Pb+LiFePO4
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Re: Pb+LiFePO4
Zdaj glede na to da napetost ni najbolj relevanten vpogled v SOC take baterije, je verjetno edini pravi pristop investicija še v smartahunt?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Pb+LiFePO4
Takole sem si jaz zamislil vezavo tokrat.
Torej nisem pristaš ločevalca med motorjem in akumulatorjem, zato ga tam ne bo. Mi je čoln stal že mesece v vodi in ni bilo problema s tem dokler je bil samo motor priklopljen zato bo startni svinčen 70ah aku vedno priklopljen na motor. Hišni LiFePo4 100ah se polni preko 30A oriona, ko motor laufa in ko stoji preko mppt 100/15. Hišna baterija poganja vse na barki, avtopilot, hladilnik, sidro, flape, jackplate in se ob daljšem mirovanju loči z ločilnikom 1/2/Both. Ta služi samo za ta namen, samo v izjemnem in zasilnem primeru, ko bi ena od obeh baterij bodisi odpovedala ali se iz nekega razloga popolnoma izpraznila, bi se tukaj spojilo da se za silo napolni ali pa da se prižge motor/reši situacija.
Shunt bi uporabil victron 500A bluetooth, ta bi mi kazal SOC hišne in volte štartne baterije.
Ima kdo kakšne pripombe/kritike na tako vezavo?
Torej nisem pristaš ločevalca med motorjem in akumulatorjem, zato ga tam ne bo. Mi je čoln stal že mesece v vodi in ni bilo problema s tem dokler je bil samo motor priklopljen zato bo startni svinčen 70ah aku vedno priklopljen na motor. Hišni LiFePo4 100ah se polni preko 30A oriona, ko motor laufa in ko stoji preko mppt 100/15. Hišna baterija poganja vse na barki, avtopilot, hladilnik, sidro, flape, jackplate in se ob daljšem mirovanju loči z ločilnikom 1/2/Both. Ta služi samo za ta namen, samo v izjemnem in zasilnem primeru, ko bi ena od obeh baterij bodisi odpovedala ali se iz nekega razloga popolnoma izpraznila, bi se tukaj spojilo da se za silo napolni ali pa da se prižge motor/reši situacija.
Shunt bi uporabil victron 500A bluetooth, ta bi mi kazal SOC hišne in volte štartne baterije.
Ima kdo kakšne pripombe/kritike na tako vezavo?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Pb+LiFePO4
V zadnjem času pogosto naletim na novice o bateriji Epoch 460 Ah.
https://panbo.com/the-ultimate-lifepo4- ... owerhouse/
https://www.youtube.com/watch?v=GxeVQg-X4Ys
https://www.epochbatteries.com/products ... tron-comms
Ideja:
- obstoječ sistem svinčenih zagonske in servisnih pustim kot je
- alternator polni samo "star" sistem; torej nobenega Oriona za LifePo4
- novo baterijo polnim izključno preko namenskega 220V polnilca z obale (torej nek nov 220V polnilec za LiFePo4)
- vgradim stikalo, kjer je lahko kot delujoča servisna baterija zgolj stara servisna banka ali zgolj nova LifePo4; nikoli obe hkrati.
Če predpostavimo, da je vgrajeni BMS dovolj kvaliteten - kje je slabost takega pristopa?
https://panbo.com/the-ultimate-lifepo4- ... owerhouse/
https://www.youtube.com/watch?v=GxeVQg-X4Ys
https://www.epochbatteries.com/products ... tron-comms
Ideja:
- obstoječ sistem svinčenih zagonske in servisnih pustim kot je
- alternator polni samo "star" sistem; torej nobenega Oriona za LifePo4
- novo baterijo polnim izključno preko namenskega 220V polnilca z obale (torej nek nov 220V polnilec za LiFePo4)
- vgradim stikalo, kjer je lahko kot delujoča servisna baterija zgolj stara servisna banka ali zgolj nova LifePo4; nikoli obe hkrati.
Če predpostavimo, da je vgrajeni BMS dovolj kvaliteten - kje je slabost takega pristopa?
Re: Pb+LiFePO4
Vsekakor se mi zdi da je to da so dodali CANBus in podporo za Victron velik plus in prava smer za te plug-in replacement baterije. To ti namreč omogoča da preko CANBusa ustavi polnilce (MultiPlus, MPPT, WC500).
Tudi varovalka je spodobna, nisem pa siguren glede teh FET odklopnikov.
Glede tvoj predlog pa ne vem zakaj bi ohranjal staro servisno baterijo in sistem s preklopom - kdaj točno bi potem preklapljal na eno ali na drugo? A se ti bo dalo s tem ukvarjati?
Za moj način uporabe je to da nimaš polnenja iz alternatorja kar problem, saj sam poleti precej malo hodim v marine in redko vidim 220V priključek (90% solar + alternator v bonacah in pri sidranju).
Tudi varovalka je spodobna, nisem pa siguren glede teh FET odklopnikov.
Glede tvoj predlog pa ne vem zakaj bi ohranjal staro servisno baterijo in sistem s preklopom - kdaj točno bi potem preklapljal na eno ali na drugo? A se ti bo dalo s tem ukvarjati?
Za moj način uporabe je to da nimaš polnenja iz alternatorja kar problem, saj sam poleti precej malo hodim v marine in redko vidim 220V priključek (90% solar + alternator v bonacah in pri sidranju).
Re: Pb+LiFePO4
Zakaj ne naredijo nmea2000 kontrole akumulatorjev in ne rabiš skoraj nobenih gizmotov in raznorazne "victron šare". Osnova nmea2000 je CAN.
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Pb+LiFePO4
Slabost je to da si odvisen od 220v.
460 lfp4 je tko kot 1000ah svinca, a rabiš tolk? Jaz bi raje malo manj baterije vzel in zraven polnilec na motor, solar in še kaj, da je udobno in pregledno.
460 lfp4 je tko kot 1000ah svinca, a rabiš tolk? Jaz bi raje malo manj baterije vzel in zraven polnilec na motor, solar in še kaj, da je udobno in pregledno.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Pb+LiFePO4
Pri delovnem akumulatorju z manj kot 1C praznjenja med uporabo ni take hude razlike med LiXX in Pb akumulatorji. Pri startnem akumulatorju je razlika res velika, za višje toke še večja kot jo navajaš. In razlika je pri skladiščenju energije, takrat ko te ni. Pb hitro izgublja energijo, LiXX pa skoraj nič ne izgubi, ampak pri tem je treba pazit, da LiXX ne pustiš predolgo do konca napolnjenih, ker se jim takrat hudo povečuje notranja upornost-se uničujejo.
Re: Pb+LiFePO4
Razlika je kot dan in noč. Če bi vedel da je tok brutalna razlika bi že pred 5 leti šel na lfp.
Moj indelB 32 litrski hladilnik ubije vsak svinčen akumulator do 100Ah v enem dnevu.
Testirano v več avtih, čolnu, več let.
Lifepo4 mam zdele prkloplen od 30.1 od 18:21 do danes do zdele in je požrl 15% baterije. To je 65 ur.
To je tok velika razlika da ne morem dojet.
Moj indelB 32 litrski hladilnik ubije vsak svinčen akumulator do 100Ah v enem dnevu.
Testirano v več avtih, čolnu, več let.
Lifepo4 mam zdele prkloplen od 30.1 od 18:21 do danes do zdele in je požrl 15% baterije. To je 65 ur.
To je tok velika razlika da ne morem dojet.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5112
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Pb+LiFePO4
AEgir napisal/-a:...Lifepo4 mam zdele prkloplen od 30.1 od 18:21 do danes do zdele in je požrl 15% baterije. To je 65 ur.
To je tok velika razlika da ne morem dojet.
Pri istem bremenu (hladilniku) in pod enakimi pogoji je čas delovanja in procent izpraznjenosti odvisen zgolj in samo od kapacitete ne glede na to katera tehnologija akumulatorjev napaja breme!
Re: Pb+LiFePO4
Ja. Uporabna kapaciteta.
Kolk je razlike v uporabni med dvema 100Ah akumulatorjema kjer se razlikuje samo tehnologija?
Kolk je razlike v uporabni med dvema 100Ah akumulatorjema kjer se razlikuje samo tehnologija?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5112
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Pb+LiFePO4
Samo DOD (Depth Of Discharge) se razlikuje glede na tehnologije, zato sem RAZPOLOŽLJIVO ENERGIJO v tem primeru 100Ah postavil na ISTI IMENOVALEC in takrat razlike ni popolnoma nobene.
Saj vem, da ti je vse to jasno. Tisti ki se ne spoznajo bodo pa mislili, da se energija drugače obnaša glede na tehnologijo, kar pa ni res. Energija je energija.
Saj vem, da ti je vse to jasno. Tisti ki se ne spoznajo bodo pa mislili, da se energija drugače obnaša glede na tehnologijo, kar pa ni res. Energija je energija.
Re: Pb+LiFePO4
Se strinjam. Ampak prehod s ~66kg na ~10kg za dejanskih uporabnih 100ah skupaj z linearnostjo napetosti je men super impresivna stvar.
Če bi vedel prej da je v praksi taka razlika nebi tolk čakal. Ker roko na srce če 3 cele dni zdrži hladilnik kar zgleda da bi moral brez problema, je to zame popoln game changer.
Če bi vedel prej da je v praksi taka razlika nebi tolk čakal. Ker roko na srce če 3 cele dni zdrži hladilnik kar zgleda da bi moral brez problema, je to zame popoln game changer.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Pb+LiFePO4
Je fajn, tale LFP, ne?
Tudi cene so se konkretno spustile in svinec je po moje dokončno passe.
Zadnji čas, če mene vprašaš...
Tudi cene so se konkretno spustile in svinec je po moje dokončno passe.
Zadnji čas, če mene vprašaš...
Re: Pb+LiFePO4
Sem si predstavljal da bo bolje itak. Sam take razlike nisem pa niti v sanjah pričakoval. Od torka laufa hladilnik, ki ga nisem mogel ne v avtu ne v barki met pržganga dlje kot slab dan in SOC je okol 80%. Unfuckingbeliveable.
Lahko pa da narobe kaže shunt čeprav sem ga nastavil kot zahteva. Se bo pokazalo ampak že če danes ugasne je tole dijo pamet razlika.
Testno okolje
Lahko pa da narobe kaže shunt čeprav sem ga nastavil kot zahteva. Se bo pokazalo ampak že če danes ugasne je tole dijo pamet razlika.
Testno okolje
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Pb+LiFePO4
Pa kaj, če je pank malo v konstruktivnem modu…
Glavno, da vse najdeš in da je rezultat…
Glavno, da vse najdeš in da je rezultat…
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov