Jadranje v nevihti, 29.7.2013
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Vidim da je debata zajadrala v lepše vode (dekleta...) ampak imam še eno vprašanje glede jader.
Ali bi navadna roll jadra zdržala, če bi imel recimo glavno jadro po bumu odvito cca 1-1,5m in ga uporabil kot viharno jadro za stabilizacijo barke v težkem morju? Jaz bi verjetno probal nekaj v tej smeri. Verjetno bi bila dobra kombiancija z malo odvito genovo, ampak s tem si podvojiš delo v primeru, da je vseeno treba na hitro pospravit jadra do konca.
Ali bi navadna roll jadra zdržala, če bi imel recimo glavno jadro po bumu odvito cca 1-1,5m in ga uporabil kot viharno jadro za stabilizacijo barke v težkem morju? Jaz bi verjetno probal nekaj v tej smeri. Verjetno bi bila dobra kombiancija z malo odvito genovo, ampak s tem si podvojiš delo v primeru, da je vseeno treba na hitro pospravit jadra do konca.
LP, Sodnick
Ja, tako kot praviš je pravi način z roll jadri. Sicer roll genova naredi grd trebuh, tako da je v zelo močnem vetru pogojno uporabna samo pri večjih kotih jadranja, torej od vetra. V veter ni šans. Ti ga raztrga, ker preveč opleta. Samo v visokih valovih se najbolje počutim, če grem 45° v val ne z valom.
V vetru kot je bil, 50-60kt pride v poštev samo viharna varianta. V to sem se prepričal prav s to izkušnjo. Lahko poizkusiš v kakšni orkanski burji, da ne boš čakal neviht in strel.
Cvikal sem zaradi 10let starih jader, tako da sem bil do konca konzervativen. Drugače bi glavno jadro, malo odvito, moralo zdržati močnejši veter.
Viharna jadra pa bom dal narediti taka, najprej sprednjega potem po potrebi še glavnega. In ko so ta dobro pritrjena, potem se nimaš kaj bati in tudi se ne predvideva, da bi kaj dosti moral delati s škotami.
Mogoče bo kdo iz prve roke napisal kako je jadrati z viharnimi jadri.
V vetru kot je bil, 50-60kt pride v poštev samo viharna varianta. V to sem se prepričal prav s to izkušnjo. Lahko poizkusiš v kakšni orkanski burji, da ne boš čakal neviht in strel.
Cvikal sem zaradi 10let starih jader, tako da sem bil do konca konzervativen. Drugače bi glavno jadro, malo odvito, moralo zdržati močnejši veter.
Viharna jadra pa bom dal narediti taka, najprej sprednjega potem po potrebi še glavnega. In ko so ta dobro pritrjena, potem se nimaš kaj bati in tudi se ne predvideva, da bi kaj dosti moral delati s škotami.
Mogoče bo kdo iz prve roke napisal kako je jadrati z viharnimi jadri.
Imam viharno jadro,vendar je treba sneti genovo,da se viharnik potegne v žleb.
Tako ,da je s tem kr nekaj dela.
Sistem bi moral biti preprost in montaža hitra.
Me pa nekaj drugega zanima.
Kakšen je tok v zaliv pri nevihti če je zaliv odprt v veter,ali je možno izpluti?Z jadrnico seveda,
Z motornjakom ne dvomim.
Tako ,da je s tem kr nekaj dela.
Sistem bi moral biti preprost in montaža hitra.
Me pa nekaj drugega zanima.
Kakšen je tok v zaliv pri nevihti če je zaliv odprt v veter,ali je možno izpluti?Z jadrnico seveda,
Z motornjakom ne dvomim.
Se bojim, da velika večina naših jadrnic nima dovolj močnega motornega pogona, da bi premagala konstanten veter nad pribl. 100 km/h v kombinaciji z visokimi valovi. No to dejstvo sem izkusil v tem neurju, čeprav ne morem 100% trditi, da je to res, ker smo se pri 2500 obratih vseeno premikali z 1 vozlom hitrosti in to pri plovbi naravnost v veter in pravokotno na val ter z odprtim sprayhoodom, kar bistveno vpliva na hitrost plovbe. Tudi pri motorju je bilo še nekaj rezerve v moči.
Kaj narediti, če bi želel v takih razmerah izpluti iz zaliva? Najverjetneje je rešitev v cik cak vožnji, kjer pa se hitrost hitro poveča in če je le možno z vsaj kakšno flikico odprtega jadra, ki tudi pomaga pri vsem tem. Nasprotnega toka pa vendarle ni toliko, kot bi človek predvideval ampak je bolj problematičen val in površina plovila, v katero se upira veter in pa seveda omejen prostor za manevriranje, zaradi bližine obale.
Glede viharnega jadra, pa je res pomembno, da ga lahko čimhitreje namestiš vendar se tudi meni tu odpira nekaj praktičnih vprašanj.
Ena varianta je, kot pravi Val, da snameš genovo in viharni flok vpelješ v vodilo. To pomeni, da moraš npr. v 30+kt operirati s celotno površino genove, kar zna biti kar triki oz. se mora posadka hitro obrniti in pospraviti genovo v podpalubje. V solo izvedbi težko izvedljivo. In potem ko neurje mine, spet v še vedno močnem vetru nadeti genovo, če želiš nadaljevati z jadri, kar je edino smiselno.
Druga varianta je, da natakneš viharni flok na zrolano genovo. Kam v tem primeru s škotami in kako zavarovati genovo, da se ne odrola? Uho genove pri meni pride že kar visoko in ne morem zavezati neke varovalne vrvi, razen če stopim na stopnico na premcu, kar pa v neurju no go. Ponavadi zrolam genovo toliko, da se škota ovije okoli vendar v tem primeru ne bi mogel natakniti floka ali pač?
Kaj narediti, če bi želel v takih razmerah izpluti iz zaliva? Najverjetneje je rešitev v cik cak vožnji, kjer pa se hitrost hitro poveča in če je le možno z vsaj kakšno flikico odprtega jadra, ki tudi pomaga pri vsem tem. Nasprotnega toka pa vendarle ni toliko, kot bi človek predvideval ampak je bolj problematičen val in površina plovila, v katero se upira veter in pa seveda omejen prostor za manevriranje, zaradi bližine obale.
Glede viharnega jadra, pa je res pomembno, da ga lahko čimhitreje namestiš vendar se tudi meni tu odpira nekaj praktičnih vprašanj.
Ena varianta je, kot pravi Val, da snameš genovo in viharni flok vpelješ v vodilo. To pomeni, da moraš npr. v 30+kt operirati s celotno površino genove, kar zna biti kar triki oz. se mora posadka hitro obrniti in pospraviti genovo v podpalubje. V solo izvedbi težko izvedljivo. In potem ko neurje mine, spet v še vedno močnem vetru nadeti genovo, če želiš nadaljevati z jadri, kar je edino smiselno.
Druga varianta je, da natakneš viharni flok na zrolano genovo. Kam v tem primeru s škotami in kako zavarovati genovo, da se ne odrola? Uho genove pri meni pride že kar visoko in ne morem zavezati neke varovalne vrvi, razen če stopim na stopnico na premcu, kar pa v neurju no go. Ponavadi zrolam genovo toliko, da se škota ovije okoli vendar v tem primeru ne bi mogel natakniti floka ali pač?
Nazadnje spremenil Marchi, dne Po Avg 26, 2013 14:19, skupaj popravljeno 1 krat.
Evo Marchi rešitev tvojih težav http://uk.storm-bag.com/ Jaz sem viharno jadro malo predelal, tako, da ga zapnem kar preko zrolane genove. Sicer zadeve še nisem sprobal v praksi ampak pripravljeno pa je... Upam, da mi ne bo treba
Veter v laseh, travarca v zobeh
Ja, to je kar elegantna rešitev.
Sicer pa se bolj nagibam v smer baby staya ali cutter staya ali kako se že reče priponi med jamborom in sprednjo pripono, ki ga postaviš po potrebi. Ali je ta "storm" stay lahko tudi vrv ali mora biti pripona, zajla? Spredaj imam dve dvižnici za špinaker ipd. in bi lahko le-to uporabil za pripono, kamor bi obesil viharni flok.
Sicer pa se bolj nagibam v smer baby staya ali cutter staya ali kako se že reče priponi med jamborom in sprednjo pripono, ki ga postaviš po potrebi. Ali je ta "storm" stay lahko tudi vrv ali mora biti pripona, zajla? Spredaj imam dve dvižnici za špinaker ipd. in bi lahko le-to uporabil za pripono, kamor bi obesil viharni flok.
-
- Admiral
- Prispevkov: 1195
- Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
- Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.
To bi bilo verjetno OK, vendar bi jaz najprej preveril pri izdelovalcu jambora glede obremenitev.
Pa takšna varianta tudi ne bi bila ravno za v orco.
Za takšne namene - in tudi za jadranje v krmo z dvema flokoma (oz. genovama) imamo mi spredaj dve priponi - na eni je furlex in roll genoa, druga je pa prosta za takšne slučaje. (Mogoče je za razmišljati o tem ob nabavi nove barke ali pa če kdaj menjaš jambor).
Pa tudi 2. varianto sem že preveril in se da viharni flok pripeti na baby-stay - z dvižnico tanguna.
Sicer pa - dobra zgodba in pustolovščina!
Zanima me samo eno - a ti je ob takšnem nagibu, kot je na fotki, stalno tekel motor? Pod obremenitvijo? In je bilo vse OK - nič problemov zaradi nagiba?
Pa takšna varianta tudi ne bi bila ravno za v orco.
Za takšne namene - in tudi za jadranje v krmo z dvema flokoma (oz. genovama) imamo mi spredaj dve priponi - na eni je furlex in roll genoa, druga je pa prosta za takšne slučaje. (Mogoče je za razmišljati o tem ob nabavi nove barke ali pa če kdaj menjaš jambor).
Pa tudi 2. varianto sem že preveril in se da viharni flok pripeti na baby-stay - z dvižnico tanguna.
Sicer pa - dobra zgodba in pustolovščina!
Zanima me samo eno - a ti je ob takšnem nagibu, kot je na fotki, stalno tekel motor? Pod obremenitvijo? In je bilo vse OK - nič problemov zaradi nagiba?
Rok-11 napisal/-a:Zanima me samo eno - a ti je ob takšnem nagibu, kot je na fotki, stalno tekel motor? Pod obremenitvijo? In je bilo vse OK - nič problemov zaradi nagiba?
Ja, je tekel .
Sicer je pa barka zaradi valov kar dobro plesala sem in tja, tako da sem se "tolažil" da motor ni stalno nagnjen v eno stran. Tudi verjetno ti motorji niso narejeni ravno za v laboratorij ampak vsaj malo tudi za težke razmere na morju, tako da nisem pričakoval, da bi počepnil že na prvem valu. V mislih sem imel le vsedlino tanka, ki bi se lahko dvignila in zamašila dizel napeljavo. Motor Volvo MD2030 se je super odrezal, kot že velikokrat. Ga pa "pobožam" vsakič, ko se odpravljam na daljšo pot.
Ko praviš, da baby stay v kombinaciji z dvižnico tanguna ne bi bil dober za v veter. To verjetno zato, ker ima v tem primeru sprednja stranica jadra premajhno oporo ali kaj drugega? Če gre vsaj 50° - 60° v veter, potem je to povsem dovolj za potrebno manevriranje v kotih od 50° - 180° glede na smer vetra.
Nazadnje spremenil Marchi, dne To Avg 20, 2013 12:15, skupaj popravljeno 1 krat.
-
- Admiral
- Prispevkov: 1195
- Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
- Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.
Viharnik na baby-stay-u se mi zdi že OK, glede tiste variante da pa sam viharnik vpneš namesto pripone kot baby-stay imam pa točno tak pomislek, kot praviš;
Zdi se mi, da bi imel premalo opore spredaj in bi zato dosegal precej slabe kote - pa zaradi kakšnega trepetanja v vetru, bi lahko jambor doživljal precej hude sunke.
Na to sem mislil ko sem pisal, da bi bilo prej za preverit pri izdelovalcu jambora.
Bi bilo pa verjetno čisto OK, če bi bežal pred viharjem... in posledično imel veter vsaj z boka ali polkrme.
Zdi se mi, da bi imel premalo opore spredaj in bi zato dosegal precej slabe kote - pa zaradi kakšnega trepetanja v vetru, bi lahko jambor doživljal precej hude sunke.
Na to sem mislil ko sem pisal, da bi bilo prej za preverit pri izdelovalcu jambora.
Bi bilo pa verjetno čisto OK, če bi bežal pred viharjem... in posledično imel veter vsaj z boka ali polkrme.
Kdo je na strani
Po forumu brska: Bing [Bot] in 4 gosti