Pb+LiFePO4

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Feb 03, 2024 20:44

Ni glih pank, to je paleta s 15kw flat black panelov. ;)
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
igor_k
Viceadmiral
Prispevkov: 355
Pridružen: So Okt 27, 2012 23:07

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a igor_k » So Feb 03, 2024 23:59

Torej, 100Ah svinčeni aku je hladilnik popolnoma spraznil v enem dnevu, litijevega 100Ah pa je v 3 dneh spraznil za 15% ????

Zdaj rabimo samo še svizca...
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Feb 04, 2024 02:19

Jaz bi tudi rekel da je to bullshit. Če nebi sam bil priča taistemu.

Popolnoma ga ni izpraznil, izpraznil ga je toliko, da začne undervoltage protekcija hladilnika ugašat hladilnik. Pol ko ugasne spet zraste napetost, pa mal pržge in spet ugasne, pa spet, pa spet. E1 je to v hladilnikovem jeziku. Zelo pomagajo tudi tanki droti ki so praviloma spelani do 12v vtičnic. Cel dan je optimistična za svinec. V kateremkoli avtu na 12v vtičnici že po kakšni uri začne ven metat ker napetost na vtičnici pade na 11v.

Sicer pa ko bo tale prazen (zgleda enkat marca :lol: ), bom še svinčenega priklopil na iste kable pri enaki ambientni temperaturi, ker me ferbec matra. Mislim, da jih mam 5 zdele med 55 in 100ah v potopljenih in napojenih izvedbah. Agm 100 že nestrpno čaka.

Hladilnik uporablja Danfoss BD35F kompresor, not je 23 unionov. Temperatura prostora je okoli 20, dvakrat na dan ko se vrata odprejo pade na ene 17 pa pride hitro nazaj na 20-21. Poleti pri 30°C bo slika drugačna pa vseeno je zelo obetavno videt.

Danes.

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
igor_k
Viceadmiral
Prispevkov: 355
Pridružen: So Okt 27, 2012 23:07

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a igor_k » Ne Feb 04, 2024 17:22

Torej primerjaš hruške in jabolka.

Isti hladilnik bo obe 100Ah bateriji enako izpraznil pod istimi pogoji. Vse drugo je odkrivanje tople vode.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Feb 04, 2024 18:32

Ne fantaziraj. V praksi svinčen aku poganja ta hladilnik en dan. Največ. Sprobano s 55, 65, 75, 100ah. Lfp ma zdele 70%. Po petih dneh.

Sicer bom pa naredil test s svinčenim tudi in me prav zanima rezultat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
m1ha
Kontraadmiral
Prispevkov: 315
Pridružen: Pe Nov 18, 2011 12:40
Kraj: Postojna

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a m1ha » Ne Feb 04, 2024 18:48

Pozdrav.
Pri italjanskih colnih je problem instalacija. Na mojemu prejsnemu colnu sem imel samo na stikalu za vklop hladilnika skoraj 1V padca napetosti. Ko kompresor zalaufa povlece velik tok in pretanki instalaciji in slabih stikalih pade napetost toliko, da napetostna zascita ugasne hladilnik.
Trenutni ima bistveno boljso instalacijo in stikala in hladilnik soft zagon kompresorja in slabši (starejši) akumulator zdrzi dva dni, na prejšnemu nikoli en dan.
Ps. Na mizi je trugače kot na barki ;)
Lp miha.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Feb 04, 2024 19:10

Se strinjam s tem zato sem jaz pol dal 4mm2 1,5m kabel pa tudi nisem bil prav impresioniran. Bolje ampak slabo.

Tle pa če zdrži na panku 15 dni bo v čolnu sigurno 5. Kar je masivna razlika.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Darh
Admiral
Prispevkov: 1167
Pridružen: Ne Dec 30, 2018 09:26
Kraj: Tu bolje- Pula

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a Darh » Ne Feb 04, 2024 19:12

m1ha napisal/-a:Pozdrav.
Pri italjanskih colnih je problem instalacija. Na mojemu prejsnemu colnu sem imel samo na stikalu za vklop hladilnika skoraj 1V padca napetosti. Ko kompresor zalaufa povlece velik tok in pretanki instalaciji in slabih stikalih pade napetost toliko, da napetostna zascita ugasne hladilnik.
Trenutni ima bistveno boljso instalacijo in stikala in hladilnik soft zagon kompresorja in slabši (starejši) akumulator zdrzi dva dni, na prejšnemu nikoli en dan.
Ps. Na mizi je trugače kot na barki ;)
Lp miha.

Kaksna je razlika med ponkom in barko, kaj si z temu mislil?
m1ha
Kontraadmiral
Prispevkov: 315
Pridružen: Pe Nov 18, 2011 12:40
Kraj: Postojna

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a m1ha » Ne Feb 04, 2024 19:49

Darh napisal/-a:
m1ha napisal/-a:Pozdrav.
Pri italjanskih colnih je problem instalacija. Na mojemu prejsnemu colnu sem imel samo na stikalu za vklop hladilnika skoraj 1V padca napetosti. Ko kompresor zalaufa povlece velik tok in pretanki instalaciji in slabih stikalih pade napetost toliko, da napetostna zascita ugasne hladilnik.
Trenutni ima bistveno boljso instalacijo in stikala in hladilnik soft zagon kompresorja in slabši (starejši) akumulator zdrzi dva dni, na prejšnemu nikoli en dan.
Ps. Na mizi je trugače kot na barki ;)
Lp miha.

Kaksna je razlika med ponkom in barko, kaj si z temu mislil?

Zato ker na ponku so idealni pogoji 20 stopinj 2x na dan se hladilnik odpre, brez stikal, kratki in dovolj debeli kabli… vsega tega ponavadi na čolnu ni. Predvsem je pa 35 stopinj pa 100x ga odpres pa vzameš ven hladno in daš noter toplo pijaco… posledicno kompresor dela bistveno več.
Lp
Darh
Admiral
Prispevkov: 1167
Pridružen: Ne Dec 30, 2018 09:26
Kraj: Tu bolje- Pula

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a Darh » Ne Feb 04, 2024 19:57

Res da na colnu, ga verjetno res veckrat odpres, pa dopolnis, ampak kable pa tud mors met temu primerne. Vem, taeni imajo da bi se zjokal, ampak…..
ja nc Aegir, povabi da spijemo, pa da polnimo poletnemu casu primerno. :D
m1ha
Kontraadmiral
Prispevkov: 315
Pridružen: Pe Nov 18, 2011 12:40
Kraj: Postojna

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a m1ha » Ne Feb 04, 2024 20:02

Nakaj je kaj bi moglo bit, drugo je realnost…
Kot pravim pri meni je bilo cca 1,5V padca napetosti pri delujočemu kompresorju, pri zagonu pa še več.
Lp
igor_k
Viceadmiral
Prispevkov: 355
Pridružen: So Okt 27, 2012 23:07

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a igor_k » Ne Feb 04, 2024 20:13

Ne fantaziraj. V praksi svinčen aku poganja ta hladilnik en dan. Največ. Sprobano s 55, 65, 75, 100ah

Ne vem kdo tu fantazira.
Z 55Ah je torej enako 1 dan kot z 100Ah. Zdaj pa kar naenkrat 15 dni z litijevim. Raje se vprašaj kaj imaš drugače, ker Wh je Wh pa če še tako filizofiraš.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 5977
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Feb 04, 2024 21:23

50% je že v štartu hendikepa, pol je še voltage drop handikep pol na konc si na enem dnevu, lfp pa na 20 dneh. :)

For a 100Ah rated lead-acid battery that should only be discharged to around 50%, the actual usable capacity is around 50Ah (50A supplied for 1 hour, 25A supplied for 2 hours, 1A supplied for 50 hrs etc.


Ampak sej bom stestiral nč bat.


Btw: ti maš kak test za predstavit?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Ne Feb 04, 2024 22:47

Malo računanja:

Slika

Svinčen aku je v praksi prazen ko si vezl ven 40% oz. je njegov SOC 60%. Ni prazen, le globje praznenje mu zelo škoduje... Podatek o kapaciteti se ponavadi nanaša na praznenje ki traja 20 ur (0.05C). Pri večjem toku praznenja bo kapaciteta zaradi notranje upornosti nižja. Če svinčen akumulator prazniš 3ure bo imel cca 70% navedene kapacitete.

LiFePO4 ima dosti nižjo notranjo upornost in dokler je tok praznenja v razumnem okviru praktično nima vpliva na kapaciteto.

Privzamemo da je temperatura 25 st. C.

Če 12V 100 Ah svinčen akumulator obremenimo tako, da je po 20 urah popolnoma prazen torej ga praznimo s 5A, potem je do 60% SOC (kolikor je v praksi dopustno) oddal 2.23 MJ energije

100 Ah 12.8V LiFePO4 lahko tudi v praksi sprazniš do 0% (takrat ima 10V) in takrat bo oddal 5.06 MJ energije.

Faktor je 2.26 če prazniš z 0.05C oz. 5A.
Faktor je 3.24 če prazniš z 0.3C oz. 33A.

In najbrž >4 če prazniš z 0.5C oz. 50A.

Faktor je tu mišljen kot "faktor uporabne kapacitete" glede na svinčeno tehnologijo. Če upoštevaš še razliko v masi je LiFePO4 no-brainer, če imaš na barki večjo potrebo po elektriki.

Test s hladilnikom kot ga je naredil @aegir je pomoje čisto OK v kolikor bo testiral obe tehnologiji in vedno vzpostavil enake pogoje. Oba akumulatorja morata biti 100% kapacitetno sposobna. 3-4 leta star svinčen aku in nov LiFePO4 ni fer. Tudi svinčen mora bit nov.

Če gremo na "hard" torej da tudi svinec sprazniš do SOC = 0%, potem imaš analogno f=1.07 za 0.05C in 1.53 za 0.3C
Xilinx Vivado HLx trainee
fakinx
Admiral
Prispevkov: 771
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 20:34
Kraj: Celje

Re: Pb+LiFePO4

OdgovorNapisal/-a fakinx » To Feb 06, 2024 05:38

Zelo lep in poučen prispevek.
Hvala za tole. Marsikomu zna priti prav.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov