Gašeje v motornem prostoru

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3223
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Jul 08, 2020 16:09

kr3mn1 napisal/-a:Žal nekateri ne vidite gozda zaradi dreves. Cilj je pogasiti in rešiti čoln in posadko, ne imeti težave z nabavo aparata, pa ob morebitnem požaru najmanjše možne stroške s čiščenjem. ste malce falili poanto varnostnega sistema oz. za kaj se sploh gre.

Ne vem ali to leti name ali ne; jaz bi se rad samo odločil in nabavil kar najbolj učinkovito pogasi. Večja sposobnost gašenja mi je bolj važna kot čiščenje kasneje, ker dejansko rešuješ plovilo. Prav tako se mi cena npr. 200 € za dober gasilni aparat ne zdi pretirana, glede na to, kolk zmečemo za druge, manj pomembne stvari v navtiki.

Če prav razumem torej, halon in to je to.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Sr Jul 08, 2020 16:18

veš, tukaj gori je polno ljudi ki bodo tulili da je halon to to.

gasil pa z njim ni nihče. in tisti ki je gasil z njim goreč avto, bo vedel da je halon en kurac vreden. ko ti shlapi, je po njem, prah vsaj delno še ščiti. gasilniki na halon so majhni. kilo-dve, max moje osebno mišlenje, pa sem že kak požar pogasil. Halon imam za manjše zadeve, kjer dejansko nimam namena čistit pol delavnice. za resno stvar je pa prah ali penilo (za penilo rabiš vodo).

Halon je tako kot CO2, bolj učinkovit sicer, ampak omejen s trajanjem. odloči naj se pa vsak sam. imaš tudi kombinirane prah/halon, samo 5kg je potem 1000EUR

kilski aparat pa ne pogasi nič. to ti bo vsak PGDjevec povedal.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3223
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Sr Jul 08, 2020 16:22

Najboljš bi blo potem vsaj ena jeklenka prahu in ena halona. Če gori pač pograbiš tisto, ki je bližje. Ko zmanjka prve, pograbiš drugo (v teoriji seveda).

Še en enak komplet pa za trening (nisem še gasil nikoli). Nič ne koristi, če pol gledaš jeklenko ko teslo, ko bi že moral gasiti.
Uporabniški avatar
DR76
Kontraadmiral
Prispevkov: 236
Pridružen: To Mar 25, 2014 06:28
Kraj: Ljubljana

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a DR76 » Sr Jul 08, 2020 18:06

Sicer nimam osebne izkušnje pri gašenju, sam pa imel priložnost videti, kako je gorel osebni avto, prikolica in motorno kolo. Ko zagori gorivo, zadeva izjemno hitro in spektakularno uide nadzoru. Bistven dejavnik pri gašenju je, da se plamen ne razplamti! Na začetku je gašenje relativno enostavno, kasneje, celo relativno velik gasilni aparat, postane hitro premajhen.

Spoznanje, da je zmanjkalo gasilnega sredstva in ni več s čim gasiti, predstavlja za udeležence neverjetno veliko frustracijo. Zaradi tega bi bil moj nasvet, imeti pri roki zmerno velik gasilni aparat in, v kolikor prostor in možnosti to dopuščajo, imeti na plovilu tudi dodatno črpalko, ki omogoča zalivanje gorečega območja. Če gasilni aparat omogoča hiter odziv, črpalka zagotavlja vsaj dolgotrajno gašenje, kar je bistveno v kolikor prvoten odziv ni obrodil uspeha. Ne nazadnje, lahko dodatna črpalka pride prav tudi v kolikor prične v plovilo nenadzorovano vdirati voda.
Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Sr Jul 08, 2020 22:49

Se pravi da priporočaš, da se goreč bencin gasi s curkom vode?
Xilinx Vivado HLx trainee
mato
Admiral
Prispevkov: 818
Pridružen: Pe Apr 25, 2014 13:27
Kraj: Škofja loka

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a mato » Sr Jul 08, 2020 23:36

Grega295 napisal/-a:Najboljš bi blo potem vsaj ena jeklenka prahu in ena halona. Če gori pač pograbiš tisto, ki je bližje. Ko zmanjka prve, pograbiš drugo (v teoriji seveda).

Še en enak komplet pa za trening (nisem še gasil nikoli). Nič ne koristi, če pol gledaš jeklenko ko teslo, ko bi že moral gasiti.


Grega v oktobru imamo ponavadi PGD-ji dneve odprtih vrat in prikaze gašenja. Pojdi v bližngea pa se boš vsega naučil v živo na nafti ali podobni goreči tekočini.

Jaz bi za vgrajen sistem vzel nekaj v smislu halona ali bonpeta, CO2 je premalo, ki se ob nenapovedani sprožitvi enostavno počisti.
Seveda pa za resno gašenje prah ni kaj drugega. Ko se začne zares je pač treba reševat, ne glede na svinjarijo. je pa tako, manj od 2kg je vse samo za to da misliš da kaj imaš.

Ja gašenje z peno je sevda unčinkovito. Predvsem pa se uporablja zato, ker je tega sredstva ponavadi dovolj ko pridejo gasilci.
En ročni aparat na peno ni nič. Pri gašenju z peno velja pravilo da je pač potrebno gorljivo snov v celoti pokriti da se zaduši. Oziroma prostor naponiti. Upoštevati je pa tudi potrebno, da ogenj peno pridno žre - uničuje. Seveda je pa potrebno tukaj imeti primerno opremo; medmešalci ročniki dovolj pretoka vode itd.
Mato :wink:
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Če Jul 09, 2020 07:13

kasaudio napisal/-a:Se pravi da priporočaš, da se goreč bencin gasi s curkom vode?


bog ne daj. goriva plavajo na vodi, samo še večje sranje narediš pa čoln si zaliješ z vodo.
Uporabniški avatar
DR76
Kontraadmiral
Prispevkov: 236
Pridružen: To Mar 25, 2014 06:28
Kraj: Ljubljana

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a DR76 » Če Jul 09, 2020 10:42

Res je, snovi, ki plavajo na vodi, ni priporočljivo gasiti z vodo. Se je pa ob tem treba zavedati, da je voda izjemno učinkovito sredstvo za hlajenje. Dokler je požar še lokaliziran in ne gre za požar večjih količin goriva, bi sam vedno stavil na dodajanje vode in tako preprečeval, da se požar razširi na pregreto okolico.
Kolikor mi je znano, se požar pogasi na tri načine; odvzem snovi, ki gori, odvzem kisika potrebnega za gorenje ali znižanje kritične temperature goriva pod plamenišče.

Kot sem zapisal. Imel sem priložnost videti, kako so z gasilnim aparatom požar že praktično pogasili, nato pa je ta ponovno vzplamtel, saj je bila okolica še vedno pregreta. Seveda je to predstavljalo resen problem, saj so bili tedaj gasilni aparati že prazni. V vseh treh primerih je bil končni rezultat enak, zublji so vozila v celoti uničili. Upal bi si trditi, da bi, tudi zmerno, a dolgotrajnejše polivanje z vodo, močno izboljšalo možnosti za to, da bi se požar pogasilo. Ravno zaradi tega sodim, da je na plovilu imeti dodatno črpalko za te namene, lahko še kako koristno.
Lep pozdrav.
Uporabniški avatar
PogachnyK
Admiral
Prispevkov: 742
Pridružen: Ne Feb 26, 2012 11:09

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a PogachnyK » Če Jul 09, 2020 11:49

Lahko tudi Bioversal.

Drugače pa kar precej streljate kozle... No važno, da se pogasi, le to je pomebno, vse ostalo je bonus....
Hvala na razumevanju
Primozs
Kapitan korvete
Prispevkov: 92
Pridružen: So Sep 07, 2019 16:26

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a Primozs » Sr Dec 29, 2021 19:28

Sem v fazi nakupa avtomatskega gasilnega aparata za motorni prostor. Odlocam se med bonpet ampulo ali pa kar bonpet gasilnik z šobo. Me pa zanima kaksno temperaturno šobo naj izberem. Ali je 69 stopinj dovolj ali mogoce premalo. Nimam neke tocne predstave koliko se motorni prostor segreje in da s tem preprecim nepotrebno gasenje.
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a zalesjak » Sr Dec 29, 2021 21:27

Pozdravljeni.

Tudi jaz sem v fazi nakupa novega avtomatskega gasilnika za motorni prostor.

Originalni Xintex Fireboy s plinom HFC 227ea je dotrajal in izgubil pritisk plina.

Sem se zanimal za alternative in prišel do naslenjih zaključkov:

- aparat na prah odpade, naredi okrog motorja preveč škode. Sicer imam v kabini še dva dodatna gasilna aparata na prah

- Bonpet kapsule ravno tako niso čista rešitev in zapacajo motor, ko se tekočina razlije po aktivaciji, poleg tega pa povzročajo močno korozijo. Kolegu se je ampula sprožila sama po sebi, brez požara in je imel hude probleme za zadevo očistiti

- CO2 gasilniki so čisti, niso pa učinkoviti in bi moral imeti kot alternativo HFC 2kg ogromno bombo za gasiti cca 3 m3 motornega prostora

- verjetno se bom odločil za avtomatski gasilnik s HFC plinom, čeprav so najdražji med vsemi. Rabim 2kg aparat. Original Xintex Fireboy s kapaciteto za gašenje cca 3 m3 dobim iz Nemčije za cca 600€, imajo pa ti avtomatski gasilniki ampulo 79 stopinj celzija, šprinkler šobo, poleg tega pa še presostat oziroma sondo napolnjenosti in remote LED indikator napolnjenosti, ki je montiran v kabini čolna. Možna je tudi opcija za daljinsko aktiviranje s pletenico.

Če ima mogoče kdo kakšno dobro idejo ali rešitev za zadevo, se priporočam.

LPZ
Uporabniški avatar
dole
Viceadmiral
Prispevkov: 347
Pridružen: Če Mar 05, 2009 16:38
Kraj: gorenjska - center galaksije

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a dole » Sr Dec 29, 2021 21:39

Bioversal
mirno morje
Uporabniški avatar
zalesjak
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 141
Pridružen: To Jan 12, 2016 21:03
Kraj: Štanjel

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a zalesjak » Sr Dec 29, 2021 22:06

dole napisal/-a:Bioversal


Dole, a gasilniki Bioversal obstaja tudi kot avtomatski aprat in kakšna kapaciteta bi bila potrebna za gašenje zaprtega motornega prostora cca 3 m3? Motor bencinar.

LPZ
SR 290
Admiral
Prispevkov: 4409
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Dec 30, 2021 19:30

Gasilni aparati, bombice... je dobro imet na dizelskih barkah in za psihični mir na bencinskih. Ne vem, ampak po moje bencin v 99,8888% poči, da odnese pokrov motornega prostora in po dogodku nimaš druge kot skok v vodo, če si tega še sposoben.
Pri bencinskih je glavna preventiva in too ne tista z ventilatorčki za prepihavanje, temveč tista z rednimi pregledi bencinske napeljave...
Tu na primer ni dobro slepo vgrajevat avtomobilskih cevk za gorivo kakršne imajo avto serviserji! Biti morajo 100% nepropustne.
Veliko vlogo pri preventivi igra nos in to ne pajsji, temveč lastniški. Ko se ti samo zazdi, da si zavohal bencin jebtreba dat oči na peclje in takoj ugotovit odkod prihajajo vonjave.

Dobro, ne dobro,temveč obvezno je treba pposkrbet z statično elektriko in ozemljit vse kar ti pade na pamet.
snezak
Kapitan korvete
Prispevkov: 101
Pridružen: So Nov 23, 2013 21:09

Re: Gašeje v motornem prostoru

OdgovorNapisal/-a snezak » Pe Jan 28, 2022 20:48

Pozdravljeeni,

Šele zdaj sem videl temo zato brez težav podprem Biversal.

V resnici je to moje področje in sem bil v enem preizkusu tudi osebo prisoten, kjer se je gasilo polno razvit požar osebnega vozila z različnimi gasilnimi sredstvi. Pogasil ga je zgolj 9kg gasilni aparat Biversal.

V resnici je v aparatu voda in penilo, ki se na šobi spremeni v peno. Ima tako hladilni učinek kot tudi dušilnega, zlasti, ko sloj pene prekrije morebitne madeže od bencina.

Avtomatski sistemi gašenja so bolj reklamna poteza, kot resnična praktična vrednost. V praksi, moraš požar dokončno pogasiti osebno. (Zabojnik za smeti smo lahko do vrha nalili z vodo a če nisi odstraanil tleče žarjavice si se sredi noči ponovno vrnil na kraj požara).

Večjo vrednost ima hitrejše zaznavanje požara z alarmno napravo. (ob prisotnosti na čolnu)
Prav tako ima velik vpliv dostop in možnost izklopa električnega napajanja (glavno stikalo) saj so poškodovane žice vir sekundarnega iskrenja in povečajo tveganje za vžig.


LP
Snezak

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov