Electric Boat With Outboard Motors Hits 109 MPH
Moderatorji: moderator2, moderator
Re: Electric Boat With Outboard Motors Hits 109 MPH
Edini cilj jim je bil preseči 100 mph, zanemarili so doseg plovila. Elektrika v gliserjih na morju na žalost še desetletja ne bo uporabna.
Za doseganje hitrostnih rekordov je elektro pogon primernejši od batnega, le turbine ga prekašajo v ta namen.
Za doseganje hitrostnih rekordov je elektro pogon primernejši od batnega, le turbine ga prekašajo v ta namen.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Electric Boat With Outboard Motors Hits 109 MPH
Pa še spraznal so čoln čist. Če bi dal gor dva 400ps bi z lahkoto šlo več in dlje tud z opremo…
Re: Electric Boat With Outboard Motors Hits 109 MPH
Za kratke šuse ga ni čez elektriko! Za tak namen je to najenostavnejša, najlažja in najmočnejša rešitev. V bistvu z električnim gliserjem lahko na eno miljo dosežeš tak rekord kakršnega ti dovoli denarnica. Nabaviš dovolj zmogljive baterije z dovolj C, dovolj dober motor... in ti noben klasik niti blizu ne pride.
Ne vem zakaj tile niso šli na 150, ali pa kar na 200 mph. Tehnično je enako enostavno izvedljivo, ampak morda jim je zmanjkalo kuglic, ker meja je le denar. V bistvu je precej enostavno dosegljiva meja za elektro pogon tam, kjer propeler nima več učinka, to pa je precej hitro.
Elektrika hudo poenostavi, ampak tudi podraži tovrstne podvige. V letalskem modelarstvu so se desetletja tolkli z propelerskimi modeli in z eksplozijskimi motorčki nihče ni prišel blizu 400 km/h. Tekma je bila zelo zanimiva, saj so odločale malenkosti in spretnost modelarja. Ob pojavi brezkrtačnih motorjev in LiPo celic je hitrost tako eskalirala, da to sploh ni več zanimivo in je disciplina popolnoma propadla. Celo pri drugih včasih noro zahtevnih in za tiste čase nepredstavljivo hitrih disciplinah F5D in F5B je vse šlo v franže in zaradi zmogljivih pogonov morajo omejevat moč z kalkulacijo porabljene energije, ker bi drugače tako letelo, da bi bilo nevarno za udeležence.
Malo offtopic, ampak v bistvu je to tehnično zelo podobno tem dirkam na eno miljo, le stane malo manj.
Škoda, da je polnjenje in skladiščenje elektrončkov tako frdamano zapleteno, da se v navtiki nikoli ne bo prijelo, ker je v osnovi tak pogon zelo enostaven in ima zverinske navore čez celo območje vrtljajev.
Ne vem zakaj tile niso šli na 150, ali pa kar na 200 mph. Tehnično je enako enostavno izvedljivo, ampak morda jim je zmanjkalo kuglic, ker meja je le denar. V bistvu je precej enostavno dosegljiva meja za elektro pogon tam, kjer propeler nima več učinka, to pa je precej hitro.
Elektrika hudo poenostavi, ampak tudi podraži tovrstne podvige. V letalskem modelarstvu so se desetletja tolkli z propelerskimi modeli in z eksplozijskimi motorčki nihče ni prišel blizu 400 km/h. Tekma je bila zelo zanimiva, saj so odločale malenkosti in spretnost modelarja. Ob pojavi brezkrtačnih motorjev in LiPo celic je hitrost tako eskalirala, da to sploh ni več zanimivo in je disciplina popolnoma propadla. Celo pri drugih včasih noro zahtevnih in za tiste čase nepredstavljivo hitrih disciplinah F5D in F5B je vse šlo v franže in zaradi zmogljivih pogonov morajo omejevat moč z kalkulacijo porabljene energije, ker bi drugače tako letelo, da bi bilo nevarno za udeležence.
Malo offtopic, ampak v bistvu je to tehnično zelo podobno tem dirkam na eno miljo, le stane malo manj.
Škoda, da je polnjenje in skladiščenje elektrončkov tako frdamano zapleteno, da se v navtiki nikoli ne bo prijelo, ker je v osnovi tak pogon zelo enostaven in ima zverinske navore čez celo območje vrtljajev.
Re: Electric Boat With Outboard Motors Hits 109 MPH
Si napisal,da je z el pogonom hitro dosegljiva meja tam kjer z propelerjem ne gre več.Kaj nima el motor enak pogon,razen drugačen prop?
Re: Electric Boat With Outboard Motors Hits 109 MPH
Tehnično je z elektro pogonom na dirkah na eno miljo enostavneje priti do limita, ki ga pomeni propelerski pogon, kot pa z batnim motorjem, ampak omejitev je cena. Tak pogon bi verjetno dosegel vsaj 2 mio ojrotov in bi bil uporaben le za dirko na eno miljo. (Uporabne so izključno tiste prave 100C celice, rabiš jih en MW motor... zato sem napisal, da jim je verjetno zmanjkalo kuglic in so se šli dirko z šibkimi motorji in stiroporastim gliserjem.
Pri batnih je vse skupaj ceneje, ampak je pa tehnično zapleteno izdelat nekaj tako hitrega. Mnogo lažje gre z turboosnim motorjem.
Propelerski pogon:
Tja do 50 vozlov je klasičen propeler povsem sprejemljiv.
Nad 40 vozli se pričnejo kazat prednosti površinskega pogona.
Nad 100 vozli pridejo v poštev le še površinci brez pete, oziroma taki, pri katerih peta glisira.
Gornja meja površincev je zaenkrat še neznanka, saj vsake toliko nekdo pogrunta novo obliko propelerja, ki odreže vodo. Trenutno največ omogočajo zelo ostri clever propi izrezkani iz kovanega bloka in kaljeni. Ti so tako ostri, da ga ne moreš šlatat brez rokavic. Ne vem kje je meja, ampak kakih 300 vozlov gre, 400 je pa že čez. Že pri 300 vozlih je reaktivni pogon učinkovitejši. Ne pumpa, pravi raktivc od kakega lovca.
Pri batnih je vse skupaj ceneje, ampak je pa tehnično zapleteno izdelat nekaj tako hitrega. Mnogo lažje gre z turboosnim motorjem.
Propelerski pogon:
Tja do 50 vozlov je klasičen propeler povsem sprejemljiv.
Nad 40 vozli se pričnejo kazat prednosti površinskega pogona.
Nad 100 vozli pridejo v poštev le še površinci brez pete, oziroma taki, pri katerih peta glisira.
Gornja meja površincev je zaenkrat še neznanka, saj vsake toliko nekdo pogrunta novo obliko propelerja, ki odreže vodo. Trenutno največ omogočajo zelo ostri clever propi izrezkani iz kovanega bloka in kaljeni. Ti so tako ostri, da ga ne moreš šlatat brez rokavic. Ne vem kje je meja, ampak kakih 300 vozlov gre, 400 je pa že čez. Že pri 300 vozlih je reaktivni pogon učinkovitejši. Ne pumpa, pravi raktivc od kakega lovca.
Re: Electric Boat With Outboard Motors Hits 109 MPH
300-400 vozlov????
Kakšni “čovni” pa so to???
Kakšni “čovni” pa so to???
Re: Electric Boat With Outboard Motors Hits 109 MPH
To niso čovi, so bolj traparije za hitrostne rekorde podirat in norce za krmilom pobijat.
Napisal sem do kod bi propelerji teoretično še vsaj za silo delovali in zamešal vozle z miljami.
Po domače:
- do 85 km/h dobro deluje potopljen propeler.
- nad 60 km/h se že pričnejo kazat prednosti površinca.
- nad 160 km/h delujejo le še totalno površinski pogoni z gredjo iz vode, ali pa glisirajočo peto.
- do 500 km/h bi kak poseben propeler še dajal kaj od sebe, kasneje sploh ne več.
V praksi že precej prej preklopijo na reaktivni pogon, ampak 300 km/h jih je pa kar precej doseglo.
Elektro pogon bi se lahko vrinil med rekorde z banimi motorji in rekorre z turboosnimi motorji.
https://en.wikipedia.org/wiki/Water_speed_record
Napisal sem do kod bi propelerji teoretično še vsaj za silo delovali in zamešal vozle z miljami.
Po domače:
- do 85 km/h dobro deluje potopljen propeler.
- nad 60 km/h se že pričnejo kazat prednosti površinca.
- nad 160 km/h delujejo le še totalno površinski pogoni z gredjo iz vode, ali pa glisirajočo peto.
- do 500 km/h bi kak poseben propeler še dajal kaj od sebe, kasneje sploh ne več.
V praksi že precej prej preklopijo na reaktivni pogon, ampak 300 km/h jih je pa kar precej doseglo.
Elektro pogon bi se lahko vrinil med rekorde z banimi motorji in rekorre z turboosnimi motorji.
https://en.wikipedia.org/wiki/Water_speed_record
Kdo je na strani
Po forumu brska: Bing [Bot] in 2 gosta