hladilnik

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » To Okt 04, 2011 00:55

Nikjer ne najdem cene za Danfoss 230V kompresor - mi lahko kdo sporoči?

Nekje sem bral, da se lahko tudi kak hladilnik razdre - slučajno imam en mini LG-jev hladilnik, ampak kompresor je tako glasen, da bi znorel če bi imel to na barki. Kateri 230V kompresorji so še primerni?
obojan
Kontraadmiral
Prispevkov: 316
Pridružen: Ne Avg 10, 2008 17:41

OdgovorNapisal/-a obojan » To Okt 04, 2011 06:53

Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5111
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Okt 04, 2011 07:12

Vse za hladilno tehniko dobiš v Empor doo
Ob posvetu povej, da ti je mirno in tiho delovanje prioriteta. Imajo namreč veliko izbire.

Tukaj
Slika
LP NT
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » To Okt 04, 2011 10:14

Nikola Tesla napisal/-a:Inverterje si isposodi in jih testiraj PREDNO jih kupiš, da ne boš po nepotrebnem kupoval nekaj kar morda ne vklopi komresorja ali pa ima preveliko porabo.
:D


Najprej hvala za odgovor NT :!: Zdaj mi je zadeva veliko bolj jasna glede inverterjev. Bi pa vprašal ali se res da kje dogovorit za izposojo inverterjev. Glede na mentaliteto večine naših trgovcev bi pričakoval odgovor v smislu "kupi pa testiraj, pa če ti ni všeč pridi pa kupi še enega, pa še enega, pa....." :evil: Morda kakšen nasvet glede tega :roll:
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Apr 12, 2012 17:13

NT, Empor je prenovil internetno stran in stara povezava ne dela.

Zdaj dela tale http://www.empor.si/.
Slike s karto kje so zdaj ne uspem vstaviti v prispevek.

Namesto tega je tu povezava na google maps tule

Slika
Da bo še lažje najti, pa naj bi takole zgledali njihovi prostori na Leskovškovi 9a nedaleč ob BTC v Ljubljani.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
a-lex
Admiral
Prispevkov: 1067
Pridružen: Ne Feb 08, 2009 22:47
Kraj: Piran-Ljubljana

OdgovorNapisal/-a a-lex » Sr Apr 23, 2014 00:39

Malo bi si sposodil temo. Tehnika gre naprej, hladilniki tudi....

pa me zanima, kaj je boljša varianta - tale hladilnik

http://www.ga.si/aparati/hladilnik/kort ... kel/28127/

+ inverter (ena poceni varianta 1000 W) ali

v ta hladilnik prestaviti kompresor in hladilno ploščo iz obstoječega hladilnika, ki se ves čas vklaplja in pije ogromno elektrike (ponoči ga sploh izključimo). Aku imam 105 Ah, tako, da je kar na robu.

Vsakega vašega nasveta bom zelo vesel.
Jadranje je zakon....
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re:

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Če Jul 28, 2022 16:03

MarjanT napisal/-a:Izdelal sem elektroniko z mikrokontrolerjem, katera krmili delovanje hladilnika. Ima tri načine delovanja. Prvega sem poimenoval "Jadra", to se izpiše tudi na displeyu, drugi je "Pomol" in tretji "Motor". Ko bom privezan ob pomolu in priključen na 220V, se bo kompresor zagnal z maksimalnimi obrati (3500), temperatura na izparilcu bo najnižja. Temperature bom še eksperimentalno določil. Glukol bo zamrznil in mislim da se po odklopu lep čas kompresor ne bo zagnal. Ko se bom odpeljal od pomola bo elektronika zaznala da nima več 220V, ter da deluje alternator. Obrati kompresorja se bodo zmanjšali na recimo 3000, temperatura na izparilcu bo nekoliko višja. Ko bom ugasnil motor, če bom jadral ali bom zasidran, se bo stvar preklopila v stanje "jadra". V tem primeru bodo obrati padli na minimum (2000), temperatura preklopa termostata bo višja. Ko sem povedal, moram ko bo vse montirano, točno določit pogoje delovanja, ter procesor sprogramirat kar na barki.
Če bo koga zanimalo bom še poročal o končnem rezultatu. Mislim, da bom s tem zmanjšal porabo, ter povečal avtonomijo akumulatorjev.

Me zanima poročilo o končnem rezultatu :)

Menjati nameravam termostat:
(1) Ena opcija je termostat+elektronika ISOTHERM Smart Energy Control Kit, ki počne podobno kot zgoraj opisuje MarjanT - glede na napetost predvideva ali je barka na privezu, motorira ali jadra / sidra. V režimu motoriranja ali na privezu samodejno poveča obrate kompresorja, da se vsebina hladilnika hladi z max močjo.
(2) Alternativa je digitalni termostat, kjer bi lahko ločeno (ročno) nastavljal temperaturo za zagon in izklop kompresorja. Je precej cenejša rešitev od "smart".

S smart kontrolerjem pridobim torej to, da mi tega ni treba početi ročno in da prek optimizacije obratov kompresorja najde še "sweet spot", ko kompresor energetsko deluje z najbolj učinkovitim št. obratov. Oglašuje se 35-50% prihranek energije, ki jo porabi hladilnik, kar ni malo, če se to v praksi res dosega?? Pa potiho od takega smart kontrolerja pričakujem še kak drug čudež, npr. da mi že končno uredi delovanje hladilnika, ki ga po korakih "zdravim" že 10 let :)
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: hladilnik

OdgovorNapisal/-a motorni » Pe Jul 29, 2022 21:23

Pri nas se je hladilnik vklapljal in izklapljal zelo pogosto, v cca enominutnem ciklu. Kompresor je BD35F, v sklopu s kondenzatorjem, ki ima prigrajen ventilator, torej hladilna enota za na barko. Izparilnik je posoda iz nerjavečeha jekla, cca 200x300x40mm, napolnjena z glikolom, v njem pa cev iz kompresorja. Glikol je tu kot akumulator mraza, da se kompresor ne bi vklapljal preveč pogosto.
Odkril sem, da je kapilara termostata (tipalo) pritrjena na cev, ki vodi v posodo z glikolom. Tipalo sem pritrdil direktno na posodo z glikolom, sedaj se vklaplja v intervalu cca 1 uro.
Dodal sem še en rele, ki preklopi krmiljenje kompresorja na višjo hitrost in premosti termostat, ko dela motor, saj je takrat dovolj elektrike in je dobro, da se akumulira čim več mraza.
Ko deluje hladilnik iz akumulatorjev, je na nižji hitrosti, ko ima kompresor boljši izkoristek, ko pa si na elektriki iz obale, je pa dovolj časa, tako da je vseeno, če takrat dela na nižji hitrosti.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5111
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: hladilnik

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » So Jul 30, 2022 09:37

motorni napisal/-a:Pri nas se je hladilnik vklapljal in izklapljal zelo pogosto,...
Tipalo sem pritrdil direktno na posodo z glikolom, sedaj se vklaplja v intervalu cca 1 uro.
Vsekakor je to pomembno kajti tipalo mora meriti temperaturo kompletnega zalogovnika in ne samo dovodne cevi, ki se zelo hitro pohladi pa tudi segreje, zato se ti je vklapljal kompresor zelo pogosto. Kot praviš celo v minutnem intervalu.

Moja oplaščena hladilna komora izdelana doma.
Slika
Na steni komore je vidna kapilara zvita v krogu na sredini HLAJENE STRANICE KOMORE. To je izjemno pomembno, če želiš doseči maksimalni izkoristek energije potrebne za uplinjanje plina.

Slika

V plašču komore se nahaja 6l glikola. Nalijem ga skozi čep na robu. Na sliki viden vijak M12.

Tipalo elektronskega termostata je vstavljeno v luknjo/cevko, ki seže do konca prve tretjine po višini!
Zakaj ne do polovice ali globje? Hlad se zadržuje v komori spodaj. Nihanje emperature je torej največje samo v zgornji tretjini. S pozicijo senzorja po višini direktno vplivam tudi na temperaturno diferenco merjenja temperature glikola.

Več o tem je zapisanega v temi HLADILNIK IN ZAMRZOVALNIK 12V... na plovilu

motorni napisal/-a:...Dodal sem še en rele, ki preklopi krmiljenje kompresorja na višjo hitrost in premosti termostat, ko dela motor, saj je takrat dovolj elektrike in je dobro, da se akumulira čim več mraza...
ODLIČNA IDEJA!!! ZELO POHVALNO.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: hladilnik

OdgovorNapisal/-a Grega295 » To Jun 13, 2023 01:17

motorni napisal/-a:Dodal sem še en rele, ki preklopi krmiljenje kompresorja na višjo hitrost in premosti termostat, ko dela motor, saj je takrat dovolj elektrike in je dobro, da se akumulira čim več mraza.
Ko deluje hladilnik iz akumulatorjev, je na nižji hitrosti, ko ima kompresor boljši izkoristek, ko pa si na elektriki iz obale, je pa dovolj časa, tako da je vseeno, če takrat dela na nižji hitrosti.

A lahko o tem malo več napišeš - predvidevam, da loviš spremenjeno napetost oz. tisto, ki je specifična za alternator? Kje pa se nahaja logika za ta preklop releja - a to krmili kak mikroprocesor, ki si ga sprogramiral (Arduino)? Si moral narediti obvod elektronike kompresorja?
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5111
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: hladilnik

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Jun 13, 2023 08:12

Rele zveži na kontakt motorja. Ko bo motor deloval, bo komporesor preklopil na višje obrate in premostil termostat.
Za vrednost upora poglej v svoje navodilo za kompesor. Za večino navtičnih je to 1,5k ohm.
:wink:

Slika
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: hladilnik

OdgovorNapisal/-a motorni » To Jun 13, 2023 22:48

Ker sem imel pri roki rele za nadzor napetosti HRN-34, sem uporabil tega in ga nastavil, da mi preklopi pri 13V po desetih sekundah. Plus pogoj, da daš kontakt. S tem krmilim rele za povezavo startnega akumulatorja, ki ga polni alternator in delovnega, ki ga sicer polnijo sončne celice in elektrika z obale.
Ampak hudič je v podrobnostih, tisti HRN-34 ima sicer res napajanje 6 do 24V, ampak območje za nastavitev je pa od 18 do 30V. Zato sem ga odprl in mu zamenjal en upor v vhodnem delilniku. Ni ravno čista rešitev, ampak dela.
__________________

lp

motorni

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov