Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Pozdravljeni morjeplovci!
Najprej naj vam zaželim Srečno in Uspešno v novem letu, tako na suhem kot na vodi!
Naj vas Pozejdon in Eol vedno spremljata!
Torej, očitno dolgoletne želje postajajo resničnost.. in grem v smeri nakupa jadrnice..
Skupaj s kolegom, ja, v španoviji.. o tem je bilo sicer že precej zapisanega, kaj in kako, a verjameva, da bo bolj ali manj ok… sicer pa včasih tudi dve glave več vesta.. tako da to ni stvar debate..
Nagledana je barka Hanse 371, v Grčiji, letnik 2004. ampak vedno v privat lasti in posledično v precej dobrem stanju… vsaj po slikah… tudi oprema je primerna lastniški barki (ima radar, Navtex, solar,.. manjka samo gretje)…
Prosim pa za malo pomoči okrog pregleda barke.. namreč, 13.1. greva pogledat, žal nikakor ne uspeva dobiti nobenega Survey-a, da bi to opravil za naju… je namreč na otoku… imava pa na voljo Survey iz 2019, ko je bila pregledana, in ustrezno servisirana, vzdrževana. takrat so bile menjane tudi zajle na jamboru…
Kolega ima sicer precej jadralnih izkušenj, jadralno aktiven preko 30 let, regatno, tudi atlantske izkušnje, itd… torej, v pregled snasta in palubja nekako ne dvomiva.. moje izkušnje so bolj skromne, a kako skipersko sem že tudi »oddelal«.. poleg »mali brodski« zadolžitev…
Zalomi pa se pri motorju, trupu, osmozi,… tu malo manjka izkušenj, situacija je pa sledeča
Engine
• Original Yanmar 3JH4E.
• 39 hp with sail drive and three blade folding propeller.
• Engine Hours: 2800 hrs.
• Sail drive seals renewed 2015.
• Control panel replaced 2020
• Alternator renewed 2022
Vesela bova vsakega nasveta, kako še kaj pregledati.. barka je namreč na suhem, dogovorjeno je, da marinero poskrbi opremo za zagon motorja…
In pa pregled trupa, proti osmozi.. sicer je menda bila vsako leto čez zimo zunaj… je kak nasvet, kako pregledat? Če so enkrat mehurčki je menda že malo pozno.. ☹ čaka pa na nov AF pred vrnitvijo bv morje…
Pa še tole, sicer bom kontaktiral tudi upravo, kako je s prepisom iz ANG registra na slovenski? EU davki so bili plačani (Portugalska), kako je pa z ostalimi papirji? Je tu kak trik? Verjetno bo potrebno še najet kak biro, da opravi pregled, pred »prepisom«…
Malo več podatkov o sami barki:
Key Features:
• 2 x 80W solar panels (2022)
• 3 x new batteries (2022)
Electronics
• Raymarine Axiom 7 chart plotter new 2022
• Raymarine wireless wind, speed and depth instruments 2016 at binnacle.
• JRC radar 2008.
• Raymarine wheel pilot 2011.
• Raymarine seatalkng network installed 2022.
• Standard Horizon VHF radio new 2021.
Accommodation and Galley
• 3 x cabins and 1 x head.
• Gimbaled 2 x burner gas oven
• Top loading fridge.
• Full complement of crockery
• Cutlery,glassware and cooking utensils
• Bedding for two cabins included
Sails and rigging
• New Sanders 3 reef
• fully battened mainsail with Ronstan roller cars and self tacking blade
• Jib with leech battens new 2021
• Gennaker in sock, new 2008
• Spare self tacking jib and Mylar mainsail and 120% Genoa.
• Mast, boom and vang new 2008. Standing rigging replaced 2019.
Additional Information
• Sprayhood with zipped window new 2021
• Bimini, two piece with detachable side panels new 2018
• Full winter cover, used when she is on dry dock.
• Anchoring: 20kg Delta anchor on 55m chain
• New Lewmar windlass 2020.
• Ancillaries: Tender 2.2m Freesun slatted floor new 2022. Mariner 3.3 hp two stroke outboard 2007. Dyneema halyards and sheets throughout. 4 original harken winches including 1 electric halyard winch. Lightweight folding passarelle new 2017.
in pa še link do slik:
https://www.dropbox.com/sh/hyvkqt8ke13w8hx/AACHkXn0nSEgIZI8fmeAZG6ia?dl=0
Lep Pozdrav, Dejan
Najprej naj vam zaželim Srečno in Uspešno v novem letu, tako na suhem kot na vodi!
Naj vas Pozejdon in Eol vedno spremljata!
Torej, očitno dolgoletne želje postajajo resničnost.. in grem v smeri nakupa jadrnice..
Skupaj s kolegom, ja, v španoviji.. o tem je bilo sicer že precej zapisanega, kaj in kako, a verjameva, da bo bolj ali manj ok… sicer pa včasih tudi dve glave več vesta.. tako da to ni stvar debate..
Nagledana je barka Hanse 371, v Grčiji, letnik 2004. ampak vedno v privat lasti in posledično v precej dobrem stanju… vsaj po slikah… tudi oprema je primerna lastniški barki (ima radar, Navtex, solar,.. manjka samo gretje)…
Prosim pa za malo pomoči okrog pregleda barke.. namreč, 13.1. greva pogledat, žal nikakor ne uspeva dobiti nobenega Survey-a, da bi to opravil za naju… je namreč na otoku… imava pa na voljo Survey iz 2019, ko je bila pregledana, in ustrezno servisirana, vzdrževana. takrat so bile menjane tudi zajle na jamboru…
Kolega ima sicer precej jadralnih izkušenj, jadralno aktiven preko 30 let, regatno, tudi atlantske izkušnje, itd… torej, v pregled snasta in palubja nekako ne dvomiva.. moje izkušnje so bolj skromne, a kako skipersko sem že tudi »oddelal«.. poleg »mali brodski« zadolžitev…
Zalomi pa se pri motorju, trupu, osmozi,… tu malo manjka izkušenj, situacija je pa sledeča
Engine
• Original Yanmar 3JH4E.
• 39 hp with sail drive and three blade folding propeller.
• Engine Hours: 2800 hrs.
• Sail drive seals renewed 2015.
• Control panel replaced 2020
• Alternator renewed 2022
Vesela bova vsakega nasveta, kako še kaj pregledati.. barka je namreč na suhem, dogovorjeno je, da marinero poskrbi opremo za zagon motorja…
In pa pregled trupa, proti osmozi.. sicer je menda bila vsako leto čez zimo zunaj… je kak nasvet, kako pregledat? Če so enkrat mehurčki je menda že malo pozno.. ☹ čaka pa na nov AF pred vrnitvijo bv morje…
Pa še tole, sicer bom kontaktiral tudi upravo, kako je s prepisom iz ANG registra na slovenski? EU davki so bili plačani (Portugalska), kako je pa z ostalimi papirji? Je tu kak trik? Verjetno bo potrebno še najet kak biro, da opravi pregled, pred »prepisom«…
Malo več podatkov o sami barki:
Key Features:
• 2 x 80W solar panels (2022)
• 3 x new batteries (2022)
Electronics
• Raymarine Axiom 7 chart plotter new 2022
• Raymarine wireless wind, speed and depth instruments 2016 at binnacle.
• JRC radar 2008.
• Raymarine wheel pilot 2011.
• Raymarine seatalkng network installed 2022.
• Standard Horizon VHF radio new 2021.
Accommodation and Galley
• 3 x cabins and 1 x head.
• Gimbaled 2 x burner gas oven
• Top loading fridge.
• Full complement of crockery
• Cutlery,glassware and cooking utensils
• Bedding for two cabins included
Sails and rigging
• New Sanders 3 reef
• fully battened mainsail with Ronstan roller cars and self tacking blade
• Jib with leech battens new 2021
• Gennaker in sock, new 2008
• Spare self tacking jib and Mylar mainsail and 120% Genoa.
• Mast, boom and vang new 2008. Standing rigging replaced 2019.
Additional Information
• Sprayhood with zipped window new 2021
• Bimini, two piece with detachable side panels new 2018
• Full winter cover, used when she is on dry dock.
• Anchoring: 20kg Delta anchor on 55m chain
• New Lewmar windlass 2020.
• Ancillaries: Tender 2.2m Freesun slatted floor new 2022. Mariner 3.3 hp two stroke outboard 2007. Dyneema halyards and sheets throughout. 4 original harken winches including 1 electric halyard winch. Lightweight folding passarelle new 2017.
in pa še link do slik:
https://www.dropbox.com/sh/hyvkqt8ke13w8hx/AACHkXn0nSEgIZI8fmeAZG6ia?dl=0
Lep Pozdrav, Dejan
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Jaz bi izmeril količino vlage v trupu. Če je ta visoka, je verjtnost za osmozo večja in obratno. Premeriš pa res vsako fliko, da si siguren kako je stanje po celotnem trupu. Jaz osebno bi kupoval samo barko z nizko vsebnostjo vlage.
Več: viewtopic.php?f=11&t=14002&hilit=
Več: viewtopic.php?f=11&t=14002&hilit=
Nazadnje spremenil Grega295, dne To Jan 03, 2023 13:56, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Jaz bi začel z vprašanji na recepciji marine, če je kakšen neporavnan dolg, morda kaj novega izveš
Največ bo pa verjetno H2O vedel povedat kako se lotit nakupa
Največ bo pa verjetno H2O vedel povedat kako se lotit nakupa
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Pazi! Če je pod UK zastavo, potem bo treba plačat dajatve, ne glede na to, da je bil davek že plačan v EU, ker je pač bila "izvožena" v UK. Preveri!
Drugače pa zgleda precej ohranjena. Tik je svoje poglavje.
Vprašaj prodajalca, če ti pošlje seznam:
- nujnih, nujnih opravil (mogoče kje zamaka ipd., motor, elektrika, jadra ...)
- malo manj nujnih opravil
- seznam vzdrževanja (jaz sem kupcu poslal excelovo tabelo za vse, kar je bilo v 18 letih na barki servisirano, upgrejdano ...)
- kopijo "prometne", da vidiš kako je z lastništvom, kopijo EU davka, račun nove barke, nujno CE certifikat ...
- kot je bilo že napisano, preveri v marini, kako je z dolgovi
- zakaj jo prodaja
- ali ti da garancijo vsaj 3 mesece na motor in saildrive (jaz sem jo kupcu dal, ker se mi je zdelo pošteno. Sem pa vedel da je vse vzdrževano). To lahko napišeta v pogodbo, pa tudi izjavo lastnika, da garantira, da plovilo nima konstrukcijskih poškodb (zaradi nasedanja ipd.)
Na ta način boš z njim vzpostavil stik in takoj videl ali kaj muti in prikriva.
Osmozo boš na novejših fabrških barkah težko našel, saj se vse dela z vakuumsko infuzijo (če sem prav napisal).
Po 15-20 letih je treba naredit eno večjo generalko vsega (10-20k€), ampak iz podatkov je razvidno, da je bilo veliko tega že narejeno, kar je plus in mogoče res dokaz, da je bilo za barko dobro poskrbljeno in se ni šparalo pri vzdrževanju.
Dober nakup želim! Ko pa jo bosta plejala iz Grčije na sever, pa napišita kakšen potopis, sem na forum.
p.s. Pa še pri prijatelju preveri plačilno listo, če je pripravljen prispevat 3-5k€ letno.
Drugače pa zgleda precej ohranjena. Tik je svoje poglavje.
Vprašaj prodajalca, če ti pošlje seznam:
- nujnih, nujnih opravil (mogoče kje zamaka ipd., motor, elektrika, jadra ...)
- malo manj nujnih opravil
- seznam vzdrževanja (jaz sem kupcu poslal excelovo tabelo za vse, kar je bilo v 18 letih na barki servisirano, upgrejdano ...)
- kopijo "prometne", da vidiš kako je z lastništvom, kopijo EU davka, račun nove barke, nujno CE certifikat ...
- kot je bilo že napisano, preveri v marini, kako je z dolgovi
- zakaj jo prodaja
- ali ti da garancijo vsaj 3 mesece na motor in saildrive (jaz sem jo kupcu dal, ker se mi je zdelo pošteno. Sem pa vedel da je vse vzdrževano). To lahko napišeta v pogodbo, pa tudi izjavo lastnika, da garantira, da plovilo nima konstrukcijskih poškodb (zaradi nasedanja ipd.)
Na ta način boš z njim vzpostavil stik in takoj videl ali kaj muti in prikriva.
Osmozo boš na novejših fabrških barkah težko našel, saj se vse dela z vakuumsko infuzijo (če sem prav napisal).
Po 15-20 letih je treba naredit eno večjo generalko vsega (10-20k€), ampak iz podatkov je razvidno, da je bilo veliko tega že narejeno, kar je plus in mogoče res dokaz, da je bilo za barko dobro poskrbljeno in se ni šparalo pri vzdrževanju.
Dober nakup želim! Ko pa jo bosta plejala iz Grčije na sever, pa napišita kakšen potopis, sem na forum.
p.s. Pa še pri prijatelju preveri plačilno listo, če je pripravljen prispevat 3-5k€ letno.
- modro morje
- Viceadmiral
- Prispevkov: 362
- Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
- Kraj: Ljubljana - Krk
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Ko bosta tam, obvezno preverit serijsko številko barke in motorja, če se fizične številke skladajo s tistimi na papirjih. Pri meni se je zgodilo, da CE certifikat ni imel iste serijske kot barka, najbrž je do zamenjave prišlo že v fabriki Elan zaradi šlamparije. Ko sem hotel barko registrirat, je kapetan to ugotovil, pa se me je vseeno usmilil, ker je iz nekih drugih papirjev blo razvidno, da gre za napako. Na Elanu so mi pa rekli, da hočejo 100 eur za ponovno izdajo certifikata (!).
Navigare vivere est.
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
dedeha napisal/-a:Pa še tole, sicer bom kontaktiral tudi upravo, kako je s prepisom iz ANG registra na slovenski? EU davki so bili plačani (Portugalska), kako je pa z ostalimi papirji? Je tu kak trik? Verjetno bo potrebno še najet kak biro, da opravi pregled, pred »prepisom«…
Najet boš moral agencijo, da opravi izbris iz angleškega registra, ker dvomim, da boš sam hodil v Anglijo to urejat. Vprašanje, če sploh lahko sam to urediš. Pozanimaj se, koliko bo to stalo. V Italiji to stane par jurčkov.
Pa pozanimaj se pri naši upravi za pomorstvo, če boš moral plačat ddv za barko registrirano v UK (ker to ni več EU).
Ostalo so ti pa že drugi več, ali manj napisali.
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
osmozo iskat pri barki ki je v Grčiji čez leto a suhem je malo ......
poglej kobilico če je ok (grki imajo slabe karte in lahko da je kam malo nasedla) barka je hanse in kvaliteta se razume sama po sebi
kupi ne kompicirat.
poglej kobilico če je ok (grki imajo slabe karte in lahko da je kam malo nasedla) barka je hanse in kvaliteta se razume sama po sebi
kupi ne kompicirat.
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Izpis iz UK registra naj uredi lastnik, če lahko, saj jo je tudi on vpisal. Mislim, da to ne bi smela biti težava.
Zanimivo, da nemec, ki je kupil mojo, sploh ni rabil izpisnice. Poslal sem mu podpisano pogodbo (nič overjeno). Na prevzem plovila je prišel že s svojo "prometno" na DE zastavo, tako da je barka imela takrat kar dve registraciji. Vseeno sem jo izbrisal, že zaradi sebe in položnic, ki bi sledile. Strošek, nekaj deset kun. V Italiji pa ufff, celo premoženje. Upaj, da ni tako tudi v UK.
Zanimivo, da nemec, ki je kupil mojo, sploh ni rabil izpisnice. Poslal sem mu podpisano pogodbo (nič overjeno). Na prevzem plovila je prišel že s svojo "prometno" na DE zastavo, tako da je barka imela takrat kar dve registraciji. Vseeno sem jo izbrisal, že zaradi sebe in položnic, ki bi sledile. Strošek, nekaj deset kun. V Italiji pa ufff, celo premoženje. Upaj, da ni tako tudi v UK.
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
ojla,
Hvala vsem za odgovore, predloge. bom dal na seznam opravil.. iščem tudi opcije, da si sposodim nek pameten vlagomer.. kot je predlagal Grega295. Imaš morda ti?
Sicer je pa tako, menda obstajajo skoraj vsi računi, predvsem rednih servisov in dodatne opreme, tudi račun plačila davka (imam kopijo), prva registracija je bila na Potrugalskem.
Izpisni stroški in brokersk aprovizija je menda že všteto v ceni, broker bo tudi uredil celoten izpis iz UK registra.
Pri ceni se bomo še malo pogajali, marina je bila plačana do decembra, za naprej pa se zmenimo…. Vsekakor preveriva tudi na recepciji, če ni lastnik na kaki črni listi.. poskusiva pa tudi dobiti kontakt direkt od lastnika.
Kaj pa motor? Poleg kalsičnega pregleda, vizualno, malo tudi okrog rezervnih delov, ki so pri roki, kaj bi še preveril? Zagon vsekakor, dokler se ne zagreje… sicer okrog morotja, vsaj na slikah, izgleda precej lepo, nič mastno, poškodovano…. 2800 ur pa po moje tudi ni še kritično….
lp Dejan
Hvala vsem za odgovore, predloge. bom dal na seznam opravil.. iščem tudi opcije, da si sposodim nek pameten vlagomer.. kot je predlagal Grega295. Imaš morda ti?
Sicer je pa tako, menda obstajajo skoraj vsi računi, predvsem rednih servisov in dodatne opreme, tudi račun plačila davka (imam kopijo), prva registracija je bila na Potrugalskem.
Izpisni stroški in brokersk aprovizija je menda že všteto v ceni, broker bo tudi uredil celoten izpis iz UK registra.
Pri ceni se bomo še malo pogajali, marina je bila plačana do decembra, za naprej pa se zmenimo…. Vsekakor preveriva tudi na recepciji, če ni lastnik na kaki črni listi.. poskusiva pa tudi dobiti kontakt direkt od lastnika.
Kaj pa motor? Poleg kalsičnega pregleda, vizualno, malo tudi okrog rezervnih delov, ki so pri roki, kaj bi še preveril? Zagon vsekakor, dokler se ne zagreje… sicer okrog morotja, vsaj na slikah, izgleda precej lepo, nič mastno, poškodovano…. 2800 ur pa po moje tudi ni še kritično….
lp Dejan
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Nov jambor in rigging 2008 barka pa letnik 2004?
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Pozdrav Dedeha, enostaven vlagomer za poliester (Greisinger GMK 210) ti lahko posodim, vedi pa, da meritve v prvem tednu po podvigu iz vode niso relevantne zaradi vlage v AF in temeljnih barvah, ... V tem primeru boš potreboval bolj profesionalne merilnike.
Boštjan
Boštjan
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Bo_4 napisal/-a:Pozdrav Dedeha, enostaven vlagomer za poliester (Greisinger GMK 210) ti lahko posodim, vedi pa, da meritve v prvem tednu po podvigu iz vode niso relevantne zaradi vlage v AF in temeljnih barvah, ... V tem primeru boš potreboval bolj profesionalne merilnike.
Boštjan
Glede na to, da je barka v Grčiji skoraj zagotovo ves čas na suhem in meritev ne bo problem. Vsekakor pa svetujem, da narediš primerjalne meritve tudi na sosednjih barkah, da dobiš občutek.
Na katerem otoku pa je? Na Aegini?
Vsekakor pri lastnikih suhe marine vprašaj, če je res plačano in do kdaj. Jaz sem imel barko v taki marini in ker me eno leto ni bilo zaradi bolezni, Sem na koncu bil dolžen kar za dve leti, kar sem plačal, ko sem prišel na barko in odplul iz marine. Ker tu ponavadi ne jemljejo denarja vnaprej in ne pošiljajo letnih računov.
Skratka, preveri pri lastniku marine (yarda)
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Merilnik vlage je fajn da je tak da mu lahko naštimaš globino meritve. Drugače ti bo kazal podatek iz notranjosti barke. Blizu kuhinje je bo več, pri kakih mokrih oblekah, jadru v notranjosti je bo tudi več..
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
omas napisal/-a:Merilnik vlage je fajn da je tak da mu lahko naštimaš globino meritve. Drugače ti bo kazal podatek iz notranjosti barke. Blizu kuhinje je bo več, pri kakih mokrih oblekah, jadru v notranjosti je bo tudi več..
Kaj pa če meriš iz notranjosti proti zunanjem sloju?
Re: Pregled pred nakupom rabljene jadrnice
Ne prideš zraven iz notranjosti. Razen če razdreš celo barko.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov