Svinčena kobilica in obnova, antifouling

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

NIL
Kapitan
Prispevkov: 166
Pridružen: Po Okt 25, 2010 10:21

OdgovorNapisal/-a NIL » Pe Apr 28, 2017 16:27

Grega295 napisal/-a:Hvala NIL; kot kaže sem se motil, da svinčene kobilice ne potrebujejo cinka. Pri svoji barki jih bom namestil nazaj.


Sedaj imam štiri. Dve na kobilici, dve na pogonski osi in eno na koncu osi. Pa bomo videli drugo leto kaj bo :D
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3223
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re:

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Po Apr 26, 2021 20:58

Leut napisal/-a:Cink protektorji so zelo pomembni, zato sem raje prevrtal luknjo skozi kobilico in na navojno inox palico pritrdil z obeh strani dva velika okrogla cinka (seveda se pod njima ne barva).

NIL napisal/-a:ni res, da svinčena kobilica ne potrebuje cink protektorjev. Omenjena poškodba je nastala zaradi elektrolize, ko ni cinkov na kobilici in začne "elektrika jesti kobilico".

Na podlagi priporočil Leuta in NIL-a sem 2 leti nazaj namestil cink protektor na svinčeno kobilico.

Današnja fotka spodaj:

Slika

Je pa zanimivo, da cink na pogonski osi in na propelerju niso bili nič posebno načeti, tale na kobilici daleč najbolj.

Kar se tiče primerja - ponovno je vse odpadlo s svinčene kobilice.
Uporabniški avatar
Leut
Admiral
Prispevkov: 1166
Pridružen: To Sep 11, 2012 16:51

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a Leut » Po Apr 26, 2021 21:27

Ja, tudi meni pride podobno razžrta.
Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 1164
Pridružen: To Dec 07, 2010 17:43

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a igorb » To Apr 27, 2021 06:51

svojo barko vsako leto poberem ven in je pozimi na suhem,vsako leto menjam cink protektorje,res je da morje pobere kar je zascite mogoce v prvem letu ker tudi cink protektorji niso iz ciste kovine,v marini kjer imam barko so pobrali stare cinke in jih vlili v nove kalupe ter to uporabili za stare ribiske barke in niso delali
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Apr 27, 2021 09:40

Svinec je barvna kovina in kolikor vem je treba vse barvne kovine pustit, da oksidirajo, ter šele potem barvat. Če barvaš na sveže brušeno ti neka elektro kemija vse odlušči.

Kako lahko elektroliza zgrize kobilico, ki nima stika z nobenim kovinskim delom na barki? Je lahko kriv sosed na privezu, ki ima probleme z elektriko?
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6954
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a Marchi » To Apr 27, 2021 10:05

SR 290 napisal/-a:Svinec je barvna kovina in kolikor vem je treba vse barvne kovine pustit, da oksidirajo, ter šele potem barvat. Če barvaš na sveže brušeno ti neka elektro kemija vse odlušči.

Kako lahko elektroliza zgrize kobilico, ki nima stika z nobenim kovinskim delom na barki? Je lahko kriv sosed na privezu, ki ima probleme z elektriko?

Mogoče ima na nosilce kobilice privijačeno ozemljitev iz jambornih pripon.
To da požre cink je dobro, čeprav tole na fotki, če je od enega leta, je kar konkretno požrta. Daj večjo gor, da ti ne bo še kaj drugega požrlo počasi.

Čudi pa tudi mene, da ne more napacat kobilice, tako da bi držalo 10 let. Sigurno obstaja recept.
Uporabniški avatar
donato
Kontraadmiral
Prispevkov: 336
Pridružen: Pe Nov 22, 2013 20:06

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a donato » To Apr 27, 2021 12:54

Jaz cinke na svinčeni kobilici nujno menjam vsako leto - popolnoma jih vzame.
Ne vem kaj je vzrok, vsekakor pa je ozemljitev pripone vezana na nosilec svinčene kobilice.

Pa še eno podvprašanje.
Samo ena pripona ima narejeno ozemljitev. Ali je to dovolj, ali bi moral ozemljitev speljati z obeh pripon ?
kalužni mali
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a polanc » To Apr 27, 2021 12:54

Ena od težav je tudi,ker nihče ne prestavlja barko tako da vi diht zapru tista mesta na katerih barka stoji na stojalu.Pol vsi tist napacamo v 15 minutah in trask v morčka..včas morš kr za dvigalom tečt k hočjo takoj v vodo..in tle ni zaprto in voda prodira dalje pod barve..
Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 1164
Pridružen: To Dec 07, 2010 17:43

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a igorb » To Apr 27, 2021 13:30

elektrika oz električna napetost je razlika potencijalov priblizno tako tudi nastane voda pritece z hriba in razlika zavrti turbino, in ce sta v vodi dva potenciala kobilica na - 1700mm in propeler na - 600mm ter sosednja kobilica na minus 2000mm zraven sosednji oz pilot pomola na - 6000mm ter vsi minusi in seveda plusi motor in ozemljitve na + 600mm hladilnik na plus 700mm se nekako hočejo med sabo pogovoriti kot mi sedaj v času kovida vsak sam pri svoji mizi v lokalu in 3 metre oddaljeni eden od drugega,po nekem času steče neka konverzacija mogoče preko natakarja ali ničelnega vodnika oz slane vode ali elektrolitov v vodi lahko da ima kaj dodati tudi steber na katerem je pritrjen kabel ki je + 5000 ali jambor ki je +12000 in evo debate ki požira cinke,približno tako kot inflacija ki žre denar ali rja ograjo,že inox vijak se v kobilici pogovarja z svincem ali litino,vendar sta blizu in se slišita tudi če govorita bolj potiho
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3223
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a Grega295 » To Apr 27, 2021 18:03

A je možno, da cink naredi več škode kot koristi na svinčeni kobilici - v smislu, da zaradi inox vijaka in cinka žre svinec namesto cinka? Je kak metalurg / kemik tu?

Se mi zdi čudno, da so bili ostali cinki - na osi in propelerju skoraj nedotaknjeni, ampak tam so cinki v stiku z medenino in inox-om. Je cink vedno žrtvena anoda?
Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 1164
Pridružen: To Dec 07, 2010 17:43

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a igorb » Sr Apr 28, 2021 16:17

enkrat sem vprasal enako enega gospoda ki projektira zaščite odgovor je bil :dokler zre cinke je vse ok tam kjer ne zre cinkov je problem ker zagotovo zre nekaj drugega
Kariera
Viceadmiral
Prispevkov: 521
Pridružen: Sr Avg 10, 2011 09:04

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a Kariera » Sr Apr 28, 2021 20:49

igorb napisal/-a:enkrat sem vprasal enako enega gospoda ki projektira zaščite odgovor je bil :dokler zre cinke je vse ok tam kjer ne zre cinkov je problem ker zagotovo zre nekaj drugega


Točno to. Jaz sem mel na svoji 42ft jadrnici cink samo na koncu za propelerjem ko sem jo kupil...Pojedlo ga je prej kot v 6 mesecih. Lansko leto sem dal še enega na kobilico in zdaj ju lahko menjam "samo" na eno leto...:) Tole sem pa slikal predlanskim v marini na Ugljanu...pravijo, da je peto tej barki pojedlo v enem tednu ali še prej, če je tako močan tok... :shock: Pa tale jadrnica je bila stara manj kot 10 let. Slika
polanc
Admiral
Prispevkov: 9291
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a polanc » Sr Apr 28, 2021 21:14

Tole je pa plus na peti al pa stalni štrom z obale po moje,sam da b jo za en teden tkole zrihtal??
Kariera
Viceadmiral
Prispevkov: 521
Pridružen: Sr Avg 10, 2011 09:04

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a Kariera » Sr Apr 28, 2021 21:26

polanc napisal/-a:Tole je pa plus na peti al pa stalni štrom z obale po moje,sam da b jo za en teden tkole zrihtal??


Baje, da so se kar mehurčki vidli na gladini, ko so prišli na barko...Tko so rekli. Ampak princip je isti, kot je opisal Igorb
NIL
Kapitan
Prispevkov: 166
Pridružen: Po Okt 25, 2010 10:21

Re: Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a NIL » Sr Apr 28, 2021 21:43

Grega295 napisal/-a:A je možno, da cink naredi več škode kot koristi na svinčeni kobilici - v smislu, da zaradi inox vijaka in cinka žre svinec namesto cinka? Je kak metalurg / kemik tu?

Se mi zdi čudno, da so bili ostali cinki - na osi in propelerju skoraj nedotaknjeni, ampak tam so cinki v stiku z medenino in inox-om. Je cink vedno žrtvena anoda?


Cink na kobilici je zelo pojedlo. Zagotovo preveč in to dosti preveč. Resda si ga pustil gor dve leti ( jaz ga menjam vsako leto ) ampak dejansko tvoj cink nima več "mesa" in tukaj je nevarnost, da ti je ( ali bi ti ) začelo "jesti" tudi kobilico. Rešitev: postavi večji cink ali pa ga menjaj vsako leto. Priporočam ti drugo varianto, zamenjaj ga vsako leto in zamenjaš ga lahko tudi ko je barka v vodi ( malo več dihalnih vaj je potrebno, pa gre ;) ).
Čudno, da ti ne požira cinke tudi na osovini oz. drugje. Imaš enake cinke ( tukaj mislim na kvaliteto ) tako na osovini kot na kobilici? Vzrokov je lahko več; lahko ozemljitev pomola oz. verige, ki so na plavajočih pomolih, kabel za elektriko barka - pomol, lahko slabi cinki... Možna rešitev; poskusi zamenjati cinke na osovini in propelerju ( uporabi enako kvaliteto kot tiste na kobilici ) in opazuj ( ampak resno opazuj ) osovino. Če ne bo nobenih sprememb, ni problemov. No, pravzaprav so ker ti požira cinke na kobilici ampak tukaj poskusiš rešiti z vsakoletno menjavo cinkov.
Elektroliza "poje" najbolj občutljive dele in to je v tem primeru cink. Če ni pojedla cinka, drugega ne poje. Poglej pa še cinke v motorju - vsi notranji motorji imajo cinke - tudi te moraš občasno zamenjati.
Odstopanje primerja; nič nisi napisal, kakšen postopek si uporabil. Mogoče je tukaj problem. Nisem še slišal, da bi zaradi elektrolize odpadel primer.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov