Autopilot
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Autopilot
Pozdravljeni,
Nameravam nabaviti autopilot za jadrnico 7m pa se ne morem odločiti med Raymarine ST1000 in Simrad TP10. Slednji je malo cenejši.
Ali imate kakšnje izkušnje in kaj mi svetujete.
lp
Nameravam nabaviti autopilot za jadrnico 7m pa se ne morem odločiti med Raymarine ST1000 in Simrad TP10. Slednji je malo cenejši.
Ali imate kakšnje izkušnje in kaj mi svetujete.
lp
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5124
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Pomožnemu (tiste ki jih moraš natakniti ali vklopiti jermen...) tudi jaz ne pri večji sili na krmilo, ki pa ni odvisna od hitrosti vetra ampak strimanosti jader.
VGRADNI AVTOPILOT (pravi z računalnikom, kompasom, senzorjem pozicije krmila in močnim pogonom elektromehanskim ali hidravličnim) VSAK, ki je pravilno dimenzioniran in nastavljen vozi vsako barko NATANČNEJE kot večina krmarjev.
Prav danes zjutraj sem bil na kavi z možakom, ki je šel čez Atlantik (Marisa) in je rekel, da je v pol krmne ob izredno močnem pasatu avtopilot vozil bolje kot sami in se ga ponoči sploh niso upali izklopiti, tako so mu zaupali, ko so ga spoznali. Avtopilot sem jim nastavil ob 2h zjutraj tik pred odhodom, ker prej niso utegnili, jaz pa jih nisem hotel prepustiti ne da končam delo do konca za kar so mi še danes hvaležni.
Vgradni avtopiloti in pomožni avtopiloti (St1000, ST2000, ST5000 na krmilu) se ne morejo primerjati.
LP NT
VGRADNI AVTOPILOT (pravi z računalnikom, kompasom, senzorjem pozicije krmila in močnim pogonom elektromehanskim ali hidravličnim) VSAK, ki je pravilno dimenzioniran in nastavljen vozi vsako barko NATANČNEJE kot večina krmarjev.
Prav danes zjutraj sem bil na kavi z možakom, ki je šel čez Atlantik (Marisa) in je rekel, da je v pol krmne ob izredno močnem pasatu avtopilot vozil bolje kot sami in se ga ponoči sploh niso upali izklopiti, tako so mu zaupali, ko so ga spoznali. Avtopilot sem jim nastavil ob 2h zjutraj tik pred odhodom, ker prej niso utegnili, jaz pa jih nisem hotel prepustiti ne da končam delo do konca za kar so mi še danes hvaležni.
Vgradni avtopiloti in pomožni avtopiloti (St1000, ST2000, ST5000 na krmilu) se ne morejo primerjati.
LP NT
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5124
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Plovila z Z pogoni imajo več različnih načinov krmiljenja
1. servo z zajlo
2. namesto zajle hidravlika + servo na Z pogonu
3. hidravlični pogon direkten
V prvem primeru se piloti razlikujejo še med tipom Z pogona (proizvajalci) tako, da je potreben adapter. Pri Volvo je montaža čisto na knap in bi moral biti monter palček. haha
Display in kompjuter je za vse tri variante enak.
Zakaj bi ga sploh priklopil na Garmina? Kakšen poseben razlog?
Namreč rad bi vedel kako in zakaj se je pojavila fama, da mora biti avtopilot povezan na ploter. Meni je to precej mimo in zelo neuporabno in obenem zelo nevarno za nepoznavalce in kolikor poznam morjeplovce je precej takih, ki nikoli niso prebrali še nobenih navodil, češ to je preveč zame in prav takim ZELO MOČNO ODSVETUJEM imeti AP povezan na ploter.
Pojasnilo je precej kompleksno, vendar po domače:
1 Lahko se zgodi, da barka močno zavije nenapovedano in za vsako ceno želi ostati na začrtani poti.
2 Vsaka sprememba smeri na waypointu ZAHTEVA potrdilo kapitana s tipko na avtopilotu. Automatic Waypoint advance za AP NE OBSTAJA niti zakonsko ne sme!!!
3. Garmin začrta priporočeno pot z stotinami točk kar v praksi pomeni nenehno potrjevanje spremembe smeri - neuporabno kajne?
4. plovba na točko z avtopilotom je vedno cikcakasta. Koliko, pa je odvisno od XTE vrednosti, ki jo ploter pošilja avtopilotu. XTE-cross track error je vrednost v metrih od začrtane smeri podobno kot bankina na cesti. Ko je dosežena na desni strani pošlje pilotu, "ejj, zavij levo". Pilot zavije rahlo levo, ko trči v navidezni XTE na levi strani pošlje AP, "ejj, zavij desno" in tako dalje in ko pogledaš v popolni bonaci sled za seboj je cikcakasta.
Zakaj že bi povezal AP na Garmina??
LP NT
1. servo z zajlo
2. namesto zajle hidravlika + servo na Z pogonu
3. hidravlični pogon direkten
V prvem primeru se piloti razlikujejo še med tipom Z pogona (proizvajalci) tako, da je potreben adapter. Pri Volvo je montaža čisto na knap in bi moral biti monter palček. haha
Display in kompjuter je za vse tri variante enak.
Spyder napisal/-a:A se da na garmin 525s priklopit avtopilota?
Zakaj bi ga sploh priklopil na Garmina? Kakšen poseben razlog?
Namreč rad bi vedel kako in zakaj se je pojavila fama, da mora biti avtopilot povezan na ploter. Meni je to precej mimo in zelo neuporabno in obenem zelo nevarno za nepoznavalce in kolikor poznam morjeplovce je precej takih, ki nikoli niso prebrali še nobenih navodil, češ to je preveč zame in prav takim ZELO MOČNO ODSVETUJEM imeti AP povezan na ploter.
Pojasnilo je precej kompleksno, vendar po domače:
1 Lahko se zgodi, da barka močno zavije nenapovedano in za vsako ceno želi ostati na začrtani poti.
2 Vsaka sprememba smeri na waypointu ZAHTEVA potrdilo kapitana s tipko na avtopilotu. Automatic Waypoint advance za AP NE OBSTAJA niti zakonsko ne sme!!!
3. Garmin začrta priporočeno pot z stotinami točk kar v praksi pomeni nenehno potrjevanje spremembe smeri - neuporabno kajne?
4. plovba na točko z avtopilotom je vedno cikcakasta. Koliko, pa je odvisno od XTE vrednosti, ki jo ploter pošilja avtopilotu. XTE-cross track error je vrednost v metrih od začrtane smeri podobno kot bankina na cesti. Ko je dosežena na desni strani pošlje pilotu, "ejj, zavij levo". Pilot zavije rahlo levo, ko trči v navidezni XTE na levi strani pošlje AP, "ejj, zavij desno" in tako dalje in ko pogledaš v popolni bonaci sled za seboj je cikcakasta.
Zakaj že bi povezal AP na Garmina??
LP NT
Marchi napisal/-a:Za osnovno uporabo in dobro "podmazano" krmilo je 1000 povsem dovolj. Seveda pa, če investiraš več, več tudi imaš.
Nad 20 vozli vetra pa itak ne bi zaupal krmila nobenemu avtopilotu.
Imel 1000 ko 7 let in bil zadovoljen. Sem ga pa vedno, z brisačo, ščitil pred soncem
Podpis
Veter v laseh, travarca v zobeh
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5124
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
ST1000 je POMOŽNI AVTOPILOT in ni dimenzioniran za slabe vremenske razmere! Je za "osnovno uporabo" kot si že pravilno sam ugotovil.
Če je VGRADNI AVTOPILOT pravilno dimenzioniran in nastavljen lahko pluješ (tudi z jadri) v vseh razmerah in vseh vetrovih. Dober vgradni AP nikakor ni luksuz ali nebodigatreba ampak pripomoček, ki najbolj prav pride prav v kritičnih situacijah.
Osebno mi AP najbolj prav pride, ko moram v močnem vetru pospraviti ali skrajšati jadra, spremeniti smer in nastaviti jadra, kaj popraviti, pospraviti, ko se razmere poslabšajo, zapreti ventile, zapreti okna, ko prične pluskati preko krova...VSE TO LAHKO NAREDIM SAM!
AP je ekvivalent še enemu članu posadke, toliko odnese. Če ga že kdo zares potrebuje je to prav morjeplovec, ki si izkušnje šele nabira. Lažje ga bo pogrešal izkušen mornar vendar ne na daljših ali solo prečenjih.
Radar in dobra ostala oprema, mi omogočajo VARNE nočne plovbe in varno plutje tudi v skrajnih vremenskih pogojih, ko Vas večina niti ne izpluje. Z radarjem se izogibam centrom neviht, sledim drugim plovilom, se izogibam mrežam, v slabih vremenskih pogojih pravilneje ocenjujem situacijo na morju...
Skratka brez delujočega AP nikoli ne izplujem. Crkne večinoma le v primeru udara strele in ker sem tudi udar strele že doživel imam od takrat na plovilu v rezervi: starter, alternator, rezervni AP compjuter, AP displej, kompas senzor, črpalko sladke vode in dve ročni radijski postaji in zunanjo VHF anteno.
LP Nikola Tesla
Če je VGRADNI AVTOPILOT pravilno dimenzioniran in nastavljen lahko pluješ (tudi z jadri) v vseh razmerah in vseh vetrovih. Dober vgradni AP nikakor ni luksuz ali nebodigatreba ampak pripomoček, ki najbolj prav pride prav v kritičnih situacijah.
Osebno mi AP najbolj prav pride, ko moram v močnem vetru pospraviti ali skrajšati jadra, spremeniti smer in nastaviti jadra, kaj popraviti, pospraviti, ko se razmere poslabšajo, zapreti ventile, zapreti okna, ko prične pluskati preko krova...VSE TO LAHKO NAREDIM SAM!
AP je ekvivalent še enemu članu posadke, toliko odnese. Če ga že kdo zares potrebuje je to prav morjeplovec, ki si izkušnje šele nabira. Lažje ga bo pogrešal izkušen mornar vendar ne na daljših ali solo prečenjih.
Radar in dobra ostala oprema, mi omogočajo VARNE nočne plovbe in varno plutje tudi v skrajnih vremenskih pogojih, ko Vas večina niti ne izpluje. Z radarjem se izogibam centrom neviht, sledim drugim plovilom, se izogibam mrežam, v slabih vremenskih pogojih pravilneje ocenjujem situacijo na morju...
Skratka brez delujočega AP nikoli ne izplujem. Crkne večinoma le v primeru udara strele in ker sem tudi udar strele že doživel imam od takrat na plovilu v rezervi: starter, alternator, rezervni AP compjuter, AP displej, kompas senzor, črpalko sladke vode in dve ročni radijski postaji in zunanjo VHF anteno.
LP Nikola Tesla
-
- Admiral
- Prispevkov: 1195
- Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
- Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.
Nikola Tesla napisal/-a:ST1000 je POMOŽNI AVTOPILOT in ni dimenzioniran za slabe vremenske razmere! Je za "osnovno uporabo" kot si že pravilno sam ugotovil.
Če je VGRADNI AVTOPILOT pravilno dimenzioniran in nastavljen lahko pluješ (tudi z jadri) v vseh razmerah in vseh vetrovih. Dober vgradni AP nikakor ni luksuz ali nebodigatreba ampak pripomoček, ki najbolj prav pride prav v kritičnih situacijah.
Osebno mi AP najbolj prav pride, ko moram v močnem vetru pospraviti ali skrajšati jadra, spremeniti smer in nastaviti jadra, kaj popraviti, pospraviti, ko se razmere poslabšajo, zapreti ventile, zapreti okna, ko prične pluskati preko krova...VSE TO LAHKO NAREDIM SAM!
AP je ekvivalent še enemu članu posadke, toliko odnese. Če ga že kdo zares potrebuje je to prav morjeplovec, ki si izkušnje šele nabira. Lažje ga bo pogrešal izkušen mornar vendar ne na daljših ali solo prečenjih.
Radar in dobra ostala oprema, mi omogočajo VARNE nočne plovbe in varno plutje tudi v skrajnih vremenskih pogojih, ko Vas večina niti ne izpluje. Z radarjem se izogibam centrom neviht, sledim drugim plovilom, se izogibam mrežam, v slabih vremenskih pogojih pravilneje ocenjujem situacijo na morju...
Skratka brez delujočega AP nikoli ne izplujem. Crkne večinoma le v primeru udara strele in ker sem tudi udar strele že doživel imam od takrat na plovilu v rezervi: starter, alternator, rezervni AP compjuter, AP displej, kompas senzor, črpalko sladke vode in dve ročni radijski postaji in zunanjo VHF anteno.
LP Nikola Tesla
Samo eno vprašanje - vgradni AP se vgrajuje le v barke s krmilnim kolesom - ali ne?
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 19 gostov