Hitrost jadranja
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Hitrost jadranja
Pozdravljeni zanima me kakšna je vaša običajna oziroma povprečna potovalna hitrost jadrnice, kakšna je bila največja hitrost in pri katerem vetru ter najkrajši porabljen čas za najdaljšo razdaljo, ki ste jo prepluli z vašo jardnico.
Delam preračune za predstavitev projekta vendar je teorija eno, praksa se izkaže za čisto drugo reč.
Je šel kdo mogoče direkt do Dubrovnika? Mogoče Reka, Split? Zanima me vaš čas potovanja in povprečna hitrost do tam.
Hvala za kakršnekoli podatke.
Delam preračune za predstavitev projekta vendar je teorija eno, praksa se izkaže za čisto drugo reč.
Je šel kdo mogoče direkt do Dubrovnika? Mogoče Reka, Split? Zanima me vaš čas potovanja in povprečna hitrost do tam.
Hvala za kakršnekoli podatke.
Hm, nemogoče odgovorit.
Sem zdajle pogledal log ene cele sezone, pa je hitrost odvisna od preveč dejavnikov.
Jadrnica, cruser, 11m.
Če imaš nekam namen priti čimprej, jadraš dokler je hitrost barke 5 vozlov, ko pade pod 5, vključiš motor in gre 7 vozlov. Če piha nad 15 vozlov, gre barka npr. 6-8 vozlov odvisno od smeri vetra in začrtane poti.
V resnici pa se mi ne mudi in jadram tudi ko brzinomer kaže 2 vozla, tako da lahko zaključim, da je moja povprečna sezonska hitrost tam nekje okrog 4-5 vozlov. Oz. natančno preračunano za sezono 2010, 4,1 vozla.
Kot rečeno, če je veter ugoden je lahko povprečje okrog 6-7 vozlov.
Pri "dirkaških" jadrnicah je pa stvar popolnoma druga, saj lahko dosežejo hitrosti tudi do 15, maxiji pa čez 20 vozlov.
Sem zdajle pogledal log ene cele sezone, pa je hitrost odvisna od preveč dejavnikov.
Jadrnica, cruser, 11m.
Če imaš nekam namen priti čimprej, jadraš dokler je hitrost barke 5 vozlov, ko pade pod 5, vključiš motor in gre 7 vozlov. Če piha nad 15 vozlov, gre barka npr. 6-8 vozlov odvisno od smeri vetra in začrtane poti.
V resnici pa se mi ne mudi in jadram tudi ko brzinomer kaže 2 vozla, tako da lahko zaključim, da je moja povprečna sezonska hitrost tam nekje okrog 4-5 vozlov. Oz. natančno preračunano za sezono 2010, 4,1 vozla.
Kot rečeno, če je veter ugoden je lahko povprečje okrog 6-7 vozlov.
Pri "dirkaških" jadrnicah je pa stvar popolnoma druga, saj lahko dosežejo hitrosti tudi do 15, maxiji pa čez 20 vozlov.
Nazadnje spremenil Marchi, dne Ne Apr 22, 2012 22:24, skupaj popravljeno 1 krat.
Marchi napisal/-a:Hm, nemogoče odgovorit.
Sem zdajle pogledal log ene cele sezone, pa je hitrost odvisna od preveč dejavnikov.
Jadrnica, cruser, 11m.
Če imaš nekam namen priti čimprej, jadraš dokler je hitrost barke 5 vozlov, ko pade pod 5, vključiš motor in gre 7 vozlov. Če piha nad 15 vozlov, gre barka npr. 6-8 vozlov odvisno od smeri vetra in začrtane poti.
V resnici pa se mi ne mudi in jadram tudi ko brzinomer kaže 2 vozla, tako da lahko zaključim, da je moja povprečna sezonska hitrost tam nekje okrog 4-5 vozlov.
Kot rečeno, če je veter ugoden je lahko povprečje okrog 6-7 vozlov.
Pri "dirkaških" jadrnicah je pa stvar popolnoma druga, saj lahko dosežejo hitrosti tudi do 15, maxiji pa čez 20 vozlov.
No sej to me zanima. Povprečna hitrost jadrnice pa še največja hitrost na najdaljši možni razdalji ter porabljen čas potovanja na tej razdalji ( brez postankov ).
Hvala ti za odgovor. Že ta veliko pomaga.
Od Izole do Dubrovnika je cca 280 NM. V super vetrovnih pogojih bo povprečna hitrost 6 vozlov, kar znese prib. 47 ur plovbe. Realno se veter obrača, tako da hitrost ni konstantna in bo povprečje tam okrog 4-5, kar pomeni Izola - Dubrovnik, 56 -70 ur. Še bolj realno pa zaradi različnih smeri vetra, smer plovbe nikoli ni premočrtna ampak cik cak, kar lahko pomeni izhodiščni čas x2, x4...
Za to pot bi bil idealen veter burja, ki lahko piha dan in noč, tako da sestaviš 48 vetrovnih ur in postaviš rekord na tej razdalji, recimo pod 48 ur.
Ko berem potopise svetovnih morjeplovcev, preplujejo dnevno tam od 100 - 150NM.
Za to pot bi bil idealen veter burja, ki lahko piha dan in noč, tako da sestaviš 48 vetrovnih ur in postaviš rekord na tej razdalji, recimo pod 48 ur.
Ko berem potopise svetovnih morjeplovcev, preplujejo dnevno tam od 100 - 150NM.
Nazadnje spremenil Marchi, dne Po Apr 23, 2012 20:31, skupaj popravljeno 1 krat.
Marchi napisal/-a:Od Izole do Dubrovnika je cca 280nm. V super vetrovnih pogojih bo povprečna hitrost 6 vozlov, kar znese prib. 47 ur plovbe. Realno se veter obrača, tako da hitrost ni konstantna in bo povprečje tam okrog 4-5, kar pomeni Izola - Dubrovnik, 56 -70 ur. Še bolj realno pa zaradi različnih smeri vetra, smer plovbe nikoli ni premočrtna ampak cik cak, kar lahko pomeni izhodiščni čas x2, x4...
Za to pot bi bil idealen veter burja, ki lahko piha dan in noč, tako da sestaviš 48 vetrovnih ur in postaviš rekord na tej razdalji, recimo pod 48 ur.
Ko berem potopise svetovnih morjeplovcev, preplujejo dnevno tam od 100 - 150nm.
Špica! Maš v dobrem pijačo!
TUKAJ imaš jadralne etape Mirana Tepeša na svoji drugi poti okoli sveta. Iz tega lahko razbereš, da je pri 40 čeveljski jadrnici Y40 (ki pa je relativno hitra barka, ne pa regatna) povprečna hitrost okoli 6 NM/h ob neprekinjeni, v glavnem oceanski plovbi. Pri tem je treba upoštevat, da pri takšnem jadranju ni veliko križanja ter sprememb smeri vetra.
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
@Marchi
Tole si pa zadel v nulo. Z mojo 13 metrsko ni nič drugače...
Ko barko nafilaš z vodo, pirom in vsem ostalim in ko ne regatiraš temveč uživaško/počitniško plutaš se giblješ tam okoli 5 do 7 vozlov.
Jaz za razdalje in računanje poti vzamem povprečno 5.5 kts/uro.
Recimo, ko sem lani računal pot od Visa do Krfa sem si vzel toliko.
In je bilo 70% motorja in 30% jadranja pa na koncu sem bil točno na tem povprečju nekje.
Na poti do Gibraltarja pa sem imel z (elan 40, našpičeno) 162 Nm/24 ur.
Sva delala (špin gor, dol...) lepa polkrma itd...
Ampak to ni realno, ker ponavadi jaz raje kake pol do vozla manj, pa da se mi pir ne poliva.
@Barraqda
Kakšen projetk pa delaš?
Probaj v praksi pa piči do Dubrovnika! Zakaj pa ne...
Tole si pa zadel v nulo. Z mojo 13 metrsko ni nič drugače...
Ko barko nafilaš z vodo, pirom in vsem ostalim in ko ne regatiraš temveč uživaško/počitniško plutaš se giblješ tam okoli 5 do 7 vozlov.
Jaz za razdalje in računanje poti vzamem povprečno 5.5 kts/uro.
Recimo, ko sem lani računal pot od Visa do Krfa sem si vzel toliko.
In je bilo 70% motorja in 30% jadranja pa na koncu sem bil točno na tem povprečju nekje.
Na poti do Gibraltarja pa sem imel z (elan 40, našpičeno) 162 Nm/24 ur.
Sva delala (špin gor, dol...) lepa polkrma itd...
Ampak to ni realno, ker ponavadi jaz raje kake pol do vozla manj, pa da se mi pir ne poliva.
@Barraqda
Kakšen projetk pa delaš?
Probaj v praksi pa piči do Dubrovnika! Zakaj pa ne...
EDO napisal/-a:TUKAJ imaš jadralne etape Mirana Tepeša na svoji drugi poti okoli sveta. Iz tega lahko razbereš, da je pri 40 čeveljski jadrnici Y40 (ki pa je relativno hitra barka, ne pa regatna) povprečna hitrost okoli 6 NM/h ob neprekinjeni, v glavnem oceanski plovbi. Pri tem je treba upoštevat, da pri takšnem jadranju ni veliko križanja ter sprememb smeri vetra.
Ja točno tako kot je že prej Marchi napisal. 11 km na uro je neko razumno povprečje na normalne plovne razmere.
Hvala tudi tebi za to koristno informacijo.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov