1stofficer napisal/-a:@fakinx kje v letalstvu delaš?
Nikjer. Sem pa licenciran pilot enomotornih letal z batnim motorjem in instrumentalnim ratingom.
1stofficer napisal/-a:Brez nekaj klasične navigacije seveda ne gre, čeprav jo sam še nisem potreboval.
Tudi sam se vedno zanašam na elektronsko navigacijo vendar tako v letalstvu kot na morju redno "vadim" in spremljam.
Težava je situacijska orientiranost, ker ni možno kar takoj in na hitro ugotoviti svoje pozicije, če ti recimo gredo elektronska pomagala kar na enkrat rakom žvižgat. V takih primerih je najbolje ohraniti svojo pozicijo, dokler se iz orientirjev ne določi pravilna pozicija plovila. Ni hujšega, kot da misliš da si na neki točki, si pa dejansko drugje. Z morja (in zraka) izgleda relief povsem drugače, kot je to prikazano na karti. Ni ga heroja, ki bi samo pogledal neznano obalo, pokukal v karto in rekel: tukaj sem!
Mislim, da je Tadejko opisal, kako se pripravi na klasično navigacijo na ruti. Popolnoma se strinjam s tem. Dejansko se nariše črta od WP do WP in se gre
obvezno s prstom po črti, nato pa na različnih CP ugotavlja dejanski položaj glede na orientirje (svetilnike, zvonike, rte...). Iz zraka je dejansko malenkost lažje, ker so tu še železnice, daljnovodi, ceste, hribi... je pa jeba, ker je treba letet, ven gledat in še po karti sproti iskat. Seveda za lete VFR. V oblakih so itak inštrumenti edina življenjska nit in če gredo ti v franže ti zelo trda prede zelo zelo hitro... (seveda odvisno kateri in v kakšnem obsegu)