Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2759
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » To Jan 31, 2023 20:18

H2O napisal/-a:
1stofficer napisal/-a:Španec pa hoče sedaj kopijo mojega ID v zameno za dokumente ... a je to normalno? Rekel bi, da je prodajalec dolžan zagotovit dokumente, kupec pa v prvi fazi sigurno ne pošilja naokoli svojega ID. Se motim?

Ne motiš se, ampak, če boš prodajalcem že v štartu preveč težil, te bodo enostavno odjebali.

Moraš vedet, kaj so pomembne stvari, pri katerih je treba vztrajat (recimo originalni CE certifikati) in katere ne.


Hehe, bolje da me odjebe kot nat*** ;) Itaq pa če kulturno razložiš kaj bi rad videl od dokumentov je to povsem normalno. Ni to ravno štruca kruha
Uporabniški avatar
igorb
Admiral
Prispevkov: 1164
Pridružen: To Dec 07, 2010 17:43

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a igorb » To Jan 31, 2023 20:34

H2O je pravilno povedal originalni dokumenti so shranjeni na kapetaniji kjer je barka registrirana in jih dobiš ko se barka izpiše od tam kjer je registrirana,
fakinx
Admiral
Prispevkov: 771
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a fakinx » Sr Feb 01, 2023 06:47

T2L je obrazec carine, ki ga izpolni lastnik sam z čim več podatki o predmetu. Pri barki npr. proizvajalec, komercialno ime, dolžina, registracija, št. trupa, št. motorja, barva, tip… vse, kar je v vpisnem listu in še kaj zraven.
Tako izpolnjen obrazec lastnik dostavi carini. Ta zahteva dokazila o plačanih dajatvah (npr. račun z razvidnim DDV, potrdilo davčnega organa, pri nas je dovolj zgolj SLO vpisni list…)
Carina preveri v svojem sistemu vse kar se ve o predmetu in če je vse OK udari štempel.
Tak obrazec je nesporni in neizpodbitni dokaz, da so vse dajatve v EU poravnane.
Uporabniški avatar
Paco
Admiral
Prispevkov: 1682
Pridružen: Ne Okt 01, 2017 15:05
Kraj: Lj-Pag

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a Paco » Sr Feb 01, 2023 10:14

Včasih se je potrebno postaviti tudi v vlogo prodajalca nekje v tujini..in verjemi veliko njih se nas BALKANCEV boji dosti bolj kot ti njih da bo natega.

Samo kot primer svojega nakupa naj navedem da sem papirje o barki videl šele ob ogledu in NIKAKOR mi jih niso hoteli dovoliti ne slikat ne kaj drugega , lahko pa sem jih gledal...čudno ? morda res, ko pa ti povedo koliko bark so že odpeljali s fake dokumenti razumem lastnika in njegovo bojazen.

Po plačilu are je bilo vse lažje ;=) a do zadnjega penija papirologija pri lastniku.

Samo še en vpogled v ta nori svet

lpp
pojdi se z bikom bost!
fakinx
Admiral
Prispevkov: 771
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a fakinx » Sr Feb 01, 2023 13:53

Moja izkušnja je bila drugačna, ker je prejšnji lastnik nujno potreboval denar in se je iz Slovaške pripeljal k nam da sva se dobila.
S sabo je prinesel vso dokumentacijo in mi takoj naslednji dan poslal po mailu skene, da sem jih lahko začel preverjat in iskati najugodnejšo opcijo zase. Šele nato je sledil ogled, ki smo ga opravili brez prisotnosti lastnika v marini. Je pa poskrbel, da je bil mornar iz marine ves čas zraven (sicer v njegovem prostem času). Kupil sem brez preizkusa na morju in ni mi žal... :lol:
Hočem reči, da so izkušnje različne. Da je vsako barko možno odpeljati iz marine pa je vsakemu jasno. Tudi po zaslugi zadnje zgodbe z Irina VU.
Pa da še povem, da so barko iz zadnje vrste suhega doka ladjedelnice v Betini najprej spravili v morje in potem nekega dne enostavno odpluli. Tamkajšnji mornarji so mi povedali, nisem pa prepričan v to zgodbo, da je po izplutju v mednarodne vode hrčki niso več videli. Nekateri so sicer poročali, da se je odjavila v Dubrovniku. Še isti dan pa je priplula podobna barka in se privezala na isto mesto kjer je prej bila Irina VU.
Nema frke za one naše od tam dol... :mrgreen:
*edit: Tudi JZ ni nič kaj boljše:mrgreen:
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a H2O » Sr Feb 01, 2023 15:26

Po moje so še veseli, da so se jih znebili 8)

Že samo stroški priveza za takšne jahturine so astronomski, ruski lastniki jih pa zadnje čase verjetno niso redno plačevali. Najbrž so jim rekli, če ste mi zasegli jahto, pa še stroške zanjo plačujte.

Ne bi me presenetilo, če se bo izkazalo, da so te jahte odpeljali v dogovoru z marino in je nekomu padlo precej denarja v žep, ker drugače skoraj ni šans, da na skrivaj odpluješ s tako jahturino iz marine.
Nazadnje spremenil H2O, dne Sr Feb 01, 2023 16:08, skupaj popravljeno 1 krat.
fakinx
Admiral
Prispevkov: 771
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a fakinx » Sr Feb 01, 2023 16:08

Mednarodno pomorsko pravo je jasno kot beli dan.
Če je pa kdo zaradi tega srečen je pa povsem brezpredmetno.
Sedaj bodo nasrkali navadni ljudje, ki so v žepe pospravili nekaj "drobiža". Vprašanje, če jim bo na koncu sploh kaj ostalo...
In epilog najbrž bo. Jebat državo je eno, jebat UGLED države v mednarodnem prostoru pa nekaj povsem drugega.
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a H2O » Sr Feb 01, 2023 16:12

fakinx napisal/-a:Mednarodno pomorsko pravo je jasno kot beli dan.

A mednarodno pomorsko pravo določa, kdo plačuje stroške za zaseženo plovilo?

Kolikor vem jih morajo v Italiji plačevati italijanski davkoplačevalci :roll:

Najbrž je na Hrvaškem podobno...
fakinx
Admiral
Prispevkov: 771
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a fakinx » Sr Feb 01, 2023 20:23

Ja, res je, vendar se ti stroški naložijo lastniku plovila.
Ker lastnik pač teh stroškov (privez, posadka, registracija, zavarovanja, vzdrževanje…) običajno noče plačat, se to poplača iz prodaje na dražbi. In to je tudi cilj teh zasegov.
Seveda lastnik ni navdušen in pač “malo prikroji pravila”.
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2759
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Sr Feb 08, 2023 08:59

Kaksna ideja kolk bi kostal prevoz 10m 3.35m siroke jadrnice iz Svice do Krka? Cca 750 km.

Al pa nekje do Benetk pa pluješ čez, kar je cca 500km ceste :)
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a H2O » Sr Feb 08, 2023 10:17

Mene je pred tremi leti koštal prevoz 17m dolge, 4,5m široke in 24 ton težke motorne barke od Livorna do Trsta (cca 500km) 9 jurjev. Danes je najbrž dražje. Po moje zdaj že ne boš plačal dosti manj za 10 metrsko barko. Sploh iz Švice.

Če bi jo namesto do Trsta pripeljali do Portoroža, bi bilo jurja dražje (ker bi morali plačati še slovensko dovoljenje za izredni prevoz).

Pa dodaj še cca 400€ za dvig in spust (skupaj 800€). Pa demontažo jamborja...

Prevoznik je bil ta

Lahko pa vprašaš še tega

Ali pa Slovence:

https://www.kokas.si/

http://teamtransport.si/

https://www.sb-trade.eu/prevozi-plovil/

Če se ne motim, je zadnji naš forumaš.

Pa predlagam ti, da zaprosiš za ponudbo šele, ko boš že trdno odločen, kaj boš kupil, ker če jih boš vsakih par tednov gnjavil za novo ponudbo, ti jih bodo kmalu nehali pošiljati :roll:

1stofficer napisal/-a:Al pa nekje do Benetk pa pluješ čez, kar je cca 500km ceste :)

Upam da se zavedaš, da bo morala bit barka registrirana za plovbo. Pa brezhibna. Z neregistrirano, ali nebrezhibno tega raje ne počni.
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2759
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Sr Feb 08, 2023 18:24

@H2O

Hvala za informacije. Za 10K pa se ne splaca vec, ceprav Svicar prodaja dobesedno novo 20 let staro Bavario. Ne mors verjet kako eni pazijo na svoja plovila. Na Jadranu kaj takega zal ne bos nasel
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Feb 08, 2023 18:38

Pozanimaj se kake so v resnici cene za tvoj primer.
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2759
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Sr Feb 08, 2023 18:58

Grega295 napisal/-a:Pozanimaj se kake so v resnici cene za tvoj primer.


Mah iz Švice morš res ugodno ceno tam dobit ali pa bit pripravljen placat precej vec za sicer mint barko, ki jo drugje verjetno tezko dobis. Ce sestejem davek in prevoz je cena doticne precej cez moj budget ...
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Po Mar 13, 2023 12:37

modro morje napisal/-a:
omas napisal/-a:Katera barka je to, če lahko poveš, da je po 20letih tako zmahana?
Barka je Elan 36. Povečano izrabljenost pripisujem dejstvu, da je bila nekaj časa v čarterju (neznano število let, zadnjih pet let pa v privatnem lastništvu). Bi pa nekaj propadajočih stvari pripisal slabi kvaliteti izdelave, torej izdelovalcu, npr.:
puščanje vseh oken, puščanje vode na nekaterih drugih mestih na palubi, razpoke na belem gelcoatu na palubi, luknjice na površini nezapolnjene s poliestrom/vlakni, popokane modre nalepke na kabini, propad tikovine (fake z vezano ploščo), nekvalitetna zvočna izolacija motorja, slabo laminiranje pohištvenih sten na strukturo trupa, uporaba nekvalitetnega tapeciranja sten kabin (odpadanje), slaba površinska zaščita lesenega pohištva (pomanjkljivo lakiranje), uporaba bele/rjave tesnilne mase na spojih plastika/plastika ali plastika/pohištvo, ki se lepi - se ni posušila, slabo prileganje pokrovov predalov v kokpitu (bokaporta), prekomerna izraba platičnih kolesc v škripčevju, propad ležaja krmilnega mehanizma pod stebrom, propadanje električnih instalacij (povečanje upora, slabi kontakti).

Potem so pa tukaj še pomanjkljivosti, ki sicer niso povezane s prekomernim propadanjem: premajhni rezervoarji (voda skupno 220 litrov, gorivo samo 75 litrov), nekvalitetni senzor za nivo vode in goriva, ni originalno vgrajenega sprayhooda, vgradnja primitivnega nosilca verige na premcu z enim samim koleščkom povzroča težave pri dvigu sidra (sidro udari v navijalni mehanizem genove, kolešček moram vsako leto zamenjat zaradi obrabe), nekvalitetna notranja svetila, poddimenzioniran sistem hladilnika, vgradnja slabe razdelilne diode.

Modro morje je lepo opisal izkušnje z Elanko 36, z mojo Elan 295, letnik 1997 je praktično vse identično. Ker vas je na formu kar nekaj lastnikov francoskih (Beneteau, Jeanneau) in nemških bark (Bavaria, Dehler) me zanima, al so zgodbe kot opisano zgoraj sam pri Elankah al tudi pri francoskih in nemških barkah (recimo 20 let stare, 32-37 čevljev)?

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov