijo smo uporabljali ploter, pripluli pa smo iz smeri Sesljana, kjer je potrebno biti pozoren na obsežna školjčišča, ki pa so dobro označena. Ker nobena elektronika ni 100% zanesljiva, sem navigiral tudi s pomočjo karte in svetilniških luči.

Na SV (NE) strani vhoda v marino Bacino Saccetta se nahaja dolg valobran, na katerem so postavljeni svetilniki, ravno tako se trije valobrani s svetilniki nahajajo tudi pred Luko Trst J (S) od vhoda v marino. Svetilnik je postavljen tudi na valobranu pristanišča Lido ter na vhodu v marino Bacino Saccetta. Torej… ko si cca 1,5 NM od pristanišča – dosti »lamparije«. Največji problem pri navigaciji pomočjo svetilnikov v nočnem času v pristanišču Trst se mi zdi okoliščina, da tik ob obali poteka glavna cesta, na kateri je postavljeno dosti semaforjev. Sprva od daleč težko razločiš ali gre za luči svetilnika, ko pa se obali nekoliko približaš, pa težav z razlikovanjem luči semaforja in luči svetilnikov nimaš več. Poleg tega pa določeno motnjo pri navigaciji – težje razločevanje svetilniških luči povzročajo tudi osvetljena pročelja zgradb in javna razsvetljava na obali. Res je, zaradi vseh teh okoliščin moraš biti pri plovbi previden, ves čas spremljati svoj položaj in okolico plovila, pa gre relativno brez težav. Je malo metuljčkov v trebuhu, zato pa po uspešnem pristanku kakšen kozarček še bolje sede… :D
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 7086
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Klasične uporabne metode v navigaciji

OdgovorNapisal/-a Marchi » Pe Avg 12, 2022 14:12

Lepo opisano! Točno tako, bolj ko se približuješ vhodu v pristan, bolj jasen pogled postaja in vse se sklada, oz. se mora skladati s karto. Pomembno je, da v vsakem trenutku veš, kje se nahajaš in potem lažje razbereš svetlobne oznake.
Sam imam rad ponoči iz kokpita čist pogled vse naokoli, s čimmanj motečimi faktorji, kot so sprayhood ipd. Če nič drugega, na sprayhoodu odpreš "okna", drugače se svetoba blešči in je težko dobro videti. In pa zlato pravilo, ugasnit vse luči na plovilu, razen navigacijskih, da ne zmotijo očesa. Pri meni sem tudi navigacijske tako zakril, da se jih v neželjeno smer ne vidi. Všasih moti tudi bleščanje navigacijske luči, ki se odbija od sidra npr.
Ne moreš verjet, kako se oko navadi in prilagodi na nočno svetlobo, ki pa skoraj vedno obstaja, razen takrat ko je temno kot v rogu in je kar malo psiho varianta, ker ne veš več kje je horizont. To velja seveda na odprtem. Pri obali imaš veliko opornih točk in kot rečeno preveč svetlobe. Tale s semaforji, ki jo opisuješ je dobra, ja. :)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti