5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator, kr en
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
Tisti utor se prilega vinču in bi rekel da je zavora vinča. Jaz vedno spuscam sidro tako da popustim to zavoro in spustim sidro na dno.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2761
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
Sem ravno na zvezi s kolegom, ki je vceraj in danes sidral na Rabu tocno na istem mestu kot jaz takrat ko mi je popustilo sidro, isto na vzhodnik, urezalo mu je pa fejst tramontano in burjo kot meni. Enaki pogoji torej.
On 22 kilski thor, 12m in 9 ton motornjaca. Pravi, da je sidro obrnilo kontra, ostalo na istem mestu in zakopalo tako, da ga je komi ven dobil.
Pri meni je bila 16 kilska delta, plus utez 7.5kg, 9.5m barka 4.5 tone. Sidro popustilo.
Ce predpostavim, da sem dobro sidral, je vzrok jasen. Sidro Delta je v kurcu za tako podlago, pretezno trava...
On 22 kilski thor, 12m in 9 ton motornjaca. Pravi, da je sidro obrnilo kontra, ostalo na istem mestu in zakopalo tako, da ga je komi ven dobil.
Pri meni je bila 16 kilska delta, plus utez 7.5kg, 9.5m barka 4.5 tone. Sidro popustilo.
Ce predpostavim, da sem dobro sidral, je vzrok jasen. Sidro Delta je v kurcu za tako podlago, pretezno trava...
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2761
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
samodaje napisal/-a:Tisti utor se prilega vinču in bi rekel da je zavora vinča. Jaz vedno spuscam sidro tako da popustim to zavoro in spustim sidro na dno.
Potem bi prej rekel, da je za rocni dvig vinca z rocico? Nekako ne vidim kako bi to skupaj z rocico vinca delovalo kot zavora ...
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
Vinc je po defaltu zablokiran, ker drugace ti sidra ne bi drzalo,zato ga tudi na roke ne bos obrnil,pa tudi utor bi bil na sredini ce bi bilo temu namenjeno. Ko vtaknes rocico in obrnes se zgornji del odvije in zavora popusti, da veriga prosto tece.
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
samodaje napisal/-a:Vinc je po defaltu zablokiran, ker drugace ti sidra ne bi drzalo,zato ga tudi na roke ne bos obrnil,pa tudi utor bi bil na sredini ce bi bilo temu namenjeno. Ko vtaknes rocico in obrnes se zgornji del odvije in zavora popusti, da veriga prosto tece.
Tako je! To je najboljši način spuščanja sidra. Popuščena zavora in do dna spustiš sidro na hitro s prostim padom, potem z zavoro kontrolirano spustiš dovolj ketne, zavoro zategneš in nastaviš sidrni amortizer, da razbremeniš vinč. Za dvig naredi svoje elektrika. Problem je ker moraš to znat naredit. Tisti ki spus ajo sidro pa so običajno mali od palube 1 ali 2 in jim ni prav jasno kaj počnejo.
Tisti štift na vinču je varnostna blokada, utor pa je za vinč ročko.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2761
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
Ok, hvala obema.
Sem mislil, da pac motor sam po sebi drzi kolikor drzi in je potrebno posebej poskrbet za blokado. Vsaj tako pise na enavtiki v clankih o sidranju https://enavtika.si/sl/novice/2911-nasv ... anje-5-del
Bom malo testiral pa da vidim...
Sem mislil, da pac motor sam po sebi drzi kolikor drzi in je potrebno posebej poskrbet za blokado. Vsaj tako pise na enavtiki v clankih o sidranju https://enavtika.si/sl/novice/2911-nasv ... anje-5-del
Bom malo testiral pa da vidim...
- modro morje
- Viceadmiral
- Prispevkov: 362
- Pridružen: Ne Jan 21, 2018 11:54
- Kraj: Ljubljana - Krk
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
Dobro bi blo še navest moč vinča, namreč ne more prešvoh vinč dvigovat pretežkega sidra. Pri 5 kg razlike (15 kg ali 20 kg) je to toliko, kot teža okoli 3.5m ketne 8mm debele po 1.4kg/m. Načeloma se ne sliši velik, ampak kadar se sidro vkoplje, ga je včasih težko izvlečt, sam sem že dvakrat skuril 100A varovalko (sidro Wasi 15kg, vinč 1000W), ko se je sidro pri nevihti globoko vkopalo. Pomaga, če daš velik gasa, recimo na 2500 obratov, ker napetost pol ne pade tolk in dobiš več moči na vinču. Vse je to en kompromis. S težjim sidrom bi blo dobr met tud močnejši vinč. Se pa globoko strinjam, da je težje sidro več varnosti.
Navigare vivere est.
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
Preveč vkopano sidro je najbolje reševat z sidrnim amortizerjem in močjo motorja (od barke, ne od vinča). Privežeš amortizer in "povoziš" sidro in ga tako razrahljaš. Motor vinča uporabiš samo za dvigovanje, ne puljenje. Ob močnem vetru prav tako pomagaš vinču z motorjem, da ne vleče cele barke.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2761
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
V clankih na enavtiki sem prebral, da je dobro pri dvigovanju sidra zacasno dvignit obrate motorja na 1500, toliko, da se aktivira alternator. Potem lahko spustis obrate na manj ker alternator ostane aktiven.
Je to tako pri vseh motorjih? Sicer je pomoje pametno pustit obrate na vec v casu dviga, me pa vseeno zanima. Kok mate ponavadi obratov pri dvogovanju sidra? Js dam okoli 1500 in dvigujem postopoma, toliko, da barka s svojim gibanjem popusca napetost verige in ta ni napeta. Poraba moci motorja je tako minimalna. Ce je namrec pri dvigu sidra ketna fejst napeta, to pomeni, da motor vlece barko le-ta precej trpi.
Je to tako pri vseh motorjih? Sicer je pomoje pametno pustit obrate na vec v casu dviga, me pa vseeno zanima. Kok mate ponavadi obratov pri dvogovanju sidra? Js dam okoli 1500 in dvigujem postopoma, toliko, da barka s svojim gibanjem popusca napetost verige in ta ni napeta. Poraba moci motorja je tako minimalna. Ce je namrec pri dvigu sidra ketna fejst napeta, to pomeni, da motor vlece barko le-ta precej trpi.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2761
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
Marchi napisal/-a:Preveč vkopano sidro je najbolje reševat z sidrnim amortizerjem in močjo motorja {od barke, ne od vinča}. Privezes amortizer in "povoziš" sidro in ga tako razrahlaš. Motor vinca uporabljam samo za dvigovanje, ne puljenje. Ob močnem vetru prav tako pomagaš vinču z motorjem, da ne vleče cele barke.
Sidrni amortizer?
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
1stofficer napisal/-a:Sidrni amortizer?
Sidrni vinč načeloma ni mišljen, da drži ketno ob sunkih vetra, ampak da ti jo pobere/spusti ob manevru sidranja.
Ketno naj bi ti držal sidrni amortizer - zahakljaš ketno nanj in ga privežeš na bitvi. S tem razbremeniš vinč, pa še mal ti amortizira "cukanje".
Mal pogooglaj "anchor snubber".
Tole je na hitr, za začetek: https://www.bosunsupplies.com/anchor-snubber.html
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
Več tule: viewtopic.php?f=5&t=5979&hilit=
Shopping:
Vrv + tole https://www.svb24.com/en/stainless-stee ... -hook.html
ali komplet: https://www.svb24.com/en/chain-hook-with-rope.html
Zatič za verigo imajo tudi v Kamm-u.
Shopping:
Vrv + tole https://www.svb24.com/en/stainless-stee ... -hook.html
ali komplet: https://www.svb24.com/en/chain-hook-with-rope.html
Zatič za verigo imajo tudi v Kamm-u.
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
1stofficer napisal/-a:V clankih na enavtiki sem prebral, da je dobro pri dvigovanju sidra zacasno dvignit obrate motorja na 1500, toliko, da se aktivira alternator. Potem lahko spustis obrate na manj ker alternator ostane aktiven.
Je to tako pri vseh motorjih? Sicer je pomoje pametno pustit obrate na vec v casu dviga, me pa vseeno zanima. Kok mate ponavadi obratov pri dvogovanju sidra? Js dam okoli 1500 in dvigujem postopoma, toliko, da barka s svojim gibanjem popusca napetost verige in ta ni napeta. Poraba moci motorja je tako minimalna. Ce je namrec pri dvigu sidra ketna fejst napeta, to pomeni, da motor vlece barko le-ta precej trpi.
Ob lažjem vetru/morju, motor teče na vsaj 1800 rpm in pač dvigneš sidro z vinčem. Če v težjih razmerah slučajno rabiš tudi motor v prestavi, potem počakaš da obrati padejo na min in potem prestaviš naprej. Nevarno je prestavljat iz visokih obratov direktno v prestavo, ker lahko kaj polomiš. Potem pazljivo barko usmerjaš v smeri sidra. Sidraš ti daje znake, da nisi prehiter in kaže tudi smer sidra, da s krmilom pomagaš kolikor se da. Ko sidro popusti, ti da sidraš znak in tudi sam to opaziš, ker te začne nositi vzvratno. Takrat pač paziš na skale zadaj, če so. To je lahko kočljiv moment, če se kaj zgodi s ketno in sidro še ni v ležišču, saj barko običajno nosi v neželjeno smer.
Za amortizer/snubber, je Grega zgoraj prilepil link.
- 1stofficer
- Admiral
- Prispevkov: 2761
- Pridružen: Sr Maj 30, 2018 13:14
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
To je potem to kar sem prebral na enavtiki. Je tudi slika. Neki takega bom pa sam naredil ni neka znanost...
https://enavtika.si/sl/novice/2911-nasv ... anje-5-del
Js vecinoma sidram sam. Od posadke so vsi neizkuseni, tako da skacem od kljuna do krmila dokler ne resim situacije. Pocasi sedaj familijo uvajam v mornarska dela, je pa vcasih v resnici laze ce delam sam. Takrat si zgradim celoten scenarij in mi zadeve grejo. Ko pa kdo pomaga mu pac zaupas del nalog, ki jih potem pozabis. Le da je pri zacetniku to utvara. Tam je treba nazirat tudi njega in je skupen workload se vecji kot ce delas sam. Da ne omenim slabe volje ce kdaj kaj mal bolj naglas povem No se pa ucimo in napredujemo skupaj in pocasi
Se eno vprasanje iz prakse. Na kolk m in kaksne oznake dajete na ketne? Barvate al plasticni zatici?
https://enavtika.si/sl/novice/2911-nasv ... anje-5-del
Js vecinoma sidram sam. Od posadke so vsi neizkuseni, tako da skacem od kljuna do krmila dokler ne resim situacije. Pocasi sedaj familijo uvajam v mornarska dela, je pa vcasih v resnici laze ce delam sam. Takrat si zgradim celoten scenarij in mi zadeve grejo. Ko pa kdo pomaga mu pac zaupas del nalog, ki jih potem pozabis. Le da je pri zacetniku to utvara. Tam je treba nazirat tudi njega in je skupen workload se vecji kot ce delas sam. Da ne omenim slabe volje ce kdaj kaj mal bolj naglas povem No se pa ucimo in napredujemo skupaj in pocasi
Se eno vprasanje iz prakse. Na kolk m in kaksne oznake dajete na ketne? Barvate al plasticni zatici?
Re: 5 in pol dnevni izlet Krk - Losinj
1stofficer napisal/-a:To je potem to kar sem prebral na enavtiki. Je tudi slika. Neki takega bom pa sam naredil ni neka znanost...
Ni znanost. Naredi tako, da lahko hitro snameš z verige ob urgenci. Brez vijačenja in odvozlavanja ipd. Samo odhakljaš in je ketna prosta za dvig sidra.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta