hladilnik

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 911
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a MarjanT » Pe Jan 08, 2010 15:13

Za ceno dobrega inverterja dobiš že 12V kompresor, z vsem kar spada zraven. Pa še to je dejstvo, da inverter nima 100% izkoristek, kar pomeni, da bo iz akumulatorjev črpal toliko več energije kot je razlika me 100% in njegovim izkoristkom. Pred dvema mesecema sem nabavil v Italiji v trgovini Nautimarket, kompleten hladilni agregat (kompresor, kondenzator, elektronika), Danfos ND35.
http://www.nautimarketshop.com/shop/product/2081/Gruppo-refrigerante-Danfoss-ND35-OR-V-12-24V-Codice-00004680.asp
Ker jim razprodaja še vedno traja, sem prilepil link. Mislim da je cena zanimiva. Imajo tudi spletno trgovino. Lahko tudi naročiš preko spletne trgovine, prevzameš in plačaš pa v trgovini. Če pa prideš v trgovino ne da bi prej naročil preko spleta, so cene višje. Malo čudno, tako pač je.
Da še napišem kaj bom pravzaprav na barki predelal. Sedaj imam star kompresor, kateri "pije" 6,5A. Ta novi pa od 2 do cca 5A (nimam pri sebi dokumentacije, ne spomnim se točnih številk). Ima elektroniko s katero lahko spreminjaš obrate kompresorja, in s tem porabo. To je namenjeno prilagajanju velikosti hladilnika.
Zamislil sem si sledečo konfiguracijo:
Nabaviti moram še izparilec z glukolom za akumulacijo.
Izdelal sem elektroniko z mikrokontrolerjem, katera krmili delovanje hladilnika. Ima tri načine delovanja. Prvega sem poimenoval "Jadra", to se izpiše tudi na displeyu, drugi je "Pomol" in tretji "Motor". Ko bom privezan ob pomolu in priključen na 220V, se bo kompresor zagnal z maksimalnimi obrati (3500), temperatura na izparilcu bo najnižja. Temperature bom še eksperimentalno določil. Glukol bo zamrznil in mislim da se po odklopu lep čas kompresor ne bo zagnal. Ko se bom odpeljal od pomola bo elektronika zaznala da nima več 220V, ter da deluje alternator. Obrati kompresorja se bodo zmanjšali na recimo 3000, temperatura na izparilcu bo nekoliko višja. Ko bom ugasnil motor, če bom jadral ali bom zasidran, se bo stvar preklopila v stanje "jadra". V tem primeru bodo obrati padli na minimum (2000), temperatura preklopa termostata bo višja. Ko sem povedal, moram ko bo vse montirano, točno določit pogoje delovanja, ter procesor sprogramirat kar na barki.
Če bo koga zanimalo bom še poročal o končnem rezultatu. Mislim, da bom s tem zmanjšal porabo, ter povečal avtonomijo akumulatorjev.
Jadranje je odklop
barh
Kapitan korvete
Prispevkov: 107
Pridružen: Po Jan 19, 2009 16:04
Kraj: Gorenjska
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a barh » Pe Jan 08, 2010 22:40

Sliši se zanimivo
Nazadnje spremenil barh, dne Pe Jan 08, 2010 23:07, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5111
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Jan 08, 2010 22:41

MarjanT
Točno to šolo sem že tudi jaz dal skozi in verjemi, da sem imel v petih letih od dveh komresorjev BD35f in BD50F že tri okvare. Dvakrat je crknil BD35, tako, da sem moral dvakrat kupiti novega. Vse zmontirano kot treba ampak je bil prešibak za izolacijo kakršna je ponavadi namenjena hladilnikom na plovilih.

Hladilnik
Najprej sem instaliral po meri izdelan izparjevalec napolnjen z glikolom. Okoli je bil led, prostora v hladilniku pa ni in ni pohladil. To je bil tudi verjetno vzrok za eno okvaro BD35 kompresorja. Zamenjal sem izparjevalec z klasičnim v katerega lahko po potrebi nabutam pakete glikola, ali pa zmrznem kakšen majhen kos mesa. Prostor veliko hitreje pohladi kot prej. Moral se dodatno izdelati prezračevanje prostora v katerem je kompresor z ventilatorjem za PC, ki se vklopi, ko kompresor deluje. Prestaviti sem moral tudi kompresor čim bližje hladilnika, da so cevi krajše, ker drugače BDkompresor deluje zelo zelo slabo, saj je narejen samo za majhne količine plina.

Zmrzovalnik:
Najprej sem vgradil izparjevalec z izredno veliko površino kakršen je v hladilnih komorah. Zavzel je veliko prostora. Sveža živila pa so zelo počasi zamrznila, ker ko je bil zamrzovalnik poln zrak ni mogel krožiti. Kasneje sem zato vgradil serijsko narejen izparilnik v obliki bele tenke plošče katerega sem ob cevi previdno upognil. Sedaj izparilnik objema tri stene in deluje zares odlično po celi višini! Zmrzovalnik mora na začetku, ko vanj naložiš sveže ribe dolgo delati. Motil me je nenehen šum ventilatorja, zato sem za zmrzovalnik vgradil potopni kondenzator zato, da ne potrebuje ventilatorja.

12-24V kompresorji so zelo šibki in se za malce večji hladilnik matrajo predolgo. Ko sem vse to povedal kolegu je moje izkušnje uporabil in naredil zares odličen hladilnik/zmrzovalnik. Obdal ga je z 15cm stirodura in vgradil največji izparilec, ki ga je še lahko spravil v prostor tako, da le ta oklepa tri stranice po vertikali. Relativno majhen inverter sem mu predelal tako, da se vklopi le ko termostat vklopi. Ker je kompresor močan deluje zelo malo časa. Dobra izolacija zelo dolgo drži temperaturo, zato se tudi vklaplja vsaj dvakrat, če ne trikrat manj, kot bi se sicer BD, da ne govorim, da deluje zelo malo časa. Ponavadi samo minuto do dve. Ne morem podati točnega podatka o razliki v času delovanja, ker bi moral razliko primerjati pod istimi pogoji je pa definitivno zelo velika. Sedaj je zelo zadovoljen saj je imel prej na barki vedno problem z hladilnikom in preveliko porabo. Sedaj pa pravi, da je končno tak kot si ga je želel.

Ker mi sedaj BDja delujeta ju ne bom zamenjal. Ker rad lovim ribe in ker včasih ujamem tudi kaj večjega bi mi močnejši zmrzovalnik zelo prav prišel. Sicer mi tudi ta ohladi, vendar kot sem rekel drgne predolgo čeprav je zmrzovalnik relativno majhen.

Mi je pa zelo všeč, da si izdelal kontroler, ker si kot vidim uporabil vse funkcije, ki jih nudi elektronika kompresorja. Ti pa moram povedat, da je število obratov dobro držat vedno na normali zaradi pregrevanja kompresorja še posebej poleti in če nimaš dodatnega prezračevanja prostora, kjer je vgrajen. Na maximum dam samo po potrebi kadar sem v marini in ko nabutam sveža živila.

Ker si izdelal LCD displej me zanima, če si tudi naredil eror dekoder za izpis napak. Recimo: prenizka napetost, ventilator, motor, preobremenitev, pregretje motorja. Izdelal sem kontrolno ploščo na katerem je ledica za eror in opisi, stikalo za obrate motorja (normal ali visoko) in LCD termometer. Batery limit sem fiksno nastavil na 12V.

izparilnik z glikolom, ki se ni obnesel
Slika

Novi izparilnik v hladilniku ki se odlično obnese. Vanj vstavim po potrebi glikol da povečam avtonomijo.
Slika

zmrzovalnik
Slika

notranji izolacijski pokrov zmrzovalnika
Slika

zunanji pokrov zmrzovalnika
Slika

Levo hladilnik desno zmrzovalnik. Zgoraj levo in desno LCD termometer z kontrolno ploščo kompresorja izdelano doma
Slika

Prostor za kompresorja. Prezračevan tudi z zadnje zgornje strani.
Slika

kompresorja. Levo BD35F, desno BD50F z potopnim kondenzatorjem
Slika

Lep pozdrav
Nikola Tesla :D
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Ne Maj 07, 2017 10:46, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Joško
Admiral
Prispevkov: 1774
Pridružen: Če Sep 17, 2009 15:02
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Joško » So Jan 09, 2010 01:03

V začetku sem imel tudi sam probleme zaradi nezadostnega hlajenja. Ker sem bil v Elanovi proizvodnji dnevno prisoten, sem videl, koliko in kako je izolacijsko zaščiten prostor. Tu pravzaprav nisem imel kaj narediti, zato sem posegel v sam prostor hladilnika. Na dno sem položil navrtan pleksi in ga dvignil za kakšen cm. S tem sem dosegel kroženje zraka v prostoru.
Da pa bi to kroženje pospešil, sem uporabil princip delovanja kot pri kuhinjskih pečicah. Na vrhu prostora sem montiral dodatni 12V ventilator (12 Eur) in ga priklopil na obstoječi ventilator hladilnika.
Je ideja, kako z nič kompliciranja in z res malo denarja rešit problem.
:)"Dobrega štromarja zruka samo slab šnops":)
Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 911
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a MarjanT » So Jan 09, 2010 15:16

Na prejšnji jadrnici sem imel enak kompresor, kot sem ga sedaj nabavil. Hladilnik sem izdelal sam.
Enega od bunkerjev pod klopjo sem izoliral, ter v notranjost vgradil iz plastičnih plošč izdelano škatlo. Kompresor sem montiral v nek neuporaben prostor. Bakrene cevi med izparilcem in kompresorjem,
so bile dolge najmanj 5m. Sistem smo dobro zvakumirali, ter napolnili s pravo količino plina. Delovalo je odlično. Res pa je, da je bila prostornina hladilnika samo 80l. Kompresor sem imel nastavljen na 2500 obratov, vlekel je 2,6A. Verjamem, da je lahko problematično, če je hladilnik prevelik za navedeni kompresor, ker se bo kompresor preveč pregreval.
Prostor kjer je montiran pa tudi mora biti ustrezno zračen. Na kompresorju, katerega sem sedaj nabavil, je ventilator, na katerega
imam namen montirati prezračevalno cev ter jo speljat v zunanjost.
Upam da bom lahko prišel v četrtek na srečanje, pa bomo kakšno rekli.
Jadranje je odklop
zverinatina
Prispevkov: 2
Pridružen: Ne Jul 31, 2011 20:37

OdgovorNapisal/-a zverinatina » To Avg 02, 2011 18:00

Letos čez zimo bi rad rešil dvoje. Znebil se Calirinega tremata , za katerega sploh ne vem ali deluje in uredil hladilnik. Hladilnik je velik 140l, hladi pa ga danfoss 35f. Že po specifikacijah premalo. Nagibam sa k sledeči rešitvi: zmanjšati prostorna 80-100l. Priklopiti PC ventilator, kot je že naredil Joško. In mogoče menjati hladilno telo. Sedaj imam tistega rostfrei v enem kosu, pa se mi zdi da se hladen zrak samo cedi, takoj se nabere led, v glavnem nekako brez haska. Vprašanja so sledeča: kolikp A žre hladilnik in koliko ventilator, na njem namreč ni nobene spec. je pa navaden računalniški ventilatorček. Ali je potrebno pri ventilatorju kaj povečato presek žic? Dolžina do kompresorja je cca 105m. Opazil sem tudi, da so pri napeljavi bakrenih cevi do hladilnega telesa pustili kar luknjo premera oranžne platične električne cevi. Sončnih celic načeloma ne bi dajal zaradi estetike, ponavadi motoriramo vsaj eno uro, se raje potrudim pa rešim kaj z alternatorjem oz. regulatorjem.
To bi bilo za začetek, če ne bo dovolj pa kaj več. Hvala za info. in ideje
Artist
Naddesetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: Po Sep 08, 2008 21:04

OdgovorNapisal/-a Artist » Sr Avg 03, 2011 08:57

Imam hladilnik Isotherm ASU. Kupil sem ga kot kit in sam vgradil v barko. Zaenkrat se mi je dobro obnesel, res pa je, da je prostornina hladilnika nekje cca 60 l tako, da kompresor BD35 to zmore brez težav, pa velikokrat oziroma kar večino časa sem ga imel vključenega, istočasno pa imal napajanje (moja napaka)...

Zaenkrat deluje povsem korektno, če pa ima še porabo energije podobno deklarirani... bom v bodoče, kar je jadrnica operativna postala, bil zelo zadovoljen. Na dan naj bi pokuril ca 21 A, vendar ob predpisani velikosti ca 120 l.

:D
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3223
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Če Sep 08, 2011 20:13

MarjanT napisal/-a:Kompresor sem montiral v nek neuporaben prostor. Bakrene cevi med izparilcem in kompresorjem,
so bile dolge najmanj 5m. Sistem smo dobro zvakumirali, ter napolnili s pravo količino plina. Delovalo je odlično.

Obstoječi kompresor mi je crknil. Danes mi je Joško posodil novo elektroniko, vendar brez uspeha po priklopu. Pred tem sem zbrusil kontakte, tok na kontaktih je 13,4V, naredil sem stik na kontaktih termostata v primeru da bi crknil ta ... kompresor pa je še vedno mrtev.

Zanima me kaj vse potrebujem po nakupu novega kompleta elektronike in kompresorja:

1) kompresor bi rad dal v neuporaben prostor na skrajni krmi; do kuhinje v salonu je cca. 4,5m. Če prav razumem potrebujem mojstra, da mi napelje in ukrivi cevi. Je kaka omejitev glede dolžine cevi? Marjan si ti to delal sam? Se cevi ukrivi z gorilnikom?

2) potrebujem tudi mojstra, ki mi na koncu s plinom napolni sistem ali obstajajo kake bombice da sam to spustim notri?

Hvala za pomoč, lp
Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 911
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a MarjanT » Pe Sep 09, 2011 13:55

Sem službeno odsoten in na tesno s časom, ti odgovorim med vikendom,ko bom doma.
Jadranje je odklop
val
Admiral
Prispevkov: 1566
Pridružen: Po Sep 08, 2008 20:12
Kraj: Maribor-koper- Pula

OdgovorNapisal/-a val » Pe Sep 09, 2011 14:55

Grega295 napisal/-a:
MarjanT napisal/-a:Kompresor sem montiral v nek neuporaben prostor. Bakrene cevi med izparilcem in kompresorjem,
so bile dolge najmanj 5m. Sistem smo dobro zvakumirali, ter napolnili s pravo količino plina. Delovalo je odlično.

Obstoječi kompresor mi je crknil. Danes mi je Joško posodil novo elektroniko, vendar brez uspeha po priklopu. Pred tem sem zbrusil kontakte, tok na kontaktih je 13,4V, naredil sem stik na kontaktih termostata v primeru da bi crknil ta ... kompresor pa je še vedno mrtev.

Zanima me kaj vse potrebujem po nakupu novega kompleta elektronike in kompresorja:

1) kompresor bi rad dal v neuporaben prostor na skrajni krmi; do kuhinje v salonu je cca. 4,5m. Če prav razumem potrebujem mojstra, da mi napelje in ukrivi cevi. Je kaka omejitev glede dolžine cevi? Marjan si ti to delal sam? Se cevi ukrivi z gorilnikom?

2) potrebujem tudi mojstra, ki mi na koncu s plinom napolni sistem ali obstajajo kake bombice da sam to spustim notri?

Hvala za pomoč, lp



Naprava za ukrivljanje bakrenih cevi,mislim da jo lahko kupiš v obiju in podobnih trgovinah.

Slika
Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 911
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a MarjanT » So Sep 10, 2011 13:08

Imaš dve možnosti. Kupiš agregat (kompresor s pripadajočo elektroniko in vsemi pritiklinami), ki ima priključke za lotanje cevi. V tem primeru podaljšaš cevi do željene dolžine. 4,5 m bi, po mojih izkušnjah, še šlo. Cevi sta dve. Za krivljenje ni nobenega problema. Na cev najprej natakneš izolacijo, ter jo z občutkom, počasi kriviš z rokami. Paziti moraš edino to, da je ne prtisneš. Cevi se štuka tako, da jih zalotaš. Ko je sistem sestavljen, je potrebno iz notranjosti izsezati zrak - zvakumirati. Na koncu se napolni s potrebno količino plina, kar kontroliraš z instrumentom, kateri ti prikazuje tlak v sistemu, oziroma temperaturo izparevanje plina. Kot si verjetno že sam ugotovil, tega ne boš mogel narediti sam. Potrebuješ pomoč mojstra.
Druga možnost je, da kupiš agregat ter izparilec s hitrimi spojkami. V tem primeru zmontiraš agregat na željeno mesto, izparilec v hladilnik, ter hitre spojke enostavno priviješ skupaj. Ne pozabit na cevi nataknit izolacijo. Ta agregat je zaradi hitrih spojk nekoliko dražji. Problem je, da so cevi na njemu dolge cca 2m. Jaz sem to rešil tako, da sem nabavil še 4 hitre spojke ter potrebno dolžino cevi. Cel sistem smo pri hladilničarju na mizi sestavili, zvakumirali, ter napolnili s plinom. Tako imaš tudi v ceveh za podaljševanje potrebno količino plina. Brez problema vse skupaj razmontiraš, ter ponovno sam sestaviš na barki.
Na internetu sem zasledil, da firma Isotherm, za svoje agregate, ponuja tudi podaljševalne cevi s hitrimi spojkami, ža napolnjene s plinom.
Jadranje je odklop
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3223
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Ne Sep 11, 2011 00:15

MarjanT napisal/-a:Jaz sem to rešil tako, da sem nabavil še 4 hitre spojke ter potrebno dolžino cevi. Cel sistem smo pri hladilničarju na mizi sestavili, zvakumirali, ter napolnili s plinom. Tako imaš tudi v ceveh za podaljševanje potrebno količino plina. Brez problema vse skupaj razmontiraš, ter ponovno sam sestaviš na barki.

A tale komplet, na katerega link si dal zgoraj - http://www.nautimarketshop.com/shop/pro ... 004680.asp - ta torej ima hitre spojke?
Kje pa si nabavil še dodatne hitre spojke? (v tej spletni trgovini jih ne najdem).
Če sem prav razumel torej hladilničar sploh ni stopil na tvojo barko?

Hvala!
Uporabniški avatar
MarjanT
Admiral
Prispevkov: 911
Pridružen: Pe Sep 14, 2007 12:51
Kraj: Sežana

OdgovorNapisal/-a MarjanT » Ne Sep 11, 2011 08:50

Nabavil sem agregat, ki ga vidiš preko linka. Ima hitre spojke. Dodatne spojke sem nabavil v BTC-ju, trgovina EMPOR v Ljubljani. Imajo stran na internetu. Pozanimaj se tudi pri njih za ceno agregata.
Jadranje je odklop
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1873
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » Po Okt 03, 2011 15:44

Da ne odpiram nove teme bom tukaj napisal kaj nemaravam narest čez zimo glede hladilnika:
Ker imam že poln kufer mojega hladilnika (beri: poraba elektrike je )sem se odločil naslednje:

1. Izdelal bom zamrzovalnik iz izolacijskih panelov debeline 10 cm (stranice in pokrov) oz. 15 cm (dno) volumna cca 20-25 litrov.
Paneli za ohišje bodo enaki kot se uporabljajo za zamrzovalne komore. Tesnila na pokrovu ravno tako.
Za »pogon« zamrzovalnika bom uporabil obstoječ 12V Danfosov kompresor BD35F. Za uparjalnik obstoječ iz hladilnika dimenzij cca 35/25 cm. Po nasvetu iz Emporja bi to moralo špilat brez problema.

2. Hladilnik volumna cca 130 l bom naredil:

a) Ali iz enakih izolacijskih panelov kot zamrzovalnik debeline 7 cm (stranice in pokrov) oz. 10 cm (dno) ali

b) Ali bom poskusil uporabit obstoječe ohišje iz poliestra, če bom ugotovil, da ga bom lahko obdal z vsaj 7 cm debelo izolacijo. Preden razdrem obstoječ hladilnik ne morem ugotovit ali imam dovolj prostora za to debelino izolacije. V tem primeru moram vseeno naredit kalup za pokrov iz poliestra, ker je obstoječi slabo izoliran,

c) Ali bom naredil nova kalupa za hladilnik in pokrov hladilnika iz poliestra tako, da bom imel ustrezno debelo izolacijo (7 cm).
V primerih pod b) in c) je treba izdelat parno zaporo na zunanji strani, da ne pride do kondenzacije v izolaciji. Najbolje je uporabiti alu folijo (poleg tega da prepreči vstop vlage v izolacijo še reflektira sevanje – toploto navzven oz. hlad navznoter). Vse mora bit narejeno v »dicht mode«.

V hladilnik bi montiral en računalniški ventilator za prisilno mešanje zraka. Vklop na timer ali na vklop termostata. Ne vem kaj bi bilo bolje – v ceni najbrž ne more biti neka razlika.

Že sedaj imam na dnu hladilnika perforirano ploščo iz plexija na nogicah za boljšo cirkulacijo zraka in to bi vsekakor ohranil.

Za uparjalnik bi uporabil nekaj v tem smislu:
http://www.vitrifrigo.com/ita/catalog.a ... olingunits

Za pogon hladilnika bi izbral Danfossov kompresor, ki dela na 230 V in ga bom napajal preko inverterja, ki pa bi moral imeti, po navodilih Nikole Tesle, v vsakem primeru avtomatski izklop iz »stand by« načina oz. vklop preko termostata.

Ker pa sem v vsakem primeru nameraval nabaviti inverter za filanje računalnika, polnilcev za mobitele ipd. bi seveda rad istega uporabljal tako za hladilnik kakor tudi za polnjenje naprav. Ni pa pogoj, da oboje laufa istočasno. Verjetno se, da rešit tako, da se zadeva ročno (ali avtomatsko?) preklaplja – se pravi, če inverter napaja hladilnik ne moreš polnit računalnika in obratno).

Na tej točki imam nekaj vprašanj:

1. Ali je možno uporabljat inverter za ta dva namena istočasno ter kakšna moč inverterja je potrebna. Če je to možno se zadeva splača tudi finančno. Če pa ne, pa razmišljam o še enem Danfossovoem 12V kompresorju za pogon hladinika in švohejši inverter za polnjenje naprav.

2. Kje dobit elektroniko za izklop iz »stand by« načina (tukaj pričakujem kakšen nasvet NT-ja, ker je o tem že pisal – upam, da lahko to on zrihta). Seveda je za končno odločitev pomembno tudi koliko ta elektronika stane.

V vsakem primeru bi se odločil za Mastervoltov ali Waecov inverter s čistim sinusom.

Tukaj je nekaj inverterjev, ki bi po mojem prišli v poštev – seveda ustrezne moči. Tudi tukaj pričakujem kakšen nasvet:

Mastervolt:
http://www.mastervolt.com/marine/produc ... -300-230v/
http://www.mastervolt.com/marine/produc ... -500-230v/

Waeco:
http://www.waeco.com/en/products/yacht_ ... 79_857.php
http://www.waeco.com/en/products/yacht_ ... 79_858.php

Hvala v naprej za mnenja, komentarje in pomoč.

Lp Edo
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5111
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Po Okt 03, 2011 22:01

Ta hip se ne morem zelo poglobiti v zadevo, vsekakor pa bi ti svetoval, da za oba hladilnik in zmrzovalnik vgradiš čimveč izolacije. Bolje da oba narediš z 10cm ploščami in malo več na dnu. Termostat hladilnika naravnaš na nižjo temperaturo in če bo izolacija dobra boš lahko imel celo zasilni zmrzovalnik in v njem ohranil led cel teden za primer, če ujameš več rib.

BD50 za zmrzovalnik in BD35 za hladilnik sta definitivno odlična izbira. Meni se zdi le, da je cena pretirana (vsaj bila ko sem jaz kupoval). Obenem pa je kapaciteta relativno majhna in rabi zelo dolgo, da pohladi vsebino. Ko je enkrat vse ohlajeno je energetsko gledano to definitivno OK.

Dostikrat potrebujem večjo kapaciteto zmrzovanja še posebej, ko sem več dni na ribolovu in v takih primerih se mi zdi varianta z 230V kompresorjem veliko boljša za moj primer. Osebno bi izbral cenen inverter čim manjše moči, vendar še dovolj močan, da bi startal kompresor. Takih imaš cel kup pa še poceni so. Pred leti sem testiral enega, ki je bil naprodaj v IC na vodovodni in je krasno pognal navaden hladilnik. Res je, da so izgube energije v tem primeru prisotne, ravno zato pa mora biti pravilno izbran. Sprobati jih boš moral in ugotoviti kateri bi bil OK. Vsekakor pa v kolikor se odločiš za 230V kompresor predvidi POSEBEN inverter SAMO ZA ZMRZOVALNIK in LOČENEGA za HLADILNIK. To je nujno, saj je v ST/BY preveč porabe in zadeva še zdaleč ni zanemarljiva kar se porabe tiče. Meni sinusni 1,2kW popapa kar 1,5A v ST/BY režimu pa sem komaj našel tako varčnega, zato ga vedno po uporabi izklopimo s posebnim REMOTE stikalom. Takšno stikalo naj bi imel tudi tisti kateri ti bo vklapljal kompresor preko termostata.

Energetsko in ekonomsko gledano ter glede na enostavnost izdelave, bi raje dal 300-350W kvazi sinusnega za vsak kompresor posebej in ga vklopil preko termostata.
Tudi Mastervolt ima takega ampak ti bo delal tudi na kakšnega dobrega kitajčka. Mastervolta dobiš pri meni. Cenik...

Računalniški ventilatorček 12V za prisilno kroženje zraka tako v hladilniku kot zmrzovalniku je odlična ideja saj DRASTIČNO SKRAJŠA ČAS DELOVANJA kompresorja in s tem pripomore k zmanjšanju porabe. Vklaplja ga ravno tako ISTI termostat. Boš moral izbrati takega, ki ima dva ločena delovna kontakta. Potem ne rabiš nobene dodatne elektronike in vse je izredno enostavno.

Inverterje si isposodi in jih testiraj PREDNO jih kupiš, da ne boš po nepotrebnem kupoval nekaj kar morda ne vklopi komresorja ali pa ima preveliko porabo.
Lep pozdrav
NT

:D

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov