Victron MPPT

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a zalesjak » Pe Dec 01, 2023 19:28

Bonaparte, tvoja ideja se mi zdi precej avanturistična. :D :D :D

Že na tretjem čolnu imam dve ločeni bateriji povezani preko Victron battery combinerja.

Akumulatorja sta skupaj povezana ko napetost naraste čez 13,7V in ljubezen traja, dokler napetost ne pade pod 12,5V.

Enostavno, dela, motorski AKU pa vedno dovolj napolnjen, da mlinček kresne. :lol:

LPZ
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2759
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Pe Dec 01, 2023 21:08

zalesjak napisal/-a:Bonaparte, tvoja ideja se mi zdi precej avanturistična. :D :D :D

Že na tretjem čolnu imam dve ločeni bateriji povezani preko Victron battery combinerja.

Akumulatorja sta skupaj povezana ko napetost naraste čez 13,7V in ljubezen traja, dokler napetost ne pade pod 12,5V.

Enostavno, dela, motorski AKU pa vedno dovolj napolnjen, da mlinček kresne. :lol:

LPZ


Kako imas pa to povezano? Kam pride to prikljuceno, ce mas dva acu, solar polnilec, 220V charger, alternator? Direkt 2 klemi na akumulatorja?

Tole se mi zdi dobra resitev, je nisem poznal... Ker js mam nekaj virov polnjenja vezano na startnega, nekaj na servisnega. Ce mas combiner pa ti polni oba ce prav razumem namen?

Na ta nacin?

Slika
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Dec 01, 2023 22:55

Dokler sta enake kemije akumulatorja ju lahko imaš spojena skupaj, pač je kot en večji. Kar rahlo onesmisli koncept dvojnega akuja iz varnostnih razlogov. Če/ko pa greš na agm, lifepo, pa te medsebojne povezave kar tako na lepe oči ( vklj. s tem cyrixom), odpadejo.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a zalesjak » So Dec 02, 2023 21:13

AEgir napisal/-a:Dokler sta enake kemije akumulatorja ju lahko imaš spojena skupaj, pač je kot en večji. Kar rahlo onesmisli koncept dvojnega akuja iz varnostnih razlogov. Če/ko pa greš na agm, lifepo, pa te medsebojne povezave kar tako na lepe oči ( vklj. s tem cyrixom), odpadejo.


Upam si trditi, da ima večina naših plovil vgrajene akumulatorje, če jih je več kot eden, v enaki tehnologiji. Torej ali vse svinčene s tekočim elektrolitom ali AGM ali LiFePo. Vsaj moralo bi biti tako.

LiFePo je še zahtevnejša tehnologija in z njo se ni za igrati, da ne pride do ognjemeta. :lol:

Torej, če imamo prvi dve možnosti in več kot en AKU, je battery combiner enostavna, relativno poceni in delujoča rešitev.

LPZ
Nazadnje spremenil zalesjak, dne So Dec 02, 2023 21:28, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a zalesjak » So Dec 02, 2023 21:23

1stofficer napisal/-a:
zalesjak napisal/-a:Bonaparte, tvoja ideja se mi zdi precej avanturistična. :D :D :D

Že na tretjem čolnu imam dve ločeni bateriji povezani preko Victron battery combinerja.

Akumulatorja sta skupaj povezana ko napetost naraste čez 13,7V in ljubezen traja, dokler napetost ne pade pod 12,5V.

Enostavno, dela, motorski AKU pa vedno dovolj napolnjen, da mlinček kresne. :lol:

LPZ


Kako imas pa to povezano? Kam pride to prikljuceno, ce mas dva acu, solar polnilec, 220V charger, alternator? Direkt 2 klemi na akumulatorja?

Tole se mi zdi dobra resitev, je nisem poznal... Ker js mam nekaj virov polnjenja vezano na startnega, nekaj na servisnega. Ce mas combiner pa ti polni oba ce prav razumem namen?

Na ta nacin?

Slika


Moja Hanse 320, letnik 2010 ima tovarniško točno takšno vezavo. Manjka le tipka start assist in namesto multi chargerja je charger Victron Blue Smart 30A z Bluetooth vmesnikom, vzporedno pa imam še solarni sistem Victron s celico 360W in regulatorjem MPPT 100/30 z Bluetoothom. Vse nadzorljivo preko aplikacije na mobilcu.

Enak sistem sem imel na gliserju Quicksilver 705 Activ Cruiser in na obeh plovilih sistem dela BP in štroma nikoli ne zmanjka. :lol:

LPZ
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5111
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Dec 03, 2023 08:13

Vse lepo in prav vendar mora biti na plovilih kontakt 86 (masa) Cyrixa-Bat kombiner kontaktorja vezana preko releja tako, da je VKLOPLJEN LE, KO DELUJE MOTOR!

Zakaj je temu tako smo o tem že veliko pisali, zato ne odkrivajte tople vode.
Samo za razmislek. :wink:
Problem nastane, ko plovilo stoji dlje časa.
Ob vklopljenem Cyrixu STALNO teče tok min 0,17A.
Napetostno vzdrževanje konstantno niha dan/noč in nikoli ni idealno zaradi tega.
V kolikor je en od dveh akumulatorjev slab, bo zaradi tega hitreje praznil drugega.
Nepravilno vzdrževani akumulatoji imajo krajšo življensko dobo, 25 - 50% (in več).
...

Cyrix 120A zdrži zgolj na zelo majhnih plovilih z majhnimi kapacitetami akumulatorjev. Za večje kapacitete akumulatorja, že od 100Ah navzgor) je obvezen vsaj 230A kontaktor! Zamislite si kakšen tok steče v primeru, ko spojiš kleme dveh akumulatorjev in je en od teh prazen!? Ste dobili občutek, da je klemo zapikalo? IZENAČEVALNI TOK ZELO POGOSTO ZAPIKA KONTAKTE, če Cyrix ni dovolj močan!!!
Zaradi težav, ko ljudje tega niso razumeli in so zgolj zaradi cene želeli 120A sem jih umaknil iz prodaje, ker se nisem želel ukvarjati z "reklamacijskim zahtevki" ob namernem uničevanju.
Nazadnje spremenil Nikola T., dne Ne Dec 03, 2023 08:25, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5111
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Ne Dec 03, 2023 08:19

AEgir napisal/-a:Dokler sta enake kemije akumulatorja ju lahko imaš spojena skupaj, pač je kot en večji. Kar rahlo onesmisli koncept dvojnega akuja iz varnostnih razlogov...
Velja samo za čas polnenja ob delovanju motorja. Ob praznenju pa je zgodba popolnoma drugačna saj se manjši akumulator hitreje izprazni in vedno pregloboko, zato je njegova življenska doba ob taki vezavi bistveno krajša.
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2759
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Ne Dec 03, 2023 10:27

Sori za butasti vprasanji morda, da vidim ce prav razumem logiko combinerja.

Start assist je tipka, ki pomaga startnemu accu ce je ta izpraznjen predvidevam?

Combiner pa poveze oba acu kadar deluje alternator, da se polnita oba?
tomaz_slo
Admiral
Prispevkov: 2310
Pridružen: Če Mar 25, 2010 15:28

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a tomaz_slo » Ne Dec 03, 2023 11:52

1stofficer napisal/-a:Sori za butasti vprasanji morda, da vidim ce prav razumem logiko combinerja.

Start assist je tipka, ki pomaga startnemu accu ce je ta izpraznjen predvidevam?

Combiner pa poveze oba acu kadar deluje alternator, da se polnita oba?
Butastih vprašanj ni. Combiner poveže oba acu šele ko alternator napolni startno baterijo.
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a zalesjak » Ne Dec 03, 2023 17:26

tomaz_slo napisal/-a:
1stofficer napisal/-a:Sori za butasti vprasanji morda, da vidim ce prav razumem logiko combinerja.

Start assist je tipka, ki pomaga startnemu accu ce je ta izpraznjen predvidevam?

Combiner pa poveze oba acu kadar deluje alternator, da se polnita oba?
Butastih vprašanj ni. Combiner poveže oba acu šele ko alternator napolni startno baterijo.


Tomaz_slo, dovoli, da te dopolnim.

Combiner poveže oba acuja bodisi, ko alternator najprej napolni štartni acu, običajno na 13,7V oziroma, ko solarni sistem ali drugi vir dovolj napolni servisni acu. Da bi bilo tako, mora biti minus na combinerju stalno prisoten. V nasprotnem, štartni acu nima polnjenja preko solarja in se lahko v zimskem času, ko je plovilo samo tudi mesec, dva ali več pregloboko samoizprazni, kar lahko privede do njegovega uničenja. No, rešitev z žarnico in shotky diodo to preprečuje.

Moji plovili, ki sem ju predhodno omenil imata tovarniško vezavo kot na zgornji shemi, nisem pa prepričan koliko amperski combiner je na Hansici. Bom pogledal naslednjič, ko grem v Dalmacijo.

Vsakič, ko pridem na barko, tudi po več kot mesečnem premoru, sta oba acuja polna na cca 13,7V po programu Victron MPPT regulatorja. Iz zgodovine, ki jo dobim na aplikaciji pa se napetost na acujih giblje med 12,8V ponoči, do max 14,4V, ker imam to tako nastavljeno. Sicer pa imam dva acuja, 70Ah štartni in 210Ah servisni, oba VARTA AGM.

LPZ
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2759
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Ne Dec 03, 2023 17:41

Tole si moram namontirat potem. Sicer na vsaj mesec dni zalaufam motor, da se vsaj nekoliko startni dofila, servisni je pa itaq na solarju. Startni se mi je enkrat izpraznil na 6V ko sem pozabil v kokpotu ugasnit stikalo za zagon. To mi sicer ni logicno, saj je blo vmes samo nekaj dni, ne vem kaj bi lahko sploh kurilo acu. Lucke ni nobene, morda je bila kaka indikatorska, ki pa zre malo. Da sem zalaufal barko sem moral uporabit vzigalne kable od avta.

S combinerjem torej zagotovim nacelno polnjenje obeh pa se s stikalom assist nadomestis vzigalne kable ;)

Se eno vprasanje. Prejsnji lastnik je solar povezal prek glavnega stikala na acu. To najbrz ni OK, saj mors potem prakticno imet prizgana stikala non stop, da se acu sploh polni. Se to resi z dodatnim stikalom al povezes ditekt in je varovalka dovolj?
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2759
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Ne Dec 24, 2023 11:46

Eno vprasanje, ki me malce bega.

Imam standardno stromarijo na ca 10m jadrnici, torej starni acu in servisni. Pa seveda soncne, 220 polnjenje in alternator. Combinerja nimam.

Zdaj pa vprasanje. Soncne polnijo samo servisnega in so trenutno v floating, acu ima cca 13.8V, startni je zanic, pade na 10V in manj po nekaj dneh. Startnega soncne torej ne polnijo. Kar je cudno je pa to, da ko vzgem motor, se polnita oba accu, vem zato, ker na indikatorju kaze obema enako napetost, to je 14,2V. Ko motor ugasnem pa sta napetosti razlicni, startni 12.5, servisni pa kot prej, 13.8V.

Kako je to mozno?
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 711
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a Lure » Ne Dec 24, 2023 14:57

Verjetno imaš na alternator priklopljen Cyrix ali pa kakšen charge separator. Jaz imam recimo ECS 163.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Dec 24, 2023 15:09

Ja sej to je logično a ni? Verjetno je schottky dioda nekje.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

Re: Victron MPPT

OdgovorNapisal/-a zalesjak » Po Dec 25, 2023 20:41

1stofficer napisal/-a:Eno vprasanje, ki me malce bega.

Imam standardno stromarijo na ca 10m jadrnici, torej starni acu in servisni. Pa seveda soncne, 220 polnjenje in alternator. Combinerja nimam.

Zdaj pa vprasanje. Soncne polnijo samo servisnega in so trenutno v floating, acu ima cca 13.8V, startni je zanic, pade na 10V in manj po nekaj dneh. Startnega soncne torej ne polnijo. Kar je cudno je pa to, da ko vzgem motor, se polnita oba accu, vem zato, ker na indikatorju kaze obema enako napetost, to je 14,2V. Ko motor ugasnem pa sta napetosti razlicni, startni 12.5, servisni pa kot prej, 13.8V.

Kako je to mozno?


Meni deluje, kot da imaš izhod B+ iz alternatorja priključen na vhod nekega ločilnika, bodisi diodnega ali FET, izhoda pa na vsak akumulator ločeno. Izhod + iz solarnega regulatorja pa direktno na + pol servisnega akumulatorja, zaradi česar se ti preko solarja ne polni tudi servisni akumulator.

Če imaš na štartnem akumulatorju 10V pomeni, da je akumulator čisto kaput in ga čimprej oddaj v reciklažo in daj nov akumulator, da ne boš imel še kakšnih dodatnih težav. :lol:

LPZ

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov