Raymarine ST-1000 - težave
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Raymarine ST-1000 - težave
---
Nazadnje spremenil Grega295, dne Ne Dec 17, 2017 15:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Očitno je nekje neka napaka. Običajno če daš na Stand By in pristiskaš +1 ali -1 mora it ročica noter oz. ven. Kot praviš, da motorček dela če ga priključiš na zunanje napajanje potem je napaka nekje na samem vezju. Probaj pomerit kaj dobiš iz žic ki so priklopljene na motorček.
Veter v laseh, travarca v zobeh
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5117
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Bolj občutljiv na padec napetosti ob zagonu motorčka postane starejši AP, kateremu se je zaradi starosti spremenila kapaciteta elektrolitskim kondenzatorjem, predvsem tistemu na regulatorju, ki napaja driver. Z časom že krajše obremenitve resetirajo AP, kar se opazi že na displeju, ker ga takoj vrže na "standby". Napaka lahko, če se ne sanira, poškoduje tudi driver, kar pa ni več poceni.
Vse občutljive naprave, ki potrebujejo relativno visok zagonski tok hladilnik, radar, avtopilot.. zahtevajo presek dovodnih vodnikov
MINIMALNI PRESEK VODNIKOV ZA AP ST2000
0-1m: 1,5mm
1-3m: 2,5 mm2
3-5m: 4mm2
5-10: 6mm2
LP NT
Vse občutljive naprave, ki potrebujejo relativno visok zagonski tok hladilnik, radar, avtopilot.. zahtevajo presek dovodnih vodnikov
MINIMALNI PRESEK VODNIKOV ZA AP ST2000
0-1m: 1,5mm
1-3m: 2,5 mm2
3-5m: 4mm2
5-10: 6mm2
LP NT
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5117
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Pri tebi gre zopet za čisto drug pojav. Ob startu motorja je najprej prisoten padec napetosti, ki resetira Garmina. Ker se reset vezje še ni "spraznilo", da bi ob ponovnem prihodu napajanja resetiralo vezje ostane procesor neresetiran, kar pomeni, da zašteka v celoti ali pa le del naprave.
Ob prenehanju zaganjanja motorja, ko spustiš ključ za start motorja pa pride do drugega pojava in sicer do napetostne špice, ki je veliko bolj nevarna še posebej, če napajaš instrumente z istega akumulatorja kot ga uporabljaš za start. Ta špica v kolikor je zelo velika, ko je napajalnik instrumenta ne more več filtrirati pa je vzrok velike večine napak na instrumentih saj jih po domače skuri. Filter preneha dobro delovati z leti, zato so temu tudi bolj podvržene starejše naprave.
V obeh primerih debelejše napajalne žice ne bi odpravile prej opisanih dveh težav.
LP NT
Ob prenehanju zaganjanja motorja, ko spustiš ključ za start motorja pa pride do drugega pojava in sicer do napetostne špice, ki je veliko bolj nevarna še posebej, če napajaš instrumente z istega akumulatorja kot ga uporabljaš za start. Ta špica v kolikor je zelo velika, ko je napajalnik instrumenta ne more več filtrirati pa je vzrok velike večine napak na instrumentih saj jih po domače skuri. Filter preneha dobro delovati z leti, zato so temu tudi bolj podvržene starejše naprave.
V obeh primerih debelejše napajalne žice ne bi odpravile prej opisanih dveh težav.
LP NT
- DR.E
- Admiral
- Prispevkov: 1693
- Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
- Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
- Kontakt:
Grega295 napisal/-a:Nikola Tesla napisal/-a:Bolj občutljiv na padec napetosti ob zagonu motorčka postane starejši AP, kateremu se je zaradi starosti spremenila kapaciteta elektrolitskim kondenzatorjem, predvsem tistemu na regulatorju, ki napaja driver. Z časom že krajše obremenitve resetirajo AP, kar se opazi že na displeju, ker ga takoj vrže na "standby". Napaka lahko, če se ne sanira, poškoduje tudi driver, kar pa ni več poceni.LP NT
Na včerajšnjem jadranju sem prvič zares aktivno uporabljal avtopilot. Približno polovico časa je deloval še kar OK, nato pa je pričel skakati iz Auto na Standby že po kaki minuti ali še prej. Zdaj sem v dilemi ali še popravljati ta AP ali počasi razmilsiti o nabavi novega.
AP pa zagotovo da neko novo dimezijo jadranju ... prometa na morju popoldan ni bilo veliko, konstantno smo vozili v eno smer, z uporabo AP pa je bilo res bogovsko. V kolikor bi imel še brezžičnega daljinca, da bi sproti korigiral smer, pa bi bilo še toliko bolje.
Še vprašanje - v kolikor bi želel, da bi AP vozil glede ne veter, npr. YX stopinj od vetra, kaj vse bi potreboval? Predvidevam, da vsaj naslednje:
- Raymarine Autopilot (npr. ST-1000 ali ST-2000)
- Raymarine ST60 Wind merilec
- povezavo autopilota in ST60 preko SeaTalk-a.
Je to dvoje že dovolj ali je potrebno še kaj?
Pa saj ne morem verjet... daljinec za avtopilota na jadrnici... pa kaj bi kar od doma vozil? Ali imaš toliko dela, da je težko stisnit +10 ali pa 5 krat po -1?
Pod milim nebom sediš in ti je težko stiskat na dva gumba in še to občasno?
Če imaš merilnik vetra potem si lahko preko vmesnika povežeš tudi na polvbo pod vpadnim kotom vetra.. ni pa to neka resna rešitev, vsaj za te tipe avtopilotov ne...
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov