Webasto

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

pale
Admiral
Prispevkov: 1905
Pridružen: Pe Okt 19, 2007 06:34
Kraj: ˇljubljana

OdgovorNapisal/-a pale » So Dec 01, 2012 21:38

pale napisal/-a:Joško ali se da iz tega kaj narediti :roll:
Slika
Slika
pa še eno vprašanje ali se na komandno ploščo priklopita dva grelca :roll:

12v me zanima pa od NT zaključek izpuha :lol:
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5348
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » So Dec 01, 2012 22:41

Sprašuješ mene ?
Ne razumem vprašanja!
LP NT
pale
Admiral
Prispevkov: 1905
Pridružen: Pe Okt 19, 2007 06:34
Kraj: ˇljubljana

OdgovorNapisal/-a pale » Ne Dec 02, 2012 09:12

zanima me kaj narediti da bi ta webasto priklopil na 12v in kako si si zamislil no izpuh N.T.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5348
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Dec 02, 2012 13:09

1. Ta Eberspracher dela samo na 24V, ker ima vgrajen ventilator in žarilno svečko 24V. Edino kar lahko storiš je step up konverter 12/24V v mirovanju bi bil 50W dovolj. Za zagon in žarilno svečko pa ti ne vem povedat, ker bi moral zadevo priklopiti najprej na 24V in izmeriti tok ob zagonu. NA izmerjeno vrednost moraš dodat vsaj 30% varnostnega faktorja drugače ti ne bo zagnalo tega grelnika.

2. Krmilnik na sliki je za avtobus in ima predviden priklop do treh grelnikov. Tega ne potrebuješ, saj je ponavadi že dovolj le potenciometer, NTC upor (termo senzor), ter nekaj stikal. Poišči shemo.

3. Mojemu izpuhu bi sedaj dodal kljub fajfi še eno cev tako, da je stik izpušne fajfe že v notranjosti plovila oziroma čim dlje od trupa. Tesnilo bi zlepil iz več kosov tako, da bi bil centriran izpuh glede na luknjo v trupu saj sem moral kasneje luknjo prav zaradi tega povečat, da se izpuh ne dotika trupa. Pravzaprav bi bila nova verzija kombinacija originalnega in moje izvedbe.

4. IZREDNO POMEMBNO je da narediš vstop zraka v grelnik (velika cev 80-90mm) od zunaj na način, da ne more priti do tega, da bi potegnilo izpušne pline od motorja ali webasta samega v zrak za gretje.
VSTOPA NE SMEŠ NAREDITI V KABINI !!!!! Ob ogrevanju se količina kisika zmanjšuje in počasi se v kabini čuti pomanjkanje kisika. Nastane pa tudi problem ogrevanja v prehodnem času, ko temperature niso zelo nizke, saj se grelnik premalo "hladi" z zrakom za gretje in prihaja do izklopov in pregretja. Mene je to zelo dolgo zezalo predno sem točno ugotovil vzrok za težave.
LP NT :D
pale
Admiral
Prispevkov: 1905
Pridružen: Pe Okt 19, 2007 06:34
Kraj: ˇljubljana

OdgovorNapisal/-a pale » Ne Dec 02, 2012 15:54

potem bi lahko na ta krmilnik priklopil dva webasta :roll:
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5348
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Dec 02, 2012 16:09

Zakaj 2? Priklopiš lahko 3.
AIR TOP 2000 je dovolj za lepo izolirano barko do 12m razen, če imaš titanik in rabiš kar dva. :lol: :lol:
pale
Admiral
Prispevkov: 1905
Pridružen: Pe Okt 19, 2007 06:34
Kraj: ˇljubljana

OdgovorNapisal/-a pale » Ne Dec 02, 2012 17:38

imam 2 pa še naša je zmrznjena ko sam hudič :lol:
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5348
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Dec 02, 2012 18:31

Ne pretiravaj. Enega imaš več kot dovolj za tvojo barko. V barki bo vroče samo od enega. Na zgornje okno zapneš izolacijo, da ne kondenzira vlaga in notri bo vroče.
Drugega imej v rezervi.
pale
Admiral
Prispevkov: 1905
Pridružen: Pe Okt 19, 2007 06:34
Kraj: ˇljubljana

OdgovorNapisal/-a pale » Ne Dec 02, 2012 19:18

N.T. hvala za mnenje :wink:
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1881
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » Ne Dec 02, 2012 20:08

--
Nazadnje spremenil EDO, dne Pe Dec 07, 2012 16:25, skupaj popravljeno 1 krat.
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5348
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Dec 02, 2012 20:48

Pozdravljen Edo
Imel sem precej težav vendar sem moral kar sam odkriti izvor težav.
Napaka se je pojavljala kot pri tebi, vendar samo ob prehodnih časih. Kadar je bilo zelo hladno je vse delovalo brez težav. To mi je dalo misliti, da se nekaj pregreva. Da bi bil prepričan, da sem se lotil pravilno sem najprej zamenjal gorilnik. To je del z jekleno gorilno mrežico in izgorevalno komoro. AIR TOP 3500 je imel po letu 2002 manjšo predelavo, zato sem zamenjal gorilnik z novejšim in moram reči, da sedaj deluje veliko bolje in vedno vžge od prve. F02-flame error se od takrat ni več pojavil. Ni bil nek strašen strošek saj sem navsezadnje dal za AIR TOP 3500 v letu 1999 preko 2.300,00DEM.

Največji problem je povzročalo prav premajhno hlajenje erroro code F10-Overheating. Zajem zraka sem imel iz zadnje kabine. Ugotovil sem, da če zrak zajemam od zunaj, da webasto dosti bolje deluje v prehodnem času. Zanimivo je, da mi sedaj deluje tudi poleti, če želim v WCju posušiti mokra oblačila. Na Y ventilu preklopim gretje na samo v WCju in že imamo perfekten sušilnik. Sam zajem zraka od zunaj še ni bil dovolj. Še vedno se mi je občasno pojavljal error vendar vsaj desetkrat manj pogosto. Torej najpomembnejši je zajem zraka od zunaj.

Druga ugotovitev je bila, da je ohišje webasta na pokrovu kjer so konektorju vleklo zrak mimo, kar nikakor ni dobro saj potem zrak zajema za grelnikom in zato se le ta pregreje obenem pa ne greje s polno močjo. Nekatera ohišja AIR TOPA so se po daljšem času na vrhu odprla zaradi sile s katero je priklopni kabel dvigoval pokrov. Sedaj sem pokrov lepo zaprl in ga z majhnimi knipingi pritrdil, da se zaradi vibracij ne more odpreti. Odkar sem to naredil nisem imel niti enkrat samkrat problemov z ugašanjem. Res pa je da ko sem imel že odprto ohišje sem preventivno zamenjal še senzor B3 (overheating sensor) čeprav ga sploh ne bi potreboval saj sem ga kasneje pomeril in je bil popolnoma ispraven.
Vidim, da bo dobro, da malce poslikam določene detalje in objavim slike.
LP NT :D

PS: Repair manual AIR TOP 3500/5000.pdf
McSan
Višji praporščak
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Mar 28, 2012 21:16

OdgovorNapisal/-a McSan » Ne Dec 02, 2012 21:11

Nikola Tesla napisal/-a:1. Ta Eberspracher dela samo na 24V, ker ima vgrajen ventilator in žarilno svečko 24V. Edino kar lahko storiš je step up konverter 12/24V v mirovanju bi bil 50W dovolj. Za zagon in žarilno svečko pa ti ne vem povedat, ker bi moral zadevo priklopiti najprej na 24V in izmeriti tok ob zagonu. NA izmerjeno vrednost moraš dodat vsaj 30% varnostnega faktorja drugače ti ne bo zagnalo tega grelnika.

2. Krmilnik na sliki je za avtobus in ima predviden priklop do treh grelnikov. Tega ne potrebuješ, saj je ponavadi že dovolj le potenciometer, NTC upor (termo senzor), ter nekaj stikal. Poišči shemo.

3. Mojemu izpuhu bi sedaj dodal kljub fajfi še eno cev tako, da je stik izpušne fajfe že v notranjosti plovila oziroma čim dlje od trupa. Tesnilo bi zlepil iz več kosov tako, da bi bil centriran izpuh glede na luknjo v trupu saj sem moral kasneje luknjo prav zaradi tega povečat, da se izpuh ne dotika trupa. Pravzaprav bi bila nova verzija kombinacija originalnega in moje izvedbe.

4. IZREDNO POMEMBNO je da narediš vstop zraka v grelnik (velika cev 80-90mm) od zunaj na način, da ne more priti do tega, da bi potegnilo izpušne pline od motorja ali webasta samega v zrak za gretje.
VSTOPA NE SMEŠ NAREDITI V KABINI !!!!! Ob ogrevanju se količina kisika zmanjšuje in počasi se v kabini čuti pomanjkanje kisika. Nastane pa tudi problem ogrevanja v prehodnem času, ko temperature niso zelo nizke, saj se grelnik premalo "hladi" z zrakom za gretje in prihaja do izklopov in pregretja. Mene je to zelo dolgo zezalo predno sem točno ugotovil vzrok za težave.
LP NT :D


Ali to pomeni, če zamenjaš ventilator in svečko na 24 V webastu, ga lahko priklopiš na 12 V? ali je še kaj drugega?
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Ne Dec 02, 2012 21:20

Verjetno še vsaj črpalko?
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Uporabniški avatar
EDO
Admiral
Prispevkov: 1881
Pridružen: Po Nov 16, 2009 13:44
Kraj: Ljubljana - Lovran - Umag

OdgovorNapisal/-a EDO » Ne Dec 02, 2012 21:24

--
Nazadnje spremenil EDO, dne Pe Dec 07, 2012 16:26, skupaj popravljeno 1 krat.
Living well is the best revenge

https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Ne Dec 02, 2012 21:27

EDO napisal/-a:Nikola najprej hvala za izčrpen odgovor. Jaz imam vgrajen Air Top EVO 5500. Zajem zraka imam iz skladišča pod sedežem v kokpitu, ki pa je pravzaprav en in isti prostor v katerem je tudi grelec. Grelec je montiran na notranji strani krmnega zrcala. Na klopi imam dodatno rešetko za zajem zraka od zunaj. Cev za zajem zraka ni direktno priklopljerna na rešetko. Morda v tem tišči problem. Zanimivo je, da se še ni zgodilo, da bi se grelec izklopil zaradi pregrevanja. Ko bom naslednjič šel na barko bom vse skupaj poslikal, da bo malo bolj jasno kako je zadeva narejena.



Ker sem sam pred dnevi montiral webasto sem opazil nekaj... v navodilih strogo piše, da mora biti webasto nameščen po dolžini plovila in nikakor po širini, torej vzporedno s krmnim zrcalom...
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011

POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov