OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Če Nov 30, 2023 23:11
Imam eno vprašanje. Imam barko 10m katera ima dve baterije (servisno in zagonsko baterijo).
Pred štiridesetimi leti je bilo zelo smiselno imeti ločeno zagonsko baterijo. Svet je bil drugačen. Ni bilo mobitelov. Če barka ni vžgala nisi mogel nobenega poklicat. Ni bilo sončnih celic. Ni bilo pametnih regulatorjev polnjenja ki izključijo porabnike, ko napetost pade. Ni bilo pametnih telefonov, kjer vidiš koliko sonce polni in koliko avtoradio prazni akumulator. BDW regulator Victron Smartsloar Bluetooth je zakon.
Ob vseh teh novostih in napredkih tehnologije a res moram še vedno imeti ločeno zagonsko baterijo. Namreč ko sem kupil nova akumulatorja, sem prestavil glavno stikalo od akumulatorjev v pozicijo da sta oba akumulatorja spojena. To sem naredil zato, da mi sončna celica pozimi hkrati fila-vzdržuje oba akumulatorja. Sonččna celica proizvede zadosti elektrike, da mi lahko neprestano gori sidrna luč, avtoradio ter hladilnik dan in noč.
In res ne vidim straha, da bi ostal brez elektrike, da nebi mogel prižgati motorja. Pa tudi če bi napetost padla, bi regulator izklopil porabnike in je zadosti moči za prižgat motor. Pa da pride nek stik na elektro inštalaciji in sprazni popolnoma baterijo, se bo sama od sonca spet napolnila v eni uri, zadosti da zavrti zaganjač.
Kaj vi mislite o tem, je malo brezbrižna moja odločitev, da ostaneta akumulatorja vsporedno spojena še naprej?
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd