Prehod Osor
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Re: Prehod Osor
2,1 m je v Osorju bencinska ampak moraš pripluti z severne strani..iz južne je pizdarija težke sorte..povem iz prve roke...
Re: Prehod Osor
naredis obrat in pripeljes iz smeri osorja,prav tako se umikas nazaj ,naprej so takoj skale,ni tako grozno moras poznat,ampak pocasi se dalec pride.
Re: Prehod Osor
polanc napisal/-a:2,1 m je v Osorju bencinska ampak moraš pripluti z severne strani..iz južne je pizdarija težke sorte..povem iz prve roke...
On ima 2,6m ugreza , tako da ga lahko samo z dvigalom na bencinsko pripeljejo.
Drugače pa moraš priplut, pravokotno na obalo in šele potem čarat.
V Osorskem kanalu pa je globina tudi najmanj 2,6m, tako da ob plimi bi moralo it. Se pa mora poklopit plima in odprtje mostu ob 9h ali 17h. Tko da, če bi se sam moral odločat z ugrezom 2,6m, bi šel okoli.
Re: Prehod Osor
Ja vsekakor..Nisem mislil zanj,za druge sem napisal da nebi kdo preskušal z kobilo trdoto zaplat not ve podnu okol bencinske.
Re: Prehod Osor
Tisti, ki imate več prakse in poznavanja Osorja - verjetno je neko pravilo, da ko se dela plima, teče voda proti severu in obratno? Velja to v Osorju, ali je kakšna lokalna finta? Če piha nek zmeren maestral, prevlada on oz. ob padanju vode še pospeši tok?
V kaki močnejši burji ali jugu pa itak ne bi plul skozi..
V kaki močnejši burji ali jugu pa itak ne bi plul skozi..
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5120
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Prehod Osor
Osor ni problematičen ne glede na vreme.
Plutje proti toku je super enostavno. Dodaš gas in počasi pluješ skozi.
Največji problem je plutje s tokom!
KO PLUJEŠ S TOKOM MORAŠ OBVEZNO DOBRO DODATI GAS!
Gasa moraš dodati toliko kot takrat ko pluješ v mirnem cca 4 vozle.
Obvezno moraš biti za vsaj 3 vozle hitrejši od toka!
Ker tega ljudje ne poznajo in ne vedo naredijo veliko napako, če zmanjšajo gas ker nato krmilo ne prime več in te vrže ob obalo.
Tile niso dodali dovolj gasa...
Tile so pa sploh falili...
Plutje proti toku je super enostavno. Dodaš gas in počasi pluješ skozi.
Največji problem je plutje s tokom!
KO PLUJEŠ S TOKOM MORAŠ OBVEZNO DOBRO DODATI GAS!
Gasa moraš dodati toliko kot takrat ko pluješ v mirnem cca 4 vozle.
Obvezno moraš biti za vsaj 3 vozle hitrejši od toka!
Ker tega ljudje ne poznajo in ne vedo naredijo veliko napako, če zmanjšajo gas ker nato krmilo ne prime več in te vrže ob obalo.
Tile niso dodali dovolj gasa...
Tile so pa sploh falili...
Re: Prehod Osor
To mi je jasno, je pa res treba ponotranjiti, da tudi če se ti zdi, da si ful hiter, samo pogumno. Sam imam na manjši jadrnici Yamaho 9.9 KM, tako da v praksi je to verjetno gas do daske v obeh primerih, proti in s tokom.
Lani sem šel namreč prvič skozi in je bil protitok, tako da ni bilo nič posebnega kar se tiče stabilnosti in manevriranja.
Lani sem šel namreč prvič skozi in je bil protitok, tako da ni bilo nič posebnega kar se tiče stabilnosti in manevriranja.
Re: Prehod Osor
imaš prav nič posebnega samo počasi in z glavo brez panike,itak če ne gre je zaprto oz ti mornar pove da ne gre
video od NT je iz privlake ki je odprt na burjo ,osor je zaprt
video od NT je iz privlake ki je odprt na burjo ,osor je zaprt
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2781
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Prehod Osor
Letos spomladi nameravam plut skozi Osor z južne strani. Kdaj je najbolj pametno it skozi, dopoldan ali popoldan? Ali je v zalivu južno možno prenočit na sidru ali priporačate kje drugje? Jadrnica, ugrez 2m.
Re: Prehod Osor
Lani sem prenočil v uvali Sonte, super zaliv za sidranje, velik, prostoren, na dnu mivka oz. blatna mivka, globina majhna, ampak dovolj tudi za ugrez 2m, samo brez panike..
https://www.navily.com/mouillage/uvala-sonte/20874
https://www.navily.com/mouillage/uvala-sonte/20874
-
- Admiral
- Prispevkov: 2277
- Pridružen: Sr Mar 26, 2008 19:54
- Kraj: Ljubljana - ACI Supetarska draga - Rab
Re: Prehod Osor
Nikola T. napisal/-a:Osor ni problematičen ne glede na vreme.
Plutje proti toku je super enostavno. Dodaš gas in počasi pluješ skozi.
Največji problem je plutje s tokom!
KO PLUJEŠ S TOKOM MORAŠ OBVEZNO DOBRO DODATI GAS!
Gasa moraš dodati toliko kot takrat ko pluješ v mirnem cca 4 vozle.
Obvezno moraš biti za vsaj 3 vozle hitrejši od toka!
Ker tega ljudje ne poznajo in ne vedo naredijo veliko napako, če zmanjšajo gas ker nato krmilo ne prime več in te vrže ob obalo.
Tile niso dodali dovolj gasa...
Tile so pa sploh falili...
Rad bi videl junaka pri takšnem vetru prečkati s privatno barko. Jaz sigurno ne. Bodi se tako dober skiper, odločajo zelo detajlni trenutki, ki so lahko zelo nepredvidljivi.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2781
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Prehod Osor
Omejitev hitrosti je 5kt. Moralo bi pisat še SOW
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5120
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Prehod Osor
Car, veter ni problem. Problem je samo tok in če si s tokom prepočasen pač krmilo ne uboga več. Čez Privlako sem že šel, vendar absolutno samo proti zmernemu toku in tudi če je premočan, grem absolutno raje naokoli. S tokom pa mi skozi Privlako niti na misel ne pride.
Se je zgodilo pred leti, da se je en pred menoj v Osorju afnal. Skozi kanal smo pluli s tokom.
Še pred kanalom sem plul za večjim gumenjakom, počasneje od njega in kakšnih 40m za njim. Vse OK potem pa je malo pred kanalom popolnoma zmanjšal gas. Dohitel sem ga pri vhodu v kanal. Če bi zmanjšal gas me barka ne bi več ubogala. Potrobil sem mu. Potniki na gumenjaku so pokazali name on pa se ni hotel obrniti in se je še vedno afnal in kazal gledalcem na obali.
Gasa nisem hotel zmanjšat, ker sem že videl na lastne oči kaj se zgodi, če s tokom pluješ prepočasi. Sicer so pa videi dovolj zgovorni. Nekajkrat sem še potrobil in ko mu je tik za glavo prišlo sidro moje barke je končno dal gas in se mi spravil s poti.
Na podlagi še ene podobne izkušnje, če se le da nikoli ne plujem za gumenjakom.
Se je zgodilo pred leti, da se je en pred menoj v Osorju afnal. Skozi kanal smo pluli s tokom.
Še pred kanalom sem plul za večjim gumenjakom, počasneje od njega in kakšnih 40m za njim. Vse OK potem pa je malo pred kanalom popolnoma zmanjšal gas. Dohitel sem ga pri vhodu v kanal. Če bi zmanjšal gas me barka ne bi več ubogala. Potrobil sem mu. Potniki na gumenjaku so pokazali name on pa se ni hotel obrniti in se je še vedno afnal in kazal gledalcem na obali.
Gasa nisem hotel zmanjšat, ker sem že videl na lastne oči kaj se zgodi, če s tokom pluješ prepočasi. Sicer so pa videi dovolj zgovorni. Nekajkrat sem še potrobil in ko mu je tik za glavo prišlo sidro moje barke je končno dal gas in se mi spravil s poti.
Na podlagi še ene podobne izkušnje, če se le da nikoli ne plujem za gumenjakom.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2781
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: Prehod Osor
To kar pisete v povezavi s tokom in kako pravilno ravnat se mi zdi popolnoma smiselno in hvala za izkusnje. Mi bo prislo prav ker nisem se plul skozi noben tak preliv (z izjemo Nizozemske, le da so tam zapornice spredaj in zadaj, ki omejijo/preprecijo tok).
Zanima me pa za Osor, kateri del dneva je tok v katero smer ? Predvidevam, da je to odvisno bolj ali manj od plime oseke? Je iz juga proti severu torej varneje (proti toku) plut dopolda ali popoldan? Ob predpostavki, da veter ni motec faktor.
Zanima me pa za Osor, kateri del dneva je tok v katero smer ? Predvidevam, da je to odvisno bolj ali manj od plime oseke? Je iz juga proti severu torej varneje (proti toku) plut dopolda ali popoldan? Ob predpostavki, da veter ni motec faktor.
Re: Prehod Osor
1stofficer napisal/-a:To kar pisete v povezavi s tokom in kako pravilno ravnat se mi zdi popolnoma smiselno in hvala za izkusnje. Mi bo prislo prav ker nisem se plul skozi noben tak preliv (z izjemo Nizozemske, le da so tam zapornice spredaj in zadaj, ki omejijo/preprecijo tok).
Zanima me pa za Osor, kateri del dneva je tok v katero smer ? Predvidevam, da je to odvisno bolj ali manj od plime oseke? Je iz juga proti severu torej varneje (proti toku) plut dopolda ali popoldan? Ob predpostavki, da veter ni motec faktor.
sam plujem skozi osorski preliv na sezono vsaj 20x tok, po mojem ni prav veliko povezan s plimo in oseko saj se spreminja več krat na dan, v eni uri tudi do 3x , je pa včasih tudi do 3-5 vozlov, kar pa lahko predstavlja že problem pri jadrnici, zame je vseeno ker imam dovolj konjev in hiter čoln
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov