5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

Dodajte kraje in zanimivosti, ki jih je vredno obiskati. Opišite vaše "rute", sidrišča in restavracije...

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator, kr en

samodaje
Kapitan fregate
Prispevkov: 123
Pridružen: Po Feb 17, 2020 13:47

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a samodaje » So Avg 05, 2023 10:17

Tisti utor se prilega vinču in bi rekel da je zavora vinča. Jaz vedno spuscam sidro tako da popustim to zavoro in spustim sidro na dno.
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2761
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » So Avg 05, 2023 10:48

Sem ravno na zvezi s kolegom, ki je vceraj in danes sidral na Rabu tocno na istem mestu kot jaz takrat ko mi je popustilo sidro, isto na vzhodnik, urezalo mu je pa fejst tramontano in burjo kot meni. Enaki pogoji torej.

On 22 kilski thor, 12m in 9 ton motornjaca. Pravi, da je sidro obrnilo kontra, ostalo na istem mestu in zakopalo tako, da ga je komi ven dobil.

Pri meni je bila 16 kilska delta, plus utez 7.5kg, 9.5m barka 4.5 tone. Sidro popustilo.

Ce predpostavim, da sem dobro sidral, je vzrok jasen. Sidro Delta je v kurcu za tako podlago, pretezno trava...
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2761
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » So Avg 05, 2023 11:00

samodaje napisal/-a:Tisti utor se prilega vinču in bi rekel da je zavora vinča. Jaz vedno spuscam sidro tako da popustim to zavoro in spustim sidro na dno.


Potem bi prej rekel, da je za rocni dvig vinca z rocico? Nekako ne vidim kako bi to skupaj z rocico vinca delovalo kot zavora ...
samodaje
Kapitan fregate
Prispevkov: 123
Pridružen: Po Feb 17, 2020 13:47

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a samodaje » So Avg 05, 2023 11:24

Vinc je po defaltu zablokiran, ker drugace ti sidra ne bi drzalo,zato ga tudi na roke ne bos obrnil,pa tudi utor bi bil na sredini ce bi bilo temu namenjeno. Ko vtaknes rocico in obrnes se zgornji del odvije in zavora popusti, da veriga prosto tece.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6955
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a Marchi » So Avg 05, 2023 12:09

samodaje napisal/-a:Vinc je po defaltu zablokiran, ker drugace ti sidra ne bi drzalo,zato ga tudi na roke ne bos obrnil,pa tudi utor bi bil na sredini ce bi bilo temu namenjeno. Ko vtaknes rocico in obrnes se zgornji del odvije in zavora popusti, da veriga prosto tece.

Tako je! To je najboljši način spuščanja sidra. Popuščena zavora in do dna spustiš sidro na hitro s prostim padom, potem z zavoro kontrolirano spustiš dovolj ketne, zavoro zategneš in nastaviš sidrni amortizer, da razbremeniš vinč. Za dvig naredi svoje elektrika. Problem je ker moraš to znat naredit. Tisti ki spus ajo sidro pa so običajno mali od palube 1 ali 2 in jim ni prav jasno kaj počnejo.
Tisti štift na vinču je varnostna blokada, utor pa je za vinč ročko.
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2761
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » So Avg 05, 2023 14:16

Ok, hvala obema.

Sem mislil, da pac motor sam po sebi drzi kolikor drzi in je potrebno posebej poskrbet za blokado. Vsaj tako pise na enavtiki v clankih o sidranju https://enavtika.si/sl/novice/2911-nasv ... anje-5-del

Bom malo testiral pa da vidim...
Uporabniški avatar
modro morje
Viceadmiral
Prispevkov: 362
Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
Kraj: Ljubljana - Krk

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a modro morje » So Avg 05, 2023 22:50

Dobro bi blo še navest moč vinča, namreč ne more prešvoh vinč dvigovat pretežkega sidra. Pri 5 kg razlike (15 kg ali 20 kg) je to toliko, kot teža okoli 3.5m ketne 8mm debele po 1.4kg/m. Načeloma se ne sliši velik, ampak kadar se sidro vkoplje, ga je včasih težko izvlečt, sam sem že dvakrat skuril 100A varovalko (sidro Wasi 15kg, vinč 1000W), ko se je sidro pri nevihti globoko vkopalo. Pomaga, če daš velik gasa, recimo na 2500 obratov, ker napetost pol ne pade tolk in dobiš več moči na vinču. Vse je to en kompromis. S težjim sidrom bi blo dobr met tud močnejši vinč. Se pa globoko strinjam, da je težje sidro več varnosti.
Navigare vivere est.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6955
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a Marchi » So Avg 05, 2023 23:06

Preveč vkopano sidro je najbolje reševat z sidrnim amortizerjem in močjo motorja (od barke, ne od vinča). Privežeš amortizer in "povoziš" sidro in ga tako razrahljaš. Motor vinča uporabiš samo za dvigovanje, ne puljenje. Ob močnem vetru prav tako pomagaš vinču z motorjem, da ne vleče cele barke.
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2761
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » So Avg 05, 2023 23:16

V clankih na enavtiki sem prebral, da je dobro pri dvigovanju sidra zacasno dvignit obrate motorja na 1500, toliko, da se aktivira alternator. Potem lahko spustis obrate na manj ker alternator ostane aktiven.

Je to tako pri vseh motorjih? Sicer je pomoje pametno pustit obrate na vec v casu dviga, me pa vseeno zanima. Kok mate ponavadi obratov pri dvogovanju sidra? Js dam okoli 1500 in dvigujem postopoma, toliko, da barka s svojim gibanjem popusca napetost verige in ta ni napeta. Poraba moci motorja je tako minimalna. Ce je namrec pri dvigu sidra ketna fejst napeta, to pomeni, da motor vlece barko le-ta precej trpi.
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2761
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » So Avg 05, 2023 23:17

Marchi napisal/-a:Preveč vkopano sidro je najbolje reševat z sidrnim amortizerjem in močjo motorja {od barke, ne od vinča}. Privezes amortizer in "povoziš" sidro in ga tako razrahlaš. Motor vinca uporabljam samo za dvigovanje, ne puljenje. Ob močnem vetru prav tako pomagaš vinču z motorjem, da ne vleče cele barke.


Sidrni amortizer?
dejmimer
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 74
Pridružen: Če Jun 27, 2019 12:22

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a dejmimer » Ne Avg 06, 2023 00:01

1stofficer napisal/-a:Sidrni amortizer?


Sidrni vinč načeloma ni mišljen, da drži ketno ob sunkih vetra, ampak da ti jo pobere/spusti ob manevru sidranja.

Ketno naj bi ti držal sidrni amortizer - zahakljaš ketno nanj in ga privežeš na bitvi. S tem razbremeniš vinč, pa še mal ti amortizira "cukanje".

Mal pogooglaj "anchor snubber".
Tole je na hitr, za začetek: https://www.bosunsupplies.com/anchor-snubber.html
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3223
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Ne Avg 06, 2023 00:54

Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6955
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Avg 06, 2023 12:04

1stofficer napisal/-a:V clankih na enavtiki sem prebral, da je dobro pri dvigovanju sidra zacasno dvignit obrate motorja na 1500, toliko, da se aktivira alternator. Potem lahko spustis obrate na manj ker alternator ostane aktiven.

Je to tako pri vseh motorjih? Sicer je pomoje pametno pustit obrate na vec v casu dviga, me pa vseeno zanima. Kok mate ponavadi obratov pri dvogovanju sidra? Js dam okoli 1500 in dvigujem postopoma, toliko, da barka s svojim gibanjem popusca napetost verige in ta ni napeta. Poraba moci motorja je tako minimalna. Ce je namrec pri dvigu sidra ketna fejst napeta, to pomeni, da motor vlece barko le-ta precej trpi.


Ob lažjem vetru/morju, motor teče na vsaj 1800 rpm in pač dvigneš sidro z vinčem. Če v težjih razmerah slučajno rabiš tudi motor v prestavi, potem počakaš da obrati padejo na min in potem prestaviš naprej. Nevarno je prestavljat iz visokih obratov direktno v prestavo, ker lahko kaj polomiš. Potem pazljivo barko usmerjaš v smeri sidra. Sidraš ti daje znake, da nisi prehiter in kaže tudi smer sidra, da s krmilom pomagaš kolikor se da. Ko sidro popusti, ti da sidraš znak in tudi sam to opaziš, ker te začne nositi vzvratno. Takrat pač paziš na skale zadaj, če so. To je lahko kočljiv moment, če se kaj zgodi s ketno in sidro še ni v ležišču, saj barko običajno nosi v neželjeno smer.

Za amortizer/snubber, je Grega zgoraj prilepil link.
Uporabniški avatar
1stofficer
Admiral
Prispevkov: 2761
Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a 1stofficer » Ne Avg 06, 2023 12:33

To je potem to kar sem prebral na enavtiki. Je tudi slika. Neki takega bom pa sam naredil ni neka znanost...

https://enavtika.si/sl/novice/2911-nasv ... anje-5-del

Js vecinoma sidram sam. Od posadke so vsi neizkuseni, tako da skacem od kljuna do krmila dokler ne resim situacije. Pocasi sedaj familijo uvajam v mornarska dela, je pa vcasih v resnici laze ce delam sam. Takrat si zgradim celoten scenarij in mi zadeve grejo. Ko pa kdo pomaga mu pac zaupas del nalog, ki jih potem pozabis. Le da je pri zacetniku to utvara. Tam je treba nazirat tudi njega in je skupen workload se vecji kot ce delas sam. Da ne omenim slabe volje ce kdaj kaj mal bolj naglas povem ;) No se pa ucimo in napredujemo skupaj in pocasi ;)

Se eno vprasanje iz prakse. Na kolk m in kaksne oznake dajete na ketne? Barvate al plasticni zatici?
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6955
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Avg 06, 2023 13:17

1stofficer napisal/-a:To je potem to kar sem prebral na enavtiki. Je tudi slika. Neki takega bom pa sam naredil ni neka znanost...

Ni znanost. Naredi tako, da lahko hitro snameš z verige ob urgenci. Brez vijačenja in odvozlavanja ipd. Samo odhakljaš in je ketna prosta za dvig sidra.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta