Ogrevanje-razsmernik

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

Bouges Nina
Admiral
Prispevkov: 741
Pridružen: Po Jun 21, 2010 21:53

Ogrevanje-razsmernik

OdgovorNapisal/-a Bouges Nina » Po Nov 18, 2013 09:56

Pozdravljeni!
Najprej se opravičujem, če bo vprašanje za poznavalce zastavljeno preneumno, pa vendar.
Ali je možno/varno/pametno...preko razsmernika priklopiti navadev kalorifer. Govorim o priklopu za par minut, toliko, da bi kalorifer segrel tisti najhujši mraz. Nekako logično mi je, da bi bil v tistih minutah motor barke prižgan. Zanima me, če je to kdo kdaj praklticiral. Kot rečeno, če je vprašanje postavljeno preneumno, ga enostavno ignorirajte. Ženske in elektrika :roll: ? Meni je važno le, da me ne bi zeblo :wink: .
Hvala.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3118
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Nov 18, 2013 10:04

Kalorifer ima običajno 2000W. Če upoštevaš 100% izkoristek razsmernika (realen je pomoje okrog 90%) znese pri 12V to 167 A toka. To je zelo veliko gledano na kapaciteto akumulatorjev kot tudi v smislu praznilnega toka.

Tudi če je motor prižgan, ko laufa na štandgasu niti pribl. ne proizvaja toliko toka. Tudi če bi se max vrtel mislim da nimaš tako močnega alternatorja.

Js osebno tega nebi nikoli prakticiral. Uporabil bi drugačen tip ogrevanja.
Bouges Nina
Admiral
Prispevkov: 741
Pridružen: Po Jun 21, 2010 21:53

OdgovorNapisal/-a Bouges Nina » Po Nov 18, 2013 10:05

Ok, hvala, se mi je zdelo.
bouton
Admiral
Prispevkov: 746
Pridružen: So Dec 22, 2007 13:41

OdgovorNapisal/-a bouton » Po Nov 18, 2013 16:48

Kalorifer priklopi le, če imaš javno 230V mrežo ali ustrezen generator. Preko akumulatorja pa raje ne. Že gretje na nafto kot npr. Webasto potegne kar nekaj toka iz akumulatorja. Pri nizki temperaturi tudi akumulatorju zelo pade kapaciteta.
ALI
Kapitan
Prispevkov: 166
Pridružen: Pe Feb 27, 2009 15:42
Kraj: Notranjska

OdgovorNapisal/-a ALI » Po Nov 18, 2013 17:54

Zdravo,

ni ravno odgovor na tvoje vprašanje

lahko pa poizkusiš takole ogreti barko, kakor novinar v prispevku

http://www.siol.net/trendi/dom/novice/2 ... _evro.aspx

lp, Ali
Nazadnje spremenil ALI, dne Po Nov 18, 2013 18:25, skupaj popravljeno 1 krat.
Bouges Nina
Admiral
Prispevkov: 741
Pridružen: Po Jun 21, 2010 21:53

OdgovorNapisal/-a Bouges Nina » Po Nov 18, 2013 18:25

Zelo zanimivo, le prenevarno za v barko. Bomo pa to iz čistega firbca poskusili doma.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5594
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Nov 18, 2013 20:17

Slika
Zanimiva improvizacija...

Ampak to je najbrž precej majhna moč, tako da ni računati, da bi kdo hitro ogrel prostor, potem prezračil in šel spat.

Še nekaj problemov, ki doma v prezračenem prostoru praviloma niso problem, na barki ali podobnem majhnem in slabo prezračenem prostoru bi pa lahko bili (mi smo si znali na svečko v kakšni zimski sobi taliti sneg za vodo v škatli, iz katere smo pojedli sardine - in velja izrecno svarilo, da je treba narediti preboj za zračenje za iglu, v katerem bi se stene najprej stalile in nato zamrznile in postale neprodušne):
  • Zgoreli plini (ni jih sicer zelo veliko - 4 svečke pač) se ne vodijo iz prostora, ampak ostanejo v njem, zato
    • kondenz;
    • možnost tudi nepopolnega zgorevanja in nastanka CO, če je prostor dobro zatesnjen in majhen;
    • že na povezavi odsvetuje uporabo, če kdo na ta 'grelnik' ne pazi
  • Lončki se precej segrejejo - zadeva se pri guganju na valovih lahko prevrne - neugodno, lahko tudi nevarno (ampak kar zadeva to, bi se lahko dalo kaj narediti)
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 1849
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Po Nov 18, 2013 20:53

Če imaš na barki vsaj za 360Ah poltrakcijskih akumulatorjev, se kar grej 5 minut. Pri tem jih sprazniš za cca 15Ah, kar jim ne bo pretirano škodilo.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 494
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Krk, Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » Po Nov 18, 2013 22:22

Če imaš prižgan motor je zadeva možna.

Namesto 2000W kaloriferja vzami raje infrardeči sevalnik (ceneni prostostoječi se dobijo za 10 do 20 Eur.
Jaz imam takega, ki je 400 ali 800 W (na 1 ali2 prižgani žarilni niti.
Jaz imam 2 krat 70 A alternator, kar je teoretično skoraj 1700 W, v praksi pa zlahka proizvaja dovolj toka, da IR grelec lepo dela.
Ker grelec ne piha ni nadležnega gibanja hladnega zraka. Blizu grelca je kot v IR savni. Te ogreje v nekaj minutah.
Pazi le, da ti grelec preveč ne segreje in poškoduje pohištva. Seveda pazi na nevarnost požara.
Vse izgube v alternatorju, inverterju, napeljavi itd malo dodatno grejejo, največ pa seveda delujoč motor, ki mi tudi segreva bojler s toplo vodo, tako da je v zadnjih kabinah kar nekaj stopinj topleje že brez grelca.
Pol ure je meni bilo dovolj, da smo se ogreli. Ker ko te enkrat premrazi do kosti se težko segreješ.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je spet na poti po svetu.
Vsak dan napišem dnevnik v Slovenščini, ki ga lahko berete na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Bouges Nina
Admiral
Prispevkov: 741
Pridružen: Po Jun 21, 2010 21:53

OdgovorNapisal/-a Bouges Nina » Po Nov 18, 2013 22:25

Hvala!
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Nov 18, 2013 22:33

Tukaj ste od začetka malo preveč črnogledo napisali!

1. Seveda lahko priklopiš grelec!!! Če je inverter recimo 3kW bo kalorifer z 2kW čisto normalno deloval! Seveda rabiš dovolj močno napeljavo pa kot je nekdo omenil tudi dovolj močne akumulatorje!

2. Če zraven deluje še motor, bo nekaj energije prispeval alternator! Seveda ne vsega, vendar v recimo 10 minutah ni nobene krize, teče motor, delno pa se energija črpa iz akumulatorjev! Pri večji banki, reda velikosti 300 Ah je to mačji kašelj! Imam kolega, ki peče pečenko na akumulatorje na Pičuljanu 980!!! Ne prenese zvoka agregata, zato je vse lepo stestiral in 1,5 ure mu njegova pečica (ror) dela ko šus! :wink: Ima pa veeeellliiiiko banko. Recimo NT ima tudi ogromno, on bi lahko odojka speku! :lol:

3. Bouton, a ti si že kdaj videl Webasto? Si ga kaj spremljal, meril? Veliko toka? Webasto res potegne cca. 8 A toka, vendar samo za štart, prvih 30 do 40 sekund, ko deluje grelna svečka! Potem je poraba na polni moči AT2000 okrog 1,5A, na majhni moči pa okrog 0,5A... Na elektriko dela samo ventilator in pulzna črpalka nafte, pa napajanje led diode, haha. Recimo sedaj za vikend ko je bilo res mraz mi je v celem dnevu 24 ur porabil cca. 15 Ah, od tega 10 Ah ponoči... Če je to veliko, potem pa tud ne vem no... Temperatura je bila zunaj čez noč med 9 in 10 stopinj, podnevi pa okrog 15, v barki pa je bilo kar konstantno med 22 in 23. Hladilnik ti poleti v istem času pokuri vsaj 3x toliko!!! :wink:
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 494
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Krk, Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » Po Nov 18, 2013 22:51

Marjan Tomki napisal/-a:Slika
Zanimiva improvizacija...

Ampak to je najbrž precej majhna moč, tako da ni računati, da bi kdo hitro ogrel prostor, potem prezračil in šel spat.

Še nekaj problemov, ki doma v prezračenem prostoru praviloma niso problem, na barki ali podobnem majhnem in slabo prezračenem prostoru bi pa lahko bili (mi smo si znali na svečko v kakšni zimski sobi taliti sneg za vodo v škatli, iz katere smo pojedli sardine - in velja izrecno svarilo, da je treba narediti preboj za zračenje za iglu, v katerem bi se stene najprej stalile in nato zamrznile in postale neprodušne):
  • Zgoreli plini (ni jih sicer zelo veliko - 4 svečke pač) se ne vodijo iz prostora, ampak ostanejo v njem, zato
    • kondenz;
    • možnost tudi nepopolnega zgorevanja in nastanka CO, če je prostor dobro zatesnjen in majhen;
    • že na povezavi odsvetuje uporabo, če kdo na ta 'grelnik' ne pazi
  • Lončki se precej segrejejo - zadeva se pri guganju na valovih lahko prevrne - neugodno, lahko tudi nevarno (ampak kar zadeva to, bi se lahko dalo kaj narediti)


Tiste svecdke ne dajo kaj dosti energije (kot je itak napisal MT). Mogoče za ogret roke. Se pa uporablja podoben način z lončkom tako, da povezneš lonček na plinski gorilec in prižgeš plin. Ker je štedilnik tipično nagibni se zmanjša možnost nesreče, če se barka zaziba. Pa še s kovinskimi prijemalkami ga lahko pritrdiš. Tako kot lonec ob kuhi med vožnjo.
To je 100 krat boljše od svečk.
Bolj varno,
Večja moč
Bolj enostavno.
To zadevo v praksi mornarji uporabljajo. Ostanejo pa pomankljivosti - vlaga, poraba kisika.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je spet na poti po svetu.
Vsak dan napišem dnevnik v Slovenščini, ki ga lahko berete na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5594
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » To Nov 19, 2013 17:34

Improvizirani grelec
    Tako, kot je Heron dopolnil, zna biti tudi dobra improvizirana - in razmeroma požarno varna, če premisliš, kaj delaš - rešitev tudi za primer, če imaš doma plinski štedilnik ali kuhalnik in crkne centralno ogrevanje (zlasti, če zaradi izpada elektrike in torej odpade električno dogrevanje) v večstanovanski stavbi, v kateri ni dimovodov.

    Seveda velja vse že napisano, kar zadeva zračenje in to, da je to treba vedno imeti na očeh, ko greješ.

Prenosni električni IR sevalnik
    Heron, verjetno si imel v mislih nekaj takega?
    Slika

    ali takega
    Slika


    'V živo' še temu podobnega nisem videl - ali ps vsaj nisem opazil. Že nekaj časa pa po malem iščem grelec, ki bi ga lahko vtaknil v mornarsko vrečo, da bi lahko pomagal dogreti prostor in predvsem posušiti oblačila takrat, ko smo v hladnem letnem času in po jadranju skuzi dež in/ali pršec kje priklopljeni na elektriko na obalo, in tole si bom pogledal, če bi ustrezalo.

    Tisti s prve slike naj bi tehtal okrog kilo in meril približno 40 x 27 x 11cm, tisti z druge pa naj bi meril 375x310x135 mm - tudi sprejemljivo. Za drugega sicer ne najdem mase, ampak verjetno mora biti tudi okrog ene kile.


    Sem pa zdajle - ko sem pregledoval podatke za tiste na slikah zgoraj - naletel na lahek (0,6 kg) kalorifer s kapljično zaščito. Kapljična zaščita naj bi pomenila, da je primeren za uporabo v kopalnici - kar je za okolje, kje lahko pride do kapljic od oblačil, kondenza... več kot dobrodošlo (se pa na to vseeno ne bi preveč zanašal).

    Mere okrog 25x25x18 cm... Ima tudi termostat, je pa videti, da je gretje vedno 2 KW in ni možna uporaba pri manjši moči. To bi lahko bilo primerno za moj problem - za sušenje oblek ipd., ko si priklopljen na elektriko na obalo in kjer ventilator zna priti prav - bi lahko bilo bolj primerno kot IR sevalnik.

    Pri vse ostalem, kar sem doslej videl podobnega, je bilo vedno kaj ne čisto primernega (preobčutlivo na premetavanje, preveliko, pretežko... ), tako da grem tole pogledat.
Correct me if I am wrong, please.
polanc
Admiral
Prispevkov: 7182
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

OdgovorNapisal/-a polanc » To Nov 19, 2013 18:01

Takega iz prve slike imam doma in sem ga prevezal,na 200 in 400 W,tako da sem ga napajal z 650 W agregatom.Na 400 W je kr segrelo mali prostor jadrnice na znosno temperaturo.Ima pa stikalo,ki izklopi grelce montirano na stojalu,kar je krasno in zelo dobrodošlo na zibajočem plovilu.
Je pa keramični kalorifer boljši veliko.
LP Iztok
Uporabniški avatar
elbarto
Admiral
Prispevkov: 738
Pridružen: Ne Jul 26, 2009 13:50

OdgovorNapisal/-a elbarto » To Nov 19, 2013 20:25

če imaš noter šporhet na plin, ga prižgi, za njim pa mali ventilator in bo efekt enak, le da boš porabila 1/200 elektrike napram kaloriferju.
Pa plinski grelci so verjetno močnejši (ugibam....)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta