hladilnik
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Nikola Tesla napisal/-a:Inverterje si isposodi in jih testiraj PREDNO jih kupiš, da ne boš po nepotrebnem kupoval nekaj kar morda ne vklopi komresorja ali pa ima preveliko porabo.
Najprej hvala za odgovor NT Zdaj mi je zadeva veliko bolj jasna glede inverterjev. Bi pa vprašal ali se res da kje dogovorit za izposojo inverterjev. Glede na mentaliteto večine naših trgovcev bi pričakoval odgovor v smislu "kupi pa testiraj, pa če ti ni všeč pridi pa kupi še enega, pa še enega, pa....." Morda kakšen nasvet glede tega
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
NT, Empor je prenovil internetno stran in stara povezava ne dela.
Zdaj dela tale http://www.empor.si/.
Slike s karto kje so zdaj ne uspem vstaviti v prispevek.
Namesto tega je tu povezava na google maps tule
Da bo še lažje najti, pa naj bi takole zgledali njihovi prostori na Leskovškovi 9a nedaleč ob BTC v Ljubljani.
Zdaj dela tale http://www.empor.si/.
Slike s karto kje so zdaj ne uspem vstaviti v prispevek.
Namesto tega je tu povezava na google maps tule
Da bo še lažje najti, pa naj bi takole zgledali njihovi prostori na Leskovškovi 9a nedaleč ob BTC v Ljubljani.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Malo bi si sposodil temo. Tehnika gre naprej, hladilniki tudi....
pa me zanima, kaj je boljša varianta - tale hladilnik
http://www.ga.si/aparati/hladilnik/kort ... kel/28127/
+ inverter (ena poceni varianta 1000 W) ali
v ta hladilnik prestaviti kompresor in hladilno ploščo iz obstoječega hladilnika, ki se ves čas vklaplja in pije ogromno elektrike (ponoči ga sploh izključimo). Aku imam 105 Ah, tako, da je kar na robu.
Vsakega vašega nasveta bom zelo vesel.
pa me zanima, kaj je boljša varianta - tale hladilnik
http://www.ga.si/aparati/hladilnik/kort ... kel/28127/
+ inverter (ena poceni varianta 1000 W) ali
v ta hladilnik prestaviti kompresor in hladilno ploščo iz obstoječega hladilnika, ki se ves čas vklaplja in pije ogromno elektrike (ponoči ga sploh izključimo). Aku imam 105 Ah, tako, da je kar na robu.
Vsakega vašega nasveta bom zelo vesel.
Jadranje je zakon....
Re:
MarjanT napisal/-a:Izdelal sem elektroniko z mikrokontrolerjem, katera krmili delovanje hladilnika. Ima tri načine delovanja. Prvega sem poimenoval "Jadra", to se izpiše tudi na displeyu, drugi je "Pomol" in tretji "Motor". Ko bom privezan ob pomolu in priključen na 220V, se bo kompresor zagnal z maksimalnimi obrati (3500), temperatura na izparilcu bo najnižja. Temperature bom še eksperimentalno določil. Glukol bo zamrznil in mislim da se po odklopu lep čas kompresor ne bo zagnal. Ko se bom odpeljal od pomola bo elektronika zaznala da nima več 220V, ter da deluje alternator. Obrati kompresorja se bodo zmanjšali na recimo 3000, temperatura na izparilcu bo nekoliko višja. Ko bom ugasnil motor, če bom jadral ali bom zasidran, se bo stvar preklopila v stanje "jadra". V tem primeru bodo obrati padli na minimum (2000), temperatura preklopa termostata bo višja. Ko sem povedal, moram ko bo vse montirano, točno določit pogoje delovanja, ter procesor sprogramirat kar na barki.
Če bo koga zanimalo bom še poročal o končnem rezultatu. Mislim, da bom s tem zmanjšal porabo, ter povečal avtonomijo akumulatorjev.
Me zanima poročilo o končnem rezultatu
Menjati nameravam termostat:
(1) Ena opcija je termostat+elektronika ISOTHERM Smart Energy Control Kit, ki počne podobno kot zgoraj opisuje MarjanT - glede na napetost predvideva ali je barka na privezu, motorira ali jadra / sidra. V režimu motoriranja ali na privezu samodejno poveča obrate kompresorja, da se vsebina hladilnika hladi z max močjo.
(2) Alternativa je digitalni termostat, kjer bi lahko ločeno (ročno) nastavljal temperaturo za zagon in izklop kompresorja. Je precej cenejša rešitev od "smart".
S smart kontrolerjem pridobim torej to, da mi tega ni treba početi ročno in da prek optimizacije obratov kompresorja najde še "sweet spot", ko kompresor energetsko deluje z najbolj učinkovitim št. obratov. Oglašuje se 35-50% prihranek energije, ki jo porabi hladilnik, kar ni malo, če se to v praksi res dosega?? Pa potiho od takega smart kontrolerja pričakujem še kak drug čudež, npr. da mi že končno uredi delovanje hladilnika, ki ga po korakih "zdravim" že 10 let
Re: hladilnik
Pri nas se je hladilnik vklapljal in izklapljal zelo pogosto, v cca enominutnem ciklu. Kompresor je BD35F, v sklopu s kondenzatorjem, ki ima prigrajen ventilator, torej hladilna enota za na barko. Izparilnik je posoda iz nerjavečeha jekla, cca 200x300x40mm, napolnjena z glikolom, v njem pa cev iz kompresorja. Glikol je tu kot akumulator mraza, da se kompresor ne bi vklapljal preveč pogosto.
Odkril sem, da je kapilara termostata (tipalo) pritrjena na cev, ki vodi v posodo z glikolom. Tipalo sem pritrdil direktno na posodo z glikolom, sedaj se vklaplja v intervalu cca 1 uro.
Dodal sem še en rele, ki preklopi krmiljenje kompresorja na višjo hitrost in premosti termostat, ko dela motor, saj je takrat dovolj elektrike in je dobro, da se akumulira čim več mraza.
Ko deluje hladilnik iz akumulatorjev, je na nižji hitrosti, ko ima kompresor boljši izkoristek, ko pa si na elektriki iz obale, je pa dovolj časa, tako da je vseeno, če takrat dela na nižji hitrosti.
Odkril sem, da je kapilara termostata (tipalo) pritrjena na cev, ki vodi v posodo z glikolom. Tipalo sem pritrdil direktno na posodo z glikolom, sedaj se vklaplja v intervalu cca 1 uro.
Dodal sem še en rele, ki preklopi krmiljenje kompresorja na višjo hitrost in premosti termostat, ko dela motor, saj je takrat dovolj elektrike in je dobro, da se akumulira čim več mraza.
Ko deluje hladilnik iz akumulatorjev, je na nižji hitrosti, ko ima kompresor boljši izkoristek, ko pa si na elektriki iz obale, je pa dovolj časa, tako da je vseeno, če takrat dela na nižji hitrosti.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5112
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: hladilnik
Vsekakor je to pomembno kajti tipalo mora meriti temperaturo kompletnega zalogovnika in ne samo dovodne cevi, ki se zelo hitro pohladi pa tudi segreje, zato se ti je vklapljal kompresor zelo pogosto. Kot praviš celo v minutnem intervalu.motorni napisal/-a:Pri nas se je hladilnik vklapljal in izklapljal zelo pogosto,...
Tipalo sem pritrdil direktno na posodo z glikolom, sedaj se vklaplja v intervalu cca 1 uro.
Moja oplaščena hladilna komora izdelana doma.
Na steni komore je vidna kapilara zvita v krogu na sredini HLAJENE STRANICE KOMORE. To je izjemno pomembno, če želiš doseči maksimalni izkoristek energije potrebne za uplinjanje plina.
V plašču komore se nahaja 6l glikola. Nalijem ga skozi čep na robu. Na sliki viden vijak M12.
Tipalo elektronskega termostata je vstavljeno v luknjo/cevko, ki seže do konca prve tretjine po višini!
Zakaj ne do polovice ali globje? Hlad se zadržuje v komori spodaj. Nihanje emperature je torej največje samo v zgornji tretjini. S pozicijo senzorja po višini direktno vplivam tudi na temperaturno diferenco merjenja temperature glikola.
Več o tem je zapisanega v temi HLADILNIK IN ZAMRZOVALNIK 12V... na plovilu
ODLIČNA IDEJA!!! ZELO POHVALNO.motorni napisal/-a:...Dodal sem še en rele, ki preklopi krmiljenje kompresorja na višjo hitrost in premosti termostat, ko dela motor, saj je takrat dovolj elektrike in je dobro, da se akumulira čim več mraza...
Re: hladilnik
motorni napisal/-a:Dodal sem še en rele, ki preklopi krmiljenje kompresorja na višjo hitrost in premosti termostat, ko dela motor, saj je takrat dovolj elektrike in je dobro, da se akumulira čim več mraza.
Ko deluje hladilnik iz akumulatorjev, je na nižji hitrosti, ko ima kompresor boljši izkoristek, ko pa si na elektriki iz obale, je pa dovolj časa, tako da je vseeno, če takrat dela na nižji hitrosti.
A lahko o tem malo več napišeš - predvidevam, da loviš spremenjeno napetost oz. tisto, ki je specifična za alternator? Kje pa se nahaja logika za ta preklop releja - a to krmili kak mikroprocesor, ki si ga sprogramiral (Arduino)? Si moral narediti obvod elektronike kompresorja?
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5112
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: hladilnik
Rele zveži na kontakt motorja. Ko bo motor deloval, bo komporesor preklopil na višje obrate in premostil termostat.
Za vrednost upora poglej v svoje navodilo za kompesor. Za večino navtičnih je to 1,5k ohm.
Za vrednost upora poglej v svoje navodilo za kompesor. Za večino navtičnih je to 1,5k ohm.
Re: hladilnik
Ker sem imel pri roki rele za nadzor napetosti HRN-34, sem uporabil tega in ga nastavil, da mi preklopi pri 13V po desetih sekundah. Plus pogoj, da daš kontakt. S tem krmilim rele za povezavo startnega akumulatorja, ki ga polni alternator in delovnega, ki ga sicer polnijo sončne celice in elektrika z obale.
Ampak hudič je v podrobnostih, tisti HRN-34 ima sicer res napajanje 6 do 24V, ampak območje za nastavitev je pa od 18 do 30V. Zato sem ga odprl in mu zamenjal en upor v vhodnem delilniku. Ni ravno čista rešitev, ampak dela.
Ampak hudič je v podrobnostih, tisti HRN-34 ima sicer res napajanje 6 do 24V, ampak območje za nastavitev je pa od 18 do 30V. Zato sem ga odprl in mu zamenjal en upor v vhodnem delilniku. Ni ravno čista rešitev, ampak dela.
__________________
lp
motorni
lp
motorni
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov