Po Kalimero v Šibenik in z njo od Kopra (in zgodba še malo naprej)

Dodajte kraje in zanimivosti, ki jih je vredno obiskati. Opišite vaše "rute", sidrišča in restavracije...

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator, kr en

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Po Kalimero v Šibenik in z njo od Kopra (in zgodba še malo naprej)

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Jan 09, 2023 16:10

Po Kalimero v Šibenik in z njo od Kopra (in zgodba še malo naprej)

Uvod
    Marko Kavs se že precej desetletij ukvarja z jadranjem in jadrnicami. (So)kriv je bil tudi za izdelavo marsikaterga tipa, delal je jambore za Rivetto-te in vsega sploh ne vem, marsičesa kar sem slišal pa se zdajle ne spomnim. Jadral je tudi z bratom in njegovo jadrnico iz ZDA na Karibe, pa od tam skozi Panamski prekop v Pacifik, pa do tam mimo Galapagos na Markeške otoke, pa... Brat zdaj na tistem koncu živi stalno (in o čem od tam se da od časa do časa kaj prebrati v Valu.

    Marko Kavs je tudi eden od ustanovnih članov JK Bohinj (član je tudi njegov brat, čeprav je večinoma okrog otočja Fiji). Tam nekje okrog konca 2019 se je odločil, da bo prodal hišo, nabavil za to primerno jadrnico in jo uredil tako, da bo primerna za kamorkoli, tudi za oceane. Potem se je začela korona-da in prodaja hiše se je izšla šele lani -2022 - konec poletja ali jeseni.

Kalimera
    Ime pomeni dobro jutro - in tako ime kot barka poskrbita, da ti že ob misli nanjo postane toplo pri srcu, in Marko ga je obdržal, ker mu je čisto enostavno všeč, ne pa ker bi se bal nesreče. Jadrnica je Bavaria 46, bila je pod poljsko zastavo in bil v Šibeniku v čarterju, kar je pomenilo, da je bilo marsikaj malo utrujeno in včasih tudi zanemarjeno, ampak vse važno je zdravo, zanemarjene reči se da poštimati, če je kaj preveč obrabljeno ali zastarelo pomenjati... In kar je pomembno - je izpred časa, ko so (vsaj za nekaj časa?) začeli biti trupi bark taki, da so se pod kako podporo ali nosilnim trako kar podajali.
Gremo ponjo... in vreme
    Nekaj dni pred prvim decembrom 2022 na neko deževno nedeljo me okrog 7. ure Marko pobere in greva na Vič, kjer se trije bodoči člani posadke prestavimo v kombi, ki ga bo v Šibenik in nazaj peljal tisti Blaž, ki nas bo čez nekaj dni čakal v Kopru s transportom, ki jo bo odpeljal na Vič v Ljubljano. Narahlo dežuje od Ljubljane do Novega Mesta, krepko čez Gorjance, malo manj na meji in med vzponom na višino Liške planote, potem pa solidno vso pot, dokler sta se cesta in pokrajina spuščali. Blaža za volanom dež ne moti in vso pot pravzaprav uživam v njegovi vožnji. Med Biogradom n.m. in Šibenikom se teren malo vzpne in tam ne le da ne pada, ampak se tam kjer se vzpenjamo celo malo razjasni, ko pa se spet spuščamo proti Šibeniku pa se oblaki spet zapro in spet pada.

    Vremenska prognoza (fronte, ALADIN...) za Severni Jadran pravi, da bo pihal Jugo in tam kjer se Jugo nad terenom dviga, so padavine. Točno to doživljamo vso pot: tam, kjer se mi spuščamo, se jugo nam naproti dviga in tam dežuje. V Šibeniku v marini Mandalina dež preneha ravno za toliko časa, da lahko odnesemo prtljago od kombija na Kalimero, in potem Blaž spet požene nazaj v dež proti Sloveniji.
Nedelja popoldne in noč
    Vztrajno dežuje, na na novo kupljeni barki pa kup reči ne dela, in najbolj sitno je, da v temi pod gostimi oblaki ne dela kup stropnih lučk. Pride prav moja opreznost, da na neznano barko ne grem brez nekaj reči.
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

    To in še nekaj gumbastin in alkalnih AAA vložkov ter polnilci za akumulatorje poskrbimo, da kljub temi najdemo, zakaj ne dela napajanje in polnjenje akumulatorjev jadrnice z 220 in to odpravimo, da poštimamo (nekajkrat tako, da iz dveh nedelujočih naredimo eno delujočo) dovolj stropnih svetilk, za električno razdelilno omarico najdemo in odpravimo razlog, zakaj ni delal razsmernik (ki ga bomo rabili za napajanje kakega mobija, tablice - in tudi mojega LED žaromet zgoraj, z AAA alkaline vložkom iz moje zaloge in alu folijo od hrane nadomestimo crknjeno baterijo v uri, z barometrom višinomera v fotoaparatu kalibriramo barometer - kar glede na vremenske razmere ni nepomembno...

    In vmes nekako mislim da Tomotu Stojcu uspe tudi skuhati večerjo.

    In preden se zunaj do konca stemni, še gledamo črno steno oblakov na vzhodu in malo pohlevnejše, iz katerih pa vztrajno dežuje, na severu in zahodu.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Po Kalimero v Šibenik in z njo od Kopra (in zgodba še malo naprej)

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Jan 09, 2023 20:07

Vreme zjutraj
    Prespal sem v spalki, ki je deklarirana za udobno do -10°C (in sintetično polnilo zdrži tudi uporabo v vlažnem in slanem okolju, ker se puh slabše obnese), tako sem udobno spal tudi ko gretje ni delalo.
    Slika


    Sicer se zbudimo v lahnem pršcu, ki počasi pojenja in nad nami ter severno in zahodno malo celo posije sonce, črna stena od prejšnjega dne pa je še vedno na jugu in vzhodu, in to ne tako daleč... Tudi vremenska slika kaže, da smo res ravno med dvema različnima sistemoma.

Za ponedeljek je v načrtu papirologija
    Mislim da je bilo treba dobiti papirje od zastopnika prodajalca, od marine kjer je bila v čarterju, dobiti izpis iz poljskega registra, iz nekega razloga moramo tudi iz 12 NM od obale in potem neškodljiv prehod, razen če bo kažin...)

    To je pomenilo, da je bilo treba najprej z barko najti kapetanijo (nobene gneče za privez, a tudi nobene večje table na hiši, kjer se nahaja - tudi na carinskem pomolu se je pokazalo, da jim je vreme kaj odneslo, pa na carinskem pomolu jim je odneslo eno stran bitve za privez - in so mejni policaji potožili, da jim tega že nekaj mesecev ne popravijo.

    Pri tem premikanju po zalivu in luki pa se izkaže, da čeprav vsi instrumenti kažejo, kot da dela, se nič ne zgodi, ko pritisneš na gumb Auto za vklop Raymrine-ovega avtopilota, potem pa še, da ne prime tista matica, ki bi morala zavreti krmilno kolo, da se ne bi zlahka vrtelo, če moraš malo stopiti od njega. Ker do izplutja ne enega ne drugega ne uspemo ukrotiti, bo nujno da sta vedno zbujena dva, ne samo eden, kot smo nameravali.

    Ko se torej končno naberejo vsi papirji, je ura ravno toliko, da mejni policaji in carinica na carinskem pomolu poštempljajo, da je izplula res ta barka, preden zapro za tisti dan, mi pa obrnemo v kanal Sv. Ante in proti južnemu oglu Kornatov, tam še 12 NM na zahod in potem na severozahod.

Šibenik - Marina Piškera
    Še preden se stemni, dobim nalogo, da naj grem takoj spat, da bom uporaben, ko bi kdo od njih dveh na tem, da ga "zmanjka". Uspe mi spati, čeprav se med tem morje vzdigne dovolj, da je bilo treba spati v polo
    aju za prvo pomoč za nezavestnega, sicer bi me kobalilo s strani na stran, ali pa bi se skotalil čisto na stran. Občasno se prebudim tako, da registriram, kaj se je spremenilo, in zaspim nazaj.

    Ko me zbudita okrog 23. ure, je bilo zunaj tako tema, da ne ločiš ne neba od vode ne če je kje kak otok. Oblaki popolnoma prestrežejo kakršno koli zvezdno svetloba... Glede na to, da jih pobira in da poznata kraj, v temi po GPS priplujeta do marine Piškera, kjer pa zaosvetlitev luke hudo pride prav AKU LED žaromet iz interdiskonta, ki sem ga jaz pred spanbjem priklopil na polnilec (in je med tem dovolj dolgo delal tudi motor, da je bil AKU spet poln).

    Imel sem nalogo skočit na obalo in zataknit privezne vrvi in ko je bila Kalimera privezana na bok, sta odredila, da jih je treba pustiti spat, dokler se ne zbudita. Če bi se dalo pogovarjat, bi jaz izplul ob svitu, potem pa naj se zbudita, ko se bosta pač zbudila, ampak sta bila preveč zaspana tudi za pogovor o tem.
Marina Piškera - Susak
    Ni bilo videti, da je na obali kdo opazil, da smo prišli, in če je bilo že tako treba, sem za nekaj ur zaspal. Ob kaki eni ponoči se zbudim in oblake je odneslo na jug in vzhod (spet se vidi oblačna stena), nad otokom na vzhodu pa je vzhajala luna,... Prav lepo bi bilo izpluti - ampak če smo bili zmenjeni, da ne, pa ne. Ena ali dve fotki (se ne spomnim, kako je uspelo) in nazaj spat.

    Zjutraj izplovemo še vedno pred sončnim vzhodom in pustimo tisto oblačno steno na jugovzhodu v daljavi, naredim nekaj "kičasto lepih" fotk ob sončnem vzhodu in plovemo proti severozahodu. Na motor, ker veter piha skoraj natančno iz smeri, kamor smo namenjeni, in čeprav je sicer primerne jakosti za jadranje, nimamo dovolj časa, da bi do Kopra prijadrali s križarjenjem proti vetru.

    Čez dan se nekaj milj proti odprtemu dvigne vrsta kumulusov (kot kapa nad kakšno verigo gora, čeprav tam zunaj ni drugega kot odprto morje. Na desni drsijo mimo Kornat, prepoznavna Mana, svcetilnik in potem Dugi otok kar nekaj ur. Minejo tudi Molat, Ist, Škarda in Premuda, za nami proti odprtemu pa še vedno vrsta kumulosov, iz katerih je videti, da včasih tudi dežuje. Ko se že temni, se pojavi tudi Susak.

    Marko in Tomo sta mnenja, da je najbolje še enkrat prespat. Malo se izogibamo dvema ribiškima čolnoma, ki vploveta v notranjo luko, mi pa pristanemo na bok na južno stran v zunanji (B)(2).
    Slika

    Med tem se stemni in mi imamo občutek, da imamo vso luko zase. Nekaj skuhati, pojesti in spat do svita.
Susak-Piran
    Tudi tokrat izplovemo pred sončnim vzhodom. Že prejšnje popoldne nas je poleg tiste vrste oblakov na levi začela spremljatu tudi oblačna stena daleč na desni. Ko smo pluli ob Iistri na sever, smo kako uro ali dve uspeli tudi jadrati, potem pa je veter spet zasukal skoraj natančno v premec in jadra (rol) smo spet pospravili. In ugotovili smo, da ne dela še ena stvar, in sicer kazalec količine goriva v tanku. Ves čas smo sicer pazili, da smo pluli s hitrostjo, kjer je po možnosti poraba kar najmanjša, ampak glede na prepluto razdaljo od Šibenika skoraj v celoti na motor nas je začelo malo skrbeti - pa po regelcih nismo smeli pristati v CRO za gorivo, če smo hoteli v "EU" vpluti v Slovenijo (še vedno ne vem, čemu je bil to namen).

    Tisti oblačni trak na levi, s katerega je občasno malo deževalo, je nekje med Porečem in Umagom zavil proti Istri in ko smo pluli pod tem, smo dobili rahlo (brezplačno) prho, potem pa pri plovbi mimo Savudrije proti Piranu gledali, kako dežuje nad celino. Na carinskem pomolu v Piranu smo opravili nepričakovano hitro, zato se prestavimo na privez (spet na bok) na valobranu.

    Potem dobim nujno nalogo, da naj hitro najdem in prinesem kaj užitnega, ker pridejo vsak hip še ena gospa in en oče s sinom - in tako ne bomo lačni samo mi. Izkazalo se je, da bo najhitreje in dovolj (in tudi za lačne dovolj dobro) plošča iz Sarajevo 84, čeprav je bilo to malo teko prinesti do barke.

    Vsi, tudi novoprispeli trije so bili dovolj lačni, da jim je bila hrana dobra in tudi nihče ni ostal lačen.
Piran - Koper
    Če pomnim prav, so nas v Kopru v marini pričakovali s tovornjakom in dvigalom že ob desetih. Kako smo se znašli z zajtrkom, se ne spomnim več verjetno je bilo moja naloga iti ponj, kjer je bila tako visoka plima, da je bil pomol/valobran skoraj do mojih kolen pod vodo in je bil moj način oblačenja in obutve za to najprimernejši.

    Zmolili smo še kratko molitev k bogovoma Neptunu in Petrolu (da ne bi zmanjkalo goriva za pristanek v marini v Kopru - in bili uslišani) in izpluli. Očka in sine sta prišla na svoj račun (sin je želel, da bi šla z nami vso pot in oče je to tudi nameraval, pa mu je služba skazila načrt). Nafta je zdržala do pristanka in takoj po pristanku - preden smo odnesli prtljago z barke - se je že začelo snemanje jambora pred dvigom za transport v Lj. Kar smo mogli smo še pomagali, potem sta Marko in Blaž nadaljevala s potjo Kalimere v Lj na Vič, kjer domujejo tudi kamioni Team Transporta.
    Slika
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Kalimera, zdaj obnovljena, v Grčiji

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Jan 09, 2023 20:29

Obnova in preureditev
    Barka je bila v Lj na viču postavljena na stojalo, iz palet so bile narejene stopnice do krova in v naslednjih nekaj mesecih je Marko s hojo gor in dol po njih dobil nazaj precej kondicije, ki je malo pobegnila po upokojitvi. Tudi jaz se smel malo pomagati.

    Kalimera je dobila nove premaze kobilice in podvodja, vse kar ob prevzemu ni delalo dela, dobila je tudi sončno elektrarno in razsoljevalnik. NT je popravil avtopilota (v eni drugi temi je opisal enako popravilo - če pomnim prav, je crknilo vezje v avtopilotu, prikazovalnik, kjer so gumbi za Auto, Stand By ter spremembe smeri pa sploh ni pokazal, da se mu avtopilot sploh ne javi.

    Iz ZDA je prišla nova garminova navigacijska oprema, tudi radar, ampak te nisem več videl in imel prilike poskusiti, ker je kmalu potem Kalimera odplula v Grčijo, na tej plovbi pa nisem bil zraven. Šel pa je zraven LED akumulatorski žaromet iz Interdiskonta s slik nekaj prispevkov više, ki se je Marku že na poti iz Šibenika v Koper tako prikupil, da sem mu ga podaril za zgodnje novoletno darilo.
Kalimera v Grčiji
    Mislim da je od začetka maja Kalimera tam, kamor po imenu spada, torej v Grčiji, in po slikah na povezavi sodeč je marsikomu polepšala dopust. (klik na sliko, tudi kontaktne informacije)
Slika
Slika
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Po Kalimero v Šibenik in z njo od Kopra (in zgodba še malo naprej)

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Ne Jun 18, 2023 10:09

Meni v prejšnjem prispevku v tej temi ne pokaže slik, pa tudi povezav na FB točno na članek s Kalimere v Grčiji mi programska oprema foruma Morjeplovec ne prepozna kot take (glej spodaj). Najti se da čez https://www.facebook.com/jkbohinj in potem z brskanjem tam.

To je pa primer povezave, ki mi ne dela - če ima kdo idejo, kaj je narobe, bom vesel pomoči.
[url=https://www.facebook.com/jkbohinj/posts/pfbid02xmKPdhHDfV9w2FgYGLYhCvABUVP1qMwDEBxRLBMPnY75JxtrLiriiem2xxYksfAEl?__cft__[0]=AZUJuk3S8rRVikSL3OsDw9SGxKoyyA02aGIXzw0LFHhrXFrQPufIK4x1_DWj75gWiI2tq1cEQxryUbhfbhifFgQkQv9gMrcfXvX_gM8HminxWUD3fdEeuvqYltIkwGc7ho2jUL2BS8nWOmRIo8cIUPVFKMO3mnBHWG5FE2JiCfWnDwtN3YzRv4VEOhjtiW5ym9ulUys1lRH3iOeFp_KPRHvw&__tn__=%2CO%2CP-R]povezava na zgodbico o Kalimeri v Grčiji (in slike) na FB.[/url]
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
omas
Admiral
Prispevkov: 728
Pridružen: Po Avg 24, 2015 13:49

Re: Po Kalimero v Šibenik in z njo od Kopra (in zgodba še malo naprej)

OdgovorNapisal/-a omas » Po Jun 19, 2023 09:47

Zakaj ni barka ostala s Poljsko registracijo? Lani sem na Braču srečal Američana s katamaranom, ki pluje okoli sveta in je imel Poljsko registracijo. Je rekel da ni imel nikjer kakih težav zaradi tega.
Uporabniški avatar
modro morje
Viceadmiral
Prispevkov: 362
Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
Kraj: Ljubljana - Krk

Re: Po Kalimero v Šibenik in z njo od Kopra (in zgodba še malo naprej)

OdgovorNapisal/-a modro morje » Po Jun 19, 2023 10:07

Marjan Tomki napisal/-a:Meni v prejšnjem prispevku v tej temi ne pokaže slik, pa tudi povezav na FB točno na članek s Kalimere v Grčiji mi programska oprema foruma Morjeplovec ne prepozna kot take (glej spodaj). Najti se da čez https://www.facebook.com/jkbohinj in potem z brskanjem tam.

To je pa primer povezave, ki mi ne dela - če ima kdo idejo, kaj je narobe, bom vesel pomoči.
[url=https://www.facebook.com/jkbohinj/posts/pfbid02xmKPdhHDfV9w2FgYGLYhCvABUVP1qMwDEBxRLBMPnY75JxtrLiriiem2xxYksfAEl?__cft__[0]=AZUJuk3S8rRVikSL3OsDw9SGxKoyyA02aGIXzw0LFHhrXFrQPufIK4x1_DWj75gWiI2tq1cEQxryUbhfbhifFgQkQv9gMrcfXvX_gM8HminxWUD3fdEeuvqYltIkwGc7ho2jUL2BS8nWOmRIo8cIUPVFKMO3mnBHWG5FE2JiCfWnDwtN3YzRv4VEOhjtiW5ym9ulUys1lRH3iOeFp_KPRHvw&__tn__=%2CO%2CP-R]povezava na zgodbico o Kalimeri v Grčiji (in slike) na FB.[/url]


Če hočeš na forumu morjeplovec vstaviti sliko, ki bo tudi vidna na tem portalu, je potrebno vstaviti direkten link na samo sliko, ne pa posrednih linkov na neko facebook stran, kjer je prikazana slika. Da se človek dokoplje do direktnega linka, je treba malo telovadbe na FBju. Na desktop browserju greš na FBju na neko sliko, in klikneš desni gumb na miški, nato pa "Copy image address". Pol pa v morjeplovcu tole pastneš, evo takole za tvoj link:

Koda: Izberi vse

[img]https://scontent.flju1-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/288551763_161107596488040_6432621372723973686_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=e3f864&_nc_ohc=T5nKbGyIxBwAX9akAW7&_nc_oc=AQkoGrk62FOh--HR7nlA8X5pjOErrMSRPUxlEw7LcW34sb1BTWOPwDEZDYdgBJDUM2A&_nc_ht=scontent.flju1-1.fna&oh=00_AfCydlMEBc22uH1Q4AakdqzCLZZuqOYgOuw7yP-5nnjWIg&oe=64957526[/img]


In tuki je rezultat:
Slika

Še to bi pripomnu, da če bo FB, ali pa lastnik računa, slučajno tole slikco kam prestavu, ali pa jo naredu nedosegljivo, bo tudi na morjeplovcu slika zginla.

Link na FB stran bi bil pa tale:
https://www.facebook.com/people/Kalimera-Sailing/100077556465590/
Navigare vivere est.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Po Kalimero v Šibenik in z njo od Kopra (in zgodba še malo naprej)

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Po Jun 19, 2023 11:37

@Modro morje:Lepa hvala!

V nekaj primerih sem poskušal na podoben način in kjer mi je uspelo, da je brskalnik na desno tipko miške pokazal izbire o sliki, sem kliknil, naj mi jo odpre v novem zavihku, potem pa tisti naslov uporabil na forumu. Problem je bil, kadar na desni klik ni pokazal take izbire, ampak le o povezavi, ki je bila povezana s sliko. Moralo bi se najti v html-ju strani, samo tega naštudirati in tako iskati zdaj ne utegnem.

Domneval sem, da bi lahko vplivalo tudi, da nisem prijavljen na FB... Bom poaskusil naštudirati to, kar predlagaš. Kar zadeva izginjanje slik, sem nekoč, ko sem bil moderator tudi za Naša plovila, pri izginulih slikah poiskal, če je ponudnik kaj spremenil strukturo direktorijev in potem popravil povezave v prispevkih, kjer so bile slike tistega ponudnika. Zdaj nimam(o) več za to potrebnih pravic (admin onemogoči spreminjanje starih prispevkov zaradi članov, ki so odstranjevali vsebino svojih starih prispevkov).

Moje slike iz tem so pa večinoma izginile, ko je izginil moj profil na moj album, in v kovid času nisem mogel do njihovega admina, potem sem pa odnehal.

@Omas
Bom vprašal... Včeraj ali predvčerajšnjim je bil še v Atenah
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov