Victron MPPT

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

janko_ka
Poddesetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: Po Nov 04, 2013 20:10
Kraj: Pirovac

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a janko_ka » Po Dec 25, 2023 21:47

1stofficer napisal/-a:Eno vprasanje, ki me malce bega.

Imam standardno stromarijo na ca 10m jadrnici, torej starni acu in servisni. Pa seveda soncne, 220 polnjenje in alternator. Combinerja nimam.
da ko vzgem motor, se polnita oba accu, vem zato, ker na indikatorju kaze obema enako napetost, to je 14,2V. Ko motor ugasnem pa sta napetosti razlicni, startni 12.5, servisni pa kot prej, 13.8V.
Kako je to mozno?


moguće je , ovo je sa elana 333 i u originalu ima samo jedan relej bez dioda ili separatora. i radi baš tako, dok radi motor alternator puni oba kada alternator ne radi, odvojeni su.
Slika
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2760
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Po Dec 25, 2023 22:11

Hvala !

Izgleda da bi moralo bit nekaj takega. Ne poznam prevec dobro locilnikov na barki ali kakor koli se jim ze rece, oziroma resitev z releji ampak ocitno nimam combiner. Ker ce bi bil, potem bi solar polnil tudi startnega, ko je servisni ful. In to mi je cilj. Barko imam manj kot eno leto in stroma se nisem zacel urejat ali preucevat, pride na vrsto letos :)

Vprasanje. Ali combiner povezes za locilnikom/relejem al ga mors nadomestit s combinerjem? Al mi slucajno se kaj ni jasno tule?
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a zalesjak » To Dec 26, 2023 14:49

Zgornja vezava je logična. Sam se s tako vezavo v praksi še nisem srečal in je to očitno nekakšen predhodnik smart battery combinerja, le, da v tem ni nič Smart. :lol:

Alternator začne polniti oba acuja, ko po zagonu motorja alternator začne polniti. V tem trenutku postane sponka + alternatorja pozitivna in rele pritegne. Do tega trenutka je potencial na sponki + dejansko negativen in je rele odprt.

Battery combiner je dejansko pametni rele z logiko in predhodno tipa napetosti na obeh akujih in ju sklene šele, ko so za to izpolnjeni pogoji.

Po mojem bi ti solar polnil oba akuja, če bi + iz solarja priključil na + navitja releja na ločilniku, kakršen že je. Ko motor ne dela in sonce ne polni, bi rele odpadel in se akuja ne bi praznika drug v drugega, recimo ponoči.

Kljub vsemu vseeno menjaj zanič akumulator, potem pa veži na obstoječ ločilnik ali pa dodaj smart combiner. Investicija ni velika. :wink:

LPZ
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2760
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » To Dec 26, 2023 18:28

Logika je seveda simpl in deluje. Bi pa rad dal combimer z razlogom, da mi solar polni tudi startnega ko je servisni poln. Pa seveda alternator oba. Da preprosto ne izpraznim in s tem frderbam startnega kot sem ga ocitno sedaj, ker sem pac pozabil izklopit stikalo v kokpitu.

Ampak, kot sem spraseval zgoraj, ali za to samo odstranim vse kar trenutno imam, torej shotky dioda, rele ali kar koli ze... in namesto tega vezem med oba accuja zgolj in samo combiner?
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a zalesjak » To Dec 26, 2023 18:49

1stofficer napisal/-a:Logika je seveda simpl in deluje. Bi pa rad dal combimer z razlogom, da mi solar polni tudi startnega ko je servisni poln. Pa seveda alternator oba. Da preprosto ne izpraznim in s tem frderbam startnega kot sem ga ocitno sedaj, ker sem pac pozabil izklopit stikalo v kokpitu.

Ampak, kot sem spraseval zgoraj, ali za to samo odstranim vse kar trenutno imam, torej shotky dioda, rele ali kar koli ze... in namesto tega vezem med oba accuja zgolj in samo combiner?


Jaz bi naredil tako, le akuji morajo biti enake tehnologije.

LPZ
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 2310
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » To Dec 26, 2023 19:27

1stofficer napisal/-a:Logika je seveda simpl in deluje. Bi pa rad dal combimer z razlogom, da mi solar polni tudi startnega ko je servisni poln. Pa seveda alternator oba. Da preprosto ne izpraznim in s tem frderbam startnega kot sem ga ocitno sedaj, ker sem pac pozabil izklopit stikalo v kokpitu.

Ampak, kot sem spraseval zgoraj, ali za to samo odstranim vse kar trenutno imam, torej shotky dioda, rele ali kar koli ze... in namesto tega vezem med oba accuja zgolj in samo combiner?

Jaz bi za polnjenje preko alternatorja uporabil combiner, za polnjenje preko solarnega panela pa schottky diodo. Malo pobrskaj - NT je enkrat objavil shemo..
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Dec 26, 2023 20:15

Več o tem si lahko preberete tukaj...

Slika

OPOMBA:
1. Naše novo vezje za vzdrževanje startnih akumulatorjev in/ali Bow thruster SOLAR/2BAT ima naprednejšo rešitev omejevanja toka od žarnice zato se v mejnem pogoju ne greje ampak le odklopi, vendar tudi rešitev z žarnico odlično omejuje vzdrževalni tok in se izjemno dobro obnese v praksi.
2. Na solarnih regulatorjih pri tekočih akumulatorjih nastavite FLOAT VOLTAGE NA:
- 13,5V ko plovilo miruje in ga ne uporabljate
- 13,8V ko na plovilu preživite vsaj kakšen dan
Dopolnjevanje elektrolita z destilirano vodo bo na letnem nivoju minimalno.


Zgoraj objavljena domnevna shema za Elan 333 močno dvomim, da je originalna, ker je napačna!
Kdor bo prebral osnove instalacij na plovilih na zgornjem linku bo lahko sam takoj videl kje omenjena shema ne pije vode. Namig, napačno je zrisan priklop alternatorja. :wink:
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2760
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » To Dec 26, 2023 20:53

NT hvala, to je to :idea:

Zdaj moram najprej preucit kaj imam in kaj manjka. Potem pa prilagodit. Na motorju je nek rele, pa se ena skatlica loceno mislim da dioda. Vse je original. Armaturka original nima kontakt kljuca ampak stikalo. Kljuca ne pozabis vzet ven, stikalo pa pozabis ugasnit in to mi prazni startni acu. Tudi to bo za uredit. Potem pa so prejsnji lastniki strikali naprej po svoje...

Bo kar nekaj dela vidim.
andrejv
Admiral
Prispevkov: 737
Pridružen: Pe Okt 30, 2009 21:38
Kraj: Ljubljana, Koper

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a andrejv » Sr Dec 27, 2023 10:48

1stofficer napisal/-a:NT hvala, to je to :idea:

Zdaj moram najprej preucit kaj imam in kaj manjka. Potem pa prilagodit. Na motorju je nek rele, pa se ena skatlica loceno mislim da dioda.


Kolikor poznam bavarije, imaš akumulatorja povezana s tem (ali podobnim) diodnim ločilnikom:

Slika

https://www.svb24.com/en/battery-isolat ... l#fullSize
janko_ka
Poddesetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: Po Nov 04, 2013 20:10
Kraj: Pirovac

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a janko_ka » Sr Dec 27, 2023 15:28

1stofficer napisal/-a:Hvala !
Izgleda da bi moralo bit nekaj takega. Ne poznam prevec dobro locilnikov na barki ali kakor koli se jim ze rece, oziroma resitev z releji ampak ocitno nimam combiner. Ker ce bi bil, potem bi solar polnil tudi startnega, ko je servisni ful. In to mi je cilj. Barko imam manj kot eno leto in stroma se nisem zacel urejat ali preucevat, pride na vrsto letos :)
Vprasanje. Ali combiner povezes za locilnikom/relejem al ga mors nadomestit s combinerjem? Al mi slucajno se kaj ni jasno tule?


tu je link na mom google disku do pdf-a uputa koje sam dobio sa brodom u papirnatom izdanju, kako piše Nikola T. ta shema ima grešku, nisam htio u detalje, vidio sam i ja, poanta je da radi i preko jednog releja sve bez dioda fet-ova i sl..
https://drive.google.com/file/d/1NrYix6 ... sp=sharing
za puniti startnu i servisni preko solara imao sam na prijašnjem brodu solarni regulator od Votronica, on ima izvode za punjenje startne i servisne baterije, i super je radilo.
https://www.svb24.com/en/votronic-solar ... -mppt.html
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5112
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Sr Dec 27, 2023 16:09

janko_ka napisal/-a:...Za puniti startnu i servisni bateriju preko solara, imao sam na prijašnjem brodu solarni regulator od Votronica. On ima izvode za punjenje startne i servisne baterije, i super je radilo.
Victron ima ob zelo podobni ceni veliko prednosti. Victron MPPT Smart Regulatorji delujejo preizkušeno vrhunsko, skoraj ni okvar, imajo prednosti zaradi možnosti nadgradenj na plovilu, možnosti povezovanja v sistem, omogočajo nadzor in nastavitve preko BT na pametnem telefonu, da so ostali konkurenti na tem področju daleč pod tem nivojem.
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2760
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Sr Dec 27, 2023 18:32

Res je, imam tak locilnik, kot ga je nalimal Andrej. Shema povezav je spodaj.

Bo torej v redu ce med accuja dam combiner ter diodo in zarnico in ne spreminjam nic drugega?

Se eno vprasanje. Kaj dela sensor conductor pod 1 na shemi?

Pa se stikalo bom nadomestil s kontaktorjem na kljuc.

Slika
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3223
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Dec 27, 2023 21:00

1stofficer napisal/-a:Bo torej v redu ce med accuja dam combiner ter diodo in zarnico in ne spreminjam nic drugega?

Preštudiraj ti temi (in podobne):
viewtopic.php?f=5&t=20228&p=297165&hilit=#p297165
viewtopic.php?f=5&t=25297&p=347673&hilit=#p347673

Preko Cyrixa se polni servisna banka in Cyrix se naj aktivra, samo ob kontaktu ključavnice za vžig motorja.
Preko Schottky diode se polnjeni startni aku, kjer je vir servisni. NT naj bi imel že neko boljšo rešitev od Schottky.
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 711
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a Lure » Sr Dec 27, 2023 21:55

1stofficer napisal/-a:Se eno vprasanje. Kaj dela sensor conductor pod 1 na shemi?


To je Voltage Sense za alternator. Alternator ima notri zelo simple regulator in za logiko polnenja rabi vedeti kakšna je napetost na bateriji. V ta namen imaš ločen vodnik.
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 2310
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Če Dec 28, 2023 07:53

NT, še eno vprašanje z moje strani.
Konec sezone sem nekajkrat opazil, da so med delovanjem motorja obrati obratomerja padli in ostali na 0, napetost na voltmetru pa je ostala normalna (približno 14V). Vzrok ni v kakšnem slabem stiku, saj sem povezavo preveril. To se mi je vedno zgodilo ob obratih pod 2000/min in popolnoma polnih akumulatorjih, brez priključenih večjih porabnikov in ob sončnem vremenu. Električno vezavo imam po shemi zgoraj.
Ali je možno, da MPPT v takih pogojih moti signal obratov, ki se generira na sponki W alternatorja? Motor je VP TAMD41p-a, nastavitve na Victronu MPPT pa so tovarniške.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov