Pb+LiFePO4

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 711
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a Lure » Ne Feb 11, 2024 10:03

Grega295 napisal/-a:
Lure napisal/-a:Evo, tudi moj projekt nadgradnje na LFP je skoraj končan. Sem tukaj podokumentiral nadgradnjo:
https://pojalabanda.com/t/predelava-42- ... /12?u=lure

A si vzel te: https://files.gwl.eu/inc/_doc/attach/St ... asheet.pdf ?
Sem bil presenečen, da je višina samo 20,4 cm; torej še manj kot sedanje TAB Motion Pasted.


Ja, točno zato. Odločal sem se ali naročim EVE 304/280Ah celice in jih dam sam paralelno, potem sem se pa raje odločil za te ELERIX dual (v bistvu sta notri 2x 280Ah), ki imajo lepo narejene paralelno povezavo in močan priklop za povezavo v serijo. So nekaj dražje v štartu, pa tudi če bi bilo treba kasneje kakšno menjati je večji strošek, ampak na to ne računam. Upam da me bodo dolgo let služile s pravilno uporabo.

Sicer pa vsem, ki se odločate za LFP in bi res radi zastopili tehnologijo priporočam da si natančno preberete Nordkyn Lithium Batteries članke. Začnite pri najstarejšem in potem po vrsti do najnovejšega. Sem rabil kar nekaj časa, da sem približno zastopil vse zadeve, ampak na koncu sem ugotovil da sem marsikaj iz drugje dobil napačne informacije ali zaključke.
Napisal jih je Eric Bretscher, dr. elektrotehnike, ki je sam zgradil dve barki (jadrnico in motornjaka) in je tudi avtor VRC-200 alternator regulatorja, ki omogoča LFP polnjenje iz alternatorja brez predelave alternatorja (za večino zadnjih modelov bark).
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Feb 11, 2024 21:10

Danes sem dal testirat še isti scenarij s polnim 55ah svincem.

Slika

Slika

Po 6 urah

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Feb 12, 2024 08:04

Impresivno. Sicer je 11,87V in bo počas začel ven metat hladilnik ker mislm da je na 11,5V zaščita, ampak 16 ur je bistveno več kot sem pričakoval. Je pa res da je tle 20cm 4mm2 kabla in je voltage drop skoraj 0.

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
m1ha
Kontraadmiral
Prispevkov: 315
Pridružen: Pe Nov 18, 2011 12:40
Kraj: Postojna

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a m1ha » Po Feb 12, 2024 10:28

To je točno to, kar sem govoril. Miza v delavnici pa čoln na morju poleti ni eno in isto.
Torej mora 100Ah baterija z lahkoto zdržat 24 ur?
Lp Miha
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Po Feb 12, 2024 10:46

Ko hladilnik pijačo ohlaja kompresor skozi dela kar pomeni da je poraba najbolj intenzivna. Ko je ohlajena pa se prižge za minuto-dve na 15-20min oz. v nekakšnem takem razmerju. Na uro recimo deluje 10-15 min. Kako je to dejstvo upoštevano v tem testu?
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Feb 12, 2024 11:15

m1ha napisal/-a:To je točno to, kar sem govoril. Miza v delavnici pa čoln na morju poleti ni eno in isto.
Torej mora 100Ah baterija z lahkoto zdržat 24 ur?
Lp Miha


Ni isto. Res je. Je pa razmerje med svincem in lfp isto če sta oba testa v istem okolju narejena.

kasaudio napisal/-a:Ko hladilnik pijačo ohlaja kompresor skozi dela kar pomeni da je poraba najbolj intenzivna. Ko je ohlajena pa se prižge za minuto-dve na 15-20min oz. v nekakšnem takem razmerju. Na uro recimo deluje 10-15 min. Kako je to dejstvo upoštevano v tem testu?


1- V obeh primerih je bil v hladilniku na začetku testa topel plato pera (cca17°C).
2- hladilnik na začetku dokler ne shladi dela z okoli 5A (max način)
3 - hladilnik pol za cca 10-15min dela na vsako uro. To dela z okoli 3A.

Hladilnika nisem odpiral, razen 2 pera sem ven vzel ampak to še pri lfp :)
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
m1ha
Kontraadmiral
Prispevkov: 315
Pridružen: Pe Nov 18, 2011 12:40
Kraj: Postojna

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a m1ha » Po Feb 12, 2024 16:30

AEgir napisal/-a:
m1ha napisal/-a:To je točno to, kar sem govoril. Miza v delavnici pa čoln na morju poleti ni eno in isto.
Torej mora 100Ah baterija z lahkoto zdržat 24 ur?
Lp Miha


Ni isto. Res je. Je pa razmerje med svincem in lfp isto če sta oba testa v istem okolju narejena.

kasaudio napisal/-a:Ko hladilnik pijačo ohlaja kompresor skozi dela kar pomeni da je poraba najbolj intenzivna. Ko je ohlajena pa se prižge za minuto-dve na 15-20min oz. v nekakšnem takem razmerju. Na uro recimo deluje 10-15 min. Kako je to dejstvo upoštevano v tem testu?


1- V obeh primerih je bil v hladilniku na začetku testa topel plato pera (cca17°C).
2- hladilnik na začetku dokler ne shladi dela z okoli 5A (max način)
3 - hladilnik pol za cca 10-15min dela na vsako uro. To dela z okoli 3A.

Hladilnika nisem odpiral, razen 2 pera sem ven vzel ampak to še pri lfp :)

Se strinjam, nisem nikoli rekel, da ni razlike, samo da ni tako velika kot je na začetku kazalo.
Kako koli, jaz sem dal letos ACR in spomladi še dva nova svinca in bo za par let mir. Meni s 110w celico in 240V polnilcem, ko je mogoče čisto zadostuje.
Lp Miha
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Feb 12, 2024 23:21

Izsledki testa #2

Praktično nerabljen polno nahranjen 55ah premium svinčenko je hladilnik gnal okoli 29 ur po tem pa je začel hladilnik pri 11.5V ugašat kar se vidi po pikicah na grafu.

Torej 110Ah bi zdržal po tej logiki v enakem okolju okoli 60 ur, 100ah 54ur.

Lfp je kazal po 50 urah okoli 90% soc... :)

Slika
Slika
Slika
Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5111
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » To Feb 13, 2024 08:11

Goran bodi resen.
PB aku, ki stoji leto in več brez vzdrževanja je po vseh pogledih odpisan in zanič. Do tega pride zaradi samopraznenja v akumulatorjih v kolikor niso napetostno vzdrževani. PB akumulatorje je potrebno napetostno vzdrževat drugače se že v treh tednih prične sulfatizacija.

Neumno je tudi primerjat STARTNI Pb aku s TRAKCIJSKIM pa naj si bo to LiFePo4 ali Pb tehnologija!
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Feb 13, 2024 08:38

Čak a nisi rekel da si preveril in je ta lfp štartni?!

Verjetno sem res dal 100€ za akumulator za en avto premaknt pol sm ga pa spraznil pa na podstrešje vrgel do danes ko sm ga pa za test uporabil. :)

Zelo enostavno dejstvo je, da ima svinčen 55ah startni alumulator ca 20Ah uporabnih, pol se pa neha ker napetost pade pod pod 12v kar je za marsikaj neuporabno. Če prištejemo še kable in padec napetosti pa še tolk ne.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
igor_k
Viceadmiral
Prispevkov: 355
Pridružen: So Okt 27, 2012 23:07

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a igor_k » To Feb 13, 2024 16:50

Kaj če bi ti začel malo uporabljati matematiko?
Praktično nerabljen polno nahranjen 55ah premium svinčenko je hladilnik gnal okoli 29 ur

In po sliki sodeč je v 29 urah hladilnik porabil 19,2 Ah.

Če si imel enake pogoje je enako količino energije porabil z litijevo baterijo, kar pri 100Ah bateriji pomeni, da je imela še cca 81% SOC.

Torej je ta trditev popolnoma lažna:
Lfp je kazal po 50 urah okoli 90% soc... :)
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Feb 13, 2024 22:01

Zanalašč sem rekel da je kazal toliko.

Tlele se točno vidi kolk je kazal. To je okol 90%. Je mal optimističen ampak bolšga števčka za tele zadeve baje ni.

Tle je razpon 65 ur, in SOC 84% no kolk je bil pri 50 urah če ni bil okol 90%??

A je popolnoma lažna trditev?

Je pa to neznanstveni test in nisem uporabil dvojnega preverjanja za vse, temperaturnih logov in vsega ker me je samo ferbec matral. Izsledek je to, da je lfp 10x al pa ne, 500x boljša izbira za hišn akumulator kot svinec. Oziroma.. ne.. 10 tisoč krat. Amen. Predvsem sem želel sebe v to prepričat in delim po sistemu"To Whom It May Concern". Nč več. Nč mn.

Lahko grem pa tudi all-in in kupim 2 100ah svinca pa naredim vse dvojno sam kdo bo račun podpisal?

AEgir napisal/-a:Slika

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Feb 13, 2024 22:49

Pol mamo pa tle še en parameter, že pri 20A praznenja ima AGM in navaden pb samo še 80% kapacitete, Gel pa pade na kar ~65%.

Torej kapaciteta svinca je odvisna tudi od toka praznenja in zato nikakor ni 1:1.

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Feb 13, 2024 23:16

Pol mamo pa tle še en parameter, že pri 20A praznenja ima AGM in navaden pb samo še 80% kapacitete, Gel pa pade na kar ~65%.

Torej kapaciteta svinca je odvisna tudi od toka praznenja in zato nikakor ni 1:1.

To ni najbolj pravilno povedano...

Kapaciteta svinca je praktično skoz glih, le notranji upor je večji kot pri litijevi varianti. Notranji upor pa pomeni jalovo delo oz. gretje akumulatorja in za toliko kolikor si grel akumulator manj ven dobiš. Se pa to odraža na navidezno manjši kapaciteti.

Tako kot vsaka stvar imata tako litijeva kot svinčena tehnologija svoje + in -. Velik + svinca je enostavnost, cenenost, dostopnost in ob pravilnem vzdrževanju tudi zanesljivost. Svinec bo še nekaj časa "in" tam kjer so ti parametri pomembni. Vsaj če gledam glede na moj spekter uporabe (ne v smislu navtike) svinčenih akumulatorjev.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » Sr Feb 14, 2024 00:00

Noja uporabne kapacitete.

Za štartne je odličen. Sam cenovno pa niso pocen svinčeni.

Imam recimo tudi tegale agm 100ah https://www.delko.si/en/akumulator-fiamm-12fgl100.html

Agm 215€ 33kg ~400 50-100% ciklov
Lfp 270€ 10kg ~4000 0-100% ciklov

Za skladiščenje uporabne energije super no brainer. Je pa res ,da je še strošek polnilca čeprav eni kar direkt prklopjo.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov